Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Andre
Berichten: 1164
Lid geworden op: 05 feb 2004, 17:19
Locatie: in de auto

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door Andre »

ejvl schreef:
Uiteraard ben ik voorstander van een moeder in een gezin maar er zijn genoeg uitzonderingen of zaken te noemen die het rechtvaardigen dat vrouwen ook hun talent inzetten in deze maatschappij en de zorg voor het huishouden of kinderen voor een bepaalde tijd bij de man wordt gelegd.
'k Heb al zoveel verdriet gezien waarvan moeders niet in hun huisgezin zijn tijdens het opgroeien van de kinderen.
Zeker, als het moet dan moet het, denk aan weduwen die weer verder moeten.
Als een kind uit school komt moet het zijn of haar verhaal kwijt kunnen.
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door ejvl »

Andre schreef:
ejvl schreef:
Uiteraard ben ik voorstander van een moeder in een gezin maar er zijn genoeg uitzonderingen of zaken te noemen die het rechtvaardigen dat vrouwen ook hun talent inzetten in deze maatschappij en de zorg voor het huishouden of kinderen voor een bepaalde tijd bij de man wordt gelegd.
'k Heb al zoveel verdriet gezien waarvan moeders niet in hun huisgezin zijn tijdens het opgroeien van de kinderen.
Zeker, als het moet dan moet het, denk aan weduwen die weer verder moeten.
Als een kind uit school komt moet het zijn of haar verhaal kwijt kunnen.
Het ging om de Bijbelse onderbouwing van Abraham en Sarai.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4764
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door Johann Gottfried Walther »

FlyingEagle schreef:
Johann Gottfried Walther schreef: Ik ben tegen vrouwen in de politiek.
Had ik niet van je verwacht, waarom?
1 Petrus 3, vers 1
Evenzo, vrouwen, wees uw eigen mannen onderdanig; opdat ook, als sommigen aan het Woord ongehoorzaam zijn, zij door de levenswandel van de vrouwen zonder woorden gewonnen mogen worden.

Kolossenzen 3, vers 18
Vrouwen, wees uw eigen mannen onderdanig, zoals het behoort in de Heere.

1 Tim 2: 11 Een vrouw late zich leren in stilheid, in alle onderdanigheid.
12 Doch ik laat de vrouw niet toe dat zij lere, noch over den man heerse, maar wil dat zij in stilheid zij. (1 Kor. 14:34. m Gen. 3:16. Ef. 5:24.)
13 Want Adam is eerst gemaakt, daarna Eva. (Gen. 1:27; 2:22.)
14 En Adam is niet verleid geworden, maar de vrouw verleid zijnde, is in overtreding geweest. (Gen. 3:6.)
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door Geytenbeekje »

Dus een vrouw mag dan ook in jouw ogen geen manager zijn ?
Gebruikersavatar
Forummer
Berichten: 1718
Lid geworden op: 23 sep 2020, 19:51

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door Forummer »

-DIA- schreef:Wat zouden jullie doen, als je, ik noem maar een voorbeeld, dicht bij de zee, en onder de zeespiegel woont, en de dijken op doorbreken staan?
Maar nog verder: Wat, als de dijken doorgebroken zijn? En je blijft er dodelijk gerust onder? Als bovendien het land en de wereld wordt bezocht met de tuchtroede Gods?
Wat doe jij?[/quote]
Ik kan het niet zeggen. van nature en zonder de hulp en de kracht van Boven zou ik vluchten, maar wat als ik nergens heen kon?
Daar was ook eens een man die daar wat van wist die zei (zoals de berijmde psalm het verwoordt): Ik wou vluchten, maar ik kon nergens heen, zodat mijn de dood voor ogen scheen...[/quote]

Het volgende vers geeft het antwoord op die vraag:
Ik riep tot U, ik zeid': o HEER',
Gij zijt mijn toevlucht, sterkt' en eer;
Gij zijt, zolang ik leef, mijn deel,
Mijn God, Wien ik mij aanbeveel.[/quote]
Beseft u dat u genade nodig hebt om dit te zeggen? En je kunt het zo heel goed weten, en ook voor anderen, maar het moet eens op aankomen... je zult er eens plotseling voor komen te staan.[/quote]

Beste Dia, hiermee ga je wat mij betreft wel een grens over. Hiermee stel je dat Zeeuw dit niet mag zeggen omdat hij geen genade kent. Of begrijp ik dat verkeerd? Laat het oordeel daarover alsjeblieft aan God over, ga niet op Zijn plaats staan.

Ik gebruik ook grote woorden om zaken duidelijk te zeggen, dat kan ook veroordelend overkomen, dat besef ik. Misschien moet ik mij soms ook voorzichtiger uitdrukken. Maar elkaar op deze manier wegzetten, kan echt niet.

En als wij persoonlijk genade mogen kennen, dan hoeven wij niet bang te zijn als we er plotseling voor komen te staan, als het erop aan komt.

En dát vertrouwen mogen we ook uitdragen, en groot spreken van onze genadige God. Dat mis ik zo vaak in de reacties.


PS het quoten is niet helemaal goed gegaan sorry
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door refo »

Andre schreef:
ejvl schreef:
Uiteraard ben ik voorstander van een moeder in een gezin maar er zijn genoeg uitzonderingen of zaken te noemen die het rechtvaardigen dat vrouwen ook hun talent inzetten in deze maatschappij en de zorg voor het huishouden of kinderen voor een bepaalde tijd bij de man wordt gelegd.
'k Heb al zoveel verdriet gezien waarvan moeders niet in hun huisgezin zijn tijdens het opgroeien van de kinderen.
Zeker, als het moet dan moet het, denk aan weduwen die weer verder moeten.
Als een kind uit school komt moet het zijn of haar verhaal kwijt kunnen.
k Heb al zoveel verdriet gezien waarvan vaders niet in hun huisgezin zijn tijdens het opgroeien van de kinderen.
[...] een kind [...] moet [...] zijn of haar verhaal kwijt kunnen.
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door Erskinees »

Andre schreef: 'k Heb al zoveel verdriet gezien waarvan moeders niet in hun huisgezin zijn tijdens het opgroeien van de kinderen.
Zeker, als het moet dan moet het, denk aan weduwen die weer verder moeten.
Als een kind uit school komt moet het zijn of haar verhaal kwijt kunnen.
Ik ken helaas een aantal gezinnen waarbij de vader, ambtsdrager en lid schoolbestuur etc., nooit betrokken was bij zijn huisgezin. De kinderen konden ook nooit een verhaal kwijt bij de vader. Maar is dat een argument om tegen mannelijke ambtsdragers te zijn? Natuurlijk niet.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door Zeeuw »

-DIA- schreef:
Zeeuw schreef:
-DIA- schreef: Beseft u dat u genade nodig hebt om dit te zeggen? En je kunt het zo heel goed weten, en ook voor anderen, maar het moet eens op aankomen... je zult er eens plotseling voor komen te staan.
Ja DIA, dat besef ik.
Zou u dan in het vervolg heel eventjes willen nadenken. Dit is ook een vraag voor anderen. Goed nadenken kan nooit veel kwaad, maar kan zelfs voor kwaad behoeden.
Nadenken om het volgende vers te plaatsen op een vers dat jij plaatst? Ik vind dat eigenlijk juist een mooie aanvulling.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door Bonny »

Johann Gottfried Walther schreef: 1 Petrus 3, vers 1
Evenzo, vrouwen, wees uw eigen mannen onderdanig; opdat ook, als sommigen aan het Woord ongehoorzaam zijn, zij door de levenswandel van de vrouwen zonder woorden gewonnen mogen worden.

Kolossenzen 3, vers 18
Vrouwen, wees uw eigen mannen onderdanig, zoals het behoort in de Heere.

1 Tim 2: 11 Een vrouw late zich leren in stilheid, in alle onderdanigheid.
12 Doch ik laat de vrouw niet toe dat zij lere, noch over den man heerse, maar wil dat zij in stilheid zij. (1 Kor. 14:34. m Gen. 3:16. Ef. 5:24.)
13 Want Adam is eerst gemaakt, daarna Eva. (Gen. 1:27; 2:22.)
14 En Adam is niet verleid geworden, maar de vrouw verleid zijnde, is in overtreding geweest. (Gen. 3:6.)
Deze teksten refereren volgens mij aan het huwelijk. Hier wordt gesproken over uw mannen, niet mannen in het algemeen.
The Groom's still waiting at the altar
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door Mara »

Andre schreef:Waar is Sara, uw huisvrouw? En hij zeide: Ziet, in de tent.
Gen. 18
Ja is volstrekt bijbels. Maar er zijn ook ongehuwde vrouwen, zonder "Abraham".
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door FlyingEagle »

Bonny schreef:
Johann Gottfried Walther schreef: 1 Petrus 3, vers 1
Evenzo, vrouwen, wees uw eigen mannen onderdanig; opdat ook, als sommigen aan het Woord ongehoorzaam zijn, zij door de levenswandel van de vrouwen zonder woorden gewonnen mogen worden.

Kolossenzen 3, vers 18
Vrouwen, wees uw eigen mannen onderdanig, zoals het behoort in de Heere.

1 Tim 2: 11 Een vrouw late zich leren in stilheid, in alle onderdanigheid.
12 Doch ik laat de vrouw niet toe dat zij lere, noch over den man heerse, maar wil dat zij in stilheid zij. (1 Kor. 14:34. m Gen. 3:16. Ef. 5:24.)
13 Want Adam is eerst gemaakt, daarna Eva. (Gen. 1:27; 2:22.)
14 En Adam is niet verleid geworden, maar de vrouw verleid zijnde, is in overtreding geweest. (Gen. 3:6.)
Deze teksten refereren volgens mij aan het huwelijk. Hier wordt gesproken over uw mannen, niet mannen in het algemeen.
Ik vraag me ook al of dit geldt voor publieke functies
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door DDD »

Sorry hoor, maar als er ergens anders staat dat Nathanaël onder de vijgenboom zat, nemen we toch ook niet aan dat dat de enige plaats van de man is?
Ambtenaar
Berichten: 9146
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door Ambtenaar »

Tja, in 104 andere topics is de werkende moeder nog maar besproken. Een 105e keer kan dus ook nog wel.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door Mara »

Ambtenaar schreef:Tja, in 104 andere topics is de werkende moeder nog maar besproken. Een 105e keer kan dus ook nog wel.
Is zij moeder dan?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door FlyingEagle »

Mara schreef:
Ambtenaar schreef:Tja, in 104 andere topics is de werkende moeder nog maar besproken. Een 105e keer kan dus ook nog wel.
Is zij moeder dan?
Ja
Plaats reactie