Eerste vrouwelijke wethouder SGP

-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door -DIA- »

Forummer schreef:
-DIA- schreef:Het wordt een vreemde wereld. In eigen kring wordt je niet meer begrepen. Maar een vragenstellers zou ik willen adviseren de vraag aan zijn/haar predikant voor te leggen. Ik weet zeker dat hij daar een antwoord op kan geven.
Ik vroeg het niet aan een predikant ik vroeg het aan jou. Ontwijk een antwoord dan niet. Het is lief dat anderen jou proberen uit te leggen maar ik zou het op prijs stellen als je het zelf deed. En zeg dan gewoon wat je bedoeld, en klaag niet zo dat het niet meer begrepen wordt. Ik lees bijna niets anders van je. Wees gewoon duidelijk en zeg wat je bedoeld. Anders moet straks zelfs de uitleg nog weer uitgelegd worden. :?
Ik ken uw predikant ook niet, maar ik bedoelde een bericht van iemand wiens predikant ik wel goed ken.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door -DIA- »

Zeeuw schreef:
-DIA- schreef:
Zeeuw schreef:
-DIA- schreef:Wat zouden jullie doen, als je, ik noem maar een voorbeeld, dicht bij de zee, en onder de zeespiegel woont, en de dijken op doorbreken staan?
Maar nog verder: Wat, als de dijken doorgebroken zijn? En je blijft er dodelijk gerust onder? Als bovendien het land en de wereld wordt bezocht met de tuchtroede Gods?
Wat doe jij?
Ik kan het niet zeggen. van nature en zonder de hulp en de kracht van Boven zou ik vluchten, maar wat als ik nergens heen kon?
Daar was ook eens een man die daar wat van wist die zei (zoals de berijmde psalm het verwoordt): Ik wou vluchten, maar ik kon nergens heen, zodat mijn de dood voor ogen scheen...
Het volgende vers geeft het antwoord op die vraag:
Ik riep tot U, ik zeid': o HEER',
Gij zijt mijn toevlucht, sterkt' en eer;
Gij zijt, zolang ik leef, mijn deel,
Mijn God, Wien ik mij aanbeveel.
Beseft u dat u genade nodig hebt om dit te zeggen? En je kunt het zo heel goed weten, en ook voor anderen, maar het moet eens op aankomen... je zult er eens plotseling voor komen te staan.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door -DIA- »

-DIA- schreef:je zult er eens plotseling voor komen te staan.
Er schiet me zo een voorval in gedachten. Toen een dominee eens in (ik meen in Uddel) het Woord had bediend, en er na de dienst een stemming zou worden gehouden voor het beroepen van een predikant, toen wist die predikant het heel goed hoe het moest. En hij zei het ook: Het lot wordt in de schoot geworpen.. maar dan....
Op terugweg naar zijn gemeente kreeg hij een telefoontje. Hij was beroepen in een andere gemeente, en hij wist het toch zo goed? Nee, daar kwam nogal wat op af! Ik noem maar een voorbeeldje van een predikant die niet iedereen onbekend hoeft te zijn.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
crossmountain
Berichten: 533
Lid geworden op: 15 jan 2019, 16:19

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door crossmountain »

Jantje schreef:Ik vind het allen een lastig onderwerp waarover ik geen eenduidige visie heb ontwikkeld.
Ik weet niet wat ik lees! Jantje en een nuance, een keer grijs en niet zwart of wit. Nog niet veel meegemaakt :humhihi
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door -DIA- »

Ik begin me trouwens wel af te vragen (ook gezien de aard van de vragen) of ik niet misbruikt wordt? Er worden vragen gesteld waarvan men kan weten dat ik die beantwoordt. Maar soms heb ik het gevoel dat men mij iets uit de mond wik trekken. Ik spreek in algemeen en ik bedoel nu niemand met name. Ik zal maar zeggen na ruim tien jaren: Wie de schoen past trekke hem aan. Mocht mijn gevoel mijn bedriegen, wat ik ook niet kan uitsluiten, dan heb ik in ieder mijn gevoelen hieromtrent verwoord.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4790
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Ambtenaar schreef:
Zeeuw schreef: Je mag alleen ergens tegen zijn als je erover gaat? Lijkt me een mooie basisregel voor dit forum. :D
:) Ik interpreteerde de bijdrage van JGW als dat hij er op tegen is dat zij wethouder wordt in de gemeente Schouwen-Duiveland en niet in algemene zin dat het tegen vrouwelijke bestuurders is.
Ik ben tegen vrouwen in de politiek.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door -DIA- »

