Demonstratie Dam Amsterdam

Halsema moet weg

Ja
42
81%
Nee
7
13%
Geen mening
3
6%
Anders
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 52

Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3024
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door Lilian1975 »

DDD schreef:Ik bepaalde besloten reformatorische gemeenschappen wonen gewoon relatief veel mensen met achterlijke gedachten. Je kunt zeker op het vmbo niet voorkomen dat zulke gedachten dan ook op school geventileerd worden. Maar anderzijds: er zijn ook mensen die in buurten wonen waar men echt last heeft van bepaalde onhebbelijkheden van buitenlanders. Of waar zelfs witte mensen worden gediscrimineerd.

Ik heb zelf Somalische buren en het zijn bijzonder prettige mensen. De overburen zijn ook allochtoon, maar verder zou ik in de hele buurt niemand weten. Dus ik heb ook makkelijk praten. Ik heb meer last van de blanke overbuurman die zijn tuin niet bijhoudt omdat hij de buren een hak wil zetten.
dat is het dubbele he? Wat ik eerder ook aangaf. Aan de andere kant als anderen ons discrimineren geeft dat niet het recht om zelf ook te doen
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3024
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door Lilian1975 »

Bezorgd schreef:
DDD schreef: Maar anderzijds: er zijn ook mensen die in buurten wonen waar men echt last heeft van bepaalde onhebbelijkheden van buitenlanders. Of waar zelfs witte mensen worden gediscrimineerd.
.
Ik denk dat dit vaak het punt is.
Het is zo'n andere cultuur, maar daarbij behorend gedrag, dat kritiek daarop wordt verward met racisme.


Oprotten toezeggen en uitlachen om hoofddoek is m.i. geen kritiek.
-DIA-
Berichten: 32705
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door -DIA- »

Lilian1975 schreef: Oude generatie. Ja het praten over buitelanders soms vol met vooroordelen. Verbazend als je weet dat ze WO2 hebben meegemaakt. Tegelijkertijd is dat niet algemeen zo.
Ik geloof niet dat je kunt zeggen dat aan een generatie ligt. Jong of oud maakt niet uit. Het gaat erover hoe je mensbeeld is. Dat er groepen apart komen te staan is ook heel menselijk. maar niet goed. We kunnen dan heel dicht bij huis blijven. Je kunt je verongelijkt voelen. Dat terecht zijn, maar dat kan ook een gevoel zijn.
Ik meen ook wel dat het vermengen van rassen en andere culturen tot spanningen leidt. Een autochtone bevolking kan zelfs in delen tot een minderheid worden. Dan kan ik me iets voorstellen dat het niet goed is.
Punt vluchtelingen: Je kunt ze niet aan hun lot overlaten, anderzijds, ontstaat er zo wel een hele mix van culturen, rassen, godsdiensten, wat zich tegen een volk kan keren.
Spreekt de Bijbel hierover? Ik dacht het wel, wat betreft de arme en de wees, de vluchtelingen.
Maar ook van een andere kant, als anderen over ons gaan heersen. Dan kan het tot een vloek over een land worden.
In het eerste hoofdstuk van Jesaja lezen we dat God Zijn volk zal richten. Daar werken de 'vreemden' aan mee als roede in de hand Gods.
7 Uw aardrijk is een verwoesting, uw steden zijn met het vuur verbrand; uw land, dat verteren de vreemden in uw tegenwoordigheid, en een verwoesting is er, als een omkering door de vreemden.
8 En de dochter Sions is overgebleven als een hutje in den wijngaard, als een nachthutje in den komkommerhof, als een belegerde stad.

Zie ook kanttekeningen en verwijsteksten.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door J.C. Philpot »

Mijn persoonlijke waarneming is dat ik racistische denkbeelden in onze gezindte helaas nog steeds tegenkom, en dan met name bij de ouderen, en bij de laagopgeleide jongere generatie. Ik denk dat hier, ook vanaf de kansels, tegen gewaarschuwd moet worden. Ik hoor deze zonde helaas nooit vanaf de kansel benoemd. Ik kan echter niet genoeg afstand nemen van het grote probleem racisme.

Aan de andere kant heb ik ook absoluut geen affiniteit met het radicale tegenovergestelde: links politiek-correct denken, waarbij criminaliteitscijfers onder bepaalde bevolkingsgroepen niet besproken mogen worden, waarbij de Nederlandse cultuur het moet ontgelden (denk aan de zwartepieten discussie, straten niet meer naar onze zeehelden vernoemd mogen worden). Deze stroming draagt mijns inziens niet bij aan de oplossing van het racisme-probleem, omdat ze juist polariseerd en populisme een voedingsboden geeft.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door J.C. Philpot »

Lilian1975 schreef:Oprotten toezeggen en uitlachen om hoofddoek is m.i. geen kritiek.
Mee eens. Met op een respectvol wijze geuitte kritiek is niets mis.

Het uiten van de woorden "oprotten" of uitlachen om een hoofddoek is mijns inziens onrespectvol en volstrekt verwerpelijk. Dit is niet de bijbelse houding ten opzichte van vreemdelingen. Ik heb persoonlijk overigens meer respect voor vrouwen met een hoofddoek, als voor Nederlandse vrouwen die halfnaakt over straat gaan.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Online
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door Zeeuw »

J.C. Philpot schreef:Mijn persoonlijke waarneming is dat ik racistische denkbeelden in onze gezindte helaas nog steeds tegenkom, en dan met name bij de ouderen, en bij de laagopgeleide jongere generatie. Ik denk dat hier, ook vanaf de kansels, tegen gewaarschuwd moet worden. Ik hoor deze zonde helaas nooit vanaf de kansel benoemd. Ik kan echter niet genoeg afstand nemen van het grote probleem racisme.

Aan de andere kant heb ik ook absoluut geen affiniteit met het radicale tegenovergestelde: links politiek-correct denken, waarbij criminaliteitscijfers onder bepaalde bevolkingsgroepen niet besproken mogen worden, waarbij de Nederlandse cultuur het moet ontgelden (denk aan de zwartepieten discussie, straten niet meer naar onze zeehelden vernoemd mogen worden). Deze stroming draagt mijns inziens niet bij aan de oplossing van het racisme-probleem, omdat ze juist polariseerd en populisme een voedingsboden geeft.
Eens. Ik merk, vooral op sommige dorpen alhier, dat racisme stevig voet aan de grond heeft. Evenals een stevige homohaat overigens.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: RE: Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door Bezorgd »

Herman schreef:
Bezorgd schreef:Ik heb het idee dat racisme als reëel probleem zeer overschat wordt.
Joden krijgen meer te verduren in NL dan mensen met een andere huidskleur, heb ik het idee.
Een informatieve vraag. Kan je deze standpunten nader uitwerken? Ik kan me een slecht beeld vormen bij wat jij onder reëel probleem verstaat.
Hoe vaak lees jij van racistisch geweld? Van gekleurde ondernemers waar om redenen van uiterlijk een steen door de ruit vliegt?
Ken jij voorbeelden van mishandeling vanwege racisme?

Wat ik wel zie is dat men de oorspronkelijke cultuur van ons land niet meer erkent. Volkstradities moeten worden aangepast, geschiedenis herschreven, zie ook de post van J.C. Philpot. Vaak onder invloed van linkse actievoerders.
Er lijkt zelfs een omgekeerd racisme te ontstaan. Bij demonstraties moeten de blanken, of in correct links Nederlands, "de witten" achteraan staan, en op de knieën schuld belijden. Het slaat totaal door.

Tegelijkertijd zie ik ook wel dat er kloven zijn. Kijk Opsporing verzocht, zie de verhoudingen in de gevangenissen en misdaadcijfers qua etniciteit. Ik kan me zelfs voorstellen dat er ook nog een inkomenskloof is.
Dan zij er onderliggende problemen. Zeker. Maar dat heeft niets met racisme te maken.
Christen
Berichten: 767
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door Christen »

-DIA- schreef:
Lilian1975 schreef: Oude generatie. Ja het praten over buitelanders soms vol met vooroordelen. Verbazend als je weet dat ze WO2 hebben meegemaakt. Tegelijkertijd is dat niet algemeen zo.
Ik geloof niet dat je kunt zeggen dat aan een generatie ligt. Jong of oud maakt niet uit. Het gaat erover hoe je mensbeeld is. Dat er groepen apart komen te staan is ook heel menselijk. maar niet goed. We kunnen dan heel dicht bij huis blijven. Je kunt je verongelijkt voelen. Dat terecht zijn, maar dat kan ook een gevoel zijn.
Ik meen ook wel dat het vermengen van rassen en andere culturen tot spanningen leidt. Een autochtone bevolking kan zelfs in delen tot een minderheid worden. Dan kan ik me iets voorstellen dat het niet goed is.
Punt vluchtelingen: Je kunt ze niet aan hun lot overlaten, anderzijds, ontstaat er zo wel een hele mix van culturen, rassen, godsdiensten, wat zich tegen een volk kan keren.
Spreekt de Bijbel hierover? Ik dacht het wel, wat betreft de arme en de wees, de vluchtelingen.
Maar ook van een andere kant, als anderen over ons gaan heersen. Dan kan het tot een vloek over een land worden.
In het eerste hoofdstuk van Jesaja lezen we dat God Zijn volk zal richten. Daar werken de 'vreemden' aan mee als roede in de hand Gods.
7 Uw aardrijk is een verwoesting, uw steden zijn met het vuur verbrand; uw land, dat verteren de vreemden in uw tegenwoordigheid, en een verwoesting is er, als een omkering door de vreemden.
8 En de dochter Sions is overgebleven als een hutje in den wijngaard, als een nachthutje in den komkommerhof, als een belegerde stad.

Zie ook kanttekeningen en verwijsteksten.
Het mensbeeld inderdaad..
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: RE: Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door J.C. Philpot »

Bezorgd schreef:Hoe vaak lees jij van racistisch geweld? Van gekleurde ondernemers waar om redenen van uiterlijk een steen door de ruit vliegt?
Ken jij voorbeelden van mishandeling vanwege racisme?
Ik hoor toch weleens deze voorbeelden. Ik zou dat niet zomaar willen bagatelliseren.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: RE: Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door Bezorgd »

J.C. Philpot schreef:
Bezorgd schreef:Hoe vaak lees jij van racistisch geweld? Van gekleurde ondernemers waar om redenen van uiterlijk een steen door de ruit vliegt?
Ken jij voorbeelden van mishandeling vanwege racisme?
Ik hoor toch weleens deze voorbeelden. Ik zou dat niet zomaar willen bagatelliseren.
Ken jij voorbeelden die recent in het nieuws geweest zijn?

Antisemitisme lees je regelmatig in de krant.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: RE: Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door J.C. Philpot »

Bezorgd schreef:
J.C. Philpot schreef:
Bezorgd schreef:Hoe vaak lees jij van racistisch geweld? Van gekleurde ondernemers waar om redenen van uiterlijk een steen door de ruit vliegt?
Ken jij voorbeelden van mishandeling vanwege racisme?
Ik hoor toch weleens deze voorbeelden. Ik zou dat niet zomaar willen bagatelliseren.
Ken jij voorbeelden die recent in het nieuws geweest zijn?

Antisemitisme lees je regelmatig in de krant.
Ja hoor, Naar aanleiding van Covid is zijn de racistische uitlatingen t.o.v. Aziaten bijvoorbeeld toegenomen. Ik las bijvoorbeeld over een Chinees meisje dat mishandeld is. Eerst werd het "coronalied" naar haar gezongen, en toen ze de belagers vroeg hiermee op te houden werd ze mishandeld.

Verder is een pas een allochtoonse collega van mij het ziekhuis in geslagen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: RE: Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door Bezorgd »

J.C. Philpot schreef:
Bezorgd schreef:
J.C. Philpot schreef:
Bezorgd schreef:Hoe vaak lees jij van racistisch geweld? Van gekleurde ondernemers waar om redenen van uiterlijk een steen door de ruit vliegt?
Ken jij voorbeelden van mishandeling vanwege racisme?
Ik hoor toch weleens deze voorbeelden. Ik zou dat niet zomaar willen bagatelliseren.
Ken jij voorbeelden die recent in het nieuws geweest zijn?

Antisemitisme lees je regelmatig in de krant.
Ja hoor, Naar aanleiding van Covid is zijn de racistische uitlatingen t.o.v. Aziaten bijvoorbeeld toegenomen. Ik las bijvoorbeeld over een Chinees meisje dat mishandeld is. Eerst werd het "coronalied" naar haar gezongen, en toen ze de belagers vroeg hiermee op te houden werd ze mishandeld.

Verder is een pas een allochtoonse collega van mij het ziekhuis in geslagen.

Oke, dat is zeer verwerpelijk inderdaad.
Je tweede voorbeeld, was dat alleen vanwege uiterlijk?
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: RE: Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door J.C. Philpot »

Bezorgd schreef:
J.C. Philpot schreef: Ja hoor, Naar aanleiding van Covid is zijn de racistische uitlatingen t.o.v. Aziaten bijvoorbeeld toegenomen. Ik las bijvoorbeeld over een Chinees meisje dat mishandeld is. Eerst werd het "coronalied" naar haar gezongen, en toen ze de belagers vroeg hiermee op te houden werd ze mishandeld.

Verder is een pas een allochtoonse collega van mij het ziekhuis in geslagen.

Oke, dat is zeer verwerpelijk inderdaad.
Je tweede voorbeeld, was dat alleen vanwege uiterlijk?
Ik heb de exacte toedracht nog niet met hem kunnen bespreken, omdat hij al 2 maanden thuis is hierdoor. Maar racisme lijkt een rol te hebben gespeeld.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door Bezorgd »

Maar dat is dus vaak de vraag. Dat zie je eigenlijk nu in de VS ook.
Is het al zeker dat de dood van George Floyd een racistisch motief heeft?
Het kan uiteraard, maar er spelen ook andere dingen.
De agent zelf is getrouwd met iemand met een Aziatisch uiterlijk, begreep ik. Dus lijkt het me sterk dat het een racist is.
Tegelijkertijd zou de arrestant onder invloed zijn geweest van verdovende middelen.
We moeten ook uitkijken om de racismekaart te snel te trekken.
Ambtenaar
Berichten: 9152
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door Ambtenaar »

Bezorgd schreef:Ik heb het idee dat racisme als reëel probleem zeer overschat wordt.
Joden krijgen meer te verduren in NL dan mensen met een andere huidskleur, heb ik het idee.
En op grond van wat baseer jij je idee?
Plaats reactie