Presidentsverkiezingen USA 2020

Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door Valcke »

Jeremiah schreef:Bizarre situatie in de VS. Wat een ongeloofelijke schoft is de Trump toch. Geen woorden voor. Mensen die hem nog verdedigen moeten zich diep, diep schamen.
Geheel mee eens. Hij heeft 2 maanden lang het vuurtje opgestookt. Vanmiddag heeft hij nog het volk opgeroepen de uitslag nooit te accepteren. Dat staat feitelijk gelijk aan een coup.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door FlyingEagle »

Biden hield net een speech zoals een leider moet doen. En Trump stuurt alleen maar een tweet.

Benieuwd wat de Trump supporters onder ons van deze anarchie vinden..
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door Hollander »

Jantje schreef:
Hollander schreef:Trump heeft Pence nog heel hard nodig, denk ik. #gratie
Hoe bedoel je dat?
Ik acht het niet onwaarschijnlijk dat Pence vóór 20 januari het presidentschap even krijgt om gratie aan Trump te verlenen. Scheelt wat strafzaken aan de broek van Trump.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door Jantje »

Hollander schreef:
Jantje schreef:
Hollander schreef:Trump heeft Pence nog heel hard nodig, denk ik. #gratie
Hoe bedoel je dat?
Ik acht het niet onwaarschijnlijk dat Pence vóór 20 januari het presidentschap even krijgt om gratie aan Trump te verlenen. Scheelt wat strafzaken aan de broek van Trump.
Aha!
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door Wim Anker »

Herman schreef:Interessante ontwikkelingen.
De USA is een bananenrepubliek. De stelling hoeft niet langer beargumenteerd te worden.
ik zie vooral een rechtsstaat die fier overeind blijft. Met getrokken vuurwapens worden de indringers gearresteerd.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door parsifal »

Zita schreef:Als ik dit lees
Trump schreef:Ik hoop dat Pence het gedaan krijgt voor ons, moet ik zeggen. Als het hem niet lukt vind ik hem natuurlijk niet meer zo aardig.
(over de rol die Pence vanavond zou moeten vervullen) dan vrees ik dat Pence morgen zijn baan kwijt is. Al zou het beter zijn als het 25e Amendement in werking zou treden, en Pence deze laatste dagen acting president zou zijn.
Vice president is gekozen en kan niet door de president ontslagen worden. Trouwens Trump blijft zelfs nu nog roepen dat de verkiezingen gestolen zouden zijn. Het helpt niet echt om rust te creëren.
Laatst gewijzigd door parsifal op 06 jan 2021, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door Panny »

Wim Anker schreef:
Herman schreef:Interessante ontwikkelingen.
De USA is een bananenrepubliek. De stelling hoeft niet langer beargumenteerd te worden.
ik zie vooral een rechtsstaat die fier overeind blijft. Met getrokken vuurwapens worden de indringers gearresteerd.
De zittingen van de Senaat en het Huis van Afgevaardigden moesten worden afgebroken, het politieke proces kan niet doorgaan,
senatoren die geëvacueerd moeten worden, betogers in de senaatszaal, in kantoren van senatoren...
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door Valcke »

Wim Anker schreef:
Herman schreef:Interessante ontwikkelingen.
De USA is een bananenrepubliek. De stelling hoeft niet langer beargumenteerd te worden.
ik zie vooral een rechtsstaat die fier overeind blijft. Met getrokken vuurwapens worden de indringers gearresteerd.
En een president die al twee maanden zijn aanhangers oproept om de uitslag niet & nooit te accepteren ondanks rechterlijke uitspraken en de (bijna) definitieve bekrachtiging van de uitslag in het congres. En een dochter Ivanka die zojuist over 'patriotten' spreekt (in een inmiddels verwijderde tweet). Dit is toch echt revolutie...
Laatst gewijzigd door Valcke op 06 jan 2021, 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door Wim Anker »

Panny schreef:
Wim Anker schreef:
Herman schreef:Interessante ontwikkelingen.
De USA is een bananenrepubliek. De stelling hoeft niet langer beargumenteerd te worden.
ik zie vooral een rechtsstaat die fier overeind blijft. Met getrokken vuurwapens worden de indringers gearresteerd.
De zittingen van de Senaat en het Huis van Afgevaardigden moesten worden afgebroken, het politieke proces kan niet doorgaan,
senatoren die geëvacueerd moeten worden, betogers in de senaatszaal, in kantoren van senatoren...
Rustig maar..... de boeren wilden ook naar het binnenhof dit voorjaar. Dan ligt het politieke proces ook stil.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door Wim Anker »

Valcke schreef:
Wim Anker schreef:
Herman schreef:Interessante ontwikkelingen.
De USA is een bananenrepubliek. De stelling hoeft niet langer beargumenteerd te worden.
ik zie vooral een rechtsstaat die fier overeind blijft. Met getrokken vuurwapens worden de indringers gearresteerd.
En een president die al twee maanden zijn aanhangers oproept om de uitslag niet & nooit te accepteren ondanks rechterlijke uitspraken en de (bijna) definitieve bekrachtiging van de uitslag in het congres. En een dochter Ivanka die zojuist over 'patriotten' spreekt (in een inmiddels verwijderde tweet). Dit is toch echt revolutie...
Ik ga dit gedrag echt niet goedpraten. Maar revolutie is echt heel wat anders m.i.
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door Valcke »

Steeds roepen dat je de verkiezingen wél gewonnen hebt en ook dat je de uitslag nóóit zult accepteren, verschilt m.i. in essentie niet van een coup.