-DIA- schreef:Ik begin me trouwens wel af te vragen (ook gezien de aard van de vragen) of ik niet misbruikt wordt? Er worden vragen gesteld waarvan men kan weten dat ik die beantwoordt. Maar soms heb ik het gevoel dat men mij iets uit de mond wik trekken. Ik spreek in algemeen en ik bedoel nu niemand met name. Ik zal maar zeggen na ruim tien jaren: Wie de schoen past trekke hem aan. Mocht mijn gevoel mijn bedriegen, wat ik ook niet kan uitsluiten, dan heb ik in ieder mijn gevoelen hieromtrent verwoord.
Voortuit dan: wik = wil
Mijn excuses voor de typefout.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Lincoln
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 apr 2017, 17:48

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door Lincoln »

Fantastisch nieuws dit. Laten we hopen dat vele andere SGP-vrouwen mogen volgen.
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door Isala »

-DIA- schreef:Het wordt een vreemde wereld. In eigen kring wordt je niet meer begrepen. Maar een vragenstellers zou ik willen adviseren de vraag aan zijn/haar predikant voor te leggen. Ik weet zeker dat hij daar een antwoord op kan geven.
Ik begrijp je heel goed Dia. Vrouwen mogen zich tooien met een stille geest die kostbaar is voor God. Vanuit die positie mogen christelijke vrouwen hun mannen ondersteunen, vanuit de binnenkamer. Vrouwen hoeven niet op de barricades van de landelijke politiek te staan. Daarmee zeg ik NIET dat een vrouw alleen achter het aanrecht mag staan, en nooit haar mening mag geven of haar invloed mag uitoefenen. Maar ik zie haar wel liever dáár staan, in haar gezin, of huis of familie, dan in een topfunctie in het bedrijfsleven of in de politiek.

Ik zal deze vraag maar niet aan mijn predikant voor te leggen. Hij zal een volstrekt ander antwoord geven dan hoe ik er zelf over denk, en we zullen het niet eens worden.
Hora est!
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door -DIA- »

Zouden we niet terugkeren van onze wegen? Of zullen we doorgaan?

Zijn' is de zee; z' is door Zijn kracht
Met al het droge voortgebracht;
't Moet alles naar Zijn wetten horen.
Komt, buigen w' ons dan biddend neer;
Komt, laat ons knielen voor den HEER,
Die ons gemaakt heeft en verkoren.

Want Hij is onze God, en wij
Zijn 't volk van Zijne heerschappij,
De schapen, die Zijn hand wil weiden;
Zo gij Zijn stem dan heden hoort,
Gelooft Zijn heil- en troostrijk woord;
Verhardt u niet, maar laat u leiden.

Verhardt u niet; neemt Zijn genâ
Ootmoedig aan". "Laat Meriba,
Laat Massa u ten afschrik wezen,
Waar 'k door uw vaders ben verzocht,
Toen alles, wat Mijn almacht wrocht,
Hen niet bewoog, om Mij te vrezen

'k Heb aan dit volk, dat Mij vergat,
Een langen tijd verdriet gehad,
Ja, veertig jaar hun hoon verdragen,
En zei: "Dit volk, dat steeds Mij sart,
Heeft een verdwaasd en dwalend hart;
't Schept in Mijn wegen geen behagen."
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door -DIA- »

Isala schreef:
-DIA- schreef:Het wordt een vreemde wereld. In eigen kring wordt je niet meer begrepen. Maar een vragenstellers zou ik willen adviseren de vraag aan zijn/haar predikant voor te leggen. Ik weet zeker dat hij daar een antwoord op kan geven.
Ik begrijp je heel goed Dia. Vrouwen mogen zich tooien met een stille geest die kostbaar is voor God. Vanuit die positie mogen christelijke vrouwen hun mannen ondersteunen, vanuit de binnenkamer. Vrouwen hoeven niet op de barricades van de landelijke politiek te staan. Daarmee zeg ik NIET dat een vrouw alleen achter het aanrecht mag staan, en nooit haar mening mag geven of haar invloed mag uitoefenen. Maar ik zie haar wel liever dáár staan, in haar gezin, of huis of familie, dan in een topfunctie in het bedrijfsleven of in de politiek.

Ik zal deze vraag maar niet aan mijn predikant voor te leggen. Hij zal een volstrekt ander antwoord geven dan hoe ik er zelf over denk, en we zullen het niet eens worden.
Ik weet ook niet wie uw predikant is, daarom kan ik ook niet weten hoe hij hierin zou staan. :)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door Geytenbeekje »

-DIA- schreef:Zouden we niet terugkeren van onze wegen? Of zullen we doorgaan?

Zijn' is de zee; z' is door Zijn kracht
Met al het droge voortgebracht;
't Moet alles naar Zijn wetten horen.
Komt, buigen w' ons dan biddend neer;
Komt, laat ons knielen voor den HEER,
Die ons gemaakt heeft en verkoren.

Want Hij is onze God, en wij
Zijn 't volk van Zijne heerschappij,
De schapen, die Zijn hand wil weiden;
Zo gij Zijn stem dan heden hoort,
Gelooft Zijn heil- en troostrijk woord;
Verhardt u niet, maar laat u leiden.

Verhardt u niet; neemt Zijn genâ
Ootmoedig aan". "Laat Meriba,
Laat Massa u ten afschrik wezen,
Waar 'k door uw vaders ben verzocht,
Toen alles, wat Mijn almacht wrocht,
Hen niet bewoog, om Mij te vrezen

'k Heb aan dit volk, dat Mij vergat,
Een langen tijd verdriet gehad,
Ja, veertig jaar hun hoon verdragen,
En zei: "Dit volk, dat steeds Mij sart,
Heeft een verdwaasd en dwalend hart;
't Schept in Mijn wegen geen behagen."
Ik denk dat het even voor je eigen beter is om niet meer hier te reaqeren in deze topic
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door Mara »

Johann Gottfried Walther schreef:
Ik ben tegen vrouwen in de politiek.
Zomaar even tussendoor, de landen met een goed beheersbare covidsituatie hebben vrouwelijke leiders. :)
Angela Merkel, Jacinda Ardern.
Toeval?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door -DIA- »

Geytenbeekje schreef:
-DIA- schreef:Zouden we niet terugkeren van onze wegen? Of zullen we doorgaan?

Zijn' is de zee; z' is door Zijn kracht
Met al het droge voortgebracht;
't Moet alles naar Zijn wetten horen.
Komt, buigen w' ons dan biddend neer;
Komt, laat ons knielen voor den HEER,
Die ons gemaakt heeft en verkoren.

Want Hij is onze God, en wij
Zijn 't volk van Zijne heerschappij,
De schapen, die Zijn hand wil weiden;
Zo gij Zijn stem dan heden hoort,
Gelooft Zijn heil- en troostrijk woord;
Verhardt u niet, maar laat u leiden.

Verhardt u niet; neemt Zijn genâ
Ootmoedig aan". "Laat Meriba,
Laat Massa u ten afschrik wezen,
Waar 'k door uw vaders ben verzocht,
Toen alles, wat Mijn almacht wrocht,
Hen niet bewoog, om Mij te vrezen

'k Heb aan dit volk, dat Mij vergat,
Een langen tijd verdriet gehad,
Ja, veertig jaar hun hoon verdragen,
En zei: "Dit volk, dat steeds Mij sart,
Heeft een verdwaasd en dwalend hart;
't Schept in Mijn wegen geen behagen."
Ik denk dat het even voor je eigen beter is om niet meer hier te reaqeren in deze topic
Lieve jongen, weet je dan niet dat ik meer dan 10 jaar niet gewenst lijk? Ik voel het echt wel, maar wat doet u als echt principes hebt? Verloochenen, zwijgen, of spreken?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Zeeuw
Berichten: 11605
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door Zeeuw »

-DIA- schreef: Beseft u dat u genade nodig hebt om dit te zeggen? En je kunt het zo heel goed weten, en ook voor anderen, maar het moet eens op aankomen... je zult er eens plotseling voor komen te staan.
Ja DIA, dat besef ik.
Plaats reactie