De vrijheid van onderwijs weer ter discussie

Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: De vrijheid van onderwijs weer ter discussie

Bericht door vlinder »

Een kind hoeft toch niet tot in detail voorgelicht te worden over homoseksualiteit enzo? Je verteld hoe mooi de Heere de liefde tussen man en vrouw heeft geschapen. Wanneer je op straat 2 mannen ziet zoenen leg je uit dat dat zeker niet is zoals God bedoeld heeft en ook wat de Heere daar van vindt n.a.v. De geschiedenis van Sodom en wat Paulus schrijft. Later kun je eens wat uitleggen dat er verschil is tussen gevoelens alleen of ook het uitleven.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: De vrijheid van onderwijs weer ter discussie

Bericht door Simon »

vlinder schreef:Een kind hoeft toch niet tot in detail voorgelicht te worden over homoseksualiteit enzo? Je verteld hoe mooi de Heere de liefde tussen man en vrouw heeft geschapen. Wanneer je op straat 2 mannen ziet zoenen leg je uit dat dat zeker niet is zoals God bedoeld heeft en ook wat de Heere daar van vindt n.a.v. De geschiedenis van Sodom en wat Paulus schrijft. Later kun je eens wat uitleggen dat er verschil is tussen gevoelens alleen of ook het uitleven.
Jawel, maar ik vind zoiets dus meer de taak van de ouders als die van een leraar.
En later is al vaak te laat, kinderen weten vaak al veel meer dan je denkt.
In de verhalen rondom Sodom lees ik trouwens niets over homofilie, bovendien zou Lot zijn dochters dan niet aan hen aangeboden hebben, toch?
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: De vrijheid van onderwijs weer ter discussie

Bericht door Mara »

Simon schreef:
vlinder schreef:Een kind hoeft toch niet tot in detail voorgelicht te worden over homoseksualiteit enzo? Je verteld hoe mooi de Heere de liefde tussen man en vrouw heeft geschapen. Wanneer je op straat 2 mannen ziet zoenen leg je uit dat dat zeker niet is zoals God bedoeld heeft en ook wat de Heere daar van vindt n.a.v. De geschiedenis van Sodom en wat Paulus schrijft. Later kun je eens wat uitleggen dat er verschil is tussen gevoelens alleen of ook het uitleven.
Jawel, maar ik vind zoiets dus meer de taak van de ouders als die van een leraar.
En later is al vaak te laat, kinderen weten vaak al veel meer dan je denkt.
In de verhalen rondom Sodom lees ik trouwens niets over homofilie, bovendien zou Lot zijn dochters dan niet aan hen aangeboden hebben, toch?
En wat dan nog, dat sommige kinderen ook andere dingen oppikken? Als er thuis een sfeer van openheid is, is er geen probleem, dat maak jij er nu van.
Mijn kinderen kwamen ook gewoon met vragen, waarvan ik ook wel eens dacht, help, nu al?
Maar zo gaat dat tegenwoordig met verknipte vaders die niet van hun kinderen af kunnen blijven, of viezeriken die rond school hangen.
Dan MOET je je kind vertellen dat de wereld geen sprookjesparadijs is, helaas. En dan moet je als moeder meer vertellen dan je wilt :fi
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: De vrijheid van onderwijs weer ter discussie

Bericht door refo »

Mara schreef:
Simon schreef:
vlinder schreef:Een kind hoeft toch niet tot in detail voorgelicht te worden over homoseksualiteit enzo? Je verteld hoe mooi de Heere de liefde tussen man en vrouw heeft geschapen. Wanneer je op straat 2 mannen ziet zoenen leg je uit dat dat zeker niet is zoals God bedoeld heeft en ook wat de Heere daar van vindt n.a.v. De geschiedenis van Sodom en wat Paulus schrijft. Later kun je eens wat uitleggen dat er verschil is tussen gevoelens alleen of ook het uitleven.
Jawel, maar ik vind zoiets dus meer de taak van de ouders als die van een leraar.
En later is al vaak te laat, kinderen weten vaak al veel meer dan je denkt.
In de verhalen rondom Sodom lees ik trouwens niets over homofilie, bovendien zou Lot zijn dochters dan niet aan hen aangeboden hebben, toch?
En wat dan nog, dat sommige kinderen ook andere dingen oppikken? Als er thuis een sfeer van openheid is, is er geen probleem, dat maak jij er nu van.
Mijn kinderen kwamen ook gewoon met vragen, waarvan ik ook wel eens dacht, help, nu al?
Maar zo gaat dat tegenwoordig met verknipte vaders die niet van hun kinderen af kunnen blijven, of viezeriken die rond school hangen.
Dan MOET je je kind vertellen dat de wereld geen sprookjesparadijs is, helaas. En dan moet je als moeder meer vertellen dan je wilt :fi
Dat is niet van 'tegenwoordig', maar van alle tijden.
Zulke negatieve zaken als noodzakelijke aanleiding zien lijkt me pedagogisch gesproken ook niet zo'n goed aanknopingspunt.
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: De vrijheid van onderwijs weer ter discussie

