Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Op wie stem jij?

Donald Trump
55
57%
Joe Biden
26
27%
Blanco
10
10%
Geen mening/idee
4
4%
Anders namelijk...
2
2%
 
Totaal aantal stemmen: 97

Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door Hollander »

artistiek schreef:
Hollander schreef:Trump gedraagt zich als een klein kind
Je hebt (zoals vele mede-forummers) volgens mij totaal geen idee wat er zich afspeelt...
Oké, meester. Maar gelukkig kunt u mij de wijsheid bijbrengen. Misschien kan ik nog wat leren van uw concrete antwoorden op de vraag van @Herman. :)
gallio
Berichten: 1970
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: RE: Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door gallio »

Herman schreef:
artistiek schreef:
Hollander schreef:Trump gedraagt zich als een klein kind
Je hebt (zoals vele mede-forummers) volgens mij totaal geen idee wat er zich afspeelt... de democraten zijn een ontzettend smerig spel aan het spelen. En de zogenaamde 'betrouwbare' media draait overuren om op een sluwe misleidende manier de bevolking een valse perceptie voor te houden.
Maar de waarheid komt (vroeg of laat) aan het licht. Ik hoop zéér snel!
Benoem dat smering spel eens in heldere concrete voorbeelden?
Een Trump support groep looft $1,000,000 uit voor bewijs dat er gefraudeerd is, dus artistiek kan met zijn bewijs ook nog eens flink geld verdienen. Dus laat maar horen Artie.

Dit zal ws. alleen gelden voor bewijs dat Biden aanhangers gefraudeerd hebben. Nu hebben de laatste 4 jaar ons wel bewezen dat waar Trump zelf het meeste in de fout ging, hij zijn tegenstanders daarvan beschuldigde. Dus wie weet wat de Trump aanhangers zelf allemaal overhoop gehaald hebben...
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door Luther »

artistiek schreef:
Hollander schreef:Trump gedraagt zich als een klein kind
Je hebt (zoals vele mede-forummers) volgens mij totaal geen idee wat er zich afspeelt... de democraten zijn een ontzettend smerig spel aan het spelen. En de zogenaamde 'betrouwbare' media draait overuren om op een sluwe misleidende manier de bevolking een valse perceptie voor te houden.
Maar de waarheid komt (vroeg of laat) aan het licht. Ik hoop zéér snel!
Het is werkelijk niet te geloven dat je je als christen zo laat meeslepen met een liegende, draaiende en verliezende president, die vier jaar lang alle fatsoensnormen heeft overschreden door altijd en overal de waarheid naar zijn eigen hand te zetten. En natuurlijk zal ik wel overgoten zijn met het sop van de mainstream-media, maar vooralsnog vertrouw ik die meer dan de Trump-aanhang die zich met Facebook-knutselarij en fake-filmpjes op de been proberen te houden.

Nu even de feiten:
- Biden staat inmiddels zo'n slordige 4 miljoen stemmen voor (popular vote)
- Trump kan deze verkiezing alleen nog maar winnen door de democratie opzij te zetten. (Wat is dat voor een onzin om alleen de poststemmen die op 3 nov binnen zijn, mee te laten tellen. Dat is nooit gebeurd, denk aan de stemmen van de militairen. Ook in Nederland niet. Daarom zit er altijd enige tijd tussen de verkiezingen en de formele vaststelling ervan.)
- Trump heeft vier jaar lang geregeerd door vijanddenken te promoten. Het is bijzonder ernstig dat je als staatshoofd je eigen bevolking zo tegen elkaar opzet. Dat wordt nu zelfs link.
- Zelfs de tabbloids die helemaal op de hand van Trump zijn, en FoxNews geven aan dat het hen ook te gortig wordt wat Trump allemaal naar voren brengt.
- Van grootschalige fraude is nog niet het begin van een bewijs. (En ja, er zijn altijd onregelmatigheden. Maar na de vorige keer heeft de Republikeinse Partij zelf een onderzoek ingesteld. Uitkomst: geen bewijs.)

