Formatie nieuw kabinet 2021

ejvl
Berichten: 5736
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: RE: Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door ejvl »

Ambtenaar schreef:
ejvl schreef:Dat is de vraag. Je kunt natuurlijk niet op alles uitgebreid ingaan maar op een legitieme vraag van Baudet of een bloedtest om antilichamen aan te tonen, voldoende is om een QR te krijgen, wordt niet ingegaan en wordt hij alleen als wappie weggezet.
Ik denk dat een deskundig weerwoord meer effect heeft dan het constant wegzetten of draaien om een antwoord.
Baudet is helemaal niet op zoek naar antwoorden. Hij preekt louter voor eigen parochie.

Het is schrikbarend dat ook op dit forum mensen zich achter zijn verhaal scharen. Daarmee valt de refozuil verder uit elkaar.
Het gaat niet om Baudet alleen maar ook de duizenden kijkers.
Ik kan mij best voorstellen dat er mensen zijn die een aantal punten wel een goed verhaal vinden. Duidelijke tegenargumenten in plaats van wegzetten, lijkt mij in veel gevallen beter. Geldt ook voor Wilders, Simons en anderen.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17326
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: RE: Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door huisman »

Ambtenaar schreef:
ejvl schreef:Dat is de vraag. Je kunt natuurlijk niet op alles uitgebreid ingaan maar op een legitieme vraag van Baudet of een bloedtest om antilichamen aan te tonen, voldoende is om een QR te krijgen, wordt niet ingegaan en wordt hij alleen als wappie weggezet.
Ik denk dat een deskundig weerwoord meer effect heeft dan het constant wegzetten of draaien om een antwoord.
Baudet is helemaal niet op zoek naar antwoorden. Hij preekt louter voor eigen parochie.

Het is schrikbarend dat ook op dit forum mensen zich achter zijn verhaal scharen. Daarmee valt de refozuil verder uit elkaar.
Ik vind het ook vreemd dat iemand achter Baudet kan staan. Minstens even schrikbarend is jouw opvatting over vaccinatieplicht en uitsluiting via coronapas. Juist zulke extreme opvattingen creëeren de Baudets van vandaag. en geven zijn aanhang energie om verder te gaan met het verkopen van onzin.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: RE: Re: RE: Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Ambtenaar »

ejvl schreef:Het gaat niet om Baudet alleen maar ook de duizenden kijkers.
Ik kan mij best voorstellen dat er mensen zijn die een aantal punten wel een goed verhaal vinden. Duidelijke tegenargumenten in plaats van wegzetten, lijkt mij in veel gevallen beter. Geldt ook voor Wilders, Simons en anderen.
En wat levert dat op dan? Al jaren is 15% - 20% van het electoraat aanhanger van een partij op de flanken. Al de pogingen van middenpartijen om die kiezers terug te winnen, zijn op niets uitgelopen.

Kortom, het heeft geen enkele zin te reageren op Wilders, Baudet of Simons.
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door DDD »

Niets mis met een coronapas. Het geeft de mogelijkheid om de samenleving in twee snelheden te openen, zodat mensen die niet willen inenten de vrijheid hebben om dat te doen, zonder dat anderen ongeduldig worden omdat zij de heropening van de samenleving tegenhouden.

Zo krijgt iedereen wat hij wil, behalve de mensen die wel willen profiteren van andermans vaccinatie maar niet hun eigen bijdrage aan de terugdringing van het virus willen leveren.
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: RE: Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Ambtenaar »

huisman schreef:
Ik vind het ook vreemd dat iemand achter Baudet kan staan. Minstens even schrikbarend is jouw opvatting over vaccinatieplicht en uitsluiting via coronapas. Juist zulke extreme opvattingen creëeren de Baudets van vandaag. en geven zijn aanhang energie om verder te gaan met het verkopen van onzin.
Een corona pas werkt in veel Europese landen uitstekend. Enkel in Nederland is er veel gedoe over.

Baudet is gewoon gek. Ik kan me goed nog een debat herinneren waar hij mij en mijn collega's aansprak over de minister. Hij vroeg ons te beamen dat de minister een ***wijf was. De man spoort simpelweg niet.
ejvl
Berichten: 5736
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door ejvl »

Ambtenaar schreef:
ejvl schreef:Het gaat niet om Baudet alleen maar ook de duizenden kijkers.
Ik kan mij best voorstellen dat er mensen zijn die een aantal punten wel een goed verhaal vinden. Duidelijke tegenargumenten in plaats van wegzetten, lijkt mij in veel gevallen beter. Geldt ook voor Wilders, Simons en anderen.
En wat levert dat op dan? Al jaren is 15% - 20% van het electoraat aanhanger van een partij op de flanken. Al de pogingen van middenpartijen om die kiezers terug te winnen, zijn op niets uitgelopen.

Kortom, het heeft geen enkele zin te reageren op Wilders, Baudet of Simons.
Ik spreek nog wel eens mensen die vinden dat Baudet of Wilders een goed verhaal hebben. Als ik, met m'n beperkte kennis e.a deel, wordt het soms wel begrepen dat het toch anders zit.
Wegzetten levert niks op, negeren ook niet, het tegenovergestelde juist denk ik.
Een goed tegenverhaal bereikt meer denk ik, uiteraard niet bij de volhardenden.
Overigens heeft Wilders ook best goede, social punten waar velen het mee eens zijn. Van Baudet weet ik dat niet.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17326
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door huisman »

DDD schreef:Niets mis met een coronapas. Het geeft de mogelijkheid om de samenleving in twee snelheden te openen, zodat mensen die niet willen inenten de vrijheid hebben om dat te doen, zonder dat anderen ongeduldig worden omdat zij de heropening van de samenleving tegenhouden.

Zo krijgt iedereen wat hij wil, behalve de mensen die wel willen profiteren van andermans vaccinatie maar niet hun eigen bijdrage aan de terugdringing van het virus willen leveren.
Vroeger noemden we een samenleving in twee snelheden apartheid. Met die term wil ik niet geassocieerd worden.
Je geeft de ene mens vrijheid en je beperkt hem voor de ander.
Nelson Mandela heeft daar indringende teksten over geschreven.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door DDD »

Dat is een oneerlijke vergelijking. Mensen met een rijbewijs mogen autorijden, mensen zonder rijbewijs niet. Dat zijn eenvoudige veiligheidsmaatregelen.

De jaloezie van mensen die graag de samenleving nog wat langer op slot willen houden en de onverantwoordelijkheid van mensen die ongeacht vaccinatie de samenleving willen open gooien en wel zien waar het schip strandt, kan niet de norm zijn voor het beleid. De overheid voert een verstandig beleid, mijns inziens. Ik laat graag mijn coronapas zien.

En mensen die daarin angst zien voor een alles beheersende overheid kan ik snel uit de droom helpen: in China is dat al praktijk. Dus bij een slecht bestuur, is dat zo geregeld. Vooralsnog is de grootste bedreiging van onze vrijheden niet de overheid, maar de extremisten ter rechterzijde, die de samenleving tegen zichzelf opzetten. En natuurlijk het liberalisme van Mark Rutte, waar 30 rijkste procent van de bevolking (zijn stemmers) leeft ten koste van 30 armste procent van de bevolking (grosso modo de Wildersstemmers).
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17326
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: RE: Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door huisman »

Ambtenaar schreef:
huisman schreef:
Ik vind het ook vreemd dat iemand achter Baudet kan staan. Minstens even schrikbarend is jouw opvatting over vaccinatieplicht en uitsluiting via coronapas. Juist zulke extreme opvattingen creëeren de Baudets van vandaag. en geven zijn aanhang energie om verder te gaan met het verkopen van onzin.
Een corona pas werkt in veel Europese landen uitstekend. Enkel in Nederland is er veel gedoe over.

.
Het ‘gedoe’ in Frankrijk is vele malen groter. Elk weekend protesten tegen de corona pas waar regelmatig meer dan honderdduizend mensen aan meedoen. Zoek maar een filmpje op van deze protesten en hoor wat ze roepen:
Liberté.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door DDD »

In Frankrijk is ook veel armoede en wantrouwen in de elite. Maar dat heeft niets met corona te maken. Dat was er al vér voor die tijd.
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Ambtenaar »

ejvl schreef: Ik spreek nog wel eens mensen die vinden dat Baudet of Wilders een goed verhaal hebben. Als ik, met m'n beperkte kennis e.a deel, wordt het soms wel begrepen dat het toch anders zit.
Ik heb nog nooit een verstandig mens gesproken die vindt dat Wilders en Baudet een goed verhaal hebben. Enkel familieleden vinden dat, maar zij zijn niet bepaald hoogvliegers.

[
Wegzetten levert niks op, negeren ook niet, het tegenovergestelde juist denk ik.
Een goed tegenverhaal bereikt meer denk ik, uiteraard niet bij de volhardenden.
Overigens heeft Wilders ook best goede, social punten waar velen het mee eens zijn. Van Baudet weet ik dat niet.
Misschien moet je eens nagaan in welke mate middenpartijen zijn opgeschoven in bijvoorbeeld het migratiebeleid. Wat heeft dat opgeleverd? Niets. Er is gewoon een groep van 15%-20% dat op figuren zoals Wilders, Baudet, Simons of Van der Plas stemt.

Neemt niet weg dat die mensen reële zorgen hebben over bijvoorbeeld huisvesting, zorg of inkomen. Er is nu eenmaal een kloof en die kan niet gedicht worden.
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: RE: Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Ambtenaar »

huisman schreef:
Het ‘gedoe’ in Frankrijk is vele malen groter. Elk weekend protesten tegen de corona pas waar regelmatig meer dan honderdduizend mensen aan meedoen. Zoek maar een filmpje op van deze protesten en hoor wat ze roepen:
Liberté.
De vaccinatiegraad is anders substantieel hoger dan in Nederland. En protesten heb je altijd, dat is verder niet zo spannend.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17326
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door huisman »

DDD schreef:Dat is een oneerlijke vergelijking. Mensen met een rijbewijs mogen autorijden, mensen zonder rijbewijs niet. Dat zijn eenvoudige veiligheidsmaatregelen.

De jaloezie van mensen die graag de samenleving nog wat langer op slot willen houden en de onverantwoordelijkheid van mensen die ongeacht vaccinatie de samenleving willen open gooien en wel zien waar het schip strandt, kan niet de norm zijn voor het beleid. De overheid voert een verstandig beleid, mijns inziens. Ik laat graag mijn coronapas zien.

En mensen die daarin angst zien voor een alles beheersende overheid kan ik snel uit de droom helpen: in China is dat al praktijk. Dus bij een slecht bestuur, is dat zo geregeld. Vooralsnog is de grootste bedreiging van onze vrijheden niet de overheid, maar de extremisten ter rechterzijde, die de samenleving tegen zichzelf opzetten. En natuurlijk het liberalisme van Mark Rutte, waar 30 rijkste procent van de bevolking (zijn stemmers) leeft ten koste van 30 armste procent van de bevolking (grosso modo de Wildersstemmers).
Veel woorden poetsen niet weg dat jij voor apartheid bent. Het beperken van de vrijheden van mensen die gewetensvol een andere keuze maken over vaccinatie.
Om met jouw niet al te beste voorbeeld het duidelijk te maken. Twee mensen hebben een rijbewijs maar de ene mag niet autorijden omdat hij geen zwemdiploma heeft.

Ik mag ongetest en ongevaccineerd hutje mutje bij de Intratuin inkopen doen maar mag daar niet even in hun restaurant een kopje koffie drinken. In het restaurant ben ik natuurlijk veel gevaarlijker voor al die gevaccineerde mensen om mij heen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5395
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: RE: Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door pierre27 »

Ambtenaar schreef:
ejvl schreef:Dat is de vraag. Je kunt natuurlijk niet op alles uitgebreid ingaan maar op een legitieme vraag van Baudet of een bloedtest om antilichamen aan te tonen, voldoende is om een QR te krijgen, wordt niet ingegaan en wordt hij alleen als wappie weggezet.
Ik denk dat een deskundig weerwoord meer effect heeft dan het constant wegzetten of draaien om een antwoord.
Baudet is helemaal niet op zoek naar antwoorden. Hij preekt louter voor eigen parochie.

Het is schrikbarend dat ook op dit forum mensen zich achter zijn verhaal scharen. Daarmee valt de refozuil verder uit elkaar.
Het lijkt me niet dat door de verschillende visies rondom Baudet en Covid op dit forum de refozuil verder uit elkaar valt. Ten eerste omdat ik denk dat de zo gekoesterde refozuil al jaren of niet meer bestaat of zo hol is als de hersenpan van een fossiel. Ernaast denk ik dat wanneer er sprake zou zijn van eenheid in de gezindte het vooral een gewenste eenheid op papier is. Voor mij is een bevindelijke eenheid datgene wat gewerkt is door Gods Geest. Enfin ik heb ook niet zoveel met de heer Baudet, met name komt door zijn minzame opmerkingen richting anders geaard zijn en heb ik ook geen illusie dat hij veel op heeft met christenen. Schrikbarend is pas het klakkeloos achter de overheid aanlopen. Alleen daarom al heb ik meestal iets meer met de mensen die daar kritische vragen op een gedegen wijze durven stellen en dan kom ik als vanzelf bij onzer aller Kees van der Staaij uit.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: RE: Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Ambtenaar »

pierre27 schreef:
Het lijkt me niet dat door de verschillende visies rondom Baudet en Covid op dit forum de refozuil verder uit elkaar valt. Ten eerste omdat ik denk dat de zo gekoesterde refozuil al jaren of niet meer bestaat of zo hol is als de hersenpan van een fossiel. Ernaast denk ik dat wanneer er sprake zou zijn van eenheid in de gezindte het vooral een gewenste eenheid op papier is. Voor mij is een bevindelijke eenheid datgene wat gewerkt is door Gods Geest. Enfin ik heb ook niet zoveel met de heer Baudet, met name komt door zijn minzame opmerkingen richting anders geaard zijn en heb ik ook geen illusie dat hij veel op heeft met christenen. Schrikbarend is pas het klakkeloos achter de overheid aanlopen. Alleen daarom al heb ik meestal iets meer met de mensen die daar kritische vragen op een gedegen wijze durven stellen en dan kom ik als vanzelf bij onzer aller Kees van der Staaij uit.
Ik leef met de illusie dat de refozuil nog deels intact is.

Wat versta je onder klakkeloos achter de computer overheid aanlopen? Is daar sprake van als je getroffen maatregelen verstandig vindt?
Plaats reactie