Bericht door vlinder »

Simon schreef:
vlinder schreef:Een kind hoeft toch niet tot in detail voorgelicht te worden over homoseksualiteit enzo? Je verteld hoe mooi de Heere de liefde tussen man en vrouw heeft geschapen. Wanneer je op straat 2 mannen ziet zoenen leg je uit dat dat zeker niet is zoals God bedoeld heeft en ook wat de Heere daar van vindt n.a.v. De geschiedenis van Sodom en wat Paulus schrijft. Later kun je eens wat uitleggen dat er verschil is tussen gevoelens alleen of ook het uitleven.
Jawel, maar ik vind zoiets dus meer de taak van de ouders als die van een leraar.
En later is al vaak te laat, kinderen weten vaak al veel meer dan je denkt.
In de verhalen rondom Sodom lees ik trouwens niets over homofilie, bovendien zou Lot zijn dochters dan niet aan hen aangeboden hebben, toch?
Dan heb ik dat altijd verkeerd gelezen, maar in mijn visie zijn er 3 schriftplaatsen waarin duidelijk staat dat wat er in Sodom gebeurde tegennatuurlijk was.
1. Gen 19:5 Zij riepen naar Lot en zeiden tegen hem: Waar zijn die mannen die deze nacht bij u gekomen zijn? Breng hen naar buiten bij ons, zodat wij gemeenschap met hen kunnen hebben. (HSV).

2 (dubieus). 2 Pet 2:4-10 Want indien God de engelen, die gezondigd hebben, niet gespaard heeft … En de oude wereld niet heeft gespaard … En de steden van Sodoma en Gomorra tot as verbrandende met omkering veroordeeld heeft, en tot een voorbeeld gezet voor hen, die goddeloos zouden leven; En de rechtvaardige Lot, die vermoeid was van de ontuchtige wandel der gruwelijke mensen, [daaruit] verlost heeft … Zo weet de Heere de godzaligen uit de verzoeking te verlossen, en de onrechtvaardigen te bewaren tot de dag des oordeels, om gestraft te worden; Maar allermeest degenen, die naar het vlees in onreine begeerlijkheid wandelen …

3. Jud vs 7 Gelijk Sodoma en Gomorra, en de steden er rondom, die op gelijke wijze als deze gehoereerd hebben, en ander vlees zijn nagegaan, tot een voorbeeld voorgesteld zijn …
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: De vrijheid van onderwijs weer ter discussie

Bericht door refo »

vlinder schreef:
Simon schreef:
vlinder schreef:Een kind hoeft toch niet tot in detail voorgelicht te worden over homoseksualiteit enzo? Je verteld hoe mooi de Heere de liefde tussen man en vrouw heeft geschapen. Wanneer je op straat 2 mannen ziet zoenen leg je uit dat dat zeker niet is zoals God bedoeld heeft en ook wat de Heere daar van vindt n.a.v. De geschiedenis van Sodom en wat Paulus schrijft. Later kun je eens wat uitleggen dat er verschil is tussen gevoelens alleen of ook het uitleven.
Jawel, maar ik vind zoiets dus meer de taak van de ouders als die van een leraar.
En later is al vaak te laat, kinderen weten vaak al veel meer dan je denkt.
In de verhalen rondom Sodom lees ik trouwens niets over homofilie, bovendien zou Lot zijn dochters dan niet aan hen aangeboden hebben, toch?
Dan heb ik dat altijd verkeerd gelezen, maar in mijn visie zijn er 3 schriftplaatsen waarin duidelijk staat dat wat er in Sodom gebeurde tegennatuurlijk was.
1. Gen 19:5 Zij riepen naar Lot en zeiden tegen hem: Waar zijn die mannen die deze nacht bij u gekomen zijn? Breng hen naar buiten bij ons, zodat wij gemeenschap met hen kunnen hebben. (HSV).

