De islam in huis

Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: De islam in huis

Bericht door Mannetje »

MarcoBijl schreef:Samanthi ; absoluut ...zonder twijfel .....altijd!
Kies dan maar:
A. Om de echten binnen te laten nemen we het risico dat de kwaden meekomen.
B. Om de kwaden buiten te houden nemen we het risico dat de echten ook niet welkom zijn.
-
MarcoBijl
Berichten: 54
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:12

Re: De islam in huis

Bericht door MarcoBijl »

Goed het kaf van de koren te scheiden. Daarvoor hebben we de overheid. Het is niet of of.
De overheid moet overheid zijn.
Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10419
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: De islam in huis

Bericht door Zita »

MarcoBijl schreef:Goed het kaf van de koren te scheiden. Daarvoor hebben we de overheid. Het is niet of of.
De overheid moet overheid zijn.
Kun je dat iets concreter maken?
MarcoBijl
Berichten: 54
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:12

Re: De islam in huis

Bericht door MarcoBijl »

Ja

Men zag op beelden bij binnenkomst mensen erop die ze konden. Ze kwamen met de vluchtelingen mee.
Later pleegden ze aanslagen.

Na de aanslag hoorde je dat ze al langer op de korrel hadden.

https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... -47-9.html
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: De islam in huis

Bericht door Panny »

Ik denk dat we ook niet al te grote verwachtingen van de overheid moeten hebben.
Alsof de overheid ons voor alle gevaren kan behoeden.

En er wordt al zoveel gedaan om geradicaliseerde moslims te volgen, aanslagen te voorkomen, etc. (en tot nu toe lijkt dit Nederland nog goed te gaan)
Maar dit probleem is zo ontzettend groot. Het is een wereldwijd probleem, het zijn overtuigingen in hoofden van mensen...
Tegenwoordig kiezen terroristen ook vaak voor een auto als wapen. Een wapen wat je vrij kan kopen, vrij kan bezitten, etc.

Door rechts Nederland wordt vaak een bepaalde schuld bij de overheid gelegd.
De overheid zou te slap zijn, te veel mensen binnenlaten, niet hard genoeg optreden, etc.

Maar de belangrijkste reden voor de aanslagen in de afgelopen jaren in Europa is niet dat onze overheden zo slap zijn maar omdat we de oorlog aan IS hebben verklaard en met onze vliegtuigen IS aanvallen.
Toen wisten we ook heel goed dat het verklaren van een oorlog aan deze groepering zou gaan leiden tot vergeldingsacties hier in Europa.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: De islam in huis

Bericht door samanthi »

MarcoBijl schreef:Samanthi ; absoluut ...zonder twijfel .....altijd!
Dat zijn we gelukkig eens.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
MarcoBijl
Berichten: 54
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:12

Re: De islam in huis

Bericht door MarcoBijl »

Samanthi blij dat we het eens zijn.

Panny ; ik ben geen extreem rechts ,mar leg wel de schuld bij overheid.
Ben met jou eens et oorlog verklaren aan ......

Maar bewijs dat zowel in de stad als op het platteland te weinig politie is en de straf is niet meer zoals God in Gods Woord ons bevolen heeft , dan wek je wel alles in de hand.

Tevens wekt geen werkgelegenheid onder kansarme vluchtelingen alles weer in de hand van....
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: De islam in huis

Bericht door Wim Anker »

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2900 ... had__.html

Er wordt inderdaad zoveel gedaan........
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De islam in huis

Bericht door -DIA- »

Kunnen we de jihad, voortgekomen uit de Islam, ook niet zien als een 'krijg' (oorlog) waarmee de gehele wereld te maken heeft? Zie verder topic over oorloog -->>
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: De islam in huis

Bericht door Terri »

-DIA- schreef:Kunnen we de jihad, voortgekomen uit de Islam, ook niet zien als een 'krijg' (oorlog) waarmee de gehele wereld te maken heeft? Zie verder topic over oorloog -->>
Ik neig ook naar deze visie, temeer daar de Islam echt ontkend dat er een Zoon van God is. ( Isa is wel een soort van belangrijke profeet)
En daarvan staat in Johannes dat dat correspondeert met de anti-Christ.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: De islam in huis

Bericht door samanthi »

Terri schreef:
-DIA- schreef:Kunnen we de jihad, voortgekomen uit de Islam, ook niet zien als een 'krijg' (oorlog) waarmee de gehele wereld te maken heeft? Zie verder topic over oorloog -->>
Ik neig ook naar deze visie, temeer daar de Islam echt ontkend dat er een Zoon van God is. ( Isa is wel een soort van belangrijke profeet)
En daarvan staat in Johannes dat dat correspondeert met de anti-Christ.
Zou heel goed kunnen al blijf ik Rome ook in de gaten hoouden
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
MarcoBijl
Berichten: 54
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:12

Re: De islam in huis

Bericht door MarcoBijl »

Rome als anti christ.
Terwijl de Luthersen /PKN een verbond met de RKK hebben gemaakt en de nationale synode de RKK ook binnen haalt. Dus we halen de anti christen zelf in huis
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: De islam in huis

Bericht door Maanenschijn »

Ik heb Rome soms in mijn 'hart'. Van nature zelfs altijd.

Ik denk dat we voorzichtig moeten zijn om en religie, Rome of Islam als dè antichrist aan te wijzen. We kunnen alleen zien op de tekenen van de tijd, waarin de Heere in openbaringen en door (enkele) profeten inzicht geeft in de toekomst.

Alle machten en krachten die wereldregering nastreven en Christus bestrijden zijn als voor bereiding op de Anti-Christ, die door de meeste uitleggers als een 'persoon' wordt aangemerkt. Maar het is een deel van Gods verborgen raad, wij kunnen slechts op de tekenen letten. Wat mij betreft hoort de islam zeer zeker bij de anti-christ, vooral ook omdat het geboden oplegt die in het dagelijks leven van grote invloed zijn. In landen waar het salafistisch gedachtengoed en de sharia werkelijkheid is, kun je niet kopen of verkopen, zonder het teken van 'het beest' (Openb. 13:17) Dit is bij mijn weten bij Rome niet het geval.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Moderamen
Berichten: 676
Lid geworden op: 18 jan 2017, 19:36

Re: De islam in huis

Bericht door Moderamen »

MarcoBijl schreef:Rome als anti christ.
Terwijl de Luthersen /PKN een verbond met de RKK hebben gemaakt en de nationale synode de RKK ook binnen haalt. Dus we halen de anti christen zelf in huis
Als je Rome nog steeds als antichrist ziet moet je Openbaringen toch echt maar eens goed lezen.
Sola Gratia
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 mei 2017, 00:39

Re: De islam in huis

Bericht door Sola Gratia »

Moderamen schreef:
MarcoBijl schreef:Rome als anti christ.
Terwijl de Luthersen /PKN een verbond met de RKK hebben gemaakt en de nationale synode de RKK ook binnen haalt. Dus we halen de anti christen zelf in huis
Als je Rome nog steeds als antichrist ziet moet je Openbaringen toch echt maar eens goed lezen.
En de Johannesbrieven helaas is er veel onkunde
Plaats reactie