Thierry Baudet

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23816
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Thierry Baudet

Bericht door refo »

Partijen hebben voor 90% de zelfde ideeën. Kiezers stemmen op basis van de resterende 10%en. Na de verkiezingen laat iedere partij zijn 10% vallen.
Kortom: op welke partij je stemt, is lood om oud ijzer.
coco
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 mei 2016, 06:00

Re: Thierry Baudet

Bericht door coco »

Mara schreef:
coco schreef: Vraagje: welke andere christelijke partij is er nog in Nederland in jouw ogen? Even afgezien van de partijen met een christelijke naam die er niet meer toe doet?
Ik volg de ChristenUnie - zeker sinds de komst van Segers - met zeer grote interesse.
Als ik het echt echt niet weet, stem ik blanco. Dat is tot nu toe eenmaal gebeurd.
coco schreef:En het is natuurlijk onzin dat de tactische stemmers ervoor gezorgd hebben dat de SGP klein is gebleven. Het hele christendom in Nederland is tanende.
Nee dat denk ik ook niet, maar ik heb hier wel degelijke RFers zien beweren dat ze op GL of andere partij gestemd hebben, met volle overtuiging.
Of alleen maar kritiek uitten op de SGP.
coco schreef:Daarnaast blijft het natuurlijk gewoon een kwestie van smaak. Naast de oerdegelijke B van der vlies en iets hippere Van der Staay zal Baudet wellicht iets te frivool zijn.
In dat geval zou ik op Mark Rutte stemmen. ;) Hoe die er na al die jaren nog zo fris en fruitig uit blijft zien. Goeie genen denk ik.
Maar hij heeft een tefalrug en dat is in zo'n geval wel handig.

En meneer van der Vlies zag er wel oerdegelijk uit en was stabiel, maar hij was absoluut niet saai als hij in een praatprogramma aanschoof. Dan kon hij zo adrem en geestig uit de hoek komen. Begonnen die ogen te twinkelen. Ik was fan van hem.
Kun je misschien uitleggen wat er positief is veranderd na de komst van Segers?

Ik ben ook gewoon een SGPer, maar zou, als het erop aan komt, best een keer tactisch kunnen stemmen. Niet stemmen vind ik dan weer niet tactisch, hooguit principieel :)

Mark Rutte is zeker een interessante persoonlijkheid. Het is alleen jammer dat hij op zo'n gammele manier omgaat met z'n vele talenten..

En ja, Van der Vlies was nog een SGPer met uitstraling. Die droeg ik ook een warm hart toe. Ik bedoelde ook niks negatiefs te zeggen over hem. Meer dat je soms om wat fratsen van mensen heen moet kijken om te zien wat voor vlees je in de kuip hebt.
:hi
coco
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 mei 2016, 06:00

Re: Thierry Baudet

Bericht door coco »

eilander schreef:
coco schreef:
eilander schreef:Een partij die Gods Woord niet als fundament heeft, kan nooit, maar dan ook nooit de omkeer in ons land te weeg brengen die ons land nodig heeft. Elke stem op zo'n partij (strategisch of niet-strategisch) is zonde.
Dit vind ik wel wat te kort door de bocht. En dat voor een evenwichtig mens als jou (afgaande op de gelezen postings)
Dan zou je bijna wel moeten stellen dat een democratie als geheel gewoon zondig is..
Misschien ben ik minder evenwichtig dan je denkt. En inderdaad heeft de democratie bedenkelijke kanten, wat mij betreft. Dat komt bij FvD weer duidelijk naar voren.
Dus eigenlijk had je evenwichtige antwoord moeten zijn: actief meedoen aan een democratie is zondig? Of: kies maar tussen zondig, zondiger, zondigst?
:hi
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Thierry Baudet

Bericht door Mara »

coco schreef: Kun je misschien uitleggen wat er positief is veranderd na de komst van Segers?
Met hem waaide een nieuwe frisse wind. :)
Zijn voorgangers waren een beetje kleurloos.
coco schreef:Mark Rutte is zeker een interessante persoonlijkheid. Het is alleen jammer dat hij op zo'n gammele manier omgaat met z'n vele talenten..
Ook hij heeft zijn fouten. Maar ik denk dat we toch wel blij mogen zijn met deze hardwerkende man. Het kan vele malen erger.

Je kunt ook als je het niet inhoudelijk met iemand eens kunt zijn, toch veel waardering hebben voor de persoon als zodanig.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
coco
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 mei 2016, 06:00

Re: Thierry Baudet

Bericht door coco »

refo schreef:Partijen hebben voor 90% de zelfde ideeën. Kiezers stemmen op basis van de resterende 10%en. Na de verkiezingen laat iedere partij zijn 10% vallen.
Kortom: op welke partij je stemt, is lood om oud ijzer.
En de partij die nog niet heeft bewezenbeloften niet na te komen is...?
:hi
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Thierry Baudet

Bericht door eilander »

coco schreef:
eilander schreef:
coco schreef:
eilander schreef:Een partij die Gods Woord niet als fundament heeft, kan nooit, maar dan ook nooit de omkeer in ons land te weeg brengen die ons land nodig heeft. Elke stem op zo'n partij (strategisch of niet-strategisch) is zonde.
Dit vind ik wel wat te kort door de bocht. En dat voor een evenwichtig mens als jou (afgaande op de gelezen postings)
Dan zou je bijna wel moeten stellen dat een democratie als geheel gewoon zondig is..
Misschien ben ik minder evenwichtig dan je denkt. En inderdaad heeft de democratie bedenkelijke kanten, wat mij betreft. Dat komt bij FvD weer duidelijk naar voren.
Dus eigenlijk had je evenwichtige antwoord moeten zijn: actief meedoen aan een democratie is zondig? Of: kies maar tussen zondig, zondiger, zondigst?
Nee. Dat iets bedenkelijke kanten heeft, wil nog niet zeggen dat je er niet aan mag deelnemen. Ik geloof zelfs dat het een roeping van een christen is om in een democratie te participeren. Maar dan wel met de Bijbel als uitgangspunt, hoe moeilijk het ook in de praktijk is om die boodschap te vertalen. Ik heb daarover bij de SGP ook mijn zorgen, maar het blijft wel de Bijbel waar je elkaar als SGP-ers op kunt aanspreken. Dat gaat je bij Baudet niet lukken.
coco
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 mei 2016, 06:00

Re: Thierry Baudet

Bericht door coco »

Mara schreef:
coco schreef: Kun je misschien uitleggen wat er positief is veranderd na de komst van Segers?
Met hem waaide een nieuwe frisse wind. :)
Zijn voorgangers waren een beetje kleurloos.
coco schreef:Mark Rutte is zeker een interessante persoonlijkheid. Het is alleen jammer dat hij op zo'n gammele manier omgaat met z'n vele talenten..
Ook hij heeft zijn fouten. Maar ik denk dat we toch wel blij mogen zijn met deze hardwerkende man. Het kan vele malen erger.

Je kunt ook als je het niet inhoudelijk met iemand eens kunt zijn, toch veel waardering hebben voor de persoon als zodanig.
Aha.. dus je houdt toch wel van een frisse wind?
Voor jou telt dus puur het christen zijn?

De fouten beginnen nu toch wel erg zwaar door te wegen hoor.. De hele samenstelling en koers van dit kabinet is sowieso onbegrijpelijk, vind ik.
:hi
coco
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 mei 2016, 06:00

Re: Thierry Baudet

Bericht door coco »

[/quote]
Dus eigenlijk had je evenwichtige antwoord moeten zijn: actief meedoen aan een democratie is zondig? Of: kies maar tussen zondig, zondiger, zondigst?[/quote]
Nee. Dat iets bedenkelijke kanten heeft, wil nog niet zeggen dat je er niet aan mag deelnemen. Ik geloof zelfs dat het een roeping van een christen is om in een democratie te participeren. Maar dan wel met de Bijbel als uitgangspunt, hoe moeilijk het ook in de praktijk is om die boodschap te vertalen. Ik heb daarover bij de SGP ook mijn zorgen, maar het blijft wel de Bijbel waar je elkaar als SGP-ers op kunt aanspreken. Dat gaat je bij Baudet niet lukken.[/quote]

In zekere zin klopt dat laatste wel. Al heb ik bij de SGP wel steeds meer de indruk dat in de raarste bochten word gewrongen om de partij maar niet op te geven, en om de SGPj maar te vriend te houden.

Het eerste lijkt me meer gevoelsmatig en niet direct Bijbels te funderen..
:hi
Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Re: Thierry Baudet

Bericht door Boertje »

Dit is wel een interessante discussie op de NPO met prof Huijgen

https://www.nporadio1.nl/politiek/15448 ... -op-baudet

Het artikel met Stefan Paas

https://cip.nl/73620-waarom-je-als-chri ... et-stemmen

En een goed opinieartikel van het RD

https://www.rd.nl/opinie/commentaar/fvd ... -1.1570666
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9166
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Thierry Baudet

Bericht door parsifal »

coco schreef:
coco schreef:
DDD schreef:@Coco:
Hoe kom je op het idee dat je als weldenkend mens niet op de ChristenUnie zou kunnen stemmen? Het tegendeel is het geval.
Ik zie niet dat iemand in eigen oog niet heel weldenkend zou kunnen zijn :langue
Een weldenkend mens doet zijn uiterste best om de cultuur en identiteit van ons land te behouden.
Een weldenkend mens zet niet de deur wijd open voor mensen die geen ander doel hebben als het christendom om zeep te helpen.
Een weldenkend mens werkt niet graag samen met mensen die geen ander doel hebben ons land verder te seculariseren.
Enz ....enz
Wat zijn de cultuur en identiteit van ons land? Voor velen is die identiteit al volkomen seculier en cultuur is vrij veelzijdig. Misschien wordt deze wel verrijkt door wat Eritreese Christenen. En welke deur staat wagenwijd open? Die voor Syrische vluchtelingen? Iraanse Christenen?
Openstaan voor samenwerking is een keuze die je maakt. Er zullen afwegingen gemaakt worden om het gebied waarover geregeerd moet worden zo goed mogelijk te laten besturen.

Als een partij doordacht achter onderwijsvrijheid staat, dan zit het vaak wel goed met andere filosofische keuzes over landsbestuur. Als dat ook nog gecombineerd wordt met barmhartigheid naar de zwaksten (in en buiten Nederland) op een houdbare manier is dat helemaal mooi.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
coco
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 mei 2016, 06:00

Re: Thierry Baudet

Bericht door coco »

parsifal schreef:
coco schreef:
coco schreef:
DDD schreef:@Coco:
Hoe kom je op het idee dat je als weldenkend mens niet op de ChristenUnie zou kunnen stemmen? Het tegendeel is het geval.
Ik zie niet dat iemand in eigen oog niet heel weldenkend zou kunnen zijn :langue
Een weldenkend mens doet zijn uiterste best om de cultuur en identiteit van ons land te behouden.
Een weldenkend mens zet niet de deur wijd open voor mensen die geen ander doel hebben als het christendom om zeep te helpen.
Een weldenkend mens werkt niet graag samen met mensen die geen ander doel hebben ons land verder te seculariseren.
Enz ....enz
Wat zijn de cultuur en identiteit van ons land? Voor velen is die identiteit al volkomen seculier en cultuur is vrij veelzijdig. Misschien wordt deze wel verrijkt door wat Eritreese Christenen. En welke deur staat wagenwijd open? Die voor Syrische vluchtelingen? Iraanse Christenen?
Openstaan voor samenwerking is een keuze die je maakt. Er zullen afwegingen gemaakt worden om het gebied waarover geregeerd moet worden zo goed mogelijk te laten besturen.

Als een partij doordacht achter onderwijsvrijheid staat, dan zit het vaak wel goed met andere filosofische keuzes over landsbestuur. Als dat ook nog gecombineerd wordt met barmhartigheid naar de zwaksten (in en buiten Nederland) op een houdbare manier is dat helemaal mooi.
Dat is inderdaad wat de linkse media ons wijs proberen te maken. Dat het ons land zou verrijken. Nou, het duurt al even, en van enige verrijking heb ik nog niks gemerkt. Christenen hebben op geen enkele manier voorrang in het huidige beleid. Dus leuk geprobeerd, naar helaas gaat die vlieger niet op.
:hi
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Thierry Baudet

Bericht door eilander »

@coco, heb je al eens gesproken met een christen uit Eritrea?
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9166
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Thierry Baudet

Bericht door parsifal »

coco schreef:
parsifal schreef:
coco schreef:
coco schreef: Ik zie niet dat iemand in eigen oog niet heel weldenkend zou kunnen zijn :langue
Een weldenkend mens doet zijn uiterste best om de cultuur en identiteit van ons land te behouden.
Een weldenkend mens zet niet de deur wijd open voor mensen die geen ander doel hebben als het christendom om zeep te helpen.
Een weldenkend mens werkt niet graag samen met mensen die geen ander doel hebben ons land verder te seculariseren.
Enz ....enz
Wat zijn de cultuur en identiteit van ons land? Voor velen is die identiteit al volkomen seculier en cultuur is vrij veelzijdig. Misschien wordt deze wel verrijkt door wat Eritreese Christenen. En welke deur staat wagenwijd open? Die voor Syrische vluchtelingen? Iraanse Christenen?
Openstaan voor samenwerking is een keuze die je maakt. Er zullen afwegingen gemaakt worden om het gebied waarover geregeerd moet worden zo goed mogelijk te laten besturen.

Als een partij doordacht achter onderwijsvrijheid staat, dan zit het vaak wel goed met andere filosofische keuzes over landsbestuur. Als dat ook nog gecombineerd wordt met barmhartigheid naar de zwaksten (in en buiten Nederland) op een houdbare manier is dat helemaal mooi.
Dat is inderdaad wat de linkse media ons wijs proberen te maken. Dat het ons land zou verrijken. Nou, het duurt al even, en van enige verrijking heb ik nog niks gemerkt. Christenen hebben op geen enkele manier voorrang in het huidige beleid. Dus leuk geprobeerd, naar helaas gaat die vlieger niet op.
Christenen hebben geen voorrang inderdaad. Maar ze zullen wel lijden onder een nog strikter beleid. En ja ik ga naar een kerk (weliswaar niet in Nederland), met een vrij grote Eritreese gemeenschap en sommige Iraanse Christenen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Online
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6466
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Thierry Baudet

Bericht door Posthoorn »

Mara schreef:
coco schreef:Mark Rutte is zeker een interessante persoonlijkheid. Het is alleen jammer dat hij op zo'n gammele manier omgaat met z'n vele talenten..
Ook hij heeft zijn fouten. Maar ik denk dat we toch wel blij mogen zijn met deze hardwerkende man. Het kan vele malen erger.
Een premier die hard moet lachen omdat mensen in de bijstand ook vakantiegeld krijgen? Niet zo mijn premier ...
Laatst gewijzigd door Posthoorn op 18 jul 2019, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Thierry Baudet

Bericht door Geytenbeekje »

Man die het niet erg vind om af en toe te liegen die deals maken terwijl hij weet dat ze er ook misbruik van maken.
Nee met de liberalen heb ik helemaal niets mee, ik vind ze de meest anti-Bijbelse uitspraken en opvattingen er op na houden.
Plaats reactie