Demonstratie Dam Amsterdam

Halsema moet weg

Ja
42
81%
Nee
7
13%
Geen mening
3
6%
Anders
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 52

Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door Ambtenaar »

Piet Puk schreef:Wat het voor mij wrang maakt is dat van de organisatie van het protest ook onze vrienden van KOZP uitmaken. Die hebben al een bepaald imago qua demonstreren. Niet dat ze daarop mogen worden afgerekend, maar volgens mij weet je dan als burgemeester wat er komt demonstreren in je stad.
Het gaat om het aantal demonstranten. Wie er komt demonstreren is niet relevant.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door Piet Puk »

Ambtenaar schreef:
Piet Puk schreef:Wat het voor mij wrang maakt is dat van de organisatie van het protest ook onze vrienden van KOZP uitmaken. Die hebben al een bepaald imago qua demonstreren. Niet dat ze daarop mogen worden afgerekend, maar volgens mij weet je dan als burgemeester wat er komt demonstreren in je stad.
Het gaat om het aantal demonstranten. Wie er komt demonstreren is niet relevant.
Het maakt nogal verschil uit of je betogers krijgt vanuit de Mars voor het leven(alhoewel ze ook niet met teveel moeten komen) of deze groep, die zich eerder al agressief heeft gedragen.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door eilander »

Ambtenaar schreef:
Piet Puk schreef:Wat het voor mij wrang maakt is dat van de organisatie van het protest ook onze vrienden van KOZP uitmaken. Die hebben al een bepaald imago qua demonstreren. Niet dat ze daarop mogen worden afgerekend, maar volgens mij weet je dan als burgemeester wat er komt demonstreren in je stad.
Het gaat om het aantal demonstranten. Wie er komt demonstreren is niet relevant.
Dat lijkt me nogal bijzonder eerlijk gezegd. Er wordt toch - neem ik aan - een risicoanalyse gemaakt bij elke aanvraag. En daar komen toch ook inhoudelijke aspecten bij kijken. Dan is het wel degelijk relevant wie er komt demonstreren.
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door Habitat »

De mensen hebben gisteren vreedzaam gedemonstreerd. Daar lag het probleem niet. De fout ligt naar mijn mening bij de burgemeester (en de politie) die blijkbaar geen goede plannen klaar had liggen wat er zou moeten gebeuren als er meer mensen zouden komen.
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door Geytenbeekje »

Habitat schreef:De mensen hebben gisteren vreedzaam gedemonstreerd. Daar lag het probleem niet. De fout ligt naar mijn mening bij de burgemeester (en de politie) die blijkbaar geen goede plannen klaar had liggen wat er zou moeten gebeuren als er meer mensen zouden komen.
Ook 1,5 meter uit elkaar ?
Christen
Berichten: 767
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door Christen »

Ik was naar huis gegaan bij het zien van zoveel demonstranten. Meer doden door Corona lost dit probleem ook niet op.

Het is wel een verschrikkelijk triest verhaal.. er is een burgeroorlog in de staten geweest als het ging om slaven en nog wordt door de ogen van mensen een anders getinte mens niet respectvol behandeld.
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door Herman »

Geytenbeekje schreef:Ook 1,5 meter uit elkaar ?
De risico's in de openlucht zijn toch nagenoeg nihil?
Online
Marco
Berichten: 3588
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door Marco »

Habitat schreef:De mensen hebben gisteren vreedzaam gedemonstreerd. Daar lag het probleem niet. De fout ligt naar mijn mening bij de burgemeester (en de politie) die blijkbaar geen goede plannen klaar had liggen wat er zou moeten gebeuren als er meer mensen zouden komen.
Het vreemdst vond ik nog het argument dat deze demonstratie belangrijk zou zijn. Het lijkt mij dat een burgemeester daar geen oordeel over hoort te vellen. Alle demonstraties zijn belangrijk - of je het met de demonstranten eens bent of niet. Dat is één van de pijlers van onze democratie.

