Europese Verkiezingen 2019

Ga jij stemmen voor de Europese verkiezingen?

Ja
41
77%
Nee
11
21%
Weet ik nog niet
1
2%
 
Totaal aantal stemmen: 53

Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Europese Verkiezingen 2019

Bericht door Geytenbeekje »

Valcke schreef:Ik ga vrijwel zeker niet stemmen. Ik meen dat ik slechts één keer bij de Europese verkiezingen wél gestemd heb, terwijl ik verder nooit een verkiezing verzuim.

Een stem op CU-SGP is inmiddels ook een vóór-stem geworden richting Europese instituten. Dit gaat veel verder dan Europese samenwerking. Mijn niet-stemmen moet dan ook gezien worden als een proteststem.

'Europa' is naar mijn overtuiging voor een deel de vervulling van Daniël 2, de voeten en tenen van het beeld van Nebukadnezar als de overblijfselen van het vierde (Romeinse) wereldrijk: "En dat gij gezien hebt de voeten en de tenen ten dele van pottenbakkersleem en ten dele van ijzer: dat zal een gedeeld koninkrijk zijn, doch daar zal van des ijzers vastigheid in zijn, ten welken aanzien gij gezien hebt ijzer vermengd met modderig leem; en de tenen der voeten ten dele ijzer en ten dele leem: dat koninkrijk zal ten dele hard zijn en ten dele broos. En dat gij gezien hebt ijzer vermengd met modderig leem: zij zullen zich wel door menselijk zaad vermengen, maar zij zullen de een aan den ander niet hechten, gelijk als zich ijzer met leem niet vermengt."

Europa is in dit opzicht ook een project dat ons nauwer verbindt met de Roomse antichrist. Dat blijkt ook uit diverse symbolen die we nu ook hier hanteren, waaronder de Europese vlag (door de ontwerper en vele leden van het Europees parlement bedoeld als hommage aan Maria).

Verder wil 'Europa' zich steeds verder ontwikkelen als superstaat, ook qua wetgeving en rechterlijke macht. Het is een ontwikkeling waartegen we ons vanuit principieel oogpunt verzetten. Dit verzet is bij de SGP zeer verflauwd en wordt nauwelijks meer gehoord (in tegenstelling tot de begintijd van deze ontwikkelingen).

De Heere leidt al deze ontwikkelingen, maar dat wil niet zeggen dat wij de ontwikkelingen zelf mogen steunen of ons daarmee verenigen kunnen. Onze nationale onafhankelijkheid is gestoeld op de Unie van Utrecht uit 1579. Bij de daarin vastgelegde beginselen hadden wij, had ons volk moeten blijven.
Zal je dit ook kunnen zien als het gaat om de Nederlandse parlement ?
Mooie verwoordingen.
Ik stem wel omdat ik vind dat zolang de EU bestaat ieder geval een oproep moet zijn tot bekering.
Ook om samen zaken te regelen waar anders alleen de Noordelingen profijt van hebben.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Europese Verkiezingen 2019

Bericht door Jantje »

Adje schreef:
Erskinees schreef:
Adje schreef:
KGPHP schreef:Zoals altijd stem ik ChristenUnie/SGP.
+ 1

Overigens stem ik altijd op nr 1. Die persoon staat tenslotte niet voor niets op nummer 1.
Dan stem je dus voor de CU, op Van Dalen. En niet op de SGP (als je dat zou willen).
Is wat mij betreft prima.
Ik stem dus op Bert-Jan Ruissen, de nummer 2 en de eerste SGP'er op de lijst.

Al ga ik me in de toekomst ook beraden op het standpunt van @Valcke en zou ik deze wellicht ook kunnen gaan delen in de toekomst.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
amateur-theoloog
Verbannen
Berichten: 392
Lid geworden op: 03 mei 2019, 21:51

Re: Europese Verkiezingen 2019

Bericht door amateur-theoloog »

Je kunt ook nog op 'Jezus Leeft' stemmen.
Is daar onder de forumleden ook nog animo en keuze voor?
Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Re: Europese Verkiezingen 2019

Bericht door Boertje »

Het is maar de vraag of die de kiesdrempel halen. Zo niet komt je stem indirect bij de rest terecht.
amateur-theoloog
Verbannen
Berichten: 392
Lid geworden op: 03 mei 2019, 21:51

Re: Europese Verkiezingen 2019

Bericht door amateur-theoloog »

Boertje schreef:Het is maar de vraag of die de kiesdrempel halen. Zo niet komt je stem indirect bij de rest terecht.
Dus jij zegt min of meer dat als er niet voldoende stemmen voor deze partij zijn, deze stemmen 'ongeldig' zijn voor deze partij en op een resthoop gegooit en over de andere partijen verdeeld worden? Vreemd verhaal toch?
Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Re: Europese Verkiezingen 2019

Bericht door Boertje »

Nee dat zeg ik niet ik zeg of misschien had ik het anders uit moeten drukken. Als een partij niet de kiesdrempel haalt gaat je stem verloren. Maar er is wel een geldige stem uitgebracht. Het totaal van al die stemmen die niet direct tot een zetel leiden komen in de rest zetels terecht.
amateur-theoloog
Verbannen
Berichten: 392
Lid geworden op: 03 mei 2019, 21:51

Re: Europese Verkiezingen 2019

Bericht door amateur-theoloog »

