Thierry Baudet

Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: Thierry Baudet

Bericht door Adje »

Er zijn in totaal 195 internationaal erkende onafhankelijke staten.
Nederland stond in 2018 op plaats 14 van de 29 rijkste landen ter wereld.

Bij mij komt de vraag naar boven over wie en wat hebben we eigenlijk te klagen in Nederland?
Of klagen we "gewoon" van weelde?
Dan geloof ik graag dat er in ons land zaken zijn die veel beter kunnen, maar is een stem op een protest partij dan de oplossing van onze "problemen?"
Mij doet het verdriet dat mensen die aangeven (rechtzinnig) christen te zijn, "zomaar" op een seculiere partij kunnen en willen stemmen!
Wat zal onze God hier van vinden?! Denkt men dat het Zijn goedkeuring kan wegdragen als we ethische thema's ondergeschikt willen maken aan economische?
Hoe wil God dat we met Zijn Schepping omgaan? Hoe wil God dat we met vluchtelingen omgaan? Geeft Hij daar richtlijnen voor in Zijn Woord?

Zomaar wat vragen die bij mij naar boven borrelen!
elbert
Berichten: 1340
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:04
Contacteer:

Re: Thierry Baudet

Bericht door elbert »

Adje schreef:Er zijn in totaal 195 internationaal erkende onafhankelijke staten.
Nederland stond in 2018 op plaats 14 van de 29 rijkste landen ter wereld.

Bij mij komt de vraag naar boven over wie en wat hebben we eigenlijk te klagen in Nederland?
Of klagen we "gewoon" van weelde?
Dit gaat niet in de eerste plaats over welvaart of geld. Het gaat erom dat er een geestelijk, cultureel en maatschappelijk vacuüm in onze maatschappij is. Zelfs niet-christenen zien dit.
Baudet appelleert hieraan (zie zijn overwinningsspeech, waar hij daarnaar verwijst), maar geeft uiteindelijk ook niet de juiste oplossing, dat geeft mijns inziens alleen het christelijk geloof. Dat laat onverlet dat Baudet dus weldegelijk aan iets appelleert wat bij mensen leeft. Daarom is de verkiezingswinst voor FvD zo vreemd nog niet.
Overigens: er zat wel degelijk ook een element van welvaart/financiën aan deze verkiezingsuitslag. De klimaatplannen (ook een gevolg van een seculiere religie, nl. die van Groen Links) vallen zeker niet bij iedereen in goede aarde. Mensen zitten niet te wachten op maatregelen die vooral hun portemonnee zullen treffen en nauwelijks effect op het klimaat hebben.
Laatst gewijzigd door elbert op 25 mar 2019, 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Thierry Baudet

Bericht door Mara »

elbert schreef:
ZWP schreef:Baudet moet dan zelf ook wel op zijn woorden en woordkeuze letten hè. Die verwijzingen komen niet uit de lucht vallen.
Iedereen moet op zijn woorden letten. Dat geldt ook voor degenen die zijn opvattingen niet delen.
Dus ook niet twitteren: Volkert, waar ben je? zoals een universitair docent deed.
Het Openbaar Ministerie vindt het een smakeloze opmerking maar het is niet strafbaar. (voorlopig)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9198
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Thierry Baudet

Bericht door parsifal »

Zeeuw schreef:
J.C. Philpot schreef:Ik vind het jammer dat de gevestige partijen de behoefte niet oppakken. Dan zou er geen markt meer zijn voor roepende eenlingen.
Exact. En ook echt gaan luisteren naar de achterban.
Ben ik nu de enige die hoopt op meer mensen als Jan Pronk die op tv zei (ik parafraseer): "Hier staan we voor, ben je het er mee eens dan kun je op ons stemmen, ben je het er niet mee eens, dan stem je maar op een andere partij". Dat is m.i. hoe een parlementaire democratie hoort te werken.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Charles
Berichten: 1555
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Thierry Baudet

Bericht door Charles »

Toch niet Jan Pronk de PvdA politicus. Dat is een slecht voorbeeld.

Iedereen over de flos door de rede van Baudet. Dat GroenLinks op bijeenkomsten komt met Hamas en antifa daar maalt de goegemeente niet om. Selectieve verontwaardiging, en die gaat bij mij zo de kliko in.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9198
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Thierry Baudet

Bericht door parsifal »

Charles schreef:Toch niet Jan Pronk de PvdA politicus. Dat is een slecht voorbeeld.

Iedereen over de flos door de rede van Baudet. Dat GroenLinks op bijeenkomsten komt met Hamas en antifa daar maalt de goegemeente niet om. Selectieve verontwaardiging, en die gaat bij mij zo de kliko in.
Waarom is dat een slecht voorbeeld? In het genoemde geval zou ik niet op hem gestemd hebben. Maar ik houd er van dat partijen ergens voor staan en zich niet door de waan van de dag laten leiden.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Online
ZWP
Berichten: 1676
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: Thierry Baudet

Bericht door ZWP »

Charles schreef: Iedereen over de flos door de rede van Baudet. Dat GroenLinks op bijeenkomsten komt met Hamas en antifa daar maalt de goegemeente niet om. Selectieve verontwaardiging, en die gaat bij mij zo de kliko in.
Je kunt het toch gewoon met beide niet eens zijn?
Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Re: Thierry Baudet

Bericht door Boertje »

Ik ben tegen alle partijen die groepen van mensen te kijk zet, of het nu links is of rechts. We leven gelukkig in een democratie waarin iedereen gelijk is. Niemand is meer of minder, beter of slechter dan de ander. Alle partijen doen er goed aan om niemand weg te zetten. Ieder mens is uniek en ook voor God van grote waarde. Dat is mijn mening.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3979
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Thierry Baudet

Bericht door Terri »

Ik vind de hetze tegen Thierry Baudet gevaarlijk....
Het volk loopt te hoop, weet amper waar ze tegen protesteren, doet me denken aan....
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12038
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Thierry Baudet

Bericht door Herman »

Jaja. De verharding heeft weer een kookpunt bereikt. Hopelijk is de AIVD waaks.
Zeeuw
Berichten: 11594
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Thierry Baudet

Bericht door Zeeuw »

parsifal schreef:
Charles schreef:Toch niet Jan Pronk de PvdA politicus. Dat is een slecht voorbeeld.

Iedereen over de flos door de rede van Baudet. Dat GroenLinks op bijeenkomsten komt met Hamas en antifa daar maalt de goegemeente niet om. Selectieve verontwaardiging, en die gaat bij mij zo de kliko in.
Waarom is dat een slecht voorbeeld? In het genoemde geval zou ik niet op hem gestemd hebben. Maar ik houd er van dat partijen ergens voor staan en zich niet door de waan van de dag laten leiden.
Juist dat is bij de gevestigde orde, op m.i. SGP en deels CU na, niet het geval. Veel meer waan van de dag geworden en weinig gelegen aan gevoelens achterban.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9198
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Thierry Baudet

Bericht door parsifal »

Zeeuw schreef:
parsifal schreef:
Charles schreef:Toch niet Jan Pronk de PvdA politicus. Dat is een slecht voorbeeld.

Iedereen over de flos door de rede van Baudet. Dat GroenLinks op bijeenkomsten komt met Hamas en antifa daar maalt de goegemeente niet om. Selectieve verontwaardiging, en die gaat bij mij zo de kliko in.
Waarom is dat een slecht voorbeeld? In het genoemde geval zou ik niet op hem gestemd hebben. Maar ik houd er van dat partijen ergens voor staan en zich niet door de waan van de dag laten leiden.
Juist dat is bij de gevestigde orde, op m.i. SGP en deels CU na, niet het geval. Veel meer waan van de dag geworden en weinig gelegen aan gevoelens achterban.
Precies, al zie ik CU hierin niet als minder standvastig dan CU. De achterban hoeft ook niet perse gevolgd te worden als deze verandert. Ik heb het idee dat in Duitsland er nog grotere partijen zijn die standvastig zijn.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Thierry Baudet

Bericht door Van Ewijk »

Mara schreef: Journalist Sven Kockelman ziet echter ook verschillen. "Baudet constateert bijvoorbeeld dat journalisten en de wetenschap ons ondermijnen. Terwijl dat volgens mij toch de pijlers van de vrije westerse democratie zijn.
Ik kan de NOS de laatste 20 jaar geen democratische pijler meer noemen.
Voor wie het wil zien is die omroep met die linkse ondertoon echt de spreekbuis geworden van de linkse partijen.
Onafhankelijke berichtgeving waarbij je zelf je mening kunt vormen word helaas steeds schaarser.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Zeeuw
Berichten: 11594
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Thierry Baudet

Bericht door Zeeuw »

Van Ewijk schreef:
Mara schreef: Journalist Sven Kockelman ziet echter ook verschillen. "Baudet constateert bijvoorbeeld dat journalisten en de wetenschap ons ondermijnen. Terwijl dat volgens mij toch de pijlers van de vrije westerse democratie zijn.
Ik kan de NOS de laatste 20 jaar geen democratische pijler meer noemen.
Voor wie het wil zien is die omroep met die linkse ondertoon echt de spreekbuis geworden van de linkse partijen.
Onafhankelijke berichtgeving waarbij je zelf je mening kunt vormen word helaas steeds schaarser.
Juist. Ik zag onlangs een interview tussen een jongeman en een zekere Freek de Jonge, over linkse indoctrinatie op universiteiten. Ik heb soms het idee dat mensen die heel hun leven betaald worden qua werk uit belastinggeld niet helemaal meer weten waar dat geld vandaan komt. Nl van ons allemaal en dat we daar zuinig en terughoudend mee moeten zijn.
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: Thierry Baudet

Bericht door Adje »

elbert schreef:
Adje schreef:Er zijn in totaal 195 internationaal erkende onafhankelijke staten.
Nederland stond in 2018 op plaats 14 van de 29 rijkste landen ter wereld.

Bij mij komt de vraag naar boven over wie en wat hebben we eigenlijk te klagen in Nederland?
Of klagen we "gewoon" van weelde?
Dit gaat niet in de eerste plaats over welvaart of geld. Het gaat erom dat er een geestelijk, cultureel en maatschappelijk vacuüm in onze maatschappij is. Zelfs niet-christenen zien dit.
Baudet appelleert hieraan (zie zijn overwinningsspeech, waar hij daarnaar verwijst), maar geeft uiteindelijk ook niet de juiste oplossing, dat geeft mijns inziens alleen het christelijk geloof. Dat laat onverlet dat Baudet dus weldegelijk aan iets appelleert wat bij mensen leeft. Daarom is de verkiezingswinst voor FvD zo vreemd nog niet.
Overigens: er zat wel degelijk ook een element van welvaart/financiën aan deze verkiezingsuitslag. De klimaatplannen (ook een gevolg van een seculiere religie, nl. die van Groen Links) vallen zeker niet bij iedereen in goede aarde. Mensen zitten niet te wachten op maatregelen die vooral hun portemonnee zullen treffen en nauwelijks effect op het klimaat hebben.
We leven in een land die grote welvaart kent, waar vrijheid van meningsuiting en godsdienstvrijheid is!
Zijn we nu werkelijk God oprecht dankbaar voor alles wat Hij ons geeft? Leven we vanuit die dankbaarheid?
We lijken het volk Israël wel, ten tijde van de woestijnreis, altijd wat te mopperen!
Ik kan oprecht niet begrijpen dat we iedere zondag naar de wet (het zesde gebod) luisteren en dat beamen, maar gelijkertijd op een partij kunnen stemmen die geen moeite heeft met bv. abortus en euthanasie! FvD "leuk" vinden en dan stemmen op iemand die er geen probleem mee heeft om naakt te poseren! Zo kan ik nog wel even doorgaan!

Ik kan mij nog vaag herinneren dat mijn ouders in een ver verleden over moesten gaan van kolenkachels naar oliekachels. Ik heb ze nooit horen klagen over de kosten, terwijl de financiële situatie toen nog heel wat anders was dan tegenwoordig.

Zelf behoor ik tot de PKN, niet eens een zeer rechtse gemeente, stem CU.
Op dit forum worden theologische discussies gevoerd op de "vierkante millimeter"! Meestal gaan die discussies mijn petje verre te boven.
Ik verbaas mij echter zeer als er onvrede wordt uitgesproken over partijen die, zoveel als mogelijk is, wensen te leven en te handelen vanuit Gods geboden. Dat een seculier iemand behoefte heeft om op een seculiere partij of protest partij te stemmen kan ik nog enigszins begrijpen, dat een rechtzinnig christen daar schijnbaar ook behoefte aan heeft kan ik totaal niet plaatsen!

(Jullie begrijpen: ik ben al wat ouder).
Plaats reactie