Formatie nieuw kabinet 2021

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17331
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door huisman »

Bogerman schreef:
huisman schreef:
Bogerman schreef:
Wim Anker schreef:mw. Hermans over klimaat: "In Limburg zagen we de gevolgen van klimaatverandering afgelopen zomer"

De infantiliteit..
Dat is toch gewoon een feit?
Weer is geen klimaat. Dus mevr. Hermans verteld onzin.
Als je ontkent dat er grote klimaatverandering aan de gang is en dat er heel dringend maatregelen nodig zijn tegen de stijgende temperaturen, tegen smelten van de ijskappen, tegen weerextremen, enzovoorts, dan sla je toch allemaal wetenschappelijk onderzoek in de wind. Je kan het ook zelf merken.
Het ging om het voorbeeld van mw. Hermans. Een dag noodweer ergens in de wereld is geen bewijs van klimaatverandering. Klimaat is het gemiddelde over 30 jaar van temperatuur, vocht, neerslag, luchtdruk, wind, bewolking. (Definitie KNMI)
Een extreme weerssituatie heeft weinig/geen invloed op het klimaat.
Dat het klimaat veranderd is absoluut een gegeven. De vervolgvraag is wat daar de invloed van de mens op is. Die vraag is een stuk ingewikkelder dan de klimaatpopulisten ons willen doen geloven.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Wim Anker
Berichten: 3894
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Wim Anker »

Bogerman schreef:
huisman schreef:
Bogerman schreef:
Wim Anker schreef:mw. Hermans over klimaat: "In Limburg zagen we de gevolgen van klimaatverandering afgelopen zomer"

De infantiliteit..
Dat is toch gewoon een feit?
Weer is geen klimaat. Dus mevr. Hermans verteld onzin.
Als je ontkent dat er grote klimaatverandering aan de gang is en dat er heel dringend maatregelen nodig zijn tegen de stijgende temperaturen, tegen smelten van de ijskappen, tegen weerextremen, enzovoorts, dan sla je toch allemaal wetenschappelijk onderzoek in de wind. Je kan het ook zelf merken.
Hoe kan ik het merken?
De st. Elisabethvloed uit 1400 zoveel?
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Herman »

huisman schreef:Een extreme weerssituatie heeft weinig/geen invloed op het klimaat.
Natuurlijk wel. Als op één dag de gemiddelde neerslag van een halfjaar valt, dan heb je gelijk een afwijking van het langdurig 30 jarige gemiddelde. En dat is natuurlijk de bijzonderheid. Twee jaar lang is het zomers heel droog geweest (en gelukkig 2021 niet) en nu is het over een korte periode héél nat. Je moet dus niet alleen naar het 30 jarige gemiddelde kijken, maar om in statistische termen te spreken meer naar de spreiding van de intensiteit van de weerstremen. En die nemen qua koude af, maar qua droogte en regen toe.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17331
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door huisman »

Herman schreef:
huisman schreef:Een extreme weerssituatie heeft weinig/geen invloed op het klimaat.
Natuurlijk wel. Als op één dag de gemiddelde neerslag van een halfjaar valt, dan heb je gelijk een afwijking van het langdurig 30 jarige gemiddelde. En dat is natuurlijk de bijzonderheid. Twee jaar lang is het zomers heel droog geweest (en gelukkig 2021 niet) en nu is het over een korte periode héél nat. Je moet dus niet alleen naar het 30 jarige gemiddelde kijken, maar om in statistische termen te spreken meer naar de spreiding van de intensiteit van de weerstremen. En die nemen qua koude af, maar qua droogte en regen toe.
Dus mijn stelling klopt: Een extreme weerssituatie heeft weinig/geen invloed op het klimaat. Het is trouwens nu niet héél nat. Alleen juli was te nat. Juni, augustus en september tot nu waren te droog. Alles trouwens binnen de wisselingen van het klimaat.

P.S. Naast dit forum zit ik op één ander forum waar de meeste deelnemers meteorologen zijn. Soms amateurs maar ook beroepsmatig. Ik ben daar veel meer een meelezer dan een poster . Leerzaam als weer en klimaat je interesse heeft.

https://forum.vwkweb.nl/
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9190
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door parsifal »

huisman schreef:
Herman schreef:
huisman schreef:Een extreme weerssituatie heeft weinig/geen invloed op het klimaat.
Natuurlijk wel. Als op één dag de gemiddelde neerslag van een halfjaar valt, dan heb je gelijk een afwijking van het langdurig 30 jarige gemiddelde. En dat is natuurlijk de bijzonderheid. Twee jaar lang is het zomers heel droog geweest (en gelukkig 2021 niet) en nu is het over een korte periode héél nat. Je moet dus niet alleen naar het 30 jarige gemiddelde kijken, maar om in statistische termen te spreken meer naar de spreiding van de intensiteit van de weerstremen. En die nemen qua koude af, maar qua droogte en regen toe.
Dus mijn stelling klopt: Een extreme weerssituatie heeft weinig/geen invloed op het klimaat. Het is trouwens nu niet héél nat. Alleen juli was te nat. Juni, augustus en september tot nu waren te droog. Alles trouwens binnen de wisselingen van het klimaat.