Boertje schreef:Nee dat zeg ik niet ik zeg of misschien had ik het anders uit moeten drukken. Als een partij niet de kiesdrempel haalt gaat je stem verloren. Maar er is wel een geldige stem uitgebracht. Het totaal van al die stemmen die niet direct tot een zetel leiden komen in de rest zetels terecht.
Zou 'Jezus Leeft' geen lijstverbinding aan moeten gaan met CU-SGP? Dan komen de stemmen die naar deze partij gingen ook nog op een goed plekje terecht. Of is dat niet zo?
Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Re: Europese Verkiezingen 2019

Bericht door Boertje »

Lijkt me logisch wat je zegt, maar ik ben geen deskundige hoe dit precies werkt voor de Europese verkiezingen
amateur-theoloog
Verbannen
Berichten: 392
Lid geworden op: 03 mei 2019, 21:51

Re: Europese Verkiezingen 2019

Bericht door amateur-theoloog »

Boertje schreef:Lijkt me logisch wat je zegt, maar ik ben geen deskundige hoe dit precies werkt voor de Europese verkiezingen
Oké. Ben je van plan te gaan stemmen?
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Europese Verkiezingen 2019

Bericht door Geytenbeekje »

amateur-theoloog schreef:
Boertje schreef:Nee dat zeg ik niet ik zeg of misschien had ik het anders uit moeten drukken. Als een partij niet de kiesdrempel haalt gaat je stem verloren. Maar er is wel een geldige stem uitgebracht. Het totaal van al die stemmen die niet direct tot een zetel leiden komen in de rest zetels terecht.
Zou 'Jezus Leeft' geen lijstverbinding aan moeten gaan met CU-SGP? Dan komen de stemmen die naar deze partij gingen ook nog op een goed plekje terecht. Of is dat niet zo?
Nee, lijkt me raar want Jezus Leeft is anti-EU dus voor Nexit.
amateur-theoloog
Verbannen
Berichten: 392
Lid geworden op: 03 mei 2019, 21:51

Re: Europese Verkiezingen 2019

Bericht door amateur-theoloog »

Geytenbeekje schreef:
amateur-theoloog schreef:
Boertje schreef:Nee dat zeg ik niet ik zeg of misschien had ik het anders uit moeten drukken. Als een partij niet de kiesdrempel haalt gaat je stem verloren. Maar er is wel een geldige stem uitgebracht. Het totaal van al die stemmen die niet direct tot een zetel leiden komen in de rest zetels terecht.
Zou 'Jezus Leeft' geen lijstverbinding aan moeten gaan met CU-SGP? Dan komen de stemmen die naar deze partij gingen ook nog op een goed plekje terecht. Of is dat niet zo?
Nee, lijkt me raar want Jezus Leeft is anti-EU dus voor Nexit.
Oké. Ergens ben ik trouwens zelf ook voor een Nexit.
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Europese Verkiezingen 2019

Bericht door Geytenbeekje »

Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Europese Verkiezingen 2019

Bericht door Geytenbeekje »

amateur-theoloog schreef:
Geytenbeekje schreef:
amateur-theoloog schreef:
Boertje schreef:Nee dat zeg ik niet ik zeg of misschien had ik het anders uit moeten drukken. Als een partij niet de kiesdrempel haalt gaat je stem verloren. Maar er is wel een geldige stem uitgebracht. Het totaal van al die stemmen die niet direct tot een zetel leiden komen in de rest zetels terecht.
Zou 'Jezus Leeft' geen lijstverbinding aan moeten gaan met CU-SGP? Dan komen de stemmen die naar deze partij gingen ook nog op een goed plekje terecht. Of is dat niet zo?
Nee, lijkt me raar want Jezus Leeft is anti-EU dus voor Nexit.
Oké. Ergens ben ik trouwens zelf ook voor een Nexit.
CU-SGP niet maar willen wel heel veel hervormen.
Kan je daar beter voor gaan ipv een stem op een partij die het toch niet haalt.
Of een stem op de PVV die toch overal tegen stemt.
amateur-theoloog
Verbannen
Berichten: 392
Lid geworden op: 03 mei 2019, 21:51

Re: Europese Verkiezingen 2019

Bericht door amateur-theoloog »

Geytenbeekje schreef:
amateur-theoloog schreef:
Geytenbeekje schreef:
amateur-theoloog schreef:Zou 'Jezus Leeft' geen lijstverbinding aan moeten gaan met CU-SGP? Dan komen de stemmen die naar deze partij gingen ook nog op een goed plekje terecht. Of is dat niet zo?
Nee, lijkt me raar want Jezus Leeft is anti-EU dus voor Nexit.
Oké. Ergens ben ik trouwens zelf ook voor een Nexit.
CU-SGP niet maar willen wel heel veel hervormen.
Kan je daar beter voor gaan ipv een stem op een partij die het toch niet haalt.
Of een stem op de PVV die toch overal tegen stemt.
Ik ben 'ergens' voor een Nexit. Ik bedoel eigenlijk dit: NU is een Nexit ondenkbaar en onmogelijk te realiseren, dus dat we nu in EU blijven lijkt me beter. Ik ga trouwens ook SGP stemmen, PVV vind is een partij die wel wat roept, maar nooit oproept tot samenwerking.
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Europese Verkiezingen 2019

Bericht door Geytenbeekje »

Moet je op de nummer 2 stemmen want nummer 1 is CU
Plaats reactie