Formatie nieuw kabinet 2021

Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Habitat »

https://nos.nl/artikel/2398031-cu-steun ... schijnlijk

Toen Rutte dit jaar een motie van afkeuring kreeg, zei Kaag "Ik zou mijn conclusies er aan verbinden. Maar ik ben een ander mens."

Ik ben best benieuwd wat Kaag gaat doen in het geval de motie van afkeuring een meerderheid krijgt.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Zita »

Van Ewijk schreef:
Mara schreef:Ik was blij dat ik Pieter Omtzigt weer zag gisteren.
Ik vond hem er nog wel enigszins breekbaar uitzien, uiterlijk, want volgens mij is hij strijdvaardig als voorheen.
Ik hoop dat hij het aankan in zijn eentje.
Anders maar nieuwe verkiezingen uitschrijven, dan haalt hij zoveel zetels dat hij er medestrijders bij krijgt.

En wat een slappe smoezerij in de Tweede Kamer.
Mevrouw Kaag heeft zich ook niet in haar eerste leugen verslikt.
Ik ben het hier volledig mee eens.
Kaag zei toen er een motie van afkeuring tegen Rutte werd ingediend, dat zij in zo'n geval haar conclusies zou trekken en zou opstappen. Maar wellicht ligt dat in het huidige geval heel anders en ritselt ze zichzelf er toch omheen.
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Habitat »

Zita schreef:
Van Ewijk schreef:
Mara schreef:Ik was blij dat ik Pieter Omtzigt weer zag gisteren.
Ik vond hem er nog wel enigszins breekbaar uitzien, uiterlijk, want volgens mij is hij strijdvaardig als voorheen.
Ik hoop dat hij het aankan in zijn eentje.
Anders maar nieuwe verkiezingen uitschrijven, dan haalt hij zoveel zetels dat hij er medestrijders bij krijgt.

En wat een slappe smoezerij in de Tweede Kamer.
Mevrouw Kaag heeft zich ook niet in haar eerste leugen verslikt.
Ik ben het hier volledig mee eens.
Kaag zei toen er een motie van afkeuring tegen Rutte werd ingediend, dat zij in zo'n geval haar conclusies zou trekken en zou opstappen. Maar wellicht ligt dat in het huidige geval heel anders en ritselt ze zichzelf er toch omheen.
Ja inderdaad, misschien gaat zij ook iets voor elkaar 'ritselen'. We gaan het zien.
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Van Ewijk »

Zita schreef:
Van Ewijk schreef:
Mara schreef:Ik was blij dat ik Pieter Omtzigt weer zag gisteren.
Ik vond hem er nog wel enigszins breekbaar uitzien, uiterlijk, want volgens mij is hij strijdvaardig als voorheen.
Ik hoop dat hij het aankan in zijn eentje.
Anders maar nieuwe verkiezingen uitschrijven, dan haalt hij zoveel zetels dat hij er medestrijders bij krijgt.

En wat een slappe smoezerij in de Tweede Kamer.
Mevrouw Kaag heeft zich ook niet in haar eerste leugen verslikt.
Ik ben het hier volledig mee eens.
Kaag zei toen er een motie van afkeuring tegen Rutte werd ingediend, dat zij in zo'n geval haar conclusies zou trekken en zou opstappen. Maar wellicht ligt dat in het huidige geval heel anders en ritselt ze zichzelf er toch omheen.
Het is nu toch een slangenkuil daar, wellicht past ze er toch prima tussen.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: RE: Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door helma »

Zita schreef:
Van Ewijk schreef:
Mara schreef:Ik was blij dat ik Pieter Omtzigt weer zag gisteren.
Ik vond hem er nog wel enigszins breekbaar uitzien, uiterlijk, want volgens mij is hij strijdvaardig als voorheen.
Ik hoop dat hij het aankan in zijn eentje.
Anders maar nieuwe verkiezingen uitschrijven, dan haalt hij zoveel zetels dat hij er medestrijders bij krijgt.

En wat een slappe smoezerij in de Tweede Kamer.
Mevrouw Kaag heeft zich ook niet in haar eerste leugen verslikt.
Ik ben het hier volledig mee eens.
Kaag zei toen er een motie van afkeuring tegen Rutte werd ingediend, dat zij in zo'n geval haar conclusies zou trekken en zou opstappen. Maar wellicht ligt dat in het huidige geval heel anders en ritselt ze zichzelf er toch omheen.
Vaak gelden meningen vooral voor anderen...
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door helma »

Ze gaat!
Online
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Bertiel »

Alleen als minister toch
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Habitat »

helma schreef:Ze gaat!
Ze houdt zich in elk geval wel aan haar woord. Respect daarvoor.

