Vertrek van Peter Zevenbergen

Bauke
Berichten: 140
Lid geworden op: 10 jul 2019, 14:51

Re: Peter Zevenbergen stapt op

Bericht door Bauke »

Zeeuw schreef:
Tiberius schreef:
Zeeuw schreef:Overigens vind ik het weer van stal halen van de oud-voorzitter een zwaktebod.
Het is wel symptomatisch. Ook het gedrag van Bas Belder wordt weer 'van stal gehaald'; evenals het incident met de klokkenluider deze zomer.

"Er lijkt sprake van een trend, waarbij het steeds gaat om wat oudere mannen die al heel lang in hun functie zitten. Dat verschaft ze, in eigen ogen, gezag en een zekere mate van onaantastbaarheid. Wanneer ze worden gevraagd openheid van zaken te geven over hun financiële handel en wandel geven ze niet thuis." (...) "Het betreft mannen die de indruk wekken goed voor zichzelf te zorgen en wegduiken als ze worden bevraagd."
Juist. En dat te horen van mijn partij doet pijn.
Inderdaad, dat doet pijn.

Maar nu de bezem erdoor. Grondig!
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33244
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Peter Zevenbergen stapt op

Bericht door Tiberius »

Ze hebben daar eigenlijk een moderator nodig. :OO3
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Peter Zevenbergen stapt op

Bericht door Zeeuw »

Tiberius schreef:Ze hebben daar eigenlijk een moderator nodig. :OO3
Misschien de meesterproef van Ad Anker? :D
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Peter Zevenbergen stapt op

Bericht door Erasmiaan »

Tiberius schreef:Ze hebben daar eigenlijk een moderator nodig. :OO3
Eerder een mediator. En een persverbod.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Peter Zevenbergen stapt op

Bericht door Luther »

Op dergelijke momenten is het het beste als het hele HB opstapt. Pijnlijk, maar voor de gevolgschade wel het beste.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Peter Zevenbergen stapt op

Bericht door samanthi »

Luther schreef:Op dergelijke momenten is het het beste als het hele HB opstapt. Pijnlijk, maar voor de gevolgschade wel het beste.
Ja echt verdrietig
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Peter Zevenbergen stapt op

Bericht door Hollander »

Waar rook is, is vaak ook vuur.


Overigens is het jaren geleden dat hetzelfde fenomeen bij SGPJ ook zichtbaar werd, het denken in eigen kringetje en daar ook in een cirkeltje alleen maar uit blijven putten.

En vind ik niet fijn om te merken, zeker omdat ik de SGP en SGPJ een warm hart toe draag.
Dit account wordt niet meer gebruikt.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33244
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Peter Zevenbergen stapt op

Bericht door Tiberius »

Hollander schreef:Waar rook is, is vaak ook vuur.
Hoe bedoel je dat in deze situatie concreet?
Volgens mij is Zevenbergen om twee redenen op moeten stappen: (1) hij gaf aan weinig met moreel te hebben en (2) hij schond een interne afspraak om niets meer over de wachtgeldkwestie te publiceren.
crossmountain
Berichten: 530
Lid geworden op: 15 jan 2019, 16:19

Re: Peter Zevenbergen stapt op

Bericht door crossmountain »

Tiberius schreef:
Hollander schreef:Waar rook is, is vaak ook vuur.
Hoe bedoel je dat in deze situatie concreet?
Volgens mij is Zevenbergen om twee redenen op moeten stappen: (1) hij gaf aan weinig met moreel te hebben en (2) hij schond een interne afspraak om niets meer over de wachtgeldkwestie te publiceren.
Toen Elbert Dijkgraaf terugtrad als tweede kamerlid had hij ook (juridisch) recht op wachtgeld, maar hij zag daar van af vanwege denk ik het (morele) gevoel dat hij goede neveninkomsten had bij de Erasmus Universiteit. Dat vond ik echt top! Niet alles waar je juridisch recht op heb moet je persé uit willen melken. Juist als SGP voorzitter heb je een publieke functie en moet je gedrag onbesproken zijn, niet alleen in juridische zin, maar ook in morele zin.
Ouderling
Berichten: 385
Lid geworden op: 20 apr 2019, 22:57

Re: Peter Zevenbergen stapt op

Bericht door Ouderling »

Trieste zaak.
Wel bijzonder dat het HB eerst zegt dat ze kennis genomen hebben van het besluit van Zevenbergen en hem nog prijzen om z'n inzet en nog geen 3 dagen later zeggen ze dat hij inderdaad weg moest.
En 3 weken geleden stond zijn positie nog helemaal niet ter sprake. Toen was alles rechtgezet en 'opgelost '.
Wekt niet echt vertrouwen in het HB.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Peter Zevenbergen stapt op