Video van Trump zojuist. 3 boodschappen: 1. verkiezingen zijn gestolen 2. "go home" 3. "We love you, you are very special."
Zo dubbelzinnig als het maar zijn kan. Dat is precies zijn tactiek. Oproepen tot vrede, maar ondertussen blijven stoken.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door Maanenschijn »

Ik was een fan van Pence om zijn overwegend conservatieve en morele kompas. Ook nu ben ik weer onder de indruk van zijn integriteit. Ik vind dat hij binnen zijn rol een christelijke houding heeft uitgedragen. Ik heb daar bewondering voor.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door -DIA- »

OM TE DOEN GEDENKEN.
DE MAJESTEIT VAN GODS RIJK

God heerst als Opperheer;
Dat elk Hem juichend eer';
Gij, aarde, zee en eiland,
Verheugt u in uw Heiland.
Hem dekt met majesteit
Der wolken donkerheid;
Hij vestigt Zijnen troon
Op heil'ge rijksgeboôn,
Vol recht en wijs beleid.

Een vuurgloed gaat Hem voor,
Den gansen hemel door,
En blaakt aan alle zijden
Hen, die Zijn macht bestrijden;
Zijn felle bliksemschicht
Snelt door al 't zwerk, verlicht
Den gansen wereldkloot;
Het aardrijk ziet zijn nood,
En ijst, en beeft, en zwicht.

‘t Gebergte smelt als was,
En wordt geheel tot as,
Voor 't aangezicht des HEEREN,
Wien al wat leeft, moet eren.
't Verbaasde hemelrond
Meldt, in dien naren stond,
Zijn billijkheid en macht;
De volken zien Zijn kracht
Op ’s aardrijks ruimen grond.

Dat ieder schaamrood zij,
Die, onbeschroomd en vrij,
Een beeld durft eer bewijzen
En nietig' afgoôn prijzen,
Den waren God ten hoon.
Knielt voor Hem, al gij goôn!
Zwicht voor den Opperheer;
Buigt u met ootmoed neer
Voor Zijn geduchten troon.

Gans Sion was verheugd,
En juicht', o HEER', van vreugd,
Met Juda's docht'renscharen,
Wanneer 't de blijde maren
Uws oordeels had gehoord;
Want Gij heerst ongestoord,
En toont Uw macht alom,
Ver boven 't godendom,
't Welk siddert voor Uw woord.

  • ***
Aardse machten, looft den HEER';
Geeft den HEERE sterkt' en eer;
Dat de lof van 's Hoogsten naam
Aller groten roem beschaam'.
Vorsten, 't voegt u, Hem, in't midden
Van Zijn heiligdom, t' aanbidden:
't Voegt u, met de Godgetrouwen,
's HEEREN heerlijkheid t' ontvouwen.

Looft den HEER', die wond'ren werkt;
Israël, Zijn volk, versterkt;
Hem, die Jacobs heilig kroost
Zeeg'nen zal met vreed' en troost.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door Hollander »

Maanenschijn schreef:Ik was een fan van Pence om zijn overwegend conservatieve en morele kompas. Ook nu ben ik weer onder de indruk van zijn integriteit. Ik vind dat hij binnen zijn rol een christelijke houding heeft uitgedragen. Ik heb daar bewondering voor.
Geheel mee eens. Uitermate respectvol en toch vasthoudend aan de Grondwet met respect voor de democratie.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door merel »

Wim Anker schreef:
Valcke schreef:
Wim Anker schreef:
Herman schreef:Interessante ontwikkelingen.
De USA is een bananenrepubliek. De stelling hoeft niet langer beargumenteerd te worden.
ik zie vooral een rechtsstaat die fier overeind blijft. Met getrokken vuurwapens worden de indringers gearresteerd.
En een president die al twee maanden zijn aanhangers oproept om de uitslag niet & nooit te accepteren ondanks rechterlijke uitspraken en de (bijna) definitieve bekrachtiging van de uitslag in het congres. En een dochter Ivanka die zojuist over 'patriotten' spreekt (in een inmiddels verwijderde tweet). Dit is toch echt revolutie...
Ik ga dit gedrag echt niet goedpraten. Maar revolutie is echt heel wat anders m.i.
Het opzwepende credo van Trump jr ' hero or a zero?' vind ik wel die richting op duiden. Gelukkig zijn er 'maar' 4 doden bij gevallen.
Plaats reactie