Trump is een slecht verliezer. Hij zal eenvoudigweg moeten erkennen dat de strategie om vooral vijanden te maken, niet heeft gewerkt.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door Jeremiah »

Biden gecalled door CNN, AP en NBC.

https://edition.cnn.com/
Valcke
Berichten: 7622
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door Valcke »

Jeremiah schreef:Biden gecalled door CNN, AP en NBC.

https://edition.cnn.com/
Ik zie het inderdaad bij CNN en AP.

Beslissend is de laatste update voor Pensylvania. Daar staat Biden nu iets meer 0,5% (34.500 stemmen) voor op Trump met bijna alle stemmen geteld. Dat levert 20 kiesmannen op. Dan maken de andere staten niet meer uit. Maar ook in Nevada en Arizona is de voorsprong van Biden comfortabel.
DDD
Berichten: 28709
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door DDD »

Wim Kranendonk schrijft in het Reformatorisch Dagblad over Trump:
Zijn uitspraken, vooral via Twitter, waren vaak kort door de bocht, weinig doordacht, meer dan eens voorbarig en soms ook bezijden de waarheid
https://www.rd.nl/vandaag/buitenland/do ... -1.1711760

En dat over iemand die wel de plaatsvervanger van de vader der leugenen op aarde lijkt.
Bertiel
Berichten: 4612
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door Bertiel »

Zuur RD onwaardig stuk binnen een minuut na de uitslag over Biden. Triest
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Amstelodamense
Berichten: 1045
Lid geworden op: 11 jul 2019, 14:26

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door Amstelodamense »

Luther schreef:
artistiek schreef:
Hollander schreef:Trump gedraagt zich als een klein kind
Je hebt (zoals vele mede-forummers) volgens mij totaal geen idee wat er zich afspeelt... de democraten zijn een ontzettend smerig spel aan het spelen. En de zogenaamde 'betrouwbare' media draait overuren om op een sluwe misleidende manier de bevolking een valse perceptie voor te houden.
Maar de waarheid komt (vroeg of laat) aan het licht. Ik hoop zéér snel!
Het is werkelijk niet te geloven dat je je als christen zo laat meeslepen met een liegende, draaiende en verliezende president, die vier jaar lang alle fatsoensnormen heeft overschreden door altijd en overal de waarheid naar zijn eigen hand te zetten. En natuurlijk zal ik wel overgoten zijn met het sop van de mainstream-media, maar vooralsnog vertrouw ik die meer dan de Trump-aanhang die zich met Facebook-knutselarij en fake-filmpjes op de been proberen te houden.

Nu even de feiten:
- Biden staat inmiddels zo'n slordige 4 miljoen stemmen voor (popular vote)
- Trump kan deze verkiezing alleen nog maar winnen door de democratie opzij te zetten. (Wat is dat voor een onzin om alleen de poststemmen die op 3 nov binnen zijn, mee te laten tellen. Dat is nooit gebeurd, denk aan de stemmen van de militairen. Ook in Nederland niet. Daarom zit er altijd enige tijd tussen de verkiezingen en de formele vaststelling ervan.)
- Trump heeft vier jaar lang geregeerd door vijanddenken te promoten. Het is bijzonder ernstig dat je als staatshoofd je eigen bevolking zo tegen elkaar opzet. Dat wordt nu zelfs link.
- Zelfs de tabbloids die helemaal op de hand van Trump zijn, en FoxNews geven aan dat het hen ook te gortig wordt wat Trump allemaal naar voren brengt.
- Van grootschalige fraude is nog niet het begin van een bewijs. (En ja, er zijn altijd onregelmatigheden. Maar na de vorige keer heeft de Republikeinse Partij zelf een onderzoek ingesteld. Uitkomst: geen bewijs.)

Trump is een slecht verliezer. Hij zal eenvoudigweg moeten erkennen dat de strategie om vooral vijanden te maken, niet heeft gewerkt.
Hartgrondig met jou eens!
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door Bezorgd »

Bertiel schreef:Zuur RD onwaardig stuk binnen een minuut na de uitslag over Biden. Triest
Dat stuk over Biden?
Wat is er mis mee?

