Koningshuis

Eppo Gremdaat
Berichten: 693
Lid geworden op: 19 mar 2009, 19:13

Re: Koningshuis

Bericht door Eppo Gremdaat »

Mijn vrouw is geabonneerd op `Vorsten`. Het komt via haar zus in Nederland bij ons en zuslief (kwam toch voor de rouwplechtigheid) had een aantal exemplaren meegenomen. (Pracht blad en mooie foto`s). Mij viel toch wel de grote populariteit op die het nieuwe Nederlandse vorstenpaar heeft. Al met al: ze doen het goed!
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Koningshuis

Bericht door Mara »

Hebben jullie ook de bon in de bus gehad, om gratis het Droomboek af te halen?
En ga je dit ook doen?
Hier ligt de bon al in de krantendoos en ik hoorde vanmorgen op de radio dat veel mensen de bon niet gekregen hebben.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Koningshuis

Bericht door helma »

Ik ben doorgaans niet zo geïnteresseerd wat iemand droomt......
heb de bon wel gekregen.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Koningshuis

Bericht door Tiberius »

Ga maar halen dat boek; goed voor de zending.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Koningshuis

Bericht door Mister »

Wij halen het ook vandaag. Als het niets is, dan is het oud-papier en komt de opbrengst ten goede aan onze gemeente. ;)
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Koningshuis

Bericht door DDD »

Hij lag al ongeopend bij het oud papier, maar dan zal ik toch eerst eens kijken.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Koningshuis

Bericht door refo »

't Is wel een interessant boekje.
Kun je een zien wat anderen dan o.s.m.'s bezighoudt.
Gebruikersavatar
MoesTuin
Verbannen
Berichten: 887
Lid geworden op: 01 jul 2013, 10:18

Re: Koningshuis

Bericht door MoesTuin »

Inderdaad een mooi Droomboek

Mooie afspiegeling van de diverse Hollanders

Vond de droom van die autosnelweg wel goed!

Met elektrische snelwegen

Of die mensen die met regenwater het toilet doorspoelen om water te besparen, dat is toch geweldig, Duurzaamheid

Enz....
Weet je dat de Vader je kent
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!
jan34willem
Berichten: 174
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:20

Re: Koningshuis

Bericht door jan34willem »

Tiberius schreef:Ga maar halen dat boek; goed voor de zending.
't Lijkt me efficienter & effectiever om gewoon 10 euro over te maken naar de zending (of welk bedrag dan ook).
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Koningshuis

Bericht door Mara »

Ik zag een stukje van een praatprogramma op RTLZ n.a.v. de verjaardag van kon. Maxima. Ik viel er middenin, het ging o.m. ook over de sociale onaantastbaarheid (uitdrukking van Dorine Hermans) van de Oranjes.
Verder zat Mark Koster aan tafel en Justine Marcella (hoofdred. blad Vorsten).
In het gesprek kwamen toch minder prettige feiten naar boven, nl. dat onze koningin 100 miljoen heeft losgepeuterd voor een bedrijf in Almelo, dat microkredieten levert aan mensen-in-de-knoei, maar dat tegen een hoge rente.
Gisteren bezocht zij (op haar verjaardag gaat zij "gewoon" aan het werk, aldus de NOS) de lustrumconferentie van de pensioenfederatie. Die behartigt de belangen van de pensioenfondsen.
De pensioenfondsen zijn niet zo gunstig in het nieuws, vanwege de verlaging van de uitkeringen, terwijl er veel geld in de pot zit.