Rutte had in april ook gewoon moeten opstappen.
Online
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Bertiel »

Misschien wel goed dat alles gaat. Hele frisse start.
De huidige hoofdrolspelers zijn nu allemaal een farce. Zeker als je nu het Corona debat volgt
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Job »

Habitat schreef:
helma schreef:Ze gaat!
Ze houdt zich in elk geval wel aan haar woord. Respect daarvoor.

Rutte had in april ook gewoon moeten opstappen.
Inderdaad. Wat een schaamteloos zootje is dit clubje, een wanvertoning. Ik hoop dat Rutte nu ook zijn biezen pakt en dat er op de één of andere manier nieuw elan opstaat. Daar lijkt het nog niet op, maar we weten het niet. Mogelijk is het gerommel rond D66 toch ook een gebedsverhoring, wie zal het zeggen.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door parsifal »

D66 en CU hebben wel geprobeerd om eerder zaken te regelen voor de Afghaanse medewerkers van Nederland, daar zaten VVD en CDA meer dwars. Kaag is politiek verantwoordelijk en toont uruggengraat die Rutte mist (wat helaas wel eens goed voor D66 kan uitpakken in de toekomst), maar ik vermoed dat er in de ministerraad mensen zitten die meer werkelijke schuld hebben aan wat mis is gegaan qua Nederlands handelen in Afghanistan.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
HersteldHervormd
Berichten: 5985
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door HersteldHervormd »

Ik denk dat als er nu opnieuw verkiezingen komen dat er extremer gestemd gaat worden. Een hoop mensen zullen denk ik D66 stemmen, maar ook JA21 en FvD zullen groter worden.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Panny »

HersteldHervormd schreef:Ik denk dat als er nu opnieuw verkiezingen komen dat er extremer gestemd gaat worden. Een hoop mensen zullen denk ik D66 stemmen, maar ook JA21 en FvD zullen groter worden.
Ik ben vooral benieuwd hoeveel de nieuwkomers BBB, JA21 en Volt zullen profiteren van nieuwe verkiezingen en als mensen het vertrouwen in de oudere partijen nog meer kwijtgeraakt zijn.

Ik hoop zelf op een groter JA21 en een kleinere PVV en FVD. JA21 als een fatsoenlijke, niet te populistische, conservatieve partij zou een goede toevoeging zijn. En dat zou dan een extra mogelijke partij zijn voor regeringsdeelname met VVD en CDA (die hebben nu aan de rechterkant weinig fatsoenlijke om uit te kiezen). Maar het aantal PVV stemmers is de laatste tijd behoorlijk stabiel, dat is jammer.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Herman »

Het is natuurlijk te bizar voor woorden dat verschillende rechtse partijen een motie van afkeuring steunen voor beleid dat in hun voordeel is, namelijk zo weinig mogelijk Afghaanse vluchtelingen naar Nederland halen. Wat dat betreft zou er een straf moeten komen voor het op de man spelen in plaats van de zaak.
HersteldHervormd
Berichten: 5985
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door HersteldHervormd »

Panny schreef:
HersteldHervormd schreef:Ik denk dat als er nu opnieuw verkiezingen komen dat er extremer gestemd gaat worden. Een hoop mensen zullen denk ik D66 stemmen, maar ook JA21 en FvD zullen groter worden.
Ik ben vooral benieuwd hoeveel de nieuwkomers BBB, JA21 en Volt zullen profiteren van nieuwe verkiezingen en als mensen het vertrouwen in de oudere partijen nog meer kwijtgeraakt zijn.

Ik hoop zelf op een groter JA21 en een kleinere PVV en FVD. JA21 als een fatsoenlijke, niet te populistische, conservatieve partij zou een goede toevoeging zijn. En dat zou dan een extra mogelijke partij zijn voor regeringsdeelname met VVD en CDA (die hebben nu aan de rechterkant weinig fatsoenlijke om uit te kiezen). Maar het aantal PVV stemmers is de laatste tijd behoorlijk stabiel, dat is jammer.
Ja helemaal mee eens.
Het verhaal alleen is dat je dan als rechtse stemmer moet gaan kiezen tussen VVD, CDA & JA21.

Ik zou dan voor JA21 gaan. Maar het versplinterd natuurlijk wel erg.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Plaats reactie