Vertrek van Peter Zevenbergen

Ouderling
Berichten: 385
Lid geworden op: 20 apr 2019, 22:57

Re: Peter Zevenbergen stapt op

Bericht door Ouderling »

Maanenschijn schreef:
Erasmiaan schreef: Overigens is het natuurlijk prima om van allerlei regelingen af te zien, zoals Elbert Dijkgraaf. Ik vraag me echter af wie dat op dit forum ook zelf doet. Neem bijv. de kinderbijslag. Er zullen vast gezinnen zijn die niet zonder kunnen, maar ook op dit forum zijn er ongetwijfeld mensen die het geld eigenlijk niet nodig hebben, gelet op hun hoofdinkomen. Toch zullen ze deze niet weigeren. Of wel?
De vraag of iemand van ons dat doet is niet direct bepalend in de deze kwestie. Ook of iets juridisch wel of niet zou kunnen.

Voor mij is de kern het besef dat wanneer je een openbaar ambt bekleed, of in de publieke schijnwerper staat je bewust moet zijn of je handelen of nalaten in overeenstemming is met de functie en het voorbeeld daarin wat je bekleed. Juist ook als christelijke partij.

Daar heeft het bestuur en de voorzitter mijns inziens te weinig rekening mee gehouden.
Klopt.
Het komt in zulke gevallen nogal eens voor dat een bestuur of andere instellingen met hand en tand iemand verdedigen.
Daarna komen ze vanwege zo'n situatie zelf onder vuur te liggen, waarna ze eieren voor hun geld kiezen en dan de persoon in kwestie maar wegsturen.
Niet beseffend dat ze vervolgens dan zelf hun geloofwaardigheid verliezen bij een deel van de achterban.
Vaak is zo'n situatie dan na een tijdje voor het bestuur zelf ook niet meer houdbaar.
Online
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Peter Zevenbergen stapt op

Bericht door Ad Anker »

Tiberius schreef:Ze hebben daar eigenlijk een moderator nodig. :OO3
Ik ben beschikbaar. :)

Edit: sorry Zeeuw. Zie het nu pas. Dank voor het vertrouwen. ;)

Even serieus: ik zou er dolgraag even een goed gesprek gaan voeren. Zou nog wat opleveren ook
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Peter Zevenbergen stapt op

Bericht door Tiberius »

Ad Anker schreef:
Tiberius schreef:Ze hebben daar eigenlijk een moderator nodig. :OO3
Ik ben beschikbaar. :)

Edit: sorry Zeeuw. Zie het nu pas. Dank voor het vertrouwen. ;)

Even serieus: ik zou er dolgraag even een goed gesprek gaan voeren. Zou nog wat opleveren ook
Opleveren? Dat is juist niet de bedoeling.
Online
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Peter Zevenbergen stapt op

Bericht door Ad Anker »

Tiberius schreef:
Ad Anker schreef:
Tiberius schreef:Ze hebben daar eigenlijk een moderator nodig. :OO3
Ik ben beschikbaar. :)

Edit: sorry Zeeuw. Zie het nu pas. Dank voor het vertrouwen. ;)

Even serieus: ik zou er dolgraag even een goed gesprek gaan voeren. Zou nog wat opleveren ook
Opleveren? Dat is juist niet de bedoeling.
:yahoo Geniaal. Was geen bewuste woordkeus.
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Peter Zevenbergen stapt op

Bericht door CvdW »

In dit soort gevallen is het altijd goed om te kijken naar de cijfers.
M.a.w. in de tijd dat de heer Zevenbergen wethouder was welke tijdsfactor hoorde daarbij? 0,7 fte?
Wat was de tijdsfactor bij Guido de Bres? 0,8 fte of 1,0 fte of …?
Dan zie je al dingen misgaan.
Persoonlijk denk ik nog aan de SGP-secretaris die het veld ruimde? onterecht!
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Peter Zevenbergen stapt op

Bericht door Erskinees »

Op pagina drie dacht je daar ook al aan. Heeft alleen niets met deze zaken en situatie te maken.
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Peter Zevenbergen stapt op

Bericht door CvdW »

Erskinees schreef:Op pagina drie dacht je daar ook al aan. Heeft alleen niets met deze zaken en situatie te maken.
Wel met de handelswijze. Die zie ik steeds terugkeren. Je zou verwachten dat er leringen worden getrokken vanuit het verleden.
Je laatste zin klopt natuurlijk, maar heeft geen toegevoegde waarde in deze.
Ouddorp
Berichten: 367
Lid geworden op: 10 jul 2012, 12:01

Re: Peter Zevenbergen stapt op

Bericht door Ouddorp »

Ouderling schreef:
Maanenschijn schreef:
Erasmiaan schreef: Overigens is het natuurlijk prima om van allerlei regelingen af te zien, zoals Elbert Dijkgraaf. Ik vraag me echter af wie dat op dit forum ook zelf doet. Neem bijv. de kinderbijslag. Er zullen vast gezinnen zijn die niet zonder kunnen, maar ook op dit forum zijn er ongetwijfeld mensen die het geld eigenlijk niet nodig hebben, gelet op hun hoofdinkomen. Toch zullen ze deze niet weigeren. Of wel?
De vraag of iemand van ons dat doet is niet direct bepalend in de deze kwestie. Ook of iets juridisch wel of niet zou kunnen.

Voor mij is de kern het besef dat wanneer je een openbaar ambt bekleed, of in de publieke schijnwerper staat je bewust moet zijn of je handelen of nalaten in overeenstemming is met de functie en het voorbeeld daarin wat je bekleed. Juist ook als christelijke partij.
Ik vind dit wel een terecht punt. Niemand van ons ziet af van kinderbijslag terwijl veel van ons best zonder kunnen. Het zou toch geen verschil moeten maken of je wel of niet in de publieke schijnwerper staat?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Peter Zevenbergen stapt op

Bericht door refo »

CvdW schreef:In dit soort gevallen is het altijd goed om te kijken naar de cijfers.
M.a.w. in de tijd dat de heer Zevenbergen wethouder was welke tijdsfactor hoorde daarbij? 0,7 fte?
Wat was de tijdsfactor bij Guido de Bres? 0,8 fte of 1,0 fte of …?
Dan zie je al dingen misgaan.
Persoonlijk denk ik nog aan de SGP-secretaris die het veld ruimde? onterecht!
Welke secretaris ?
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Peter Zevenbergen stapt op

Bericht door Erasmiaan »

Ouddorp schreef:
Ouderling schreef:
Maanenschijn schreef:
Erasmiaan schreef: Overigens is het natuurlijk prima om van allerlei regelingen af te zien, zoals Elbert Dijkgraaf. Ik vraag me echter af wie dat op dit forum ook zelf doet. Neem bijv. de kinderbijslag. Er zullen vast gezinnen zijn die niet zonder kunnen, maar ook op dit forum zijn er ongetwijfeld mensen die het geld eigenlijk niet nodig hebben, gelet op hun hoofdinkomen. Toch zullen ze deze niet weigeren. Of wel?
De vraag of iemand van ons dat doet is niet direct bepalend in de deze kwestie. Ook of iets juridisch wel of niet zou kunnen.

Voor mij is de kern het besef dat wanneer je een openbaar ambt bekleed, of in de publieke schijnwerper staat je bewust moet zijn of je handelen of nalaten in overeenstemming is met de functie en het voorbeeld daarin wat je bekleed. Juist ook als christelijke partij.
Ik vind dit wel een terecht punt. Niemand van ons ziet af van kinderbijslag terwijl veel van ons best zonder kunnen. Het zou toch geen verschil moeten maken of je wel of niet in de publieke schijnwerper staat?
precies!
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Peter Zevenbergen stapt op

Bericht door CvdW »

[/quote]
Ik vind dit wel een terecht punt. Niemand van ons ziet af van kinderbijslag terwijl veel van ons best zonder kunnen. Het zou toch geen verschil moeten maken of je wel of niet in de publieke schijnwerper staat?[/quote]precies![/quote]

Laat ik nu mensen kennen die wel van kinderbijslag afzien. Zo zwart/wit is het niet. Het maakt dus wel verschil wie een fout maakt.
crossmountain
Berichten: 530
Lid geworden op: 15 jan 2019, 16:19

Re: De heer P. Zevenbergen stapt op

Bericht door crossmountain »

Bauke schreef:Secretaris Peter de Boef en ds. A. Vlietstra stappen ook op.

https://mobile.twitter.com/aaldertvs/st ... 6106534917
Is secretaris Peter de Boef dezelfde persoon als de advocaat van Ds. Bredeweg uit Kruiningen?
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Peter Zevenbergen stapt op

Bericht door Maanenschijn »

Wat mij betreft maakt dat wel verschil.

Als voorbeeld: de predikant die mijn dochter trouwde had een nieuwachtige forse Mercedes. Duur ding. Dat mag natuurlijk. Hij rijd veel, vooral omdat het kerkverband niet heel veel predikanten heeft.

En toch, als je dat afzet tegen de achtergrond van soberheid en matigheid, het mogelijk voor rijden met dit voertuig bij minder bedeelden, etc. wekt dit bevreemding. Zelfs al zou hij de auto gekregen hebben.

Wat ik bedoel te zeggen: iets kan en hoeft niet fout te zijn. Maar wie in de publieke belangstelling staat heeft een extra verantwoordelijkheid die verder reikt.

Paulus geeft dat voorbeeld door aan te geven dat hij zelf ook werkt, terwijl hij eigenlijk door de goederen van de gemeenten volledig voorzien zou moeten worden.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Peter Zevenbergen stapt op

Bericht door Erasmiaan »

@CvdW: omdat ze gemoedsbezwaard zijn. Dat is een andere motivatie, niet vanwege het immorele ervan.

Overigens geeft de SGP nu wel maximale openheid: https://www.sgp.nl/actueel/aftreden-hoo ... eden/11376
crossmountain
Berichten: 530
Lid geworden op: 15 jan 2019, 16:19

Re: Peter Zevenbergen stapt op

Bericht door crossmountain »

CvdW schreef:
Ik vind dit wel een terecht punt. Niemand van ons ziet af van kinderbijslag terwijl veel van ons best zonder kunnen. Het zou toch geen verschil moeten maken of je wel of niet in de publieke schijnwerper staat?[/quote]precies![/quote]

Laat ik nu mensen kennen die wel van kinderbijslag afzien. Zo zwart/wit is het niet. Het maakt dus wel verschil wie een fout maakt.[/quote]

Ik vind hier wel een verschil in zitten en vind dat er nu appels met peren worden vergeleken. Kinderbijslag is een vast onderdeel van het sociale stelsel dat wij in Nederland hebben en geldt voor alle Nederlanders, net zo als AOW. Je betaalt daar ook sociale premies voor. Wachtgeld is echter een "parachute" die een wethouder zekerheid biedt voor het geval hij zijn functie verliest en zonder inkomen komt te zitten omdat hij geen aanspraak kan maken op WW. Maar als een wethouder zijn functie verliest, maar al een (voltijds) baan heeft dan is het maar de vraag of je aanspraak moet maken op deze parachute. Die parachute trek je alleen open als je op 2 km uit een vliegtuig spring en niet als je in de gymzaal van de bok op de mat spring!
Laatst gewijzigd door crossmountain op 12 nov 2019, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie