Mediabeleid SGP inzake televisie?

Breekijzertje

Mediabeleid SGP inzake televisie?

Bericht door Breekijzertje »

De SGP is de laatste tijd uiteraard veel in het nieuws.
Wat mij opvalt is dat van der Vlies ook de televisiejournalisten uitgebreid te woord staat.
Dat was vroeger, of recent geleden, toch wel anders.
Hoe gaat de SGP nu om met dit medium?
Hoe is hun beleid?
Is er in deze tijd van kabinetsinformatie meer mogelijk dan anders?

Wel een leuk gezicht....van der Vlies omsingeld door hectische (televisie)journalisten en camera's waar 'normaal' gesproken mensen als Balkenende, Zalm, Bos etc. staan.


Een 'breekje' van Breekijzertje
Lecram

Bericht door Lecram »

Het is wat anders of je nu door een horde journalisten 'belaagd' wordt en dan op TV komt, of dat je op een uitnodiging ingaat en naar de studio gaat om opgenomen en uitgezonden te worden.

Denk wel dat SGP wat zaken bij zal moeten stellen als het gaat om dergelijke principes, als zij mee gaan regeren.
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Als het zover komt dat de SGP regeringspartij wordt, kunnen ze het mijns inziens niet maken om uitnodigingen van bijvoorbeeld Nova / Den Haag vandaag, Netwerk etc. af te slaan.
Je moet dan je 'regeringsgezicht' laten zien aan het volk, dat kan niet anders!


Een 'breekje' van Breekijzertje
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

ALSSSS,

Ben het met je eens Breekie dat wanneer het zover is je wel meer op TV moet komen om dingen uit te leggen. Vind dit trouwens geen verkeerde zaak. Zo merk Nederland dan eens hoe de SGP over bepaalde zaken denkt. Hopelijk verliezen ze dan het imago van dat gereformeerde partijtje.
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Ik denk dat het heilzaam voor de SGP zal zijn als ze eens duidelijk in de spotlights durven treden.
Ik bedoel; laat je zien op televisie in (politieke) praatprogramma's, achtergronden bij het nieuws etc. etc.

Waarom zeg ik dit?

Gisteravond werd in 'Barend en van Dorp' weer een "heerlijke" karikatuur" van de SGP neergezet door o.a. de voorzitter van de VVD-jongeren.
De bekende vergelijkingen met de Taliban, AEL, stereotiepen als zwarte kousen, de vrouw die niets mag etc. waren niet van de lucht.

SGP, leg je 'anti-televisie-pantsertje' af en open een 'tegenoffensief in de media' om eens een keer van die karikatuur af te komen.


Een 'breekje' van Breekijzertje
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Ik ben het helemaal met Breekie eens! Je moet in de verdediging! Deze verdediging doe je niet alleen voor jezelf als partij maar in het bijzonder voor God.
Mensen weten gewoon niet waar ze over praten!!! Dit zie ik ook heel duidelijk op mijn werk.
SGpeetje

Bericht door SGpeetje »

om het weer eens een beetje in de actualiteit te halen hierbij een bijdrage uit het ND van afgelopen zaterdag.
Overigens is de titel wat suggestief vind ik. De meningen zijn verdeelt ; en dat is wat anders als wat deze kop boven dit artikel zegt.

BRON: ND

Medewerking aan radio- en tv-uitzending verdeelt SGP

van onze redactie politiek

DEN HAAG - De SGP worstelt met de vraag op welke manier politici moeten meewerken aan radio- en tv-programma's. Terwijl een bestuurscommissie zich afvraagt of de huidige richtlijn van 'uiterste terughoudendheid' wel vol te houden is, wijst partijvoorzitter ds. A. van Heteren radio en tv als ,,niet erg geëigende middelen'' van de hand.


Van Heteren zegt dat vandaag in een vraaggesprek met het Nederlands Dagblad. Terwijl bijvoorbeeld Kamerlid Kees van der Staaij regelmatig meewerkt aan programma's als Stand.nl, zegt Van Heteren: ,,Ik hoor dat nooit. Ik zou daar uiterst terughoudend in zijn. Je maakt toch gebruik van een riool waar veel doorheen gaat wat niet goed is. Over die radio- en tv-richtlijn zal ik het binnen het bestuur nog eens hebben.''

