World Economic Forum

Jobinus
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 dec 2020, 01:08

World Economic Forum

Bericht door Jobinus »

Vraag:

Ik ben erachter gekomen dat mijn bank (ING) samenwerkt met het World Economic Forum.
Hier wil ik niet aan meewerken.

Weet iemand een bank die niet (indirect) meewerkt met het World Economic Forum?
Of is er een bank die het conservatieve christendom een warm hart toedraagt?

Ik hoor het graag!
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: World Economic Forum

Bericht door Ambtenaar »

Jobinus schreef:Vraag:

Ik ben erachter gekomen dat mijn bank (ING) samenwerkt met het World Economic Forum.
Hier wil ik niet aan meewerken.

Weet iemand een bank die niet (indirect) meewerkt met het World Economic Forum?
Of is er een bank die het conservatieve christendom een warm hart toedraagt?

Ik hoor het graag!
Is dat de enige reden voor keuze voor een bank?
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: World Economic Forum

Bericht door Valcke »

Jobinus schreef:Vraag:

Ik ben erachter gekomen dat mijn bank (ING) samenwerkt met het World Economic Forum.
Hier wil ik niet aan meewerken.

Weet iemand een bank die niet (indirect) meewerkt met het World Economic Forum?
Of is er een bank die het conservatieve christendom een warm hart toedraagt?

Ik hoor het graag!
Waar heb je dit vandaan?
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: World Economic Forum

Bericht door Ditbenik »

Valcke schreef:
Jobinus schreef:Vraag:

Ik ben erachter gekomen dat mijn bank (ING) samenwerkt met het World Economic Forum.
Hier wil ik niet aan meewerken.

Weet iemand een bank die niet (indirect) meewerkt met het World Economic Forum?
Of is er een bank die het conservatieve christendom een warm hart toedraagt?

Ik hoor het graag!
Waar heb je dit vandaan?
Deelnemers zijn gewoon op internet te vinden. De vraag is alleen of deelname aan het WEF alleen negatief te duiden is. Wie de consequentie trekt geen klant te willen zijn bij een van de deelnemers heeft een probleem. Ook DNB is deelnemer, evenals een aantal grote nederlandse banken, Shell, Schiphol, KPN, Heineken, enz.
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: World Economic Forum

Bericht door Valcke »

Deelnemer betekent niet meer dan dat je de jaarlijkse conferentie bijwoont.
Jobinus bedoelt kennelijk méér dan dat.
Zo viel mij gisteren een ingezonden brief in het RD op waar ook nepnieuws verkondigd werd over de banken. Mogelijk ligt daar zijn bron.
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: World Economic Forum

Bericht door Van Ewijk »

Jobinus schreef:Vraag:

Ik ben erachter gekomen dat mijn bank (ING) samenwerkt met het World Economic Forum.
Hier wil ik niet aan meewerken.

Weet iemand een bank die niet (indirect) meewerkt met het World Economic Forum?
Of is er een bank die het conservatieve christendom een warm hart toedraagt?

Ik hoor het graag!
Ik heb bij dit soort topics altijd zoiets in mijn hoofd van "Ik wil geen brood eten waarvan de tarwe is gezaaid door heidenen en ongelovigen."
Sorry, ik denk dat je hier in de praktijk weinig mee kan.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: World Economic Forum

Bericht door Ambtenaar »

Valcke schreef:Deelnemer betekent niet meer dan dat je de jaarlijkse conferentie bijwoont.
Jobinus bedoelt kennelijk méér dan dat.
Zo viel mij gisteren een ingezonden brief in het RD op waar ook nepnieuws verkondigd werd over de banken. Mogelijk ligt daar zijn bron.
Ik wilde niet flauw antwoorden door op Baudet te wijzen, maar kennelijk zat ik toch in de juiste hoek, gezien je bijdrage.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: World Economic Forum

Bericht door Bonny »

Jobinus schreef:Vraag:

Ik ben erachter gekomen dat mijn bank (ING) samenwerkt met het World Economic Forum.
Waarom is dat een probleem?
The Groom's still waiting at the altar
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: World Economic Forum

Bericht door Van Ewijk »

Jobinus schreef:Vraag:

Ik ben erachter gekomen dat mijn bank (ING) samenwerkt met het World Economic Forum.
Hier wil ik niet aan meewerken.

Weet iemand een bank die niet (indirect) meewerkt met het World Economic Forum?
Of is er een bank die het conservatieve christendom een warm hart toedraagt?

Ik hoor het graag!
De voedselbank heeft al dan niet Christelijk wel een charitatieve inslag...
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Jobinus
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 dec 2020, 01:08

Re: World Economic Forum

Bericht door Jobinus »

Haha Van Ewijk, ja, dat is altijd nog te overwegen.
Alleen ben ik bang dat ik mn geld niet meer terug ga krijgen, als ik het bij hen stort.

Maar zonder gekheid: principieel werk ik liever niet indirect mee aan bedreigende dingen.
Het WEF is in mijn ogen niet iets bevordelijks voor het christendom.
Ook bestel ik nooit bij een Turk, om geen islamisering te bevorderen.
Kleding koop ik ook liever niet bij webshops die genderneutrale dingen aankopen.
En de HEMA vermijd ik al helemaal!
Spotify gebruik ik ook niet, omdat je hiermee indirect andere anti-christelijke artiesten sponsort.
Wellicht een druppel op een gloeiende plaat, maar alle kleine beetjes helpen.
En vele druppels...
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: World Economic Forum

Bericht door GerefGemeente-lid »

Jobinus schreef:Haha Van Ewijk, ja, dat is altijd nog te overwegen.
Alleen ben ik bang dat ik mn geld niet meer terug ga krijgen, als ik het bij hen stort.

Maar zonder gekheid: principieel werk ik liever niet indirect mee aan bedreigende dingen.
Het WEF is in mijn ogen niet iets bevordelijks voor het christendom.
Ook bestel ik nooit bij een Turk, om geen islamisering te bevorderen.
Kleding koop ik ook liever niet bij webshops die genderneutrale dingen aankopen.
En de HEMA vermijd ik al helemaal!
Spotify gebruik ik ook niet, omdat je hiermee indirect andere anti-christelijke artiesten sponsort.
Wellicht een druppel op een gloeiende plaat, maar alle kleine beetjes helpen.
En vele druppels...
Is dat niet allemaal een beetje overdreven?
Want anders heb ik nog wel een heel rijtje van allerlei dingen die je beter niet meer kunt doen.

Als ik een rookworst koop bij de Hema, doe ik toch geen vlieg kwaad?
En als ik in een Turkse supermarkt speciale kruiden of specerijen koop voor de maaltijd, wordt de moskee toch niet gelijk gespekt? Mijn onkerkelijke medemens moet toch ook kunnen eten?

En zeker, we moeten het meeste weldoen aan de huisgenoten des geloofs, maar dat betekent niet dat al het andere afgeschreven dient te worden. Jezus keerde zich ook niet tegen de farizeeën.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: World Economic Forum

Bericht door GerefGemeente-lid »

Valcke schreef:Deelnemer betekent niet meer dan dat je de jaarlijkse conferentie bijwoont.
Jobinus bedoelt kennelijk méér dan dat.
Zo viel mij gisteren een ingezonden brief in het RD op waar ook nepnieuws verkondigd werd over de banken. Mogelijk ligt daar zijn bron.
Heb je dat portret van die directeur Klaus Schwab vandaag in het RD (op bladzijde 25) ook gelezen? Ik heb me sterk afgevraagd waarom daaraan aandacht werd gegeven.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: World Economic Forum

Bericht door FlyingEagle »

Je hebt nu verteld waar je niet koopt, vertel nu eens waar je wel koopt.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: World Economic Forum

Bericht door -DIA- »

Zijn er misschien ook ergens krachten werkzaam om een Nieuwe Wereldorde te vestigen? We merken wel op dat er een zekere eenheid in denken ontstaat, dat beslist antichristelijk is te noemen. Naast deze eenheid ontwikkeld zich parallel een individualistisch wereldbeeld waardoor op vele terreinen tegengestelde belangen ontstaan, waardoor het leven op aarde er niet makkelijker op wordt. Als we opletten lijkt er iets te broeden, dat een omwenteling van waarden veroorzaakt, waarin actiegroepen pionnen zijn die voor de actie en reactie zorgen. Het zijn zomaar wat gedachten, maar de gedachte dat de machtigen dezer wereld in een bepaalde richting sturen lijkt me soms wel duidelijk.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: World Economic Forum

Bericht door J.C. Philpot »

-DIA- schreef:Het zijn zomaar wat gedachten, maar de gedachte dat de machtigen dezer wereld in een bepaalde richting sturen lijkt me soms wel duidelijk.
Die machtigen zijn zelf ook pionnen.

Efeziërs 6:12 Want wij hebben den strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de geweldhebbers der wereld, der duisternis dezer eeuw, tegen de geestelijke boosheden in de lucht.

Kanttekeningen:
De apostel geeft hier den satan en zijn engelen deze titels, niet omdat zij van God tot rechte oversten en regeerders der wereld gesteld zijn, gelijk God den dienst der goede engelen dikmaals gebruikt, Ef. 1:21; 3:10, maar omdat zij dezelve macht, die de goede engelen van God hebben, en deze door hun val verloren hebben, nochtans als tirannen met list en geweld over de verdorven en boze wereld nog gebruiken; en dat door een rechtvaardig oordeel Gods hun hetzelve, tot straf der kwaden en een oefening der goeden, voor een tijd wordt toegelaten.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Plaats reactie