2 (dubieus). 2 Pet 2:4-10 Want indien God de engelen, die gezondigd hebben, niet gespaard heeft … En de oude wereld niet heeft gespaard … En de steden van Sodoma en Gomorra tot as verbrandende met omkering veroordeeld heeft, en tot een voorbeeld gezet voor hen, die goddeloos zouden leven; En de rechtvaardige Lot, die vermoeid was van de ontuchtige wandel der gruwelijke mensen, [daaruit] verlost heeft … Zo weet de Heere de godzaligen uit de verzoeking te verlossen, en de onrechtvaardigen te bewaren tot de dag des oordeels, om gestraft te worden; Maar allermeest degenen, die naar het vlees in onreine begeerlijkheid wandelen …

3. Jud vs 7 Gelijk Sodoma en Gomorra, en de steden er rondom, die op gelijke wijze als deze gehoereerd hebben, en ander vlees zijn nagegaan, tot een voorbeeld voorgesteld zijn …
1. Als je een vers eerder kijkt zie je dat alle mannen deel namen aan de aanval op Lots huis: Eer zij zich te slapen legden, zo hebben de mannen dier stad, de mannen van Sodom, van den jongste tot den oudste toe, dat huis omsingeld, het ganse volk, van het uiterste einde af. 5 En zij riepen Lot toe, en zeiden tot hem: Waar zijn die mannen, die deze nacht tot u gekomen zijn? breng hen uit tot ons, opdat wij ze bekennen.
Deze gebeurtenis lijkt in de verste verte niet op normaal homosexueel handelen. De mannen (of misschien alle inwoners wel zagen mooie wezens en wilden daar wat mee doen. Sexueel of anderszins. Maar waren ze alle zo, dan was de stad spoedig uitgestorven.

2 Is zeker dubieus.

3 Hier wordt weer een vers weggelaten. 6 En de engelen, die hun beginsel niet bewaard hebben, maar hun eigen woonstede verlaten hebben, heeft Hij tot het oordeel des groten dags met eeuwige banden onder de duisternis bewaard.
Judas verwijst naar een verhaal uit het boek Henoch (zie ook vs 14) Daarin vergrepen engelen zich aan mensen, 'gelijk Sodom en Gomorra', daar wilden mensen zich aan engelen vergrijpen. Dus hebben ze 'op gelijke wijze' als die engelen 'ander vlees' nagegaan. H o m o betekent 'gelijk'. Hoe kan een tekst die het over 'ander vlees' heeft dan als bewijs gelden?
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: De vrijheid van onderwijs weer ter discussie

Bericht door caprice »

Ondanks de vermoedelijke winst van de SGP en de ChristenUnie op de verkiezingsavond, zullen donkere wolken zich snel samenpakken en niet ten faveure van diegenen die zeggen namens Christus politiek te willen bedrijven. De eerste voortekenen zijn er al. De wraakexercitie van de seculiere partijen is begonnen.

Andere tijden

Want laten we wel wezen, met lede ogen hebben links-liberalen als Hennis Plasschaert (VVD) moeten aanzien, hoe de SGP de VVD afremde inzake bijvoorbeeld een vermeerdering van het aantal koopzondagen. Het verdere zelfbeschikkingsrecht op het gebied van euthanasie bleef, ondanks de levenseindeklinieken en Uit Vrije Wil vooralsnog uit. En de gewetensbezwaarde ambtenaar mocht ook nog even blijven. Nog eventjes dan. De SGP heeft stilstaand gecreeerd op voor christenen belangrijke zaken. We hebben laten zien waar een kleine partij groot in kan zijn, na 12 september zal dat echter ‘voorgoed’ voorbij zijn.

