Geert Wilders & zijn partij

Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Geert Wilders & zijn partij

Bericht door Billy »

TER INFO:


Bron: http://www.novatv.nl

Wilders gaat nu zeker een nieuwe partij oprichten
Geert Wilders weet het zeker en zijn besluit staat vast. Hij gaat samen met Bart Jan Spruyt van de conservatieve Edmund Burke Stichting een nieuwe partij oprichten.





Wilders zegt dat in een gesprek met NOVA. De uit de VVD-fractie getreden politicus wenst zich op geen enkele manier te laten intimideren door de moord op Theo van Gogh. Maar hij wordt nu extra beveiligd en is nóg meer op z'n hoede.

De AIVD heeft namelijk toegegeven te weinig mensen te hebben om radicale moslims, zoals de verdachte van de moord op Theo van Gogh, voortdurend in de gaten te houden. Daarom houden de autoriteiten er rekening mee dat meer mensen in Nederland het doelwit kunnen worden van moslimterrorisme.



ps wellicht komt er nu een vacature voor "directeur Edmund Burkestichting'

[Aangepast op 14/3/05 door Billy]

[Aangepast op 14/3/05 door Billy]
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Onverstandig van die Spruyt. Ik vind niet dat hij zich in moet laten met die Wilders. Ik vertrouw die Wilders niet...
limosa

Bericht door limosa »

Mmm, dit kon weleens het kanaal worden waarin de onvrede die in een groot deel van Nederland leeft geformaliseerd wordt richting landelijke politiek. Op zich erg interessant maar het christendom wordt waarschijnlijk enkel gezien in historisch perspectief, niet als uitgangspunt voor de keuzen van vandaag.
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door limosa
Mmm, dit kon weleens het kanaal worden waarin de onvrede die in een groot deel van Nederland leeft geformaliseerd wordt richting landelijke politiek. Op zich erg interessant maar het christendom wordt waarschijnlijk enkel gezien in historisch perspectief, niet als uitgangspunt voor de keuzen van vandaag.
En dat met een Christen als medeoprichter......
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Majorca

Bericht door Majorca »

ik zit er over te denken actief te worden in die partij, om het SGP-gedachtengoed te bewaken (want de SGP in huidige vorm gaat toch failliet als er zo'n partij komt...)
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Oorspronkelijk gepost door Majorca
ik zit er over te denken actief te worden in die partij, om het SGP-gedachtengoed te bewaken (want de SGP in huidige vorm gaat toch failliet als er zo'n partij komt...)
En dat vind ik nu zo stom! Al die mensen die stiekum op de LPF stemmen, of straks op deze partij... Allemaal 1dagsvliegen zonder enig bijbels fundament, gevoed door halfracistische motieven. Blijf toch aub bij de SGP of de CU...
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door Majorca
ik zit er over te denken actief te worden in die partij, om het SGP-gedachtengoed te bewaken (want de SGP in huidige vorm gaat toch failliet als er zo'n partij komt...)
nou, failliet weet ik niet maar het wel het nodige stemmenverlies veroorzaken
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Majorca
de SGP gaat toch failliet
Failliet? Wie heeft er met z'n fikken in de kas gezeten???
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door Kaw
Oorspronkelijk gepost door Majorca
ik zit er over te denken actief te worden in die partij, om het SGP-gedachtengoed te bewaken (want de SGP in huidige vorm gaat toch failliet als er zo'n partij komt...)
En dat vind ik nu zo stom! Al die mensen die stiekum op de LPF stemmen, of straks op deze partij... Allemaal 1dagsvliegen zonder enig bijbels fundament, gevoed door halfracistische motieven. Blijf toch aub bij de SGP of de CU...
tja, er komt een moment dat de frustratie een uitweg zoekt, als op het juiste moment iets gebeurt en er zijn verkiezingen en er is een partij als deze beschikbaar ga je wat beleven . . .
David J
Berichten: 863
Lid geworden op: 21 jun 2004, 18:18

Bericht door David J »

Zou het? Ik heb altijd het idee gehad dat SGP'ers principieel stemmen. En dus nadenken voordat ze hun stem uitbrengen op een partij die koste wat het kost de Bijbel wil laten klinken in 's lands vergaderzalen. Maar die nieuwe partij wordt liberaal en conservatief, wat dus an sich niks met Bijbel of christendom te maken heeft.
Majorca, denk jij serieus dat Geert Wilders SGP beginselen in zijn partij zal toelaten?
Majorca

Bericht door Majorca »

Oorspronkelijk gepost door David J
Zou het? Ik heb altijd het idee gehad dat SGP'ers principieel stemmen. En dus nadenken voordat ze hun stem uitbrengen op een partij die koste wat het kost de Bijbel wil laten klinken in 's lands vergaderzalen. Maar die nieuwe partij wordt liberaal en conservatief, wat dus an sich niks met Bijbel of christendom te maken heeft.
Majorca, denk jij serieus dat Geert Wilders SGP beginselen in zijn partij zal toelaten?
ik denk dat ze het willen modelleren naar de Conservatieve Partij van pres. Busch in America.

De zwaar orthodoxe gereformeerden aldaar zijn ook voor die partij. Dus denk ik dat ik er hier ook wel in kan functioneren. Wat principes betreft dan.

Maar goed, ik ben helemaal niet in alle opzichten rechts, dus wat dat betreft zou ik er niet in passen. Wat ik bijv. op Bush tegen heb en had is zijn belastingbeleid, die vooral ten goede komt aan de rijken. Ik vind dat christelijke politiek juist meer aan de armen moet denken.
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Oorspronkelijk gepost door Majorca
Oorspronkelijk gepost door David J
Zou het? Ik heb altijd het idee gehad dat SGP'ers principieel stemmen. En dus nadenken voordat ze hun stem uitbrengen op een partij die koste wat het kost de Bijbel wil laten klinken in 's lands vergaderzalen. Maar die nieuwe partij wordt liberaal en conservatief, wat dus an sich niks met Bijbel of christendom te maken heeft.
Majorca, denk jij serieus dat Geert Wilders SGP beginselen in zijn partij zal toelaten?
ik denk dat ze het willen modelleren naar de Conservatieve Partij van pres. Busch in America.

De zwaar orthodoxe gereformeerden aldaar zijn ook voor die partij. Dus denk ik dat ik er hier ook wel in kan functioneren. Wat principes betreft dan.

Maar goed, ik ben helemaal niet in alle opzichten rechts, dus wat dat betreft zou ik er niet in passen. Wat ik bijv. op Bush tegen heb en had is zijn belastingbeleid, die vooral ten goede komt aan de rijken. Ik vind dat christelijke politiek juist meer aan de armen moet denken.
Je hebt daar 2 partijen. Hier niet.
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

Oorspronkelijk gepost door David J.
Majorca, denk jij serieus dat Geert Wilders SGP beginselen in zijn partij zal toelaten?

ik heet dan wel geen majorca, maar ik denk niet dat geert wilders sgp-beginselen wil toelaten ik denk wel dat hij christenen in zijn partij de ruimte wil geven. ( Naar een , zoals genoemd, amerikaans conservatief ( republikeins) voorbeeld schat ik in.

Ik wacht ff de berichten af.. voor ik een oordeel vel.
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Oorspronkelijk gepost door limosa
Mmm, dit kon weleens het kanaal worden waarin de onvrede die in een groot deel van Nederland leeft geformaliseerd wordt richting landelijke politiek. Op zich erg interessant maar het christendom wordt waarschijnlijk enkel gezien in historisch perspectief, niet als uitgangspunt voor de keuzen van vandaag.
En dat met een Christen als medeoprichter......
so what!!??

het kan wel eens heel goed zijn als er ook een belijdend chrsiten in zo'n partij komt.

al is het alleen al om "christenen" ruimte te bieden/laten

[Aangepast op 4/11/04 door Billy]
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Billy
Oorspronkelijk gepost door Pim
Oorspronkelijk gepost door limosa
Mmm, dit kon weleens het kanaal worden waarin de onvrede die in een groot deel van Nederland leeft geformaliseerd wordt richting landelijke politiek. Op zich erg interessant maar het christendom wordt waarschijnlijk enkel gezien in historisch perspectief, niet als uitgangspunt voor de keuzen van vandaag.
En dat met een Christen als medeoprichter......
so what!!??

het kan wel eens heel goed zijn als er ook een belijdend chrsiten in zo'n partij komt.

al is het alleen al om "christenen" ruimte te bieden/laten

[Aangepast op 4/11/04 door Billy]
In een andere topic is de discussie een beetje verstomd, maar kan je als Christen oook het conservatieve geloof aanhangen?

Kan je als Christen zeggen dat je er voor bent dat iemand iemand anders z'n geloof mag beledigen? ('lelijke dingen over iemands Godsdienst mogen zeggen')
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Plaats reactie