Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Op wie stem jij?

Donald Trump
55
57%
Joe Biden
26
27%
Blanco
10
10%
Geen mening/idee
4
4%
Anders namelijk...
2
2%
 
Totaal aantal stemmen: 97

Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9193
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door parsifal »

artistiek schreef:
DDD schreef:Dank voor het antwoord.

Maar iemand die vraagt om bronnen dat Trump liegt, is niet goed bij zijn hoofd. Dat is niet erg, maar het lijkt me goed om dat duidelijk te zeggen. Dan spoort er iets niet bij je, en het is goed om daar zelf ook rekening mee te houden. Je zou er goed aan doen verstandige mensen om je heen te zoeken en in therapie te gaan. Al zul je ongetwijfeld menen dat ik naïef ben en jij het juiste zicht op de wereld hebt.
Beetje jammer om mij zo op nogal abjecte manier weg te zetten, maar goed dat is jouw keus.
Kennelijk, als je tegen de stroom in roeit wordt je als niet ter zake kundig of zelfs als onvolwaardig aangezien... dat zie je ook in de Corona-discussie.

Ik ontken nergens dat Trump liegt, daar zullen zeker bewijzen voor te vinden zijn.
Maar veel van die vermeende leugens zijn gestoeld op verkeerde interpretaties van Trump's opvattingen.
Of het altijd verstandig is dat hij ongebreideld z'n mening geeft weet ik niet, dat hij lak heeft aan politieke correctheid is duidelijk.
Dat is ook de reden van de grote Trump-haat van de Democraten die dit op grote schaal voeden in de MSM.

Waar het mij om gaat is of de vermeende leugens aantoonbaar (grote) schadelijke gevolgen hebben voor het land, de gezondheid of economie.
Dat is niet zo. Anders zou hij ook (niet meer dan rechtvaardig) allang uit het ambt zijn gezet. Dan had hij bij deze verkiezing zéker ook niet zoveel stemmen gekregen.
Maar klaarblijkelijk zijn ruim 73.000.000 Amerikanen te dom om in te zien dat Trump ongeschikt is voor deze positie...
Onder de Trump stemmers zijn waarschijnlijk redelijk veel mensen die hem zien als de minste van twee kwaden (een standpunt wat ik kan respecteren). Er zijn er ook die voornamelijk de leugenachtige nieuwsbronnen gebruiken die jij hier aanraadt of mensen die in QAnon complotten geloven. Dan zijn er ook nog degene die graag alles kapot zien gaan, alleen omdat "liberale tranen" zo geweldig zijn.
Als de keus Biden-Romney was geweest denk ik dat Romney alle swing states had gewonnen (hoewel een mormoon voor sommige Christenen een veel groter probleem is dan een overspelige leugenachtige zelf-aangeprezen miljardair die nauwelijks belasting betaalt).

Verder tegen de stroom inroeien kan goed zijn als je weet waar je over praat. Niet als je dit soort nonsens krijgt: https://twitter.com/JodiDoering/status/ ... 9555292162
En dat laatste krijg je met een ongeschikte president die maar wat roept.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
artistiek
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2008, 22:02

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door artistiek »

merel schreef:
artistiek schreef:Trump is er niet in de eerste plaats om de wereld te dienen maar zijn eigen volk, daar heeft Amerika wat aan.
Eerst het eigen volk, daarna de wereld!!
Eigen volk eerst! Dat lijkt mij ook helemaal volgens bijbelse normen. Omzien naar de naaste houdt buiten de landsgrenzen op. :nonnon
Dat gebeurt ook niet, zie wat Trump heeft bewerkstelligt in het Midden-Oosten...
En begin deze week nog het antisemitisch verklaren van het BDS-beweging (Boycott, Divestment and Sanctions) die ons land overigens wél steunt.
artistiek
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2008, 22:02

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door artistiek »

DDD schreef:De vraag is of het beleid uit een goede wortel voortkomt. De geldgierigheid is de wortel van alle kwaad, en de duivel is de Vader van de leugens. Alleen al die beide bijbelse hoofdthema's maken Trump mijns inziens ongeschikt als bestuurder.
Dan is bij dezen iedereen ongeschikt... ::bye
Marco
Berichten: 3604
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door Marco »

artistiek schreef:
DDD schreef:Dank voor het antwoord.