Toevoeging: al vraag ik mij af, in hoeverre de media de uitspraken van Halsema hierover gekleurd hebben.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door parsifal »

Herman schreef:
Geytenbeekje schreef:Ook 1,5 meter uit elkaar ?
De risico's in de openlucht zijn toch nagenoeg nihil?
Je moet niet alles geloven wat Maurice de Hond zegt. Het zal best minder makkelijk gaan in de openlucht. Nagenoeg nihil lijkt me vrij sterk (zie voetbalwedstrijd in Bergamo, paardenraces in Engeland en verspreiding onder sommige stammen in Brazilië.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door parsifal »

Marco schreef:
Habitat schreef:De mensen hebben gisteren vreedzaam gedemonstreerd. Daar lag het probleem niet. De fout ligt naar mijn mening bij de burgemeester (en de politie) die blijkbaar geen goede plannen klaar had liggen wat er zou moeten gebeuren als er meer mensen zouden komen.
Het vreemdst vond ik nog het argument dat deze demonstratie belangrijk zou zijn. Het lijkt mij dat een burgemeester daar geen oordeel over hoort te vellen. Alle demonstraties zijn belangrijk - of je het met de demonstranten eens bent of niet. Dat is één van de pijlers van onze democratie.

Toevoeging: al vraag ik mij af, in hoeverre de media de uitspraken van Halsema hierover gekleurd hebben.
Nu was dit een vreemde demonstratie. Ik geloof niet dat er veel mensen zijn die het oneens zijn met "George Floyd had niet zo behandeld moeten worden", "Black lives matter" en "racisme is niet goed". Het was niet perse duidelijk wat het doel was van de demonstratie. Als je nu komt met "Levens in Jemen doen er ook toe, en daarom willen we dat er druk wordt gezet op Frankrijk om wapens aan Saudi Arabie te leveren" of iets dergelijks.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door Van Ewijk »

parsifal schreef:
Marco schreef:
Habitat schreef:De mensen hebben gisteren vreedzaam gedemonstreerd. Daar lag het probleem niet. De fout ligt naar mijn mening bij de burgemeester (en de politie) die blijkbaar geen goede plannen klaar had liggen wat er zou moeten gebeuren als er meer mensen zouden komen.
Het vreemdst vond ik nog het argument dat deze demonstratie belangrijk zou zijn. Het lijkt mij dat een burgemeester daar geen oordeel over hoort te vellen. Alle demonstraties zijn belangrijk - of je het met de demonstranten eens bent of niet. Dat is één van de pijlers van onze democratie.

Toevoeging: al vraag ik mij af, in hoeverre de media de uitspraken van Halsema hierover gekleurd hebben.
Nu was dit een vreemde demonstratie. Ik geloof niet dat er veel mensen zijn die het oneens zijn met "George Floyd had niet zo behandeld moeten worden", "Black lives matter" en "racisme is niet goed". Het was niet perse duidelijk wat het doel was van de demonstratie. Als je nu komt met "Levens in Jemen doen er ook toe, en daarom willen we dat er druk wordt gezet op Frankrijk om wapens aan Saudi Arabie te leveren" of iets dergelijks.
---knip--- ongepast
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door Hollander »

Zeeuw schreef:
Hollander schreef:Aanvullend: ze verdedigde niet alleen het demonstratierecht, ze deed ook zichtbaar (zonder mondkapje) mee.
Ah, dat wist ik niet. Als dat echt zo is, is dat zeer kwalijk.
Halsema stond aan de zijkant, zonder mondkapje, met een badge van 1873 op haar kleding. Het laatste is een verwijzing naar slavernij. Daarmee deed zij zichtbaar mee aan de demonstratie.
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door Van Ewijk »

Mijn vorige post is verwijderd, zo zijn het. Laat ik het deze keer dan anders stellen: Als je niet in staat bent om in je stad het risico op een nieuwe brandhaard en daarmee een nieuwe uitbraak in te perken ben je naar mijn mening gewoon niet geschikt als burgemeester, punt!
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door ejvl »

Afgelopen zaterdag is er een demonstratie met enigszins geweld beëindigd in den Haag, waren van die anti-vaxers en 5G hippies, los daarvan, niet 1 lijn getrokken.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Moet een burgemeester sowieso niet boven de (politieke)partijen staan? Het gaat er toch niet om of zij het een goede of nuttige demonstratie vindt ? Duidelijkheid en eenduidigheid is wel het minste wat je kunt verwachten.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Plaats reactie