Gifmix in de maak

De VVD zal zich, mits die partij de grootste wordt, qua coalitievorming in eerste instantie gaan orienteren op D66, het postchristelijke CDA en de sociaal-democratische PvdA. Wellicht schuift het gedecimeerde GroenLinks nog aan? Zie hier de ultieme gifmix om de gewetensbezwaarde ambtenaar voorgoed uit te faseren, verplichte homolessen door de strotten van onze pubers te duwen en artikel 23 in het mortuarium bij te zetten is in de maak. Maar, ook als de SP de grootste wordt zal de trend van het gelijkheidsfascisme niet worden geelimineerd. Nou ja, misschien dat de Maoisten minder moeite met het behoud van de zondag als rustdag zullen hebben, maar daar is dan ook zo’n beetje alles mee gezegd.

Paars uit de doden opgewekt?

Wellicht behoort het in de categorie ‘voortschrijdend inzicht’, maar de grootste politieke jongerenorganisatie van Nederland, de SGP-Jongeren (SGPJ) zullen zich nog eens achter de oren krabben. Luttele maanden geleden ontvingen zij Martk Rutte (VVD) met een ovationeel deels staand applaus. Zijn intrinsieke dna is paars en zijn VVD is nooit haar paarse verenpak vergeten, waarin de partij zich zo kosjer voelde in de periode 1994-1998. Het is juist in die regeerperiode geweest dat de eerste piketpaaltjes werden geplaatst in christelijk Nederland door de gelijkheidsfundi’s van Paars die als heuse lijkenpikkers toen al aangaven heilige zaken voor christelijke Nederland te willen decimeren naar zero. Reeds toen zette men de eerste schreden: koopzondagen werden opgejaagd, het homohuwelijk werd in de steigers gezet en drugs werden verder gelegaliseerd. Opperrat Els Borst (D66) vatte een en ander sadistisch samen onder de veelzeggende noemer: ‘het is volbracht’. Deze woorden brachten een schokgolf teweeg door christelijk Nederland. Het zijn de veelzeggende woorden die Christus aan het Vloekhout uitsprak toen Hij stierf.

CDA vleugellam

We doen er goed aan ons schrap te zetten, want dit land staat aan de vooravond van verder wapengekletter door de seculiere gelijkheidsdrammers. Het CDA zal op de uitslagenavond tot onder de 20 zetels zakken en het postchristelijke koppie nog meer moeten langen hangen naar haar coalitiepartners. Welke rol de CU zou kunnen gaan spelen is ongewis. De partij van Arie Slob zal vermoedelijk uitkomen op tussen de vijf en zeven zetels en kan dus van belang zijn voor een meerderheidscoalitie, zeker nu de SP en de andere grote partijen te verstaan hebben gegeven alleen bij meerderheid te willen regeren. Dat de SGP niet onwelwillend tegenover een minderheidscoalitie staat, mag niet vreemd klinken. We hebben ons meer dan bewezen in Rutte 1. Onze natuurlijke erfvijanden D66, maar ook GL, ondanks het aftreden van Sap na 12/09, zullen er echter voor waken dat we opnieuw invloed kunnen uitoefenen, daar zal het CDA weinig aan kunnen veranderen.

Niet de mens regeert

Het voelt dubbel he? Toch gaat Gods werk in Nederland onverdroten door en is elke stem er een. Daarmee wil ik aan het slot van deze column toch ook even die andere kant laten zien. De kans is immers reeel dat de SGP die derde zetel gaat binnenslepen en dat zusterpartij de CU ook zetelwinst mag bijschijven op haar conto. Dat is ook God, niet kwantiteit telt bij Hem, maar kwaliteit. En ja, dan mag 12 september een feestje tot Eer van Zijn Naam zijn. Laat het dan maar een feestje met een toekomstig zwart seculier randje zijn. Gods wegen zijn ondoorgrondelijk ziet u. Hij regeert uiteindelijk alles. Ook Nederland. Amen.
Laatst gewijzigd door caprice op 25 aug 2012, 00:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Zonderling
Berichten: 4330
Lid geworden op: 19 nov 2005, 12:31

Re: De vrijheid van onderwijs weer ter discussie

Bericht door Zonderling »

@Caprice en moderators,
Mijn virusscanner slaat op tilt van de geplaatste link in de vorige mail. Lijkt mij beter deze link te verwijderen.

@Refo en Simon,

Het woord 'bekennen' ('kennen' in de grondtekst) heeft in deze geschiedenis wel degelijk sexuele betekenis, wat uit het verband blijkt. Ik vind het erg dat iemand als 'Refo' hierover nuancerende opmerkingen maakt. Ik weet ook niet wat hij met 'normaal homosexueel handelen' bedoelt. Wanneer is homosexueel handelen normaal? De Schrift en ook het NT maakt heel duidelijk dat homosexueel handelen niet normaal is, maar tegennatuurlijk. Paulus spreekt in dit verband ook 'oneerlijke bewegingen', 'onreinheid' en 'schandelijkheid bedrijven'.
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: De vrijheid van onderwijs weer ter discussie

Bericht door caprice »

Zonderling schreef:@Caprice en moderators,
Mijn virusscanner slaat op tilt van de geplaatste link in de vorige mail. Lijkt mij beter deze link te verwijderen.
Bij mij is er niets aan de hand, maar ik heb de tekst van het artikel in het bericht gezet, en een algemene link naar de bron.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
Bookreader
Berichten: 175
Lid geworden op: 09 aug 2007, 16:24

Re: De vrijheid van onderwijs weer ter discussie

Bericht door Bookreader »

Zo te zien leeft het hier nog niet zo op dit moment, maar ik kwam vandaag wat RD-berichten tegen die me een nogal ongemakkelijk gevoel geven. Ik plaats de links er naartoe hier. Het betreft in alle gevallen hetzelfde onderwerp:
Ik vraag me dan af: wat voor praktische consequenties gaat dat krijgen? Kunnen we straks kinderen nog een echt christelijke opvoeding geven, of moeten we dansen naar de pijpen van de seculieren, die blijkbaar hun inzichten de allerhoogste wijsheid achten te zijn, en ze daarom graag 'met liefde' aan iedereen opleggen?
...en gij zult voor het aangezicht des HEEREN, uws Gods, zeven dagen vrolijk zijn. (Leviticus 23:40b)
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De vrijheid van onderwijs weer ter discussie

Bericht door -DIA- »

Bookreader schreef:Zo te zien leeft het hier nog niet zo op dit moment, maar ik kwam vandaag wat RD-berichten tegen die me een nogal ongemakkelijk gevoel geven. Ik plaats de links er naartoe hier. Het betreft in alle gevallen hetzelfde onderwerp:
Ik vraag me dan af: wat voor praktische consequenties gaat dat krijgen? Kunnen we straks kinderen nog een echt christelijke opvoeding geven, of moeten we dansen naar de pijpen van de seculieren, die blijkbaar hun inzichten de allerhoogste wijsheid achten te zijn, en ze daarom graag 'met liefde' aan iedereen opleggen?
Het RD Commentaar vond ik trouwens wel wat zwak...
Maar ik geloof wel, en heb hier op dit forum al jaren proberen te zeggen, dat we dit konden
zien aankomen.
Niet om te profeteren, maar als we de ogen een beetje open mogen hebben zien we welke
kant het op gaat. Maar nog is het einde niet.
En als dan hoort wat ds. De Leeuw zegt: De Heere is nog niet uitgewerkt! Dan is de tijd toch
niet te donker, we kunnen nog bekeerd worden. Maar laten we dan wel waken en bidden.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De vrijheid van onderwijs weer ter discussie

Bericht door -DIA- »

refo schreef:
vlinder schreef:
Simon schreef:
vlinder schreef:Een kind hoeft toch niet tot in detail voorgelicht te worden over homoseksualiteit enzo? Je verteld hoe mooi de Heere de liefde tussen man en vrouw heeft geschapen. Wanneer je op straat 2 mannen ziet zoenen leg je uit dat dat zeker niet is zoals God bedoeld heeft en ook wat de Heere daar van vindt n.a.v. De geschiedenis van Sodom en wat Paulus schrijft. Later kun je eens wat uitleggen dat er verschil is tussen gevoelens alleen of ook het uitleven.
Jawel, maar ik vind zoiets dus meer de taak van de ouders als die van een leraar.
En later is al vaak te laat, kinderen weten vaak al veel meer dan je denkt.
In de verhalen rondom Sodom lees ik trouwens niets over homofilie, bovendien zou Lot zijn dochters dan niet aan hen aangeboden hebben, toch?
Dan heb ik dat altijd verkeerd gelezen, maar in mijn visie zijn er 3 schriftplaatsen waarin duidelijk staat dat wat er in Sodom gebeurde tegennatuurlijk was.
1. Gen 19:5 Zij riepen naar Lot en zeiden tegen hem: Waar zijn die mannen die deze nacht bij u gekomen zijn? Breng hen naar buiten bij ons, zodat wij gemeenschap met hen kunnen hebben. (HSV).