P.S. Naast dit forum zit ik op één ander forum waar de meeste deelnemers meteorologen zijn. Soms amateurs maar ook beroepsmatig. Ik ben daar veel meer een meelezer dan een poster . Leerzaam als weer en klimaat je interesse heeft.

https://forum.vwkweb.nl/
Dit is een beetje de verkeerde kant op reageren. Ik ben het met je eens dat een extreme weersituatie altijd kan voorkomen. Maar het idee is dat we bang zijn voor klimaatverandering omdat alle natuurkundige en chemische factoren die het klimaat beinvloeden ook extreme weersituaties veroorzaken. Je kunt ook individuele warmterecords niet aan klimaatverandering toeschrijven, maar de trend die we zien duiden wel op iets wat samenhangt met klimaatverandering.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Bertiel
Berichten: 4591
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Bertiel »

huisman schreef:
Herman schreef:
huisman schreef:Een extreme weerssituatie heeft weinig/geen invloed op het klimaat.
Natuurlijk wel. Als op één dag de gemiddelde neerslag van een halfjaar valt, dan heb je gelijk een afwijking van het langdurig 30 jarige gemiddelde. En dat is natuurlijk de bijzonderheid. Twee jaar lang is het zomers heel droog geweest (en gelukkig 2021 niet) en nu is het over een korte periode héél nat. Je moet dus niet alleen naar het 30 jarige gemiddelde kijken, maar om in statistische termen te spreken meer naar de spreiding van de intensiteit van de weerstremen. En die nemen qua koude af, maar qua droogte en regen toe.
Dus mijn stelling klopt: Een extreme weerssituatie heeft weinig/geen invloed op het klimaat. Het is trouwens nu niet héél nat. Alleen juli was te nat. Juni, augustus en september tot nu waren te droog. Alles trouwens binnen de wisselingen van het klimaat.

P.S. Naast dit forum zit ik op één ander forum waar de meeste deelnemers meteorologen zijn. Soms amateurs maar ook beroepsmatig. Ik ben daar veel meer een meelezer dan een poster . Leerzaam als weer en klimaat je interesse heeft.

https://forum.vwkweb.nl/
Hihi. Zit ik ook op (voornamelijk lezer)
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17331
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door huisman »

parsifal schreef:

Dit is een beetje de verkeerde kant op reageren. Ik ben het met je eens dat een extreme weersituatie altijd kan voorkomen. Maar het idee is dat we bang zijn voor klimaatverandering omdat alle natuurkundige en chemische factoren die het klimaat beinvloeden ook extreme weersituaties veroorzaken. Je kunt ook individuele warmterecords niet aan klimaatverandering toeschrijven, maar de trend die we zien duiden wel op iets wat samenhangt met klimaatverandering.
Nogmaals ook ik geloof in klimaatverandering maar niet met de redenatie dat dit waar is omdat er dit jaar overstromingen in Limburg zijn geweest.
Dat is net zo’n domme redenatie als na één strenge nachtvorst zeggen dat het wel meevalt met de opwarming.

Ik geloof minder in de oplosbaarheid van de klimaatverandering. Maar ik doe mijn best en drink tegenwoordig in de auto door een kartonnen rietje :OO3
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Zeeuw »

huisman schreef:
parsifal schreef:

Dit is een beetje de verkeerde kant op reageren. Ik ben het met je eens dat een extreme weersituatie altijd kan voorkomen. Maar het idee is dat we bang zijn voor klimaatverandering omdat alle natuurkundige en chemische factoren die het klimaat beinvloeden ook extreme weersituaties veroorzaken. Je kunt ook individuele warmterecords niet aan klimaatverandering toeschrijven, maar de trend die we zien duiden wel op iets wat samenhangt met klimaatverandering.
Nogmaals ook ik geloof in klimaatverandering maar niet met de redenatie dat dit waar is omdat er dit jaar overstromingen in Limburg zijn geweest.
Dat is net zo’n domme redenatie als na één strenge nachtvorst zeggen dat het wel meevalt met de opwarming.

Ik geloof minder in de oplosbaarheid van de klimaatverandering. Maar ik doe mijn best en drink tegenwoordig in de auto door een kartonnen rietje :OO3
:) In Frankrijk kregen we milkshakes met zo een rietje. Van een slechte kwaliteit. Wat een puinhoop.
Gebruikersavatar
Bogerman
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 okt 2010, 00:10

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Bogerman »

huisman schreef:
parsifal schreef:

Dit is een beetje de verkeerde kant op reageren. Ik ben het met je eens dat een extreme weersituatie altijd kan voorkomen. Maar het idee is dat we bang zijn voor klimaatverandering omdat alle natuurkundige en chemische factoren die het klimaat beinvloeden ook extreme weersituaties veroorzaken. Je kunt ook individuele warmterecords niet aan klimaatverandering toeschrijven, maar de trend die we zien duiden wel op iets wat samenhangt met klimaatverandering.
Nogmaals ook ik geloof in klimaatverandering maar niet met de redenatie dat dit waar is omdat er dit jaar overstromingen in Limburg zijn geweest.
Dat is net zo’n domme redenatie als na één strenge nachtvorst zeggen dat het wel meevalt met de opwarming.

Ik geloof minder in de oplosbaarheid van de klimaatverandering. Maar ik doe mijn best en drink tegenwoordig in de auto door een kartonnen rietje :OO3
Wat er in juli is gebeurd in Limburg, België en Duitsland is wel degelijk een gevolg van klimaatverandering. Er zijn de laatste jaren zoveel weerextremen dat je niet meer kunt ontkennen dat dat los staat van de klimaatverandering. En de invloed van de mens op klimaatverandering is er ook: wat een vervuiling maken wij vooral met de industrie.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4066
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Maanenschijn »

Ik heb vanavond naar de APB zitten luisteren. Onder andere Baudet was aan het woord. Veel hoogdravendheid en holle frasen, maar toch kon ik moeilijk tijdens zijn betoog de vergelijking met profetieën uit Openbaringen onderdrukken.

Ik vind het erg lastig om in zijn betoog complotdenken en intelligente visie op de wereldorde en gebeurtenissen te onderscheiden. Hoe ervaren anderen dat?
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Ambtenaar »

Maanenschijn schreef:Ik heb vanavond naar de APB zitten luisteren. Onder andere Baudet was aan het woord. Veel hoogdravendheid en holle frasen, maar toch kon ik moeilijk tijdens zijn betoog de vergelijking met profetieën uit Openbaringen onderdrukken.

Ik vind het erg lastig om in zijn betoog complotdenken en intelligente visie op de wereldorde en gebeurtenissen te onderscheiden. Hoe ervaren anderen dat?
Ik heb geen intelligente visie op de wereldorde en andere gebeurtenissen gehoord.
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Ambtenaar »

Zeeuw schreef:
huisman schreef: Ik geloof minder in de oplosbaarheid van de klimaatverandering. Maar ik doe mijn best en drink tegenwoordig in de auto door een kartonnen rietje :OO3
:) In Frankrijk kregen we milkshakes met zo een rietje. Van een slechte kwaliteit. Wat een puinhoop.
Het verbod op plastic rietjes heeft te maken met de grote hoeveelheid plastic deeltjes in de natuur. Als christen zou jullie dat toch moeten aanspreken.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ambtenaar schreef:
Maanenschijn schreef:Ik heb vanavond naar de APB zitten luisteren. Onder andere Baudet was aan het woord. Veel hoogdravendheid en holle frasen, maar toch kon ik moeilijk tijdens zijn betoog de vergelijking met profetieën uit Openbaringen onderdrukken.

Ik vind het erg lastig om in zijn betoog complotdenken en intelligente visie op de wereldorde en gebeurtenissen te onderscheiden. Hoe ervaren anderen dat?
Ik heb geen intelligente visie op de wereldorde en andere gebeurtenissen gehoord.
Dat komt omdat je niet naar Omtzigt hebt geluisterd.

Wat een goede bijdrage...
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Ambtenaar »

GerefGemeente-lid schreef: Dat komt omdat je niet naar Omtzigt hebt geluisterd.

Wat een goede bijdrage...
@Maanenschijn sprak over Baudet, en daar reageerde ik op. Dat lijkt me evident.
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door merel »

Ambtenaar schreef:
Zeeuw schreef:
huisman schreef: Ik geloof minder in de oplosbaarheid van de klimaatverandering. Maar ik doe mijn best en drink tegenwoordig in de auto door een kartonnen rietje :OO3
:) In Frankrijk kregen we milkshakes met zo een rietje. Van een slechte kwaliteit. Wat een puinhoop.
Het verbod op plastic rietjes heeft te maken met de grote hoeveelheid plastic deeltjes in de natuur. Als christen zou jullie dat toch moeten aanspreken.
Daarom neem ik sinds jaar en dag een broodtrommel en dopper mee. Geen rietjes en geen aluminium - of plastic afval. Vandaag de Paw Patrol variant die niemand meer mee wil nemen.

@ maaneschijn, aan welke profetieën moest jij denken?

De politieke beschouwingen waren gisteren weer om te smullen. Vooral de bijdrage van Wilders vond ik geweldig.
Plaats reactie