Vertrek van Peter Zevenbergen

Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Vertrek van Peter Zevenbergen

Bericht door Erskinees »

Herman schreef: Volgens het nieuwsbericht staat hij ingeschreven als vervoersmanager. Dat zie je vaker bij eenmanszaken in de transport. Dan heeft de eigenaar/chauffeur zelf een aantal benodigde papieren niet en dan vraag je een derde die wel gediplomeerd is om op te treden als vervoersmanager. In de praktijk is dat louter een papieren functie want in het echt regel je werkelijk niks.
Tsja, als je in het KvK staat ben je toch een bestuurder? Als bestuurder ben je verantwoordelijk voor wat er binnen je bedrijf gebeurt. Door het ook nog eens niet te melden bij de nevenwerkzaamheden heeft deze wethouder zijn functie verspild.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Vertrek van Peter Zevenbergen

Bericht door Hollander »

Zeeuw
Berichten: 11545
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vertrek van Peter Zevenbergen

Bericht door Zeeuw »

Herman schreef:
Zeeuw schreef:
Herman schreef:Misschien staat hij gewoon nog ingeschreven als bestuurder van de BV waar hij ooit ook de aandelen van had en is dit een administratieve slordigheid van hem of zijn accountant. Als hij feitelijk al jaren geen bestuurshandelen heeft verricht, dan heeft hij nu wel heel veel pech.

Aan de andere kant is dit wel de vader van de drugssmokkelaar, dat is ook een punt wat zwaar kan wegen.

Vervelender is dat de urker rijkdom (inmiddels aardig vergaan) en competitiedrift de achterblijvers aanzet tot dit soort criminele handelingen om hun gebrek aan goede verdiensten te maskeren.
Dat eerste is dan wel echt dom. Je wordt bij aantreden als wethouder heel duidelijk gevraagd naar nevenfuncties. Je mist dit dan m.i. niet. De rest van je bericht vind ik te ver gaan.
Volgens het nieuwsbericht staat hij ingeschreven als vervoersmanager. Dat zie je vaker bij eenmanszaken in de transport. Dan heeft de eigenaar/chauffeur zelf een aantal benodigde papieren niet en dan vraag je een derde die wel gediplomeerd is om op te treden als vervoersmanager. In de praktijk is dat louter een papieren functie want in het echt regel je werkelijk niks.
Het zij zo. De vraag is eenvoudig: heb je nog nevenfuncties. Niet of het papier of praktijk is.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Vertrek van Peter Zevenbergen

Bericht door refo »

En als het alleen papier is, is het veel erger. Dan handel je tegen de geest van de wet. Die regels zijn namelijk gemaakt om de kwaliteit van de dienstverlening te waarborgen.
Zeeuw
Berichten: 11545
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vertrek van Peter Zevenbergen

Bericht door Zeeuw »

refo schreef:En als het alleen papier is, is het veel erger. Dan handel je tegen de geest van de wet. Die regels zijn namelijk gemaakt om de kwaliteit van de dienstverlening te waarborgen.
Ja, daar heb je inderdaad ook een punt. Ik moet wel zeggen, ik zie bij een aantal stichtingen waarbij ik ben betrokken, dat er aan de KvK-inschrijving vaak niet zoveel aandacht wordt besteedt. Ik ben er nu bv eentje aan het opschonen en het originele telefoonnummer uit 1996, verwijst nu naar een Chinees restaurant. Ik vind dit bij stichtingen overigens wel minder een probleem dan bij ondernemingen.
HersteldHervormd
Berichten: 5985
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vertrek van Peter Zevenbergen

Bericht door HersteldHervormd »

https://nos.nl/artikel/2343146-wethoude ... achte.html

Hij is overtuigd van zijn zoons onschuld.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Vertrek van Peter Zevenbergen

Bericht door samanthi »

HersteldHervormd schreef:https://nos.nl/artikel/2343146-wethoude ... achte.html

Hij is overtuigd van zijn zoons onschuld.
De partij vindt het onhandig...
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Plaats reactie