Autoloze zondag? Of toch max snelheid van 100?

Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Autoloze zondag? Of toch max snelheid van 100?

Bericht door Zeeuw »

Hollander schreef:
DDD schreef:Autorijden is toch al best duur? Dat vind ik althans, terwijl ik toch een redelijk inkomen heb.
Voor mijn woon-werk-verkeer is het OV bijna dubbel zo duur, omdat ik buiten werk ook niet zonder auto kan.
Als mijn werkgever het OV abonnement voor 2/3> deel zou vergoeden, zou ik per vandaag op OV overstappen.
Ik kan netjes OV gratis krijgen. Ik heb het ooit 6 weken geprobeerd. Het idee is dan ‘in de trein kun je werken’. Tot je in de 2e klas gaat zitten om 7 uur. Geen ruimte om uberhaupt je laptop open te klappen omdat je zo krap zit.
Ambtenaar
Berichten: 9145
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Autoloze zondag? Of toch max snelheid van 100?

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef:Ja
Ja
Dan moet je maar een elektrische auto kopen. Voor een ondernemer is dat zeer aantrekkelijk.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Autoloze zondag? Of toch max snelheid van 100?

Bericht door HersteldHervormd »

Ambtenaar schreef:
DDD schreef:Ja
Ja
Dan moet je maar een elektrische auto kopen. Voor een ondernemer is dat zeer aantrekkelijk.
Inderdaad, dat klopt.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: Autoloze zondag? Of toch max snelheid van 100?

Bericht door ejvl »

HersteldHervormd schreef:
Ambtenaar schreef:
DDD schreef:Ja
Ja
Dan moet je maar een elektrische auto kopen. Voor een ondernemer is dat zeer aantrekkelijk.
Inderdaad, dat klopt.
Ook voor een niet ondernemer, als werknemer rijd ik ook in een elektrische auto, lease, zeer voordelig in de bijtelling en toch een range van 400-450 km dus door heel Nederland.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Autoloze zondag? Of toch max snelheid van 100?

Bericht door Mara »

Zeeuw schreef:Het idee is dan ‘in de trein kun je werken’. Tot je in de 2e klas gaat zitten om 7 uur. Geen ruimte om uberhaupt je laptop open te klappen omdat je zo krap zit.
Als je aan het begin van het traject instapt, kun je nog een zitplaats bemachtigen. ;)
Bij elk station begint het meer op een sardineblik te lijken.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Autoloze zondag? Of toch max snelheid van 100?

Bericht door Zeeuw »

Mara schreef:
Zeeuw schreef:Het idee is dan ‘in de trein kun je werken’. Tot je in de 2e klas gaat zitten om 7 uur. Geen ruimte om uberhaupt je laptop open te klappen omdat je zo krap zit.
Als je aan het begin van het traject instapt, kun je nog een zitplaats bemachtigen. ;)
Bij elk station begint het meer op een sardineblik te lijken.
Klopt en de 1e klas is vaak best leeg. Daar zou ik, vanwege de grotere ruimte, best kunnen werken. Maar tussen de studenten en de Ciossers in de 2e klas gaat simpelweg niet.
DDD
Berichten: 28483
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Autoloze zondag? Of toch max snelheid van 100?

Bericht door DDD »

Ambtenaar schreef:
DDD schreef:Ja
Ja
Dan moet je maar een elektrische auto kopen. Voor een ondernemer is dat zeer aantrekkelijk.
Ik had ooit een Tesla moeten kopen inderdaad. Dat zou goedkoper zijn geweest dan een middenklasse auto. Maar dat vond ik te onbescheiden.

Ik wist niet dat een elektrische auto voor een ondernemer nog steeds voordelig is. Er zijn tegenwoordig wel goedkopere modellen, maar de fiscale regelingen zijn ook anders. Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat ik dan minder dan 350 euro per maand kwijt zou zijn.
Ambtenaar
Berichten: 9145
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Autoloze zondag? Of toch max snelheid van 100?

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef:
Ambtenaar schreef:
DDD schreef:Ja
Ja
Dan moet je maar een elektrische auto kopen. Voor een ondernemer is dat zeer aantrekkelijk.
Ik had ooit een Tesla moeten kopen inderdaad. Dat zou goedkoper zijn geweest dan een middenklasse auto. Maar dat vond ik te onbescheiden.