Collega-partijvoorzitter W. Kolijn, belast met de dagelijkse gang van zaken binnen de SGP, zegt dat de praktijk anders is dan Van Heteren denkt. ,,Over een terughoudende opstelling en de zorgen wat betreft de inhoud van vele programma's, zijn we het eens. Maar de ervaringen van onze mensen in Den Haag, en ook provinciale en lokale politici, is dat het onderscheid tussen actief en passief meewerken een steeds grijzer gebied wordt. Een antwoord geven op de vraag waaraan je wel of niet moet meewerken, is voor hen moeilijker dan voor mensen die er nooit mee te maken hebben.''

Een commissie, waarin naast Kolijn ook fractievoorzitter Bas van der Vlies en burgemeester Van Belzen van de gemeente Graafstroom zitting hebben, buigt zich de komende maanden opnieuw over de SGP-richtlijn. ,,Het onderscheid tussen actief en passief is in de jaren negentig vastgelegd. Het medialandschap is inmiddels echter zo veranderd, dat het vaak moeilijk te bepalen is wat nu actief of passief is. De een gaat daar ook makkelijker mee om dan de ander'', stelt Kolijn. De commissie komt volgens hem ,,binnen enkele maanden'' met een advies aan het hoofdbestuur. Dat advies behelst mogelijk een aanpassing van de richtlijn. ,,In ieder geval moet er meer duidelijkheid komen'', stelt Kolijn. Vandaag houdt de SGP in Utrecht haar partijdag.
14all

Bericht door 14all »

Ik krijg wel een glimlach als ik hoor dat ds. van Heteren het al op z´n heupen krijgt omdat vd Staaij weleens aan Stand.nl en een debatforum meewerkt. Daar wordt hij fatsoenlijk aan het woord gelaten en doet hij nuttig werk.

:bo:bo:bo
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

Oorspronkelijk gepost door 14all
Ik krijg wel een glimlach als ik hoor dat ds. van Heteren het al op z´n heupen krijgt omdat vd Staaij weleens aan Stand.nl en een debatforum meewerkt. Daar wordt hij fatsoenlijk aan het woord gelaten en doet hij nuttig werk.

:bo:bo:bo
helemaal mee eens!!!

maar ja als je nooit luistert weet je natuurlijk ook niet goed wat je je er bij voor moet stellen ( zoals bijvb. dominee ven Heteren)

stand punt uit ;););)
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
gerrit de 2e
Berichten: 754
Lid geworden op: 15 dec 2003, 22:38
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

Als er mensen tot inkeer worden gebracht door "dat riool" dan is men wel heel star om die media te weigeren.
Maar ja.. zucht... die achterban he.. :sne
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door Breekijzertje
Als het zover komt dat de SGP regeringspartij wordt,
Wat zal Nederland er dan anders uitzien. Want als SGP de meeste zetels heeft, dan betekent dat, dat een groot deel van Nederland gereformeerd is. Dan hebben ze alleen het RD maar nodig;)
moderne gelovige

Bericht door moderne gelovige »

Oorspronkelijk gepost door gerrit de 2e
Als er mensen tot inkeer worden gebracht door "dat riool" dan is men wel heel star om die media te weigeren.
Maar ja.. zucht... die achterban he.. :sne
Maar stel dat het gedeelte van de achterban wat WEL televisie heeft GEEN SGP meer stemt dan blijft er mss maar 1 zetel over....
gerrit de 2e
Berichten: 754
Lid geworden op: 15 dec 2003, 22:38
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

Oorspronkelijk gepost door moderne gelovige
Oorspronkelijk gepost door gerrit de 2e
Als er mensen tot inkeer worden gebracht door "dat riool" dan is men wel heel star om die media te weigeren.
Maar ja.. zucht... die achterban he.. :sne
Maar stel dat het gedeelte van de achterban wat WEL televisie heeft GEEN SGP meer stemt dan blijft er mss maar 1 zetel over....
Denk het niet,
Die zullen toch sgp stemmen omdat er nou eenmaal niet beter is
Plaats reactie