Koningshuis

MB

Koningshuis

Bericht door MB »

Mag het koningshuis blijven, ondanks dat ze niet orthodox christelijk zijn?
MB

Bericht door MB »

Oorspronkelijk gepost door lily
heb jij ooit gelezen wie de mensen zijn in de lineage van Christus, kijk even goed in Matthew 1.
Wat is lineage? En heb je gestemd?

[Aangepast op 14/6/04 door MB]
Robert
Berichten: 1424
Lid geworden op: 28 nov 2002, 10:29
Locatie: Delft

Bericht door Robert »

Optie 1
MB

Bericht door MB »

ik heb gekozen voor, koningshuis zo ie zo weg.
Gebruikersavatar
Margriet
Berichten: 1517
Lid geworden op: 17 dec 2003, 04:15
Locatie: Michigan
Contacteer:

Bericht door Margriet »

Van mij mag het gaan.
So wie so
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
limosa

Bericht door limosa »

Ik weet het niet meer met ons koningshuis. Ik heb er altijd veel achting voor gehad. Maar de laatste tijd heb ik steeds minder affiniteit met die club. Al het gedoe rond de bruiloft met die maffiah... ik bedoel het onderwereldmeisje. Nu weer die doopdienst, staat er weer een beeld in de kerk! Wat moet ik daar nu allemaal mee?

Ik ben nu geneigd om te stemmen op (maar die staat er niet bij): ze mogen blijven als de kosten-baten analyse gunstig uitvalt.
prinses

Bericht door prinses »

... ik heb niet gestemd, vind het heel moeilijk geval. Vooral na de uitvaart van prinses Julianan erg teleurgesteld, zowel door de dienst als wat ik hoorde over pr. Juliana 's gedachtengoed. Dat prinses Maxima nooit tot het protestantisme over zou gaan hadden we kunnen weten, evenals het feit dat dat geen probleem vormt voor haar en haar man . Ook de doopdienst van prinses Amalia zal schier niemand echt geraakt hebben, ik zag menig oranjehuislid slaperig kijken. Laat ik zeggen dat ik ze als personen erg waardeer maar affiniteit zou er ook met het geloofsleven van hen moeten zijn .
MB

Bericht door MB »

9 mensen vinden ongeacht geloof.
Frappant!
Had ik echt niet verwacht.
Robert
Berichten: 1424
Lid geworden op: 28 nov 2002, 10:29
Locatie: Delft

Bericht door Robert »

Tsja, het is een bindmiddel voor de natie.
Natuurlijk hoop ik dat ze weer christen worden. Maar net zoals ik een christen-premier heb boven een niet-christen premier, heb ik liever een christen-koning dan wat we nu hebben.
Maar ik dat wil niet zeggen dat ik een niet-christen premier niet accepteer.

Liever een niet-christen koning dan een gekozen president.
Plaats reactie