Presidentsverkiezingen USA 2020

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door Jantje »

Ik denk dat Trump gewoon wint.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door gallio »

Jantje schreef:Ik denk dat Trump gewoon wint.
Er is niets 'gewoons' in deze verkiezing. Maar ms wint hij inderdaad. Die kans is niet groot op het moment, maar er is nog een heel traject te gaan tot 3 November.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door huisman »

parsifal schreef:
huisman schreef:Gelukkig hoef ik niet te stemmen. Ik zou nog op Trump nog op Biden kunnen stemmen en bleef dus thuis.
De betekenis van de zin verandert als je "nog" door "noch" vervangt. Wat zijn de problemen met Biden precies?
Het moest idd noch zijn. Biden zou in Nederland een D66’er zijn en daar stem ik niet op. Pro abortus, pro LHTB enz., pro gender neutraliteit. Echt ver van mijn opvattingen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1471
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door Jeremiah »

De peilingen zijn nog in het voordeel van Biden, maar ik verwacht dat dat na de televisiedebatten anders zal zijn. Trump gaat winnen.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door huisman »

Jeremiah schreef:De peilingen zijn nog in het voordeel van Biden, maar ik verwacht dat dat na de televisiedebatten anders zal zijn. Trump gaat winnen.
Ik verwacht een lage opkomst en een groot verlies voor Trump.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door Herman »

Jeremiah schreef:De peilingen zijn nog in het voordeel van Biden, maar ik verwacht dat dat na de televisiedebatten anders zal zijn. Trump gaat winnen.
Wat is jouw aanleiding daarvoor om dat te denken?
Online
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door HersteldHervormd »

J.F. Kennedy jr gaat winnen :oO
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door Bezorgd »

Laten we bidden dat Trump wint, zeker met Mike Pence als zijn rechterhand.
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door gallio »

Bezorgd schreef:Laten we bidden dat Trump wint, zeker met Mike Pence als zijn rechterhand.
Die rechterhand heeft niet veel invloed gehad de laatste 4 jaar.

Je zou ook kunnen bidden dat Kanye West wint. Die claimt tenslotte ook dat hij een gelovige man is.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door Ambtenaar »

Bezorgd schreef:Laten we bidden dat Trump wint, zeker met Mike Pence als zijn rechterhand.
Ik zou juist het omgekeerde willen zeggen. Laten we bidden dat Biden wint.
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1105
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door Anselmus »

gallio schreef:
Bezorgd schreef:Laten we bidden dat Trump wint, zeker met Mike Pence als zijn rechterhand.
Die rechterhand heeft niet veel invloed gehad de laatste 4 jaar.

Je zou ook kunnen bidden dat Kanye West wint. Die claimt tenslotte ook dat hij een gelovige man is.
Misschien heeft Pence vanuit zijn binnenkamer meer invloed gehad dan jij denkt. Zie bijvoorbeeld: https://www.rd.nl/vandaag/buitenland/fe ... -1.1636633
Fides Quaerens Intellectum
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door Herman »

Anselmus schreef:Misschien heeft Pence vanuit zijn binnenkamer meer invloed gehad dan jij denkt. Zie bijvoorbeeld: https://www.rd.nl/vandaag/buitenland/fe ... -1.1636633
Een suggestie opwekken vind ik niet juist als het ontbreekt aan een concrete aanwijzing voor gebedsverhoring.

Je zou dan bijvoorbeeld heel duidelijk moeten kunnen zien dat het virus bijvoorbeeld beteugeld zou zijn geworden. Niets is minder waar.

Als het gebed bijvoorbeeld tot doel heeft tot persoonlijk taakbereidheid, dan is het vervolgens de vraag in hoeverre je zie zegen aan heel het land kan toeschrijven.
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1105
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door Anselmus »

Herman schreef:
Anselmus schreef:Misschien heeft Pence vanuit zijn binnenkamer meer invloed gehad dan jij denkt. Zie bijvoorbeeld: https://www.rd.nl/vandaag/buitenland/fe ... -1.1636633
Een suggestie opwekken vind ik niet juist als het ontbreekt aan een concrete aanwijzing voor gebedsverhoring.

Je zou dan bijvoorbeeld heel duidelijk moeten kunnen zien dat het virus bijvoorbeeld beteugeld zou zijn geworden. Niets is minder waar.

Als het gebed bijvoorbeeld tot doel heeft tot persoonlijk taakbereidheid, dan is het vervolgens de vraag in hoeverre je zie zegen aan heel het land kan toeschrijven.
Het kan toch breder zijn dan alleen bidden rondom corona? En dat jij geen zegen ziet, hoeft niet te betekenen dat er geen zegen is. Lang niet alle christenen staan negatief tegenover het beleid van Trump.
Fides Quaerens Intellectum
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door Hollander »

Ik vind deze verkiezingen als niet-stemgerechtigde altijd interessant om te volgen. Overigens zou mijn stem alsnog naar de Republikeinen gaan. Een stem op de Republikeinen is méér dan een stem op Trump, hoewel dat niet zo voor het voetlicht wordt gebracht.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door parsifal »

Hollander schreef:Ik vind deze verkiezingen als niet-stemgerechtigde altijd interessant om te volgen. Overigens zou mijn stem alsnog naar de Republikeinen gaan. Een stem op de Republikeinen is méér dan een stem op Trump, hoewel dat niet zo voor het voetlicht wordt gebracht.
Maar er zijn meer problemen met de Republikeinen. Bijvoorbeeld Mitch McConnell die vrij vieze politieke spelletjes speelt (stemming over benoeming van rechter voor Supreme Court blokkeren, voorstellen voor wetten niet in stemming brengen etc). Op het moment lijkt de VS een iets grotere overheid nodig te hebben, waardoor de ongelijkheid kan verminderen, de armsten een sociaal vangnet hebben en de zorg betaalbaarder wordt (waardoor bijvoorbeeld ook zwangerschap voor niemand een grote armoedeval hoeft te betekenen).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie