Presidentsverkiezingen USA 2020

Online
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door Maanenschijn »

KDD schreef:
Wim Anker schreef:We gaan van een onaardige man met aardig beleid naar een aardige man met onaardig beleid.
Die onaardige man had ook eimand naast hem de zijn volle verstand had en ook gebruikte.
Ik meen dat jij er wat dichterbij staat dan wij hier in het overzeese. Wat heeft Pence (ik heb hier al mijn waardering voor hem uitgesproken) gedaan om de polarisatie in de US te verminderen en om Trumps houding te corrigeren in de praktijk? De kritiek op Pence is nu juist dat hij wel een integer man is, maar wel de hele regeerperiode van Trump de andere kant op heeft gekeken wat betreft de rare strapatsen van Trump.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: RE: Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door Herman »

Bertiel schreef:Toch zeggen diverse mensen in het RD dat er ook overtuigend bewijs is / zou moeten zijn dat er gefraudeerd is!
Zolang de rechter dat niet als bewijs ziet, is het geen fraude maar een vermoeden van fraude. Dan kan je het ook niet als overtuigend neerzetten.
Dat er dus géén fraude gepleegd is, lijkt me waarschijnlijker omdat grote gedeelten van de Republikeinen de verkiezingsuitslag geaccepteerd hebben.
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: RE: Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door Valcke »

Bertiel schreef:
Valcke schreef: In reactie op met name de post van Helma wil ik nog het volgende toevoegen:

- De beschuldiging van fraude kwam na de eerste uitslagen geheel onverwachts uit de mond van Donald Trump. Het is nogal naïef van Amerikaanse christenen om dit zo maar - zonder enige bewijsvoering - te geloven van een president die bij voortduring er blijk van gegeven heeft het met de waarheid niet erg nauw te nemen (heel zacht uitgedrukt...).
Toch zeggen diverse mensen in het RD dat er ook overtuigend bewijs is / zou moeten zijn dat er gefraudeerd is!
Dat overtuigend bewijs is er helemaal niet. Deze mensen papegaaien anderen maar na. Wie de omslag in de percentages als gevolg van het tellen van de poststemmen in een aantal staten gevolgd heeft, kan weten dat de cijfers zich volstrekt volgens verwachting ontwikkelden (diversen hebben dit destijds ook op dit forum nauwkeurig gevolgd).

Nogmaals: de eerste bron voor de beschuldiging was Trump in zijn toespraak tijdens de verkiezingen. Hij voorzag dat hij het door de poststemmen ging verliezen en ‘moest’ zijn toevlucht nemen tot leugens. Net zo leugenachtig als zijn bewering van eergisteren dat hijzelf 75 miljoen echte stemmen had en Biden 80 miljoen ‘computer stemmen’.
KDD
Berichten: 1503
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door KDD »

Maanenschijn schreef:
KDD schreef:
Wim Anker schreef:We gaan van een onaardige man met aardig beleid naar een aardige man met onaardig beleid.
Die onaardige man had ook eimand naast hem de zijn volle verstand had en ook gebruikte.
Ik meen dat jij er wat dichterbij staat dan wij hier in het overzeese. Wat heeft Pence (ik heb hier al mijn waardering voor hem uitgesproken) gedaan om de polarisatie in de US te verminderen en om Trumps houding te corrigeren in de praktijk? De kritiek op Pence is nu juist dat hij wel een integer man is, maar wel de hele regeerperiode van Trump de andere kant op heeft gekeken wat betreft de rare strapatsen van Trump.
We kunnen nooit weten wat voor soort modererend effect Pence heeft - hij heeft deze week echter het juiste gedaan. We moeten niet vergeten dat de cultuuroorlog in de westerse samenleving echt is en ik zie dat Trump wordt gebruikt om alle liberale invloeden tegen te gaan. Hij had net zo gemakkelijk president kunnen worden als een democraat en zou door links zijn gebruikt om hun agenda vooruit te helpen. Hij zag een kans om president te worden via de republikeinse partij en hij greep die. Ik denk dat Pence veel invloed had op het benoemen van rechters, enzovoort.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: RE: Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door parsifal »

helma schreef:
Herman schreef:
DDD schreef:
Herman schreef:De manier waarop het rd over Trump schrijft, is volgens mij vele malen gematigder en genuanceerder als voor zijn verkiezing. Dus het rd nu nog nadragen dat zij Trump steunen, is vooral gebaseerd op een niet geheel aangepast beeld van hun schrijven.
Dat is helemaal waar. Ook de laatste commentaren. Maar toch is het interessant of auteur ook terugkomen op eerdere stukken.
Het artikel van Kranendonk met de visie van reformatorische christenen lijkt journalistiek dan weer redelijk kritiekloos. Je vraagt je toch af of een christen de beschuldiging van verkiezingsfraude nog kan blijven overnemen, als de rechter daar inmiddels een oordeel over heeft uitgesproken. Maar die vraag wordt niet voorgelegd aan de geïnterviewden en zij kunnen gedekt door Trump die gedachten blijven uitdragen.
Ik heb van mensen gehoord die dachten echt dat God een wonder zou doen in Washington woensdag. Ze hebben biddend en vastend naar de verkiezingen toegeleefd. Ze geloven inderdaad de fraude bij de stembureaus. Ze zien het als een aanval van satan. Op de vraag of ze het dan van een mens (Trump) verwachten ipv God zeiden ze dat God in de tijd van de Richteren ook mensen als leiders heeft gegeven. Ze waren er woensdag, niet onder de relschoppers, maar wel met hoop en verwachting dat God uitkomst zou geven.

Ze houden hun hart vast nu het leiderschap van Biden dichterbij komt.


Ik denk dat het voor ons op afstand toch niet eenvoudig is om objectief te beoordelen wat er gaande is.
Zijn dingen onder Obama (met Biden als vice-president) nu echt zoveel slechter geworden voor Christenen? abortus werd makkelijker, maar de aantallen gingen wel omlaag. Ja er is veel meer identiteitspolitiek, maar deels is dat ook wel goed. De ongelijkheid in de VS is vrij ernstig en het lijkt me bijvoorbeeld wel goed vanuit een pro-life oogpunt dat de armsten niet bankroet gaan als ze een been breken of Covid krijgen.
Ja er zijn meer rechten en bescherming voor homoseksuele en transseksuele mensen, maar dat die rechten en bescherming er maatschappelijk zijn lijkt me niet perse verkeerd. (Natuurlijk moet je zonde, zonde blijven noemen. Maar als de waardigheid van sommige mensen niet erkend wordt is dat ook zonde).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
KDD
Berichten: 1503
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door KDD »

Sinds 2016 zag ik Trump steeds meer als een persoon uit de televisie-industrie. Ik denk dat hij zich veel concentreerde op hoe hij de meeste kijkers kon krijgen. En dat blijft ie gewoon doen.
Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10419
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door Zita »

Vooruitblikkend: 2025, wordt dat Pence for President? Of heeft hij die ambitie niet?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door Jantje »

Zita schreef:Vooruitblikkend: 2025, wordt dat Pence for President? Of heeft hij die ambitie niet?
Jawel. Die ambitie heeft hij zeker.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD
Berichten: 28481
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: RE: Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door DDD »

Bertiel schreef:
Valcke schreef: In reactie op met name de post van Helma wil ik nog het volgende toevoegen:

- De beschuldiging van fraude kwam na de eerste uitslagen geheel onverwachts uit de mond van Donald Trump. Het is nogal naïef van Amerikaanse christenen om dit zo maar - zonder enige bewijsvoering - te geloven van een president die bij voortduring er blijk van gegeven heeft het met de waarheid niet erg nauw te nemen (heel zacht uitgedrukt...).
Toch zeggen diverse mensen in het RD dat er ook overtuigend bewijs is / zou moeten zijn dat er gefraudeerd is!
Precies zoals Valcke zegt: dat is onjuist.

Het is mijns inziens een van de ergerlijkste rariteiten van onze tijd dat ieders mening in de krant komt, alsof het de gewoonste zaak van de wereld is om onjuiste meningen te verspreiden.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: RE: Re: RE: Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door Herman »

DDD schreef:
Bertiel schreef:
Valcke schreef: In reactie op met name de post van Helma wil ik nog het volgende toevoegen:

- De beschuldiging van fraude kwam na de eerste uitslagen geheel onverwachts uit de mond van Donald Trump. Het is nogal naïef van Amerikaanse christenen om dit zo maar - zonder enige bewijsvoering - te geloven van een president die bij voortduring er blijk van gegeven heeft het met de waarheid niet erg nauw te nemen (heel zacht uitgedrukt...).
Toch zeggen diverse mensen in het RD dat er ook overtuigend bewijs is / zou moeten zijn dat er gefraudeerd is!
Precies zoals Valcke zegt: dat is onjuist.

Het is mijns inziens een van de ergerlijkste rariteiten van onze tijd dat ieders mening in de krant komt, alsof het de gewoonste zaak van de wereld is om onjuiste meningen te verspreiden.
Mijn vrouw is het zeer met je eens.

En ze wil graag met haar mening in de krant
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1471
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door Jeremiah »

Pelosi uit zorgen over ‘nucleaire bevoegdheid’ van de president

Pelosi, heeft overleg gehad met de hoogste militair over de nucleaire codes in het geval Trump nog gekker gaat doen.

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/01/08/pe ... t-a4026855
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door parsifal »

Zita schreef:Vooruitblikkend: 2025, wordt dat Pence for President? Of heeft hij die ambitie niet?
Ik denk eigenlijk dat er komend jaar zoveel naar buiten komt dat mensen te dicht bij Trump politiek niet veel verder komen. Ted Cruz, Lindsey Graham, Bill Barr, maar ook Pence houden een stempel.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
KDD
Berichten: 1503
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door KDD »

Zita schreef:Vooruitblikkend: 2025, wordt dat Pence for President? Of heeft hij die ambitie niet?
Dat weet niemand - in 2015 had niemand gedacht dat Trump president zou wezen. Zoals we gezien hebben het kan raar lopen daar. Ik denk dat als Pence een kans zou zien dat hij het wel zou proberen. Ik denk dat met wat er allemaal gebeurd is de laatste dagen dat Ted Cruz het wel kan vergeten.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door refo »

parsifal schreef:
Zita schreef:Vooruitblikkend: 2025, wordt dat Pence for President? Of heeft hij die ambitie niet?
Ik denk eigenlijk dat er komend jaar zoveel naar buiten komt dat mensen te dicht bij Trump politiek niet veel verder komen. Ted Cruz, Lindsey Graham, Bill Barr, maar ook Pence houden een stempel.
73 miljoen kiezers hebben Trump gekozen. Die geloven toch niet 'wat er naar buiten komt'.
KDD
Berichten: 1503
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door KDD »

refo schreef:
parsifal schreef:
Zita schreef:Vooruitblikkend: 2025, wordt dat Pence for President? Of heeft hij die ambitie niet?
Ik denk eigenlijk dat er komend jaar zoveel naar buiten komt dat mensen te dicht bij Trump politiek niet veel verder komen. Ted Cruz, Lindsey Graham, Bill Barr, maar ook Pence houden een stempel.
73 miljoen kiezers hebben Trump gekozen. Die geloven toch niet 'wat er naar buiten komt'.
Veel van hen hebben de beste van twee slechte opties gekozen. Als iemand op Trump gestemd heeft bedoeld natuurlijk niet dat hij/zij Trump geloofden en geweldig vond of 100% achter hem stond.
Plaats reactie