Maar iemand die vraagt om bronnen dat Trump liegt, is niet goed bij zijn hoofd. Dat is niet erg, maar het lijkt me goed om dat duidelijk te zeggen. Dan spoort er iets niet bij je, en het is goed om daar zelf ook rekening mee te houden. Je zou er goed aan doen verstandige mensen om je heen te zoeken en in therapie te gaan. Al zul je ongetwijfeld menen dat ik naïef ben en jij het juiste zicht op de wereld hebt.
Beetje jammer om mij zo op nogal abjecte manier weg te zetten, maar goed dat is jouw keus.
Kennelijk, als je tegen de stroom in roeit wordt je als niet ter zake kundig of zelfs als onvolwaardig aangezien... dat zie je ook in de Corona-discussie.

Ik ontken nergens dat Trump liegt, daar zullen zeker bewijzen voor te vinden zijn.
Maar veel van die vermeende leugens zijn gestoeld op verkeerde interpretaties van Trump's opvattingen.
Of het altijd verstandig is dat hij ongebreideld z'n mening geeft weet ik niet, dat hij lak heeft aan politieke correctheid is duidelijk.
Dat is ook de reden van de grote Trump-haat van de Democraten die dit op grote schaal voeden in de MSM.

Waar het mij om gaat is of de vermeende leugens aantoonbaar (grote) schadelijke gevolgen hebben voor het land, de gezondheid of economie.
Dat is niet zo. Anders zou hij ook (niet meer dan rechtvaardig) allang uit het ambt zijn gezet. Dan had hij bij deze verkiezing zéker ook niet zoveel stemmen gekregen.
Maar klaarblijkelijk zijn ruim 73.000.000 Amerikanen te dom om in te zien dat Trump ongeschikt is voor deze positie...
Heb je iets gelezen van alles wat er over Covid-19 is gepost in dit topic?
Marco
Berichten: 3604
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door Marco »

artistiek schreef:
merel schreef:
artistiek schreef:Trump is er niet in de eerste plaats om de wereld te dienen maar zijn eigen volk, daar heeft Amerika wat aan.
Eerst het eigen volk, daarna de wereld!!
Eigen volk eerst! Dat lijkt mij ook helemaal volgens bijbelse normen. Omzien naar de naaste houdt buiten de landsgrenzen op. :nonnon
Dat gebeurt ook niet, zie wat Trump heeft bewerkstelligt in het Midden-Oosten...
En begin deze week nog het antisemitisch verklaren van het BDS-beweging (Boycott, Divestment and Sanctions) die ons land overigens wél steunt.
Niemand zegt dat Trump niets goed doet, of heeft gedaan.

En wat is goed? Over de BDS-beweging wil ik hier geen inhoudelijk oordeel geven. Wel moet je er, hoe pro-Israël je ook bent, rekenschap van geven dat ook Israël niet over de rechten van de Palestijnen heen mag stappen. Beide kampen hebben ook in dit conflict de neiging om de andere belangen over het hoofd te zien. En dan druk ik het zachtjes uit. Een keus voor de een mag geen keus tegen de ander zijn. Dat is moeilijk en vraagt nuance. En dat is nogal ver te zoeken.
artistiek
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2008, 22:02

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door artistiek »

Marco schreef:
artistiek schreef:
DDD schreef:Dank voor het antwoord.

Maar iemand die vraagt om bronnen dat Trump liegt, is niet goed bij zijn hoofd. Dat is niet erg, maar het lijkt me goed om dat duidelijk te zeggen. Dan spoort er iets niet bij je, en het is goed om daar zelf ook rekening mee te houden. Je zou er goed aan doen verstandige mensen om je heen te zoeken en in therapie te gaan. Al zul je ongetwijfeld menen dat ik naïef ben en jij het juiste zicht op de wereld hebt.
Beetje jammer om mij zo op nogal abjecte manier weg te zetten, maar goed dat is jouw keus.
Kennelijk, als je tegen de stroom in roeit wordt je als niet ter zake kundig of zelfs als onvolwaardig aangezien... dat zie je ook in de Corona-discussie.

Ik ontken nergens dat Trump liegt, daar zullen zeker bewijzen voor te vinden zijn.
Maar veel van die vermeende leugens zijn gestoeld op verkeerde interpretaties van Trump's opvattingen.
Of het altijd verstandig is dat hij ongebreideld z'n mening geeft weet ik niet, dat hij lak heeft aan politieke correctheid is duidelijk.
Dat is ook de reden van de grote Trump-haat van de Democraten die dit op grote schaal voeden in de MSM.

Waar het mij om gaat is of de vermeende leugens aantoonbaar (grote) schadelijke gevolgen hebben voor het land, de gezondheid of economie.
Dat is niet zo. Anders zou hij ook (niet meer dan rechtvaardig) allang uit het ambt zijn gezet. Dan had hij bij deze verkiezing zéker ook niet zoveel stemmen gekregen.
Maar klaarblijkelijk zijn ruim 73.000.000 Amerikanen te dom om in te zien dat Trump ongeschikt is voor deze positie...
Heb je iets gelezen van alles wat er over Covid-19 is gepost in dit topic?
Zeker, maar ik sta in dezen achter Trump.
Covid-19 wordt gebruikt/misbruikt om de 'great reset' uit te rollen over de wereld.
Maar ik ga daar in dit topic niet verder over uitweiden.
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door Ambtenaar »

artistiek schreef:
Covid-19 wordt gebruikt/misbruikt om de 'great reset' uit te rollen over de wereld.
Maar ik ga daar in dit topic niet verder over uitweiden.
Wellicht dat je dan in een ander of nieuw topic je theorie over de great reset met ons kunt delen.
artistiek
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2008, 22:02

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door artistiek »

Ambtenaar schreef:
artistiek schreef:
Covid-19 wordt gebruikt/misbruikt om de 'great reset' uit te rollen over de wereld.
Maar ik ga daar in dit topic niet verder over uitweiden.
Wellicht dat je dan in een ander of nieuw topic je theorie over de great reset met ons kunt delen.
https://www.youtube.com/watch?v=n2fp0Jeyjvw
Build Back Better, de magische worden van de linkse globalisten...
artistiek
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2008, 22:02

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door artistiek »

Marco schreef:
artistiek schreef:
merel schreef:
artistiek schreef:Trump is er niet in de eerste plaats om de wereld te dienen maar zijn eigen volk, daar heeft Amerika wat aan.
Eerst het eigen volk, daarna de wereld!!
Eigen volk eerst! Dat lijkt mij ook helemaal volgens bijbelse normen. Omzien naar de naaste houdt buiten de landsgrenzen op. :nonnon
Dat gebeurt ook niet, zie wat Trump heeft bewerkstelligt in het Midden-Oosten...
En begin deze week nog het antisemitisch verklaren van het BDS-beweging (Boycott, Divestment and Sanctions) die ons land overigens wél steunt.
Niemand zegt dat Trump niets goed doet, of heeft gedaan.

En wat is goed? Over de BDS-beweging wil ik hier geen inhoudelijk oordeel geven. Wel moet je er, hoe pro-Israël je ook bent, rekenschap van geven dat ook Israël niet over de rechten van de Palestijnen heen mag stappen. Beide kampen hebben ook in dit conflict de neiging om de andere belangen over het hoofd te zien. En dan druk ik het zachtjes uit. Een keus voor de een mag geen keus tegen de ander zijn. Dat is moeilijk en vraagt nuance. En dat is nogal ver te zoeken.
Ik kan die beweging niet anders zien dan pure, diepgewortelde Jodenhaat, hoe kun je dat als christen nuanceren?
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door Ambtenaar »

artistiek schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=n2fp0Jeyjvw
Build Back Better, de magische worden van de linkse globalisten...
Ik hoor Trudeau niets zeggen wat mij verontrust. Hij zegt dat de pandemie de mogelijkheid biedt om economische systemen aan te passen zodat wat gedaan kan worden aan ongelijkheid, armoede en klimaatverandering. Hij geeft daarnaast aan wat Canada op dit gebied allemaal doet of van plan is.

Build back better is, zoals Trudeau stelt, het helpen van de meest kwetsbare landen en mensen in de wereld. Een boodschap die geheel in lijn is met de Bijbelse boodschap van rentmeesterschap en zorgen voor de naasten.
Amstelodamense
Berichten: 1045
Lid geworden op: 11 jul 2019, 14:26

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door Amstelodamense »

Ambtenaar schreef:
artistiek schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=n2fp0Jeyjvw
Build Back Better, de magische worden van de linkse globalisten...
Ik hoor Trudeau niets zeggen wat mij verontrust. Hij zegt dat de pandemie de mogelijkheid biedt om economische systemen aan te passen zodat wat gedaan kan worden aan ongelijkheid, armoede en klimaatverandering. Hij geeft daarnaast aan wat Canada op dit gebied allemaal doet of van plan is.

Build back better is, zoals Trudeau stelt, het helpen van de meest kwetsbare landen en mensen in de wereld. Een boodschap die geheel in lijn is met de Bijbelse boodschap van rentmeesterschap en zorgen voor de naasten.
Geheel eens met jouw woorden. Ik begrijp oprecht niet wat met deze boodschap mis zou zijn. Sterker nog, ik denk ook dat een totale reset noodzakelijk en mogelijk is. Het is toch evident dat doorgaan met de huidige manier van leven niet sustainable is?

