Vluchtelingenbeleid

Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door Wim Anker »

De ambtenaren hebben zich - terecht - aan het marakesch akkoord gehouden. Heeft NL ondertekend.
En uiteraard wist Harbers het. Gegokt dat het pas na de verkiezingen naar buiten zou komen.

De vraag is wel: Wat zit er nog meer achter wat wij niet mogen weten nu Harbers zo snel wordt geslachtofferd door de VVD? Ik hoop dat de journalisten doorzoeken en het nu niet als afgedaan beschouwen.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door eilander »

Wim Anker schreef:De ambtenaren hebben zich - terecht - aan het marakesch akkoord gehouden. Heeft NL ondertekend.
En uiteraard wist Harbers het. Gegokt dat het pas na de verkiezingen naar buiten zou komen.

De vraag is wel: Wat zit er nog meer achter wat wij niet mogen weten nu Harbers zo snel wordt geslachtofferd door de VVD? Ik hoop dat de journalisten doorzoeken en het nu niet als afgedaan beschouwen.
Tja, net vóór de verkiezingen is dat altijd een heel lastig punt. Als ze je dan in het zadel laten zitten, ontstaat er een beeld van 'je kunt doen wat je wilt, ze houden toch altijd de hand boven je hoofd.' En dat is nu net iets wat je vlak voor de verkiezingen niet wilt hebben. Kwestie van timing.
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: RE: Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door Nasrani »

Jantje schreef:Inderdaad.

Anders krijg je zulke situaties: https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/2. ... -1.1569513
Ze verstaan wel hun opdracht:
"Mogelijk heeft deze man iets gedaan wat niet in de haak is. Maar iedereen heeft het Evangelie nodig, ook deze man. Onze christelijke opdracht om dat Evangelie aan eenieder te vertellen, blijft staan.”
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door J.C. Philpot »

https://nos.nl/artikel/2404851-grote-gr ... nfrontatie
De Poolse regering waarschuwt voor een mogelijke confrontatie aan de grens met Wit-Rusland, omdat een grote groep migranten in het grensgebied op weg is naar Polen. De eerste migranten zouden al hebben geprobeerd de grens illegaal over te steken.

Er zijn beelden, onder meer op sociale media, van honderden mensen die in de gaten worden gehouden door militairen of grenswachten met honden. Ook zijn er gewapende Wit-Russische grenswachten te zien die mensen dwingen door het grenshek naar Polen te gaan. Mensen schreeuwen, kinderen kijken angstig om zich heen, een baby huilt. Ze hebben winterkleding aan en dragen rugzakken.
Het lijkt erop dat Loekasjenko (of Putin?, aangezien Loekasjenko een marionet van Putin is) zit te stoken.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door Ambtenaar »

J.C. Philpot schreef: Het lijkt erop dat Loekasjenko (of Putin?, aangezien Loekasjenko een marionet van Putin is) zit te stoken.
Gewoon de EU onder druk zetten. Migratie ligt nu eenmaal heel gevoelig.
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door HersteldHervormd »

Waarom heeft Wit Rusland tal van visums gegeven aan vluchtelingen? Dat zijn toch politieke spelletjes?
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef:Waarom heeft Wit Rusland tal van visums gegeven aan vluchtelingen? Dat zijn toch politieke spelletjes?
Ja, als vergelding voor de sancties. Migratie zorgt in de EU voor politieke onrust
Online
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door merel »

Afgelopen week een tenenkrommend stuk gelezen van een VVD raadlid in onze gemeente. Hij was van mening dat de gemeente geen vluchtelingen behoefde op te vangen, omdat in de regio een grote woningtekort was en de statushouders niet voor de eigen inwoners mochten gaan. Eigen volk eerst dus. :bobo
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door Herman »

Ik vind dat een prima redenering. Als je een wachtlijst hebt, dan prevaleert het vluchteling zijn niet boven de nood van diegenen die op de wachtlijst staan. In ieder geval moet je die twee zaken goed afwegen. Het is overigens de vraag of de wachtlijst gedomineerd wordt door eigen (VVD)volk.
Online
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door merel »

Herman schreef:Ik vind dat een prima redenering. Als je een wachtlijst hebt, dan prevaleert het vluchteling zijn niet boven de nood van diegenen die op de wachtlijst staan. In ieder geval moet je die twee zaken goed afwegen. Het is overigens de vraag of de wachtlijst gedomineerd wordt door eigen (VVD)volk.
Afwegen is prima, maar daarom geen vluchtelingen willen opvangen heeft m.i. een hoog ikke, ikke, ikke gehalte.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6463
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door Posthoorn »

merel schreef:
Herman schreef:Ik vind dat een prima redenering. Als je een wachtlijst hebt, dan prevaleert het vluchteling zijn niet boven de nood van diegenen die op de wachtlijst staan. In ieder geval moet je die twee zaken goed afwegen. Het is overigens de vraag of de wachtlijst gedomineerd wordt door eigen (VVD)volk.
Afwegen is prima, maar daarom geen vluchtelingen willen opvangen heeft m.i. een hoog ikke, ikke, ikke gehalte.
Sta jij je huis af voor een vluchteling? En ga je dan zelf in een AZC-achtige setting te gaan wonen?
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door J.C. Philpot »

Ik denk dat we heel erg moeten oppassen met immigratie van Mohmmedanen. De problemen met aanhangers van deze godsdienst in Europa zullen de komende decennia echt niet minder worden. Dit is te destabiliserend voor onze samenleving.

Ik pleit wel voor internationale samenwerking en daadkracht als het gaat om hulp en opvang in de regio.

Voor het tekort op de arbeidsmarkt kunnen we beter werknemers laten komen uit niet-Moslimlanden en landen waar de cultuur geen barriere is om hier te integreren.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 09 nov 2021, 11:22, 5 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Online
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door merel »

Posthoorn schreef:
merel schreef:
Herman schreef:Ik vind dat een prima redenering. Als je een wachtlijst hebt, dan prevaleert het vluchteling zijn niet boven de nood van diegenen die op de wachtlijst staan. In ieder geval moet je die twee zaken goed afwegen. Het is overigens de vraag of de wachtlijst gedomineerd wordt door eigen (VVD)volk.
Afwegen is prima, maar daarom geen vluchtelingen willen opvangen heeft m.i. een hoog ikke, ikke, ikke gehalte.
Sta jij je huis af voor een vluchteling? En ga je dan zelf in een AZC-achtige setting te gaan wonen?
Waarom zou ik mijn huis moeten afstaan en in een AZC achtige setting moeten wonen als ik van mening ben dat hierin een taak voor de overheid ligt en je dit als landelijke, plaatselijke en provinciale overheid niet mag laten liggen?
Online
Henk J
Berichten: 2558
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door Henk J »

merel schreef:
Posthoorn schreef:
merel schreef:
Herman schreef:Ik vind dat een prima redenering. Als je een wachtlijst hebt, dan prevaleert het vluchteling zijn niet boven de nood van diegenen die op de wachtlijst staan. In ieder geval moet je die twee zaken goed afwegen. Het is overigens de vraag of de wachtlijst gedomineerd wordt door eigen (VVD)volk.
Afwegen is prima, maar daarom geen vluchtelingen willen opvangen heeft m.i. een hoog ikke, ikke, ikke gehalte.
Sta jij je huis af voor een vluchteling? En ga je dan zelf in een AZC-achtige setting te gaan wonen?
Waarom zou ik mijn huis moeten afstaan en in een AZC achtige setting moeten wonen als ik van mening ben dat hierin een taak voor de overheid ligt en je dit als landelijke, plaatselijke en provinciale overheid niet mag laten liggen?
Ik ben voor het opvangen van vluchtelingen, elke gemeente zou daar naar rato ook zijn steentje aan bij moeten dragen. Maar het voortrekken van vluchtelingen bij het verdelen van de huurwoningen blijf ik raar vinden. Mooi en fijn voor die mensen als ze een verblijfsvergunning hebben, maar dat betekend toch niet dat ze dan ook direct voorrang hebben op de huurmarkt, die al overspannen is?
Online
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door merel »

Henk J schreef: Ik ben voor het opvangen van vluchtelingen, elke gemeente zou daar naar rato ook zijn steentje aan bij moeten dragen. Maar het voortrekken van vluchtelingen bij het verdelen van de huurwoningen blijf ik raar vinden. Mooi en fijn voor die mensen als ze een verblijfsvergunning hebben, maar dat betekend toch niet dat ze dan ook direct voorrang hebben op de huurmarkt, die al overspannen is?
Het grote verschil is natuurlijk dat de meeste mensen die op een wachtlijst staan al ergens wonen en een statushouders het AZC uit moeten.
Plaats reactie