De islam in huis

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: De Islam in Huis

Bericht door refo »

Is er binnen de leer van het Christendom ook nog een hel of is die daar afgeschaft? Ik heb kleine kinderen van een verwant kerkverband óók wel eens horen zeggen dat mannen met een snor naar de hel gaan. En als ze het fijne van die drie ooms te weten zouden komen, zou hun oordeel daarover misschien ook wel zo zijn. Dus deze verontwaardiging snap ik niet zo.

Laten we ons maar niet zo druk maken over uitspraken van die kleine muselmannetjes. Kleine kinderen zijn nu eenmaal rechtlijnig.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: De Islam in Huis

Bericht door eilander »

refo schreef:Is er binnen de leer van het Christendom ook nog een hel of is die daar afgeschaft? Ik heb kleine kinderen van een verwant kerkverband óók wel eens horen zeggen dat mannen met een snor naar de hel gaan. En als ze het fijne van die drie ooms te weten zouden komen, zou hun oordeel daarover misschien ook wel zo zijn. Dus deze verontwaardiging snap ik niet zo.

Laten we ons maar niet zo druk maken over uitspraken van die kleine muselmannetjes. Kleine kinderen zijn nu eenmaal rechtlijnig.
Dit ging helemaal niet over kleine kinderen, refo.
En: als moslims het over de hele hebben, is dat iets heel anders dan als christenen het over de hel hebben.
Tenslotte vind ik je woordkeuze 'of is die daar afgeschaft' droevig.
Ouddorp
Berichten: 367
Lid geworden op: 10 jul 2012, 12:01

Re: De Islam in Huis

Bericht door Ouddorp »

Laten we ons maar niet zo druk maken over uitspraken van die kleine muselmannetjes. Kleine kinderen zijn nu eenmaal rechtlijnig.
En daarmee wordt het hele probleem weer gebagatelliseerd. Een bekende reflex wanneer het over deze problematiek gaat. Ja maar Staphorst... De christenen waren ook niet altijd zulke lieverdjes... wat dacht je van de kruistochten enzovoorts enzovoorts. Er is wel degelijk een probleem, menselijk gezien wellicht de grootste bedreiging voor onze maatschappij de komende decennia.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: De Islam in Huis

Bericht door Maanenschijn »

Ik kan mij niet aan de overtuiging onttrekken dat de Islam steeds meer en meer zich als een antichristelijke macht openbaart, in de zin zoals de Bijbel dat bedoeld. Een wereldmacht die langzaam steeds grotere vormen aan neemt.

Daarbij is de islam niet lost te zien van 'trappen van geloof' die de islam kenmerken, waarbij de heilige oorlog, jihad, wel degelijk deel van uit maakt. Soms bekruipt me het gevoel dat islamitische ouders hun geloofsovertuiging bij hun kinderen met meer ijver 'inscherpen' als dat christelijke/reformatorische ouders doen. Dat kinderen zich opstellen zoals weergegeven in het linkje is zorgelijk. Niet dat ik mijn eigen schooltijd ben vergeten, maar na dergelijk gedrag volgde er een goed gesprek met de juf of vader en moeder. En was ik degene die terecht werd gewezen. En daar wringt de schoen, dat terecht wijzen gebeurt in islamitische kring waarschijnlijk niet, omdat het past in een islamitisch wereldbeeld en geloofsovertuiging.

Dan is het wel degelijk zo dat de kleine kinderen groot worden zonder correcties. En in het verlengde daarvan kunnen zij uitgroeien tot extremisten die tot verschrikkelijke daden in staat zijn.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door samanthi »

Wim Anker schreef:
eilander schreef:Ik zie nog wel uit naar de theologische bezinning die hierbij past ;)
Bereid uw huis, want gij zult sterven.
En nee, dit is geen spot of een geintje.
De reactie van o.a Herman gaat velen het leven kosten.

Ik zag ook een videootje langs komen waarin kinderen met speelgoedwapens voor joden sprongen en pief,paf jij dood riepen. De moeders stonden aan de kant erom te lachen.
Beste Wim, Ik ben op school ook gepest en achteruit gezet, we waren van een andere kerk en door dingen van mijn ouders, het is van alle eeuwen macht, zondebok zoeken, enz...

Ik heb ook bij een refo basisschool gezien dat kleuters naar vrouwen in spijkerbroek riepen jullie gaan naar de hel.

Maar het is wel erg voor deze kleuters, ze groeien op met haat, net al destijds de kinderen uit Duitsland.

Ik zou echt niet weten hoe we radicalirering tegen moeten gaan, iig niet door van de zijlijn iets te roepen of ( zoals Geert Wilders) dergelijk artikel verspreiden via de media.

Als wij geen respect tonen voor andere zijn we net eender.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: De Islam in Huis

Bericht door samanthi »

Maanenschijn schreef:Ik kan mij niet aan de overtuiging onttrekken dat de Islam steeds meer en meer zich als een antichristelijke macht openbaart, in de zin zoals de Bijbel dat bedoeld. Een wereldmacht die langzaam steeds grotere vormen aan neemt.

Daarbij is de islam niet lost te zien van 'trappen van geloof' die de islam kenmerken, waarbij de heilige oorlog, jihad, wel degelijk deel van uit maakt. Soms bekruipt me het gevoel dat islamitische ouders hun geloofsovertuiging bij hun kinderen met meer ijver 'inscherpen' als dat christelijke/reformatorische ouders doen. Dat kinderen zich opstellen zoals weergegeven in het linkje is zorgelijk. Niet dat ik mijn eigen schooltijd ben vergeten, maar na dergelijk gedrag volgde er een goed gesprek met de juf of vader en moeder. En was ik degene die terecht werd gewezen. En daar wringt de schoen, dat terecht wijzen gebeurt in islamitische kring waarschijnlijk niet, omdat het past in een islamitisch wereldbeeld en geloofsovertuiging.

Dan is het wel degelijk zo dat de kleine kinderen groot worden zonder correcties. En in het verlengde daarvan kunnen zij uitgroeien tot extremisten die tot verschrikkelijke daden in staat zijn.
Ik zie die theorie ook steeds meer verschijnen, toch geloof ik dat we Rome niet moeten uitvlakken, soms is die een beetje naar de achtergrond, maar als het kan komt ie naar voren, kijk eens toen de paus geinstaleerd werd, wereld raad van kerken joden moslims boedisten, je kunt het zo gek niet opnoemen, maar ze zaten daar aan zijn voeten.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door eilander »

samanthi schreef:Ik heb ook bij een refo basisschool gezien dat kleuters naar vrouwen in spijkerbroek riepen jullie gaan naar de hel.
Niet direct on-topic, maar ik kan het toch niet laten. Als kinderen dit durven roepen (roepen!), heb je als ouders toch maar weinig de ernst en de realiteit van de hel overgebracht.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door samanthi »

eilander schreef:
samanthi schreef:Ik heb ook bij een refo basisschool gezien dat kleuters naar vrouwen in spijkerbroek riepen jullie gaan naar de hel.
Niet direct on-topic, maar ik kan het toch niet laten. Als kinderen dit durven roepen (roepen!), heb je als ouders toch maar weinig de ernst en de realiteit van de hel overgebracht.
Klopt helemaal, maar het zijn en blijven kinderen
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Ambtenaar
Berichten: 9146
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: De Islam in Huis

Bericht door Ambtenaar »

Maanenschijn schreef:Ik kan mij niet aan de overtuiging onttrekken dat de Islam steeds meer en meer zich als een antichristelijke macht openbaart, in de zin zoals de Bijbel dat bedoeld. Een wereldmacht die langzaam steeds grotere vormen aan neemt.
Samuel Huntington schreef in in de jaren 90 al een boek over: The Clash of Civilizations.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De Islam in Huis

Bericht door -DIA- »

Ambtenaar schreef:
Maanenschijn schreef:Ik kan mij niet aan de overtuiging onttrekken dat de Islam steeds meer en meer zich als een antichristelijke macht openbaart, in de zin zoals de Bijbel dat bedoeld. Een wereldmacht die langzaam steeds grotere vormen aan neemt.
Samuel Huntington schreef in in de jaren 90 al een boek over: The Clash of Civilizations.
En ook de kanttekeningen van de Statenvertaling zinspelen daar al op. Die hebben nog oudere papieren.
Jammer dar de HSV die moet missen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
MarcoBijl
Berichten: 54
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:12

Re: De Islam in Huis

Bericht door MarcoBijl »

Dia

Dat is met zoveel dingen die verdwijnen met de komst van de HSV.


We kennen de Islam zo goed. Ze hebben al 2x bijna Europa in bezit gehad.
Nu komen ze weer via Spanje. Alleen nu zonder gevecht en we halen ze zelf binnen.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: De Islam in Huis

Bericht door samanthi »

MarcoBijl schreef:Dia

Dat is met zoveel dingen die verdwijnen met de komst van de HSV.


We kennen de Islam zo goed. Ze hebben al 2x bijna Europa in bezit gehad.
Nu komen ze weer via Spanje. Alleen nu zonder gevecht en we halen ze zelf binnen.
Bedoel je vluchtelingen?
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
MarcoBijl
Berichten: 54
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:12

Re: De Islam in Huis

Bericht door MarcoBijl »

Had het echt over Islam.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: De Islam in Huis

Bericht door samanthi »

MarcoBijl schreef:Had het echt over Islam.
Je schreef we halen ze zelf binnen,
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: De Islam in Huis

Bericht door ejvl »

-DIA- schreef:
Ambtenaar schreef:
Maanenschijn schreef:Ik kan mij niet aan de overtuiging onttrekken dat de Islam steeds meer en meer zich als een antichristelijke macht openbaart, in de zin zoals de Bijbel dat bedoeld. Een wereldmacht die langzaam steeds grotere vormen aan neemt.
Samuel Huntington schreef in in de jaren 90 al een boek over: The Clash of Civilizations.
En ook de kanttekeningen van de Statenvertaling zinspelen daar al op. Die hebben nog oudere papieren.
Jammer dar de HSV die moet missen.
Je creëert een tegenstelling die er niet is. De HSV mist helemaal geen kantekeningen want bij de SV zijn hele goede kantekeningen, die kunnen gewoon gebruikt worden, ook bij de HSV, zeggen de mensen van de HSV zelf.
Plaats reactie