Ik hoor en lees veel over een mogelijke reset, ik kan dat (als christen) alleen maar toejuichen. Laat dat dan maar links zijn, ik ben wellicht ook links in dat opzicht. Het feit dat Trudeau Covid-19 memoreert als zijnde een event dat een reset van de (economische) maatschappij mogelijk maakt (soort van opportunity), impliceert natuurlijk niet dat hij achter dit virus zou zitten (wat vaak gedacht wordt door aanhangers van complottheorieen).
Marco
Berichten: 3604
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door Marco »

artistiek schreef:Ik kan die beweging niet anders zien dan pure, diepgewortelde Jodenhaat, hoe kun je dat als christen nuanceren?
Ik zeg nadrukkelijk niets over de beweging. Wel over het conflict.
artistiek
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2008, 22:02

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door artistiek »

Ambtenaar schreef:
artistiek schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=n2fp0Jeyjvw
Build Back Better, de magische worden van de linkse globalisten...
Ik hoor Trudeau niets zeggen wat mij verontrust. Hij zegt dat de pandemie de mogelijkheid biedt om economische systemen aan te passen zodat wat gedaan kan worden aan ongelijkheid, armoede en klimaatverandering. Hij geeft daarnaast aan wat Canada op dit gebied allemaal doet of van plan is.

Build back better is, zoals Trudeau stelt, het helpen van de meest kwetsbare landen en mensen in de wereld. Een boodschap die geheel in lijn is met de Bijbelse boodschap van rentmeesterschap en zorgen voor de naasten.
Nee hoor, ze zijn totaal niet bezig met de Bijbelse opdracht! Daar geloven ze nl. helemaal niet in.
Ze willen die doelen halen op een totaal on-ethische en on-bijbelse manier.
Depopulatie van de wereldbevolking en het perfectioneren door ingrijpen op menselijke uniciteit en integriteit: DNA-transformatie, embryo-selectie, abortus, vaccinaties, euthanasie...

Zijn we daar vóór? Onbegrijpelijk!
KDD
Berichten: 1529
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door KDD »

merel schreef:
KDD schreef:
DDD schreef:
KDD schreef: zie liegen allemaal ... Je word geen president of premier omdat je niet liegt of omdat je zo eerlijk gehandeld heb ...
Dat lijkt mij onjuist. Veel mensen waarderen eerlijkheid bij politici.
dat is wel zo. Eerlijk politici zijn er maar als je de daden van de presidenten in de laatste 40 jaar gevolgd heeft dan weet je wel dat er geen een is die een eerlijkheid prijs zou krijgen.
zoals?
Wat voorbeelden die ik nog herinner van presidenten die ik mee gemaakt heeft:

Reagan (my favourite) - de iran/contra affair met de beste verontschuldiging zonder verontschuldiging die ik ooit heb gehoord (in mijn eigen woorden, 'mijn hoofd zegt me dat ik het niet heb gedaan, mijn hart zegt me dat ik het niet heb gedaan, maar de feiten laten anders zien, en daarom bied ik mijn excuses aan'.)
George HW Bush - ik kan op moment niets herinneren dus met hem zal het wel meevallen
Bill Clinton - Monica Lewinsky affair
George W Bush - weapons of mass destruction in Iraq
Barack Obama - beweren het gebruik van drones te verminderen terwijl het toeneemt
Trump - I won by a landslide ...

en:
Winston Churchill heeft een keer gezegd: 'de waarheid is zo kostbaar dat ze altijd moet worden bijgewoond door een lijfwacht van leugens'
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door Ambtenaar »

artistiek schreef: Nee hoor, ze zijn totaal niet bezig met de Bijbelse opdracht! Daar geloven ze nl. helemaal niet in.
Ze willen die doelen halen op een totaal on-ethische en on-bijbelse manier.
Depopulatie van de wereldbevolking en het perfectioneren door ingrijpen op menselijke uniciteit en integriteit: DNA-transformatie, embryo-selectie, abortus, vaccinaties, euthanasie...

Zijn we daar vóór? Onbegrijpelijk!
Op basis van dit filmpje is het totaal onbegrijpelijk dat je begint over de onderwerpen in jouw opsomming. Daar heeft Trudeau het niet over, maar wel over het omzien naar degenen die het zwaar hebben, door armoede, door ongelijke behandeling en door de gevolgen van de klimaatverandering.

Het handelen van Trudeau kan wel of niet Bijbels geïnspireerd zijn, het komt in ieder geval wel overeen met het Bijbelse denken. En daarom steun ik wat hij zegt.
Plaats reactie