Waarom mogen daar geen kritische vragen over gesteld worden, werd er aan de tafel geopperd. En daar hadden zij wel een punt.
Maxima is naast koningin ook "gewoon" iemand die hard werkt en net als ieder ander zal er heus wel eens een punt van kritiek kunnen zijn.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Jessy 1987
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 jul 2016, 23:00

Re: Koningshuis

Bericht door Jessy 1987 »

Om eerlijk te zijn heb ik het niet zo op welke monarchie dan ook. Een koningshuis hoort naar mijn mening dan ook niet thuis in een moderne parlementaire democratie. Maar het is aan ons burgers om hier een democratisch besluit over te nemen. Ben er zelfs voorstander van om de Nederlanden terug te brengen naar een unie van 13 soevereine provincies, die worden bestuurd door hun eigen inwoners. Zo´n initiatief is de Basispartij Nederlanden. U mag ervan vinden wat u wilt maar deze partij sluit helemaal aan met mijn visie over de Nederlandsche politiek.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Koningshuis

Bericht door -DIA- »

Revolutie? Wordt de geest van wijlen meneer Troelstra weer wakker?

Misschien moeten we terug naar het echte protestantse Holland? Dan krijgt Belgique Limbourg, een groot deel van N.-Brabant en Zeeuws Vlaanderen in de schoot geworpen... Goed idee?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re:

Bericht door Van Ewijk »

Daphne schreef:
Oorspronkelijk gepost door prinses
Dat prinses Maxima nooit tot het protestantisme over zou gaan hadden we kunnen weten, evenals het feit dat dat geen probleem vormt voor haar en haar man . Ook de doopdienst van prinses Amalia zal schier niemand echt geraakt hebben, ik zag menig oranjehuislid slaperig kijken. Laat ik zeggen dat ik ze als personen erg waardeer maar affiniteit zou er ook met het geloofsleven van hen moeten zijn .
1. wat is er mis met katholicisme...??? (hoeft geen hele discussie over want dan haak ik toch af!!!)
Met de individuele katholiek op zichzelf helemaal niets.
Daphne schreef:
Oorspronkelijk gepost door prinses
2. Hoe weet je dat de dienst niemand raakte?? Hoe weet je dat nou??? Hebben ze dat gezegd?! Heb je in de harten gekeken? Was Gods Geest daar niet aanwezig? (Gaat Hij niet door kerkmuren heen?) (die conclusie alleen door foto's te bekijken en/of tv te kijken vind ik gewoon slecht... je kan andermans gevoel niet beschrijven/zien... dus slap gezeur vind ik dat!)
Mee eens.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Martijn
Berichten: 721
Lid geworden op: 20 mar 2012, 21:34

Re: Koningshuis

Bericht door Martijn »

-DIA- schreef:Revolutie? Wordt de geest van wijlen meneer Troelstra weer wakker?

Misschien moeten we terug naar het echte protestantse Holland? Dan krijgt Belgique Limbourg, een groot deel van N.-Brabant en Zeeuws Vlaanderen in de schoot geworpen... Goed idee?
Nou de geest van meneer Troelstra heeft nog nooit geslapen volgens mij..
Als je niet voor het koningshuis bent is dat direct revolutie?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Koningshuis

Bericht door -DIA- »

Martijn schreef:
-DIA- schreef:Revolutie? Wordt de geest van wijlen meneer Troelstra weer wakker?

Misschien moeten we terug naar het echte protestantse Holland? Dan krijgt Belgique Limbourg, een groot deel van N.-Brabant en Zeeuws Vlaanderen in de schoot geworpen... Goed idee?
Nou de geest van meneer Troelstra heeft nog nooit geslapen volgens mij..
Als je niet voor het koningshuis bent is dat direct revolutie?
Nog niet helemaal misschien... maar gelet op toenemend nationalisme, afscheidingsbewegingen, een onafhankelijk Schotland, een afscheiding van Catalonië, enz. dat zijn wel kenmerken dat de EU een gebouw is dat is opgetrokken uit ijzer en leem. Het mag mooi lijken, maar het hecht niet als het eropaan komt. In zulke omstandigheden is de geest van revolutie sneller uit de fles dan dat ie bezworen wordt.
Wat zou er bedoeld zijn met de voeten van het beeld dat Daniel zag: Een rijk samengesteld uit ijzer en leem?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie