Europese Verkiezingen 2019

Ga jij stemmen voor de Europese verkiezingen?

Ja
41
77%
Nee
11
21%
Weet ik nog niet
1
2%
 
Totaal aantal stemmen: 53

DDD
Berichten: 28670
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Europese Verkiezingen 2019

Bericht door DDD »

Jantje schreef:
DDD schreef:Jij hebt helemaal niet te bepalen wie jouw overheid is.
Dat zei ds. Kersten ook in de Tweede Wereldoorlog.
Dat klopt, en ik vind dat onjuist, want er is een verschil tussen een rechtmatige samenwerking waar je het persoonlijk niet mee eens bent, of een onrechtmatige bezetting.

Een ouder moet ook anders omgaan met een onwelgevallige schoonzoon dan met een verkrachter van dochter.
Gebruikersavatar
KGPHP
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 mar 2019, 12:47

Re: Europese Verkiezingen 2019

Bericht door KGPHP »

Zoals altijd stem ik ChristenUnie/SGP.
If you cannot pray like Peter, If you cannot preach like Paul,
You can tell the love of Jesus, How He died tot save us all!
Zeeuw
Berichten: 11591
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Europese Verkiezingen 2019

Bericht door Zeeuw »

Jantje schreef: Wat is daarvan de reden, als ik mag vragen?
Oud-collega, dus leuk als ondersteuning.
Gebruikersavatar
KGPHP
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 mar 2019, 12:47

Re: Europese Verkiezingen 2019

Bericht door KGPHP »

KGPHP schreef:Zoals altijd stem ik ChristenUnie/SGP.
Overigens heb ik zojuist de Stemwijzer gedaan.
Hieruit blijkt maar weer dat ik geen antenne heb voor standpunten, want ik heb mijn best gedaan om bij de CU/SGP uit te komen.
Maar de Stemwijzer zegt nu als volgt:
1. 50Plus met 67%
2. DENK met 63%
3. SP met 60%
4. ChristenUnie/SGP met 60%
5. CDA met 57%
If you cannot pray like Peter, If you cannot preach like Paul,
You can tell the love of Jesus, How He died tot save us all!
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Europese Verkiezingen 2019

Bericht door Mara »

KGPHP schreef:
KGPHP schreef:Zoals altijd stem ik ChristenUnie/SGP.
Overigens heb ik zojuist de Stemwijzer gedaan.
Hieruit blijkt maar weer dat ik geen antenne heb voor standpunten, want ik heb mijn best gedaan om bij de CU/SGP uit te komen.
Maar de Stemwijzer zegt nu als volgt:
1. 50Plus met 67%
2. DENK met 63%
3. SP met 60%
4. ChristenUnie/SGP met 60%
5. CDA met 57%
Heb jij alle partijen mee laten doen?
Ik wel.
En ik kom uit op:
64% 50 plus
64% Jezus leeft
61% Partij v.d. Dieren.

Hmmm :?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
KGPHP
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 mar 2019, 12:47

Re: Europese Verkiezingen 2019

Bericht door KGPHP »

Mara schreef: Heb jij alle partijen mee laten doen?
Ik wel.
Ja, ik heb ze inderdaad allemaal aangevinkt.
Dat vind ik juist het leuke er aan. :haha
If you cannot pray like Peter, If you cannot preach like Paul,
You can tell the love of Jesus, How He died tot save us all!
Ouddorp
Berichten: 367
Lid geworden op: 10 jul 2012, 12:01

Re: Europese Verkiezingen 2019

Bericht door Ouddorp »

Waarschijnlijk stem ik wel, maar toch wel met tegenzin. Samenwerking is prima, maar deze Europese superstaat in wording niet.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Europese Verkiezingen 2019

Bericht door Mara »

Ouddorp schreef:Waarschijnlijk stem ik wel, maar toch wel met tegenzin. Samenwerking is prima, maar deze Europese superstaat in wording niet.
Dan kun je nog overwegen om blanco te stemmen.

In het NRC 6 zaken die het Europees parlement in de afgelopen 5 jaar rond gekregen heeft:

Telecomwet
Roaming gratis

Privacywet
Meldplicht voor datalekken

Sociale rechten
Vaderschapsverlof

Detacheringsrichtlijn
Minimumloon in gastland

Verbod wegwerpplastic
Vaarwel roerstaafjes


Klimaatwetten
Minder uitstoot

WAT HEEFT HET EUROPARLEMENT VOOR U GEDAAN
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: Europese Verkiezingen 2019

Bericht door Adje »

KGPHP schreef:Zoals altijd stem ik ChristenUnie/SGP.
+ 1

Overigens stem ik altijd op nr 1. Die persoon staat tenslotte niet voor niets op nummer 1.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2875
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Europese Verkiezingen 2019

Bericht door FlyingEagle »

Adje schreef:
KGPHP schreef:Zoals altijd stem ik ChristenUnie/SGP.
+ 1

Overigens stem ik altijd op nr 1. Die persoon staat tenslotte niet voor niets op nummer 1.
Tja, er moet toch iemand op 1 staan dus als hij het niet was dan zou het een andere worden. Afbeelding ik stem altijd op mijn nummer 1 en dat kan elke verkiezing weer een andere zijn
Erskinees
Berichten: 2749
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Europese Verkiezingen 2019

Bericht door Erskinees »