2 (dubieus). 2 Pet 2:4-10 Want indien God de engelen, die gezondigd hebben, niet gespaard heeft … En de oude wereld niet heeft gespaard … En de steden van Sodoma en Gomorra tot as verbrandende met omkering veroordeeld heeft, en tot een voorbeeld gezet voor hen, die goddeloos zouden leven; En de rechtvaardige Lot, die vermoeid was van de ontuchtige wandel der gruwelijke mensen, [daaruit] verlost heeft … Zo weet de Heere de godzaligen uit de verzoeking te verlossen, en de onrechtvaardigen te bewaren tot de dag des oordeels, om gestraft te worden; Maar allermeest degenen, die naar het vlees in onreine begeerlijkheid wandelen …

3. Jud vs 7 Gelijk Sodoma en Gomorra, en de steden er rondom, die op gelijke wijze als deze gehoereerd hebben, en ander vlees zijn nagegaan, tot een voorbeeld voorgesteld zijn …
1. Als je een vers eerder kijkt zie je dat alle mannen deel namen aan de aanval op Lots huis: Eer zij zich te slapen legden, zo hebben de mannen dier stad, de mannen van Sodom, van den jongste tot den oudste toe, dat huis omsingeld, het ganse volk, van het uiterste einde af. 5 En zij riepen Lot toe, en zeiden tot hem: Waar zijn die mannen, die deze nacht tot u gekomen zijn? breng hen uit tot ons, opdat wij ze bekennen.
Deze gebeurtenis lijkt in de verste verte niet op normaal homosexueel handelen. De mannen (of misschien alle inwoners wel zagen mooie wezens en wilden daar wat mee doen. Sexueel of anderszins. Maar waren ze alle zo, dan was de stad spoedig uitgestorven.

2 Is zeker dubieus.

3 Hier wordt weer een vers weggelaten. 6 En de engelen, die hun beginsel niet bewaard hebben, maar hun eigen woonstede verlaten hebben, heeft Hij tot het oordeel des groten dags met eeuwige banden onder de duisternis bewaard.
Judas verwijst naar een verhaal uit het boek Henoch (zie ook vs 14) Daarin vergrepen engelen zich aan mensen, 'gelijk Sodom en Gomorra', daar wilden mensen zich aan engelen vergrijpen. Dus hebben ze 'op gelijke wijze' als die engelen 'ander vlees' nagegaan. H o m o betekent 'gelijk'. Hoe kan een tekst die het over 'ander vlees' heeft dan als bewijs gelden?
Nee hoor Sodom en Gomorra homosteden? Echt niet! Vraag maar een het COC! Die zullen het je wel weten te zeggen. En de wellicht de Clara's ook nog wel. Maar oneindig veel beter is toch om op de Waarheid te letten.
Een kleine nuancering, een weinig kritiek, een vraatekentje plaatsen, dat is het begin van de doorgaande revolutie. Kijk waar Kuyper en de zijnen terecht zijn gekomen. Was het een baken in zee? Hebben we er niet opgemerkt? Hier is het begin van elke afval. Zie de GKV, waren ze benauwd om dezelfde weg te gaan als de synodaal Gereformeerden? Het leek nog al wat, met veel activisme grote kerkelijke kerkelijke stichtingen, kranten, en partijen oprichten.
En nu? Anno 2013? En wij? Anno 2013?
Staan, of...
toch het oor neigen naar nuanceringen van de laatste 50 jaar?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De vrijheid van onderwijs weer ter discussie