Echt , wat een vreemde kerel Trump misschien ook is, christenen kunnen niet anders dan betreuren dat Biden de verkiezingen gewonnen heeft.
De progressieve agenda van Obama en Clinton zal weer worden opgepakt.
KDD
Berichten: 1530
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door KDD »

Als Trump een beetje meer een staatsman en een beetje meer diplomatieker was geweest, zou hij gemakkelijk hebben gewonnen. Het is zijn eigen schuld dat ie verloren heeft.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9200
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door parsifal »

Bezorgd schreef:
Bertiel schreef:Zuur RD onwaardig stuk binnen een minuut na de uitslag over Biden. Triest
Dat stuk over Biden?
Wat is er mis mee?

Echt , wat een vreemde kerel Trump misschien ook is, christenen kunnen niet anders dan betreuren dat Biden de verkiezingen gewonnen heeft.
De progressieve agenda van Obama en Clinton zal weer worden opgepakt.
Dit vind ik wel gevaarlijk. Christen-zijn met een bepaalde politieke overtuiging vereenzelvigen. Ja er zijn grote problemen met progressieve partijpunten vanuit Christelijk oogpunt, zo zijn er ook grote problemen met conservatieve standpunten. Er is veel te zeggen voor sociale gerechtigheid, voor zorg voor de vreemdeling, voor bescherming van het leven (ongeboren, maar ook kwetsbaar voor Covid) maar vereenzelvig het niet met Christen zijn. Christendom kan dan een middel worden voor het conservatieve hoogste doel.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door Bezorgd »

KDD schreef:Als Trump een beetje meer een staatsman en een beetje meer diplomatieker was geweest, zou hij gemakkelijk hebben gewonnen. Het is zijn eigen schuld dat ie verloren heeft.
Opzich eens. Tegelijkertijd heeft hij een record aantal stemmen. Alleen heeft Biden dat record direct weer verbroken. Maar geen democraat of journalist had verwacht dat Trump nog zo populair zou zijn.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12049
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door Herman »

Bezorgd schreef:
Bertiel schreef:Zuur RD onwaardig stuk binnen een minuut na de uitslag over Biden. Triest
Dat stuk over Biden?
Wat is er mis mee?

Echt , wat een vreemde kerel Trump misschien ook is, christenen kunnen niet anders dan betreuren dat Biden de verkiezingen gewonnen heeft.
De progressieve agenda van Obama en Clinton zal weer worden opgepakt.
Misschien eerst eens de stukken over Biden lezen? Hij heeft zeker een interessante agenda, heeft in het verleden op juridisch vlak vaak conservatieve standpunten gehad.

De kwalificatie van Kranendonk dat een gebrek aan een programma hem zal opbreken wordt door hemzelf gelogenstraft door daar vervolgens zeven alinea's aan te wijden.
DDD
Berichten: 28709
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door DDD »

Bezorgd schreef:
Bertiel schreef:Zuur RD onwaardig stuk binnen een minuut na de uitslag over Biden. Triest
Dat stuk over Biden?
Wat is er mis mee?

Echt , wat een vreemde kerel Trump misschien ook is, christenen kunnen niet anders dan betreuren dat Biden de verkiezingen gewonnen heeft.
De progressieve agenda van Obama en Clinton zal weer worden opgepakt.
Welnee. Ik ben heel blij dat Trump van het toneel is. Dat is een booswicht eerste klas.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door Bezorgd »

Herman schreef:
Bezorgd schreef:
Bertiel schreef:Zuur RD onwaardig stuk binnen een minuut na de uitslag over Biden. Triest
Dat stuk over Biden?
Wat is er mis mee?

Echt , wat een vreemde kerel Trump misschien ook is, christenen kunnen niet anders dan betreuren dat Biden de verkiezingen gewonnen heeft.
De progressieve agenda van Obama en Clinton zal weer worden opgepakt.
Misschien eerst eens de stukken over Biden lezen? Hij heeft zeker een interessante agenda, heeft in het verleden op juridisch vlak vaak conservatieve standpunten gehad.

De kwalificatie van Kranendonk dat een gebrek aan een programma hem zal opbreken wordt door hemzelf gelogenstraft door daar vervolgens zeven alinea's aan te wijden.

Misschien dat een politicus van bijna 80 niet de meest progressieve is, eens. Maar bij de achterban leven die progressieve standpunten wel. Als Biden daar niet mee aan de slag gaat zal dat binnen de democraten veel spanning geven.
Plaats reactie