Bericht door samanthi »

crossmountain schreef:
Tiberius schreef:
Hollander schreef:Waar rook is, is vaak ook vuur.
Hoe bedoel je dat in deze situatie concreet?
Volgens mij is Zevenbergen om twee redenen op moeten stappen: (1) hij gaf aan weinig met moreel te hebben en (2) hij schond een interne afspraak om niets meer over de wachtgeldkwestie te publiceren.
Toen Elbert Dijkgraaf terugtrad als tweede kamerlid had hij ook (juridisch) recht op wachtgeld, maar hij zag daar van af vanwege denk ik het (morele) gevoel dat hij goede neveninkomsten had bij de Erasmus Universiteit. Dat vond ik echt top! Niet alles waar je juridisch recht op heb moet je persé uit willen melken. Juist als SGP voorzitter heb je een publieke functie en moet je gedrag onbesproken zijn, niet alleen in juridische zin, maar ook in morele zin.
Ik heb echt respect voor Dijkgraaf.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Peter Zevenbergen stapt op

Bericht door Erasmiaan »

Ouderling schreef:Trieste zaak.
Wel bijzonder dat het HB eerst zegt dat ze kennis genomen hebben van het besluit van Zevenbergen en hem nog prijzen om z'n inzet en nog geen 3 dagen later zeggen ze dat hij inderdaad weg moest.
En 3 weken geleden stond zijn positie nog helemaal niet ter sprake. Toen was alles rechtgezet en 'opgelost '.
Wekt niet echt vertrouwen in het HB.
Ze hebben echter nooit gezegd dat ze zijn opstappen betreuren en dat het zijn eigen besluit was maar als het aan hen lag hij wel had mogen blijven. Uit het ontbreken van die zinsnede kon je al opmaken dat er meer achter zat.

Overigens is het natuurlijk prima om van allerlei regelingen af te zien, zoals Elbert Dijkgraaf. Ik vraag me echter af wie dat op dit forum ook zelf doet. Neem bijv. de kinderbijslag. Er zullen vast gezinnen zijn die niet zonder kunnen, maar ook op dit forum zijn er ongetwijfeld mensen die het geld eigenlijk niet nodig hebben, gelet op hun hoofdinkomen. Toch zullen ze deze niet weigeren. Of wel?
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Peter Zevenbergen stapt op

Bericht door Hollander »

Tiberius schreef:
Hollander schreef:Waar rook is, is vaak ook vuur.
Hoe bedoel je dat in deze situatie concreet?
Volgens mij is Zevenbergen om twee redenen op moeten stappen: (1) hij gaf aan weinig met moreel te hebben en (2) hij schond een interne afspraak om niets meer over de wachtgeldkwestie te publiceren.
Ik bedoel ook dat er vaak meer speelt, dan publiekelijk wordt gezegd. Dat blijkt ook hier.
Dit account wordt niet meer gebruikt.
Ouderling
Berichten: 385
Lid geworden op: 20 apr 2019, 22:57

Re: Peter Zevenbergen stapt op

Bericht door Ouderling »

Erasmiaan schreef:
Ouderling schreef:Trieste zaak.
Wel bijzonder dat het HB eerst zegt dat ze kennis genomen hebben van het besluit van Zevenbergen en hem nog prijzen om z'n inzet en nog geen 3 dagen later zeggen ze dat hij inderdaad weg moest.
En 3 weken geleden stond zijn positie nog helemaal niet ter sprake. Toen was alles rechtgezet en 'opgelost '.
Wekt niet echt vertrouwen in het HB.
Ze hebben echter nooit gezegd dat ze zijn opstappen betreuren en dat het zijn eigen besluit was maar als het aan hen lag hij wel had mogen blijven. Uit het ontbreken van die zinsnede kon je al opmaken dat er meer achter zat.
Daar heb je gelijk in, maar ik houd er niet van om te reageren alsof ze er volkomen onverwacht kennis van hebben genomen en dat achteraf blijkt dat hij anders gewoon zelf op straat gezet zou zijn.
Had dan gezegd dat je gezamenlijk tot dit besluit bent gekomen oid.
Dit wekt niet heel veel vertrouwen.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4062
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Peter Zevenbergen stapt op

Bericht door Maanenschijn »

Erasmiaan schreef: Overigens is het natuurlijk prima om van allerlei regelingen af te zien, zoals Elbert Dijkgraaf. Ik vraag me echter af wie dat op dit forum ook zelf doet. Neem bijv. de kinderbijslag. Er zullen vast gezinnen zijn die niet zonder kunnen, maar ook op dit forum zijn er ongetwijfeld mensen die het geld eigenlijk niet nodig hebben, gelet op hun hoofdinkomen. Toch zullen ze deze niet weigeren. Of wel?
De vraag of iemand van ons dat doet is niet direct bepalend in de deze kwestie. Ook of iets juridisch wel of niet zou kunnen.

Voor mij is de kern het besef dat wanneer je een openbaar ambt bekleed, of in de publieke schijnwerper staat je bewust moet zijn of je handelen of nalaten in overeenstemming is met de functie en het voorbeeld daarin wat je bekleed. Juist ook als christelijke partij.

Daar heeft het bestuur en de voorzitter mijns inziens te weinig rekening mee gehouden.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Plaats reactie