Thierry Baudet

Zeeuw
Berichten: 11591
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Thierry Baudet

Bericht door Zeeuw »

Jantje schreef:
Zeeuw schreef:
-DIA- schreef:
Zeeuw schreef:Column van Ozcan Akyol in het AD (en hier de PZC) slaat de spijker op de kop.
Ik neem dan aan dat die ook in Tubantia staat... AD en PZC is toch één pot nat.
Die zal ik in de loop van de dag wellicht wel onder ogen krijgen.
Gelukkig hebben we nog het Zeeland katern DIA. De enige reden dat ik de PZC /AD nog heb eigenlijk.
Dat kan je op de website toch ook lezen? De overlijdensadvertenties van bekenden uit de gemeente en/of de omgeving lees ik meestal op http://www.mensenlinq.nl.

Overigens heeft er enige tijd geleden een dominee, die inmiddels Zeeland al weer verlaten heeft, gewaarschuwd voor deze krant, omdat hij vond dat we die niet konden lezen.
Dat weet ik. Uiteraard mag die ds een mening hebben.

Nee, alles uit de krant staat absoluut niet op de site. En als je de site wel leest, kun je de krant net zo goed lezen.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Thierry Baudet

Bericht door Bezorgd »

Interessant stukje over SGP stemmers die FVD gestemd hebben, waaronder Dr. H.J. Prosman en hun motivatie:

https://www.nporadio1.nl/politiek/15448 ... -op-baudet

Jammer dat ds. Huijgen niet aan wil geven welke christelijke partij hij stemt.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Thierry Baudet

Bericht door J.C. Philpot »

Bezorgd schreef:Interessant stukje over SGP stemmers die FVD gestemd hebben, waaronder Dr. H.J. Prosman en hun motivatie:

https://www.nporadio1.nl/politiek/15448 ... -op-baudet

Jammer dat ds. Huijgen niet aan wil geven welke christelijke partij hij stemt.
Interessant gesprek, waarbij ik de inbreng van dr. Prosman het meest inhoudelijk en interessant vond.

In het overgrote deel van de wereld zijn geen uitgesproken confessionele christelijke partijen, en dan kan een conservatieve stem tot de mogelijkheden behoren.

Ik ben echter dankbaar dat we een partij als de SGP hebben, en zou geen vrijmoedigheid hebben in mijn geweten om iets anders te stemmen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Thierry Baudet

Bericht door Jantje »

J.C. Philpot schreef:Ik ben echter dankbaar dat we een partij als de SGP hebben, en zou geen vrijmoedigheid hebben in mijn geweten om iets anders te stemmen.
Inderdaad. Ik vind het een hele zorgelijke ontwikkeling dat er mensen zijn die niet meer op één van de twee (de 'C' in het Christelijk Democratisch Appél is een lege huls geworden, en dus schaar ik die daar niet meer onder) christelijke partijen stemmen. Het wordt tijd dat hiervoor ook in de krant en vanaf de kansels ernstig voor gewaarschuwd wordt. Want hoe menen we mensen die om God noch gebod geven, te kunnen steunen, als er in ons land nog mensen zijn die wensen uit te komen voor de beginselen die gegrond zijn op en voortvloeien vanuit het heilig Woord des Heeren?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Re: Thierry Baudet

Bericht door Boertje »

Toch heb ik weleens christenen oprecht horen zeggen dat zij op een sp of pvda of groenlinks stemmen omdat zij missen dat de christelijke partijen opkomen voor de sociaal minder bedeelde. En als ik eerlijk moet zijn als het op de zorg of de sociale zekerheid aankomt dat de sgp de naaste nog wel eens wil vergeten en gewoon een rechts standpunt heeft.
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Thierry Baudet

Bericht door -DIA- »

Jantje schreef:
Zeeuw schreef:
-DIA- schreef:
Zeeuw schreef:Column van Ozcan Akyol in het AD (en hier de PZC) slaat de spijker op de kop.
Ik neem dan aan dat die ook in Tubantia staat... AD en PZC is toch één pot nat.
Die zal ik in de loop van de dag wellicht wel onder ogen krijgen.
Gelukkig hebben we nog het Zeeland katern DIA. De enige reden dat ik de PZC /AD nog heb eigenlijk.
Dat kan je op de website toch ook lezen? De overlijdensadvertenties van bekenden uit de gemeente en/of de omgeving lees ik meestal op http://www.mensenlinq.nl.

Overigens heeft er enige tijd geleden een dominee, die inmiddels Zeeland al weer verlaten heeft, gewaarschuwd voor deze krant, omdat hij vond dat we die niet konden lezen.
Verschillende dominees hebben hier ook gewaarschuwd voor het lezen van Tubantia. De krant is stevig geworteld in deze regio dus daar willen velen niet af. Ik ben zelf ook nooit abonnee geweest maar krijg de krant via mijn broer wel te zien.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
ZWP
Berichten: 1669
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: Thierry Baudet

Bericht door ZWP »

J.C. Philpot schreef:
Bezorgd schreef:Interessant stukje over SGP stemmers die FVD gestemd hebben, waaronder Dr. H.J. Prosman en hun motivatie:

https://www.nporadio1.nl/politiek/15448 ... -op-baudet

Jammer dat ds. Huijgen niet aan wil geven welke christelijke partij hij stemt.
Interessant gesprek, waarbij ik de inbreng van dr. Prosman het meest inhoudelijk en interessant vond.

In het overgrote deel van de wereld zijn geen uitgesproken confessionele christelijke partijen, en dan kan een conservatieve stem tot de mogelijkheden behoren.

Ik ben echter dankbaar dat we een partij als de SGP hebben, en zou geen vrijmoedigheid hebben in mijn geweten om iets anders te stemmen.
Echt?
Ik vond Prosman een beetje overkomen als de standaard boze witte man. Onbegrijpelijk dat hij FvD stemt. :bobo
Veel meer eens met Huijgen!
coco
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 mei 2016, 06:00

Re: Thierry Baudet

Bericht door coco »

Ik weet niet of het al genoemd is hier, maar op YouTube staan zeer interessante filmpjes van Café Weltschmerz. Daar komen wetenschappers en andere deskundigen aan het woord over onder andere het klimaatbeleid en immigratie problemen. Maar ook het linkse beleid van de publieke omroep komt aan de orde. Ik moet zeggen dat het een en ander mijn ogen wel heeft geopend.
Ik heb SGP gestemd, maar heb zeker sympathie voor het FvD.
:hi
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Thierry Baudet

Bericht door refo »

Op dit forum staan kunstenaars, journalisten en wetenschappers ook slecht aangeschreven.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Thierry Baudet

Bericht door Bezorgd »

Maar dat de media een bedenkelijke rol speelt is wel helder lijkt me.
Dat viel me ook op in de aanloop naar de verkiezingen. Vaak was het eenzijdig.
En nu ook weer bij Trump, hij was al lang veroordeeld zonder dat het onderzoek was afgerond.
Onterecht blijkt nu, in iedergeval onbewezen.
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Thierry Baudet

Bericht door JCRyle »

Uit een ander topic:
Luther schreef:Na de toespraak van Baudet afgelopen woensdag kan ieder toch hoop ik concluderen wat een enge kanten er aan deze partij zitten.
Welke enge kanten zitten dan aan deze partij?

Edit: Voor alle helderheid weet ik in welke hoe Baudet en Forum voor Democratie getrokken wordt. Dus ook welke enge kanten aan deze partij zouden kleven. Alleen dit wordt gebaseerd op bepaalde terminologie. Maar is er meer basis om dergelijke beweringen te doen?
Laatst gewijzigd door JCRyle op 25 mar 2019, 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Thierry Baudet

Bericht door J.C. Philpot »

Ik vind het jammer dat de gevestige partijen de behoefte niet oppakken. Dan zou er geen markt meer zijn voor roepende eenlingen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Thierry Baudet

Bericht door Mara »

Burgemeester Martijn Vroom (CDA) van Krimpen aan den IJssel krijgt veel kritiek over zich heen na het plaatsen van een wat cryptisch facebookbericht. Daarin lijkt hij te verwijzen naar Forum voor Democratie-voorman Thierry Baudet.

Op zijn persoonlijke facebookpagina schrijft de burgemeester: ‘Iemand zei tegen me dat de elite geen boeken leest. Ofzo. Dus heb ik wat boeken die ik voor m’n studie doornam maar weer op de leesstapel gelegd. Kijken of ik er nog weer wat van op kan steken.’ Daarbij heeft hij meerdere foto's geplaatst van boeken over fascisme en nazi’s. Zoals het boek ‘De taal van het derde rijk’ en ‘Nazi’s een waarschuwing uit het verleden’.
https://www.ad.nl/rotterdam/burgemeeste ... k~a5fce2e9

Hij heeft het bericht uiteindelijk dan toch maar zelf verwijderd van zijn