Formatie nieuw kabinet 2021

Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: RE: Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Zita »

Herman schreef:
Zita schreef:
Mannetje schreef:
Zita schreef: Schouten terug naar Landbouw. En dan een onbekende CU-ster op armoedebestrijding.
Loopt er binnen de CU een krachtige vrouw rond die wat kan betekenen op dat thema? Ik ben niet zo bekend binnen de partij.
Helaas, ik stem SGP :yahoo

Overigens vind ik dit verhaal van Staghouwer ongelooflijke slappe hap. De uitdagingen zijn echt niet anders dan in januari was te voorzien. Hij had toen een kerel moeten zijn en moeten bedanken voor de baan, niet na negen maanden een laf-diepzinnig statement afleggen zonder nog een vraag te willen beantwoorden en dan je handen van je taak aftrekken.
De echte reden zal wel bij Rutte bekend zijn.
Toen Hayo Apotheker op vergelijkbare wijze op een vergelijkbaar moment opstapte, snapte Wim Kok er niks van. Dus geen idee of Staghouwer een verborgen doch bij Rutte bekende reden heeft die anders is dan wat hij communiceerde.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door merel »

Eens met @mannetje. Slaghouwer heeft er niets van gebakken afgelopen periode. Schouten terug op die post vind ik ook niets. Ook zij heeft veel laten liggen afgelopen jaren.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Wim Anker »

-knip- ook voor overheidsfunctionarissen doen we moeite respectvol te blijven.

nou moe.
de foto heeft ze zelf laten maken toch?
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: RE: Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door merel »

Zita schreef: Toen Hayo Apotheker op vergelijkbare wijze op een vergelijkbaar moment opstapte, snapte Wim Kok er niks van. Dus geen idee of Staghouwer een verborgen doch bij Rutte bekende reden heeft die anders is dan wat hij communiceerde.
Ik begreep gisteren dat Staghouwer bakker is. Ik heb niets tegen bakkers, maar ben je met deze achtergrond wel geschikt voor deze positie?

Ik bedroef mij wel enorm over de slagvaardigheid van het kabinet. Alles wordt al jaren op z'n beloop gelaten en de ellende blijft zich opstapelen.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door FlyingEagle »

Deze bakker blijkbaar niet, dat zegt nog niks over alle andere bakkers in het land
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door merel »

FlyingEagle schreef:Deze bakker blijkbaar niet, dat zegt nog niks over alle andere bakkers in het land
Dat is natuurlijk niet waar. Het overgrote merendeel van de bakkers heeft een MBO 3 opleiding. Dat is een praktische opleiding met relatief weinig theorie en veel praktijk. De gemiddelde bakker is niet bedreven in beleidsstukken interpreteren en het schrijven. Hij stond al onder toezicht en er was 0 verbetering. Ik vind het knap dat hij dit zelf inziet, maar deze ellende had hem bespaard kunnen worden door een betere screening vooraf.
deschpin
Berichten: 393
Lid geworden op: 25 jul 2019, 14:25

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door deschpin »

merel schreef:Eens met @mannetje. Slaghouwer heeft er niets van gebakken afgelopen periode. Schouten terug op die post vind ik ook niets. Ook zij heeft veel laten liggen afgelopen jaren.
maakt niet uit wie er zit. De wetgeving is in lijn met wensen milieuactivisten. Die gaan de sector kapot procederen. En we weten inmiddels ook welke politieke voorkeur er heerst onder rechters, dus bij hiaten in wetgeving zal het niet snel in het voordeel van de voedselproducenten uitpakken
Huichelaar, haal eerst de balk uit uw oog en dan zult u goed kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder te halen.
Ambtenaar
Berichten: 9146
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Ambtenaar »

deschpin schreef:
merel schreef:Eens met @mannetje. Slaghouwer heeft er niets van gebakken afgelopen periode. Schouten terug op die post vind ik ook niets. Ook zij heeft veel laten liggen afgelopen jaren.
maakt niet uit wie er zit. De wetgeving is in lijn met wensen milieuactivisten. Die gaan de sector kapot procederen. En we weten inmiddels ook welke politieke voorkeur er heerst onder rechters, dus bij hiaten in wetgeving zal het niet snel in het voordeel van de voedselproducenten uitpakken
De sector heeft zich simpelweg aan de regels te houden. En dat hen een en ander is voorgehouden door de politieke leiding de afgelopen decennia, doet daar niets aan af. Wel moet de sector gecompenseerd worden hiervoor.
Philip
Berichten: 303
Lid geworden op: 27 apr 2021, 09:51

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Philip »

deschpin schreef:
merel schreef:Eens met @mannetje. Slaghouwer heeft er niets van gebakken afgelopen periode. Schouten terug op die post vind ik ook niets. Ook zij heeft veel laten liggen afgelopen jaren.
maakt niet uit wie er zit. De wetgeving is in lijn met wensen milieuactivisten. Die gaan de sector kapot procederen. En we weten inmiddels ook welke politieke voorkeur er heerst onder rechters, dus bij hiaten in wetgeving zal het niet snel in het voordeel van de voedselproducenten uitpakken
Wat een rare opvatting over rechters. Rechters verzinnen hun uitspraken niet. Ze baseren zich op rechtsbronnen (wet, eerdere uitspraken, internationale verdragen). Bij de uitspraak over twee soorten 'emissiearme stallen' was dat ook weer het geval. Europese regelgeving bepaalt dat aanvragers van een vergunning moeten bewijzen dat de stallen x% minder vervuilende stoffen uitstoten. Johan Vollenbroek heeft overtuigend aangetoond dat het bewijs niet klopt. De rechter kan dan niets anders dan de vergunning vernietigen. De politieke opvatting doet niet ter zake.