Adje schreef:
KGPHP schreef:Zoals altijd stem ik ChristenUnie/SGP.
+ 1

Overigens stem ik altijd op nr 1. Die persoon staat tenslotte niet voor niets op nummer 1.
Dan stem je dus voor de CU, op Van Dalen. En niet op de SGP (als je dat zou willen).
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: Europese Verkiezingen 2019

Bericht door Adje »

Erskinees schreef:
Adje schreef:
KGPHP schreef:Zoals altijd stem ik ChristenUnie/SGP.
+ 1

Overigens stem ik altijd op nr 1. Die persoon staat tenslotte niet voor niets op nummer 1.
Dan stem je dus voor de CU, op Van Dalen. En niet op de SGP (als je dat zou willen).
Is wat mij betreft prima.
DDD
Berichten: 28670
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Europese Verkiezingen 2019

Bericht door DDD »

Waarom lees ik dit nu niet in het RD?


https://decorrespondent.nl/9487/de-euro ... 3627dc0d91
Valcke
Berichten: 7616
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Europese Verkiezingen 2019

Bericht door Valcke »

Ik ga vrijwel zeker niet stemmen. Ik meen dat ik slechts één keer bij de Europese verkiezingen wél gestemd heb, terwijl ik verder nooit een verkiezing verzuim.

Een stem op CU-SGP is inmiddels ook een vóór-stem geworden richting Europese instituten. Dit gaat veel verder dan Europese samenwerking. Mijn niet-stemmen moet dan ook gezien worden als een proteststem.

'Europa' is naar mijn overtuiging voor een deel de vervulling van Daniël 2, de voeten en tenen van het beeld van Nebukadnezar als de overblijfselen van het vierde (Romeinse) wereldrijk: "En dat gij gezien hebt de voeten en de tenen ten dele van pottenbakkersleem en ten dele van ijzer: dat zal een gedeeld koninkrijk zijn, doch daar zal van des ijzers vastigheid in zijn, ten welken aanzien gij gezien hebt ijzer vermengd met modderig leem; en de tenen der voeten ten dele ijzer en ten dele leem: dat koninkrijk zal ten dele hard zijn en ten dele broos. En dat gij gezien hebt ijzer vermengd met modderig leem: zij zullen zich wel door menselijk zaad vermengen, maar zij zullen de een aan den ander niet hechten, gelijk als zich ijzer met leem niet vermengt."

Europa is in dit opzicht ook een project dat ons nauwer verbindt met de Roomse antichrist. Dat blijkt ook uit diverse symbolen die we nu ook hier hanteren, waaronder de Europese vlag (door de ontwerper en vele leden van het Europees parlement bedoeld als hommage aan Maria).

Verder wil 'Europa' zich steeds verder ontwikkelen als superstaat, ook qua wetgeving en rechterlijke macht. Het is een ontwikkeling waartegen we ons vanuit principieel oogpunt verzetten. Dit verzet is bij de SGP zeer verflauwd en wordt nauwelijks meer gehoord (in tegenstelling tot de begintijd van deze ontwikkelingen).

De Heere leidt al deze ontwikkelingen, maar dat wil niet zeggen dat wij de ontwikkelingen zelf mogen steunen of ons daarmee verenigen kunnen. Onze nationale onafhankelijkheid is gestoeld op de Unie van Utrecht uit 1579. Bij de daarin vastgelegde beginselen hadden wij, had ons volk moeten blijven.
Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Re: Europese Verkiezingen 2019

Bericht door Boertje »

Het probleem een beetje is dat met name de noordelijke landen de pinautomaat voor de zuidelijke landen aan het worden zijn. Hierdoor is de rente kunstmatig laag, leuk voor je hypotheek maar slecht voor je pensioen. Frankrijk wil hierin nog verder gaan. De grootste fout die gemaakt is heet de Euro. Vroeger waren er twee correcties op het gevoerde economische beleid van een land: de rente en de wisselkoers. Deed een land het economisch niet zo goed dan volgde een relatief hoge rente (het lenen door de staat was bijv voor Italië duurder dan voor Nederland en Duitsland) of een verlaging van de wisselkoers. De noordelijke landen hadden een zeer sterke munt. Nu zijn al die valuta in een mandje gegooid. Daaruit is een wisselkoers gerold: nl die van de euro. Niet meer de afzonderlijke landen hebben een wisselkoers maar de eurolanden als geheel. Valutacorrecties raken dus iedereen, en dus raken zwakke economieën ineens ook Nederland. Voorts betalen alle landen ineens dezelfde rente. Weg rentemechanisme. Weg prikkel om te zorgen dat je economie goed draait. Gevolg een enorme kapitaalstroom van noord naar zuid, uitholling van onze pensioenen, etc. En daar begonnen de problemen: zwakke landen zoals Frankrijk, Spanje, Griekenland, Oost Europa teren nu op de zak van de sterkere. Enige oplossing is uit de euro en terug naar een eigen munt. Let wel dit staat los van de EU, ik heb het hier over de muntunie.
Met dit gegeven in het achterhoofd zie je dat weinig politieke partijen echt weten hoe de vlag hangt. Een nexit slaat op de EU, maar de problemen zitten niet daar, maar juist in de muntunie en het Europese monetaire beleid: dat is er gewoon niet. Dat maakt het stemmen moeilijk.
Plaats reactie