Vluchtelingenbeleid

Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door Zeeuw »

HersteldHervormd schreef:
merel schreef:
HersteldHervormd schreef:
Erskinees schreef:"Zulke lui", "je hebt er helemaal niks aan", "Sylvana Simonsjes". Iets respectvoller praten over je medemens zou je sieren.
Ja natuurlijk dat weet ik ook wel. Ik ben gewoon anti immigratie, misschien wat fel.

Ik ben heus geen white supramacist o.i.d.
zo klink je wel ;)

Wat zou jouw oplossing zijn voor mensen die willen vluchten uit oorlogsgebieden en/of armoede?
Opvangen, mogelijk wat werk hier laten doen, en zodra het er weer rustig genoeg is terug brengen.
Ik vind definitieve opname gewoon niet handig.
De landen waaruit ze komen, zijn eenvoudig weg nooit rustig. Kijk maar naar Afghanistan, Irak etc.
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door HersteldHervormd »

Zeeuw schreef:
HersteldHervormd schreef: Ik zal je vrouw als persoon echt nooit minachten of vervelend behandelen. Echt waar.

Helaas is het wel gewoon zo dat je goede onder de kwade lijden. Maar dat doen wij ook als er een aanslag gepleegd word.
Want jij maakt onderdeel uit van de goeden?
Ik bedoel de vluchtelingen die wel aan kunnen en willen passen t.o.v. die, wél een rijk Nederland willen, maar geen zin hebben om mee te doen of crimineel gedrag vertonen.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door HersteldHervormd »

Zeeuw schreef: De landen waaruit ze komen, zijn eenvoudig weg nooit rustig. Kijk maar naar Afghanistan, Irak etc.
Is dat onze schuld of verantwoordelijkheid? Of is dat de schuld van de mensen die daar zelf wonen, en er een potje van maken?
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door Zeeuw »

HersteldHervormd schreef:
Zeeuw schreef: De landen waaruit ze komen, zijn eenvoudig weg nooit rustig. Kijk maar naar Afghanistan, Irak etc.
Is dat onze schuld of verantwoordelijkheid? Of is dat de schuld van de mensen die daar zelf wonen, en er een potje van maken?
Is het jouw verdienste dat je door God in een land geboren bent waar het vrede is?
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door Zeeuw »

HersteldHervormd schreef:
Zeeuw schreef:
HersteldHervormd schreef: Ik zal je vrouw als persoon echt nooit minachten of vervelend behandelen. Echt waar.

Helaas is het wel gewoon zo dat je goede onder de kwade lijden. Maar dat doen wij ook als er een aanslag gepleegd word.
Want jij maakt onderdeel uit van de goeden?
Ik bedoel de vluchtelingen die wel aan kunnen en willen passen t.o.v. die, wél een rijk Nederland willen, maar geen zin hebben om mee te doen of crimineel gedrag vertonen.
Dat begrijp ik. Die moeten op dezelfde wijze behandeld worden als onze 'eigen' criminelen wat mij betreft.
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door HersteldHervormd »

JvW schreef:Ik ben echt beschaamd over deze discussie, wat mij betreft wordt deze grondig geknipt en gesnoeid!
Ja, de vluchtelingen zitten vaak gewoon in dezelfde gemeente als wij. Tenminste: hier in de omgeving wel.
Maar ik kan me levendig voorstellen dat als ze deze discussie zouden lezen ze een eigen gemeente stichten. Ik zou me sterk afvragen of dergelijke standpunten wel verenigbaar zijn met de bijbel zoals ik deze ken en me daar ook niet bij thuisvoelen.
Ik vind ook dat je ze in liefde op mag nemen, na grondig gescreend op radicalisme. Ik vind alleen dat ze weer terug naar hun geboorteland moeten als het daar weer rustig is. Nederland is rijk genoeg om mensen op te vangen en ze te helpen, dat is geen probleem. Het is ook Bijbels om andere te helpen. Maar stel dat ik in financiele nood zit, na pakweg 3 jaar ben ik daar gelukkig weer uit, dan zeg ik tegen de diaconie: Stop maar met dat geld, het is niet meer nodig.

Mag je niet meer nationalistisch zijn? Mag Nederland nog Nederland zijn? Immers zijn er in Nederland ook genoeg problemen die opgelost moeten worden. Moet je persé pro immigratie zijn?

Het lijkt overigens wel alsof er meer begrip is voor vluchtelingen dan voor ongevaccineerde, in de samenleving dan.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef:
Zeeuw schreef: De landen waaruit ze komen, zijn eenvoudig weg nooit rustig. Kijk maar naar Afghanistan, Irak etc.
Is dat onze schuld of verantwoordelijkheid? Of is dat de schuld van de mensen die daar zelf wonen, en er een potje van maken?
Dat lijkt me wel. De chaos in Irak en Afghanistan, maar ook Libië en Syrië is grotendeels toe te schrijven aan de Amerikanen en hun bondgenoten, dus ook aan Nederland.
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door HersteldHervormd »

Zeeuw schreef:
HersteldHervormd schreef:
Zeeuw schreef: De landen waaruit ze komen, zijn eenvoudig weg nooit rustig. Kijk maar naar Afghanistan, Irak etc.
Is dat onze schuld of verantwoordelijkheid? Of is dat de schuld van de mensen die daar zelf wonen, en er een potje van maken?
Is het jouw verdienste dat je door God in een land geboren bent waar het vrede is?
Nee, maar niets is uit mijn verdienste. Maar blijkbaar heeft God het wel gewild. Ik begrijp heus wel dat er sommige zijn die vinden dat ze een fijner leven krijgen hier in Nederland. En waarschijnlijk krijgen ze dat ook, hoewel je daarover kan twijfelen omdat het vaak eigen gekozen wegen zijn. Het punt alleen is dat je niet anders kan concluderen dan dat de groep vluchtelingen niet goed kan integreren in onze samenleving. En dat kan een Duitser wel (die zal vermoedelijk wel sneller heimwee krijgen maargoed).

Kijk, iedereen word een beetje narrig op me, maar er word weinig antwoord gegeven op de vragen die ik stel, of de knelpunten die ik aanstip.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door HersteldHervormd »

Ambtenaar schreef:
HersteldHervormd schreef:
Zeeuw schreef: De landen waaruit ze komen, zijn eenvoudig weg nooit rustig. Kijk maar naar Afghanistan, Irak etc.
Is dat onze schuld of verantwoordelijkheid? Of is dat de schuld van de mensen die daar zelf wonen, en er een potje van maken?
Dat lijkt me wel. De chaos in Irak en Afghanistan, maar ook Libië en Syrië is grotendeels toe te schrijven aan de Amerikanen en hun bondgenoten, dus ook aan Nederland.
Verklaar nader, volgens mij is er zoiets als een NAVO waardoor wij inderdaad ook als Nederlandse militairen in Libië e.d. komen.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef: Mag je niet meer nationalistisch zijn? Mag Nederland nog Nederland zijn? Immers zijn er in Nederland ook genoeg problemen die opgelost moeten worden. Moet je persé pro immigratie zijn?
We hebben migratie nodig, kijk eens naar de grote tekorten op de arbeidsmarkt. Geen technicus te krijgen. De timmerman uit Tikrit hebben we gewoon hard nodig.
Het lijkt overigens wel alsof er meer begrip is voor vluchtelingen dan voor ongevaccineerde, in de samenleving dan.
En dat lijkt me ook logisch.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door huisman »

HersteldHervormd schreef:
Zeeuw schreef: De landen waaruit ze komen, zijn eenvoudig weg nooit rustig. Kijk maar naar Afghanistan, Irak etc.
Is dat onze schuld of verantwoordelijkheid? Of is dat de schuld van de mensen die daar zelf wonen, en er een potje van maken?
Een potje van maken? De wereldoorlogen van de twintigste eeuw zijn ontstaan in dat beschaafde Europa van jou.
Onze beschaafde buren hebben 6 miljoen mensen op industriële wijze vernietigd.
Hoe kom je erbij om te suggereren dat wij Europeanen beschaafder zouden zijn? We hebben ons de afgelopen 150 jaar iig als beesten gedragen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door HersteldHervormd »

Ambtenaar schreef:
HersteldHervormd schreef: Mag je niet meer nationalistisch zijn? Mag Nederland nog Nederland zijn? Immers zijn er in Nederland ook genoeg problemen die opgelost moeten worden. Moet je persé pro immigratie zijn?
We hebben migratie nodig, kijk eens naar de grote tekorten op de arbeidsmarkt. Geen technicus te krijgen. De timmerman uit Tikrit hebben we gewoon hard nodig.
Het lijkt overigens wel alsof er meer begrip is voor vluchtelingen dan voor ongevaccineerde, in de samenleving dan.
En dat lijkt me ook logisch.
Dus je wil allochtonen als een soort slaven laten werken in de minder hoge beroepen?
Dus Nederlandse managers en Armeense timmermannen.

Is dit dan wel vriendelijk?
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef:
Verklaar nader, volgens mij is er zoiets als een NAVO waardoor wij inderdaad ook als Nederlandse militairen in Libië e.d. komen.
Het is toch eenvoudig? De chaos in genoemde landen is grotendeels veroorzaakt door militair optreden van het Westen. Dan moet je toch niet klagen als mensen de ellende ontvluchten en naar jouw land komen?
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door HersteldHervormd »

huisman schreef:
HersteldHervormd schreef:
Zeeuw schreef: De landen waaruit ze komen, zijn eenvoudig weg nooit rustig. Kijk maar naar Afghanistan, Irak etc.
Is dat onze schuld of verantwoordelijkheid? Of is dat de schuld van de mensen die daar zelf wonen, en er een potje van maken?
Een potje van maken? De wereldoorlogen van de twintigste eeuw zijn ontstaan in dat beschaafde Europa van jou.
Onze beschaafde buren hebben 6 miljoen mensen op industriële wijze vernietigd.
Hoe kom je erbij om te suggereren dat wij Europeanen beschaafder zouden zijn? We hebben ons de afgelopen 150 jaar iig als beesten gedragen.
Ik heb het alleen over culturen die niet vermengt moeten worden. Dat moet je helemaal niet willen.
Zou jij naar Somalië willen gaan dan? Of Eritrea? Ik vind het verschrikkelijk dat Nederland zo nodig Nederlands-Indië moest bezetten. Laat die mensen met rust. We hebben het ook heel niet nodig.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door HersteldHervormd »

Ambtenaar schreef:
HersteldHervormd schreef:
Verklaar nader, volgens mij is er zoiets als een NAVO waardoor wij inderdaad ook als Nederlandse militairen in Libië e.d. komen.
Het is toch eenvoudig? De chaos in genoemde landen is grotendeels veroorzaakt door militair optreden van het Westen. Dan moet je toch niet klagen als mensen de ellende ontvluchten en naar jouw land komen?
Nogmaals, verklaar je nader of de veroorzaakte onrust in schijnbaar de hele niet-Westerse wereld?
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Plaats reactie