Pas heeft een internationaal advocatenkantoor gelijk gekregen van de rechter. Ze hadden een slimme belastingontwijkingtruc opgezet, net binnen de regels. De rechters hadden heel graag willen oordelen dat het niet kon - dat gaven ze toe in hun uitspraak (!) - maar helaas, het kon wel.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door merel »

deschpin schreef:
merel schreef:Eens met @mannetje. Slaghouwer heeft er niets van gebakken afgelopen periode. Schouten terug op die post vind ik ook niets. Ook zij heeft veel laten liggen afgelopen jaren.
maakt niet uit wie er zit. De wetgeving is in lijn met wensen milieuactivisten. Die gaan de sector kapot procederen. En we weten inmiddels ook welke politieke voorkeur er heerst onder rechters, dus bij hiaten in wetgeving zal het niet snel in het voordeel van de voedselproducenten uitpakken
Dat laatste is niet waar. Rechters worden geacht onpartijdig te zijn. Zij baseren hun uitspraak op wetgeving en niet op persoonlijke mening. Dat deze wetgeving op dit moment niet in het straatje van de boeren past, is een feit. Alleen kan een rechter daar niets aan veranderen.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Herman »

De rechter toetst de wet ook op andere punten. Dus het is zeker mogelijk dat hij bepaalde wetgeving als onrechtvaardig kan kwalificeren. Denk bijvoorbeeld aan het forfaitaire rendement in box 3 van de inkomstenbelasting.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door HersteldHervormd »

Weet iemand waarom Rusland een 'compliment' uitdeelt aan de SD? Het communistische Rusland geeft een compliment aan uiterst-rechts, dat is toch wel apart vind ik zelf.

Bron (bericht 16:11)
https://live.aftonbladet.se/val2022/new ... .Ahq03ElyL

Overigens weet ik even niet in welk topic dit hoort.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Geytenbeekje »

HersteldHervormd schreef:Weet iemand waarom Rusland een 'compliment' uitdeelt aan de SD? Het communistische Rusland geeft een compliment aan uiterst-rechts, dat is toch wel apart vind ik zelf.

Bron (bericht 16:11)
https://live.aftonbladet.se/val2022/new ... .Ahq03ElyL

Overigens weet ik even niet in welk topic dit hoort.
extremen raken elkaar ook deels aan natuurlijk.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door parsifal »

HersteldHervormd schreef:Weet iemand waarom Rusland een 'compliment' uitdeelt aan de SD? Het communistische Rusland geeft een compliment aan uiterst-rechts, dat is toch wel apart vind ik zelf.

Bron (bericht 16:11)
https://live.aftonbladet.se/val2022/new ... .Ahq03ElyL

Overigens weet ik even niet in welk topic dit hoort.
Rusland communistisch? Dat is alweer een tijdje geleden. Sverige Demokraterna is trouwens niet zo extreem rechts (al hebben ze zeker een foute geschiedenis en trekken ze gespuis aan) het is meer Ja21 dan FvD of PVV.

Ze zijn wel populistisch, wat in Zweden tijdens de pandemie de gekke situatie gaf dat de meest rechtse partij juist meer maatregelen wilde en scholen dicht wilde.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Geytenbeekje »

parsifal schreef:
HersteldHervormd schreef:Weet iemand waarom Rusland een 'compliment' uitdeelt aan de SD? Het communistische Rusland geeft een compliment aan uiterst-rechts, dat is toch wel apart vind ik zelf.

Bron (bericht 16:11)
https://live.aftonbladet.se/val2022/new ... .Ahq03ElyL

Overigens weet ik even niet in welk topic dit hoort.
Rusland communistisch? Dat is alweer een tijdje geleden. Sverige Demokraterna is trouwens niet zo extreem rechts (al hebben ze zeker een foute geschiedenis en trekken ze gespuis aan) het is meer Ja21 dan FvD of PVV.

Ze zijn wel populistisch, wat in Zweden tijdens de pandemie de gekke situatie gaf dat de meest rechtse partij juist meer maatregelen wilde en scholen dicht wilde.
Ik heb wel gehoord dat je niet zomaar een bedrijf kan starten in Rusland en de rijkste mensen ( oligarchen) zijn erg afhankelijk van Poetin, dus echt een liberale vrije markt economie zou ik het ook niet noemen, eerder een corrupte vriendjespolitiek economie.
Plaats reactie