Bericht door -DIA- »

refo schreef:
vlinder schreef:
Simon schreef:
vlinder schreef:Een kind hoeft toch niet tot in detail voorgelicht te worden over homoseksualiteit enzo? Je verteld hoe mooi de Heere de liefde tussen man en vrouw heeft geschapen. Wanneer je op straat 2 mannen ziet zoenen leg je uit dat dat zeker niet is zoals God bedoeld heeft en ook wat de Heere daar van vindt n.a.v. De geschiedenis van Sodom en wat Paulus schrijft. Later kun je eens wat uitleggen dat er verschil is tussen gevoelens alleen of ook het uitleven.
Jawel, maar ik vind zoiets dus meer de taak van de ouders als die van een leraar.
En later is al vaak te laat, kinderen weten vaak al veel meer dan je denkt.
In de verhalen rondom Sodom lees ik trouwens niets over homofilie, bovendien zou Lot zijn dochters dan niet aan hen aangeboden hebben, toch?
Dan heb ik dat altijd verkeerd gelezen, maar in mijn visie zijn er 3 schriftplaatsen waarin duidelijk staat dat wat er in Sodom gebeurde tegennatuurlijk was.
1. Gen 19:5 Zij riepen naar Lot en zeiden tegen hem: Waar zijn die mannen die deze nacht bij u gekomen zijn? Breng hen naar buiten bij ons, zodat wij gemeenschap met hen kunnen hebben. (HSV).

2 (dubieus). 2 Pet 2:4-10 Want indien God de engelen, die gezondigd hebben, niet gespaard heeft … En de oude wereld niet heeft gespaard … En de steden van Sodoma en Gomorra tot as verbrandende met omkering veroordeeld heeft, en tot een voorbeeld gezet voor hen, die goddeloos zouden leven; En de rechtvaardige Lot, die vermoeid was van de ontuchtige wandel der gruwelijke mensen, [daaruit] verlost heeft … Zo weet de Heere de godzaligen uit de verzoeking te verlossen, en de onrechtvaardigen te bewaren tot de dag des oordeels, om gestraft te worden; Maar allermeest degenen, die naar het vlees in onreine begeerlijkheid wandelen …

3. Jud vs 7 Gelijk Sodoma en Gomorra, en de steden er rondom, die op gelijke wijze als deze gehoereerd hebben, en ander vlees zijn nagegaan, tot een voorbeeld voorgesteld zijn …
1. Als je een vers eerder kijkt zie je dat alle mannen deel namen aan de aanval op Lots huis: Eer zij zich te slapen legden, zo hebben de mannen dier stad, de mannen van Sodom, van den jongste tot den oudste toe, dat huis omsingeld, het ganse volk, van het uiterste einde af. 5 En zij riepen Lot toe, en zeiden tot hem: Waar zijn die mannen, die deze nacht tot u gekomen zijn? breng hen uit tot ons, opdat wij ze bekennen.
Deze gebeurtenis lijkt in de verste verte niet op normaal homosexueel handelen. De mannen (of misschien alle inwoners wel zagen mooie wezens en wilden daar wat mee doen. Sexueel of anderszins. Maar waren ze alle zo, dan was de stad spoedig uitgestorven.

2 Is zeker dubieus.

3 Hier wordt weer een vers weggelaten. 6 En de engelen, die hun beginsel niet bewaard hebben, maar hun eigen woonstede verlaten hebben, heeft Hij tot het oordeel des groten dags met eeuwige banden onder de duisternis bewaard.
Judas verwijst naar een verhaal uit het boek Henoch (zie ook vs 14) Daarin vergrepen engelen zich aan mensen, 'gelijk Sodom en Gomorra', daar wilden mensen zich aan engelen vergrijpen. Dus hebben ze 'op gelijke wijze' als die engelen 'ander vlees' nagegaan. H o m o betekent 'gelijk'. Hoe kan een tekst die het over 'ander vlees' heeft dan als bewijs gelden?
Nee hoor Sodom en Gomorra homosteden? Echt niet! Vraag maar een het COC! Die zullen het je wel weten te zeggen. En de wellicht de Clara's ook nog wel. Maar oneindig veel beter is toch om op de Waarheid te letten.
Een kleine nuancering, een weinig kritiek, een vraatekentje plaatsen, dat is het begin van de doorgaande revolutie. Kijk waar Kuyper en de zijnen terecht zijn gekomen. Was het een baken in zee? Hebben we er niet opgemerkt? Hier is het begin van elke afval. Zie de GKV, waren ze benauwd om dezelfde weg te gaan als de synodaal Gereformeerden? Het leek nog al wat, met veel activisme grote kerkelijke kerkelijke stichtingen, kranten, en partijen oprichten.
En nu? Anno 2013? En wij? Anno 2013?
Staan, of...
toch het oor neigen naar nuanceringen van de laatste 50 jaar?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie