Koningshuis

Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door Robert
Tsja, het is een bindmiddel voor de natie.
Natuurlijk hoop ik dat ze weer christen worden. Maar net zoals ik een christen-premier heb boven een niet-christen premier, heb ik liever een christen-koning dan wat we nu hebben.
Maar ik dat wil niet zeggen dat ik een niet-christen premier niet accepteer.

Liever een niet-christen koning dan een gekozen president.
Doet me denken aan een oud zinnetje, die je nog wel eens op auto's zag:

Liever een raket in de tuin dan een Rus in de keuken.:,:,:,:,:,:,:,
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door lily
wij moet elke daag bidden voor hoogen mensen in dit wereld.
Ook voor laagen mensen in dit wereld hoor...........


Een 'breekje' van Breekijzertje
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door prinses
Dat prinses Maxima nooit tot het protestantisme over zou gaan hadden we kunnen weten, evenals het feit dat dat geen probleem vormt voor haar en haar man . Ook de doopdienst van prinses Amalia zal schier niemand echt geraakt hebben, ik zag menig oranjehuislid slaperig kijken. Laat ik zeggen dat ik ze als personen erg waardeer maar affiniteit zou er ook met het geloofsleven van hen moeten zijn .
1. wat is er mis met katholicisme...??? (hoeft geen hele discussie over want dan haak ik toch af!!!)
2. Hoe weet je dat de dienst niemand raakte?? Hoe weet je dat nou??? Hebben ze dat gezegd?! Heb je in de harten gekeken? Was Gods Geest daar niet aanwezig? (Gaat Hij niet door kerkmuren heen?) (die conclusie alleen door foto's te bekijken en/of tv te kijken vind ik gewoon slecht... je kan andermans gevoel niet beschrijven/zien... dus slap gezeur vind ik dat!)
Adorote

Bericht door Adorote »

Ten eerste waarom zou Maxima protestant worden ,zij is een dochter van de Moederkerk waar wij allen in horen,de breuken 1054 en 1517 zijn niet de bedoeling en moeten dat niet gaan verheerlijken.

Luther,Calvijn en anderen Refomatoren hebben nooit aan gestuurd op een schisma,zij wilden de Kerk zuiveren van misstanden en misverstanden .Later is dat ook gebeurd onder Trente ,maar toen was het al te laat en de Westerse Kerk gescheurd.

Christenkoning of geen Christen koning,wat voor mij een Christenkoning was;wijlen Koning Boudewijn van Belgie.

Het Oranje huis zitten mij niet in de weg,maar als ze morgen verdwenen zouden zijn,zou dat beter voor het land zijn.
MB

Bericht door MB »

Oorspronkelijk gepost door Adorote
wat voor mij een Christenkoning was;wijlen Koning Boudewijn van Belgie.
Hoezo, zou het Ned vorstenhuis daar niet aan kunnen tippen.
Robert
Berichten: 1424
Lid geworden op: 28 nov 2002, 10:29
Locatie: Delft

Bericht door Robert »

Oorspronkelijk gepost door MB
Oorspronkelijk gepost door Adorote
wat voor mij een Christenkoning was;wijlen Koning Boudewijn van Belgie.
Omdat het geen christenen zijn?
Hoezo, zou het Ned vorstenhuis daar niet aan kunnen tippen.
prinses

Bericht door prinses »

Oorspronkelijk gepost door Daphne
Oorspronkelijk gepost door prinses
Dat prinses Maxima nooit tot het protestantisme over zou gaan hadden we kunnen weten, evenals het feit dat dat geen probleem vormt voor haar en haar man . Ook de doopdienst van prinses Amalia zal schier niemand echt geraakt hebben, ik zag menig oranjehuislid slaperig kijken. Laat ik zeggen dat ik ze als personen erg waardeer maar affiniteit zou er ook met het geloofsleven van hen moeten zijn .
1. wat is er mis met katholicisme...??? (hoeft geen hele discussie over want dan haak ik toch af!!!)
2. Hoe weet je dat de dienst niemand raakte?? Hoe weet je dat nou??? Hebben ze dat gezegd?! Heb je in de harten gekeken? Was Gods Geest daar niet aanwezig? (Gaat Hij niet door kerkmuren heen?) (die conclusie alleen door foto's te bekijken en/of tv te kijken vind ik gewoon slecht... je kan andermans gevoel niet beschrijven/zien... dus slap gezeur vind ik dat!)
... inderdaad, was te kort door de bocht door mij, sorry. Wel vind ik het jammer dat het oranjehuis zich thuis voelt onder een vrijzinnige prediking, waarbij ik de integriteit van ds. ter Linden niet in twijfel trek, hij lijkt me als persoon sympathiek en hij heeft geen popie-jopiestijl in zijn preken
Andre
Berichten: 1164
Lid geworden op: 05 feb 2004, 17:19
Locatie: in de auto

Bericht door Andre »

Het is mijnsinziens nog een zegen dat we nog een koningshuis mogen hebben.

Stel je eens voor een republiek?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Koningshuis

Bericht door Mara »

Net op refdag een live verslag gekeken van het bezoek van onze koning en koningin.
Wat ziet ze er geweldig uit :super
Mooi roze gevlamd jurkje, prachtig bescheiden hoedje op en het boeketje past er mooi bij.
Zo te zien waait het daar nogal, dus dat zal wel enige verkoeling geven, hoop ik.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Koningshuis

Bericht door refo »

Ze moet de rokken alleen eens wat langer laten maken.
Zegt nou eens niemand tegen d'r dat ze die knieën beter kan verstoppen.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Koningshuis

Bericht door Mister »

refo schreef:Ze moet de rokken alleen eens wat langer laten maken.
Zegt nou eens niemand tegen d'r dat ze die knieën beter kan verstoppen.
Stuur ze een mailtje? ;)
boontje
Berichten: 258
Lid geworden op: 29 sep 2010, 17:35

Re: Koningshuis

Bericht door boontje »

Ze lezen het hier wel, denk ik...
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Koningshuis

Bericht door Dodo »

Ik snap die tulband niet bij een luchtig zomerjurkje.
Plaats reactie