Ik wist niet dat een elektrische auto voor een ondernemer nog steeds voordelig is. Er zijn tegenwoordig wel goedkopere modellen, maar de fiscale regelingen zijn ook anders. Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat ik dan minder dan 350 euro per maand kwijt zou zijn.
https://www.rvo.nl/subsidie-en-financie ... sch-rijden

Je betaalt ook geen wegenbelasting.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Autoloze zondag? Of toch max snelheid van 100?

Bericht door Dodo »

En het rijdt heerlijk, kan ik je vertellen.
En op de meeste parkeerterreinen zijn er gereserveerde parkeerplaatsen voor de elektrische auto's, vlak bij de ingang. Ideaal.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Autoloze zondag? Of toch max snelheid van 100?

Bericht door Herman »

Hollander schreef:Hoe serieus moet ik dit plaatje nemen, de cijfers en/of grafiek kloppen niet eens.
Niet he. Het is een staatje van de stikstof neerslag en dat is wat anders dan uitstoot.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Autoloze zondag? Of toch max snelheid van 100?

Bericht door Hollander »

Herman schreef:
Hollander schreef:Hoe serieus moet ik dit plaatje nemen, de cijfers en/of grafiek kloppen niet eens.
Niet he. Het is een staatje van de stikstof neerslag en dat is wat anders dan uitstoot.
Kijk eens goed naar het plaatje. De percentages passen niet bij de verdeling van de cirkeldiagram.
Dit account wordt niet meer gebruikt.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: RE: Re: Autoloze zondag? Of toch max snelheid van 100?

Bericht door HersteldHervormd »

ejvl schreef:
HersteldHervormd schreef:
Ambtenaar schreef:
DDD schreef:Ja
Ja
Dan moet je maar een elektrische auto kopen. Voor een ondernemer is dat zeer aantrekkelijk.
Inderdaad, dat klopt.
Ook voor een niet ondernemer, als werknemer rijd ik ook in een elektrische auto, lease, zeer voordelig in de bijtelling en toch een range van 400-450 km dus door heel Nederland.
Zo, ik vind een range van 400km behoorlijk netjes.

Heb je een snellader?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: RE: Re: Autoloze zondag? Of toch max snelheid van 100?

Bericht door ejvl »

HersteldHervormd schreef:
ejvl schreef:
HersteldHervormd schreef:
Ambtenaar schreef: Dan moet je maar een elektrische auto kopen. Voor een ondernemer is dat zeer aantrekkelijk.
Inderdaad, dat klopt.
Ook voor een niet ondernemer, als werknemer rijd ik ook in een elektrische auto, lease, zeer voordelig in de bijtelling en toch een range van 400-450 km dus door heel Nederland.
Zo, ik vind een range van 400km behoorlijk netjes.

Heb je een snellader?
Nee zelf helemaal geen lader maar wel 3 palen in de buurt en op het werk.
Laden duurt wel zo'n 10 uur op een 22kw paal en 20 op een 3.7kw paal als de accu's helemaal leeg zijn, Fastnet zo'n 50 minuten tot 80%.
Maar Nederland is niet zo groot dat ik de accu helemaal leeg rij
Binnenkort moet ik wel naar Terneuzen op en neer vanaf de Veluwe, dat is iets spannender maar daar zijn ook laders.
Is een Hyundai Kona, ligt er ook aan hoe je rijdt natuurlijk. In de slipstream van een vrachtwagen is makkelijk 450 te halen, als je veel 130 rijdt is 350 eerder realistisch.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Autoloze zondag? Of toch max snelheid van 100?

Bericht door Mara »

Dodo schreef:En het rijdt heerlijk, kan ik je vertellen.
En op de meeste parkeerterreinen zijn er gereserveerde parkeerplaatsen voor de elektrische auto's, vlak bij de ingang. Ideaal.
Hoeveel kost een "tankbeurt" dan?
Wij hadden een hybride auto - inmiddels niet meer - die hoefde nooit aan de stekker.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ambtenaar
Berichten: 9145
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Autoloze zondag? Of toch max snelheid van 100?

Bericht door Ambtenaar »

Mara schreef: Hoeveel kost een "tankbeurt" dan?
Wij hadden een hybride auto - inmiddels niet meer - die hoefde nooit aan de stekker.
Dan waarschijnlijk geen PHEV. Laden kost vrij weinig en is afhankelijk van de accugrootte. Bij Fastned betaal je €0,59 per kWh. Dus bij een accucapaciteit van 50 kWH betaal je maximaal 30 euro. Afhankelijk van de auto rijd je daar zo’n 300 km mee.

Als je zelf zonnepanelen hebt, kun je (deels) gratis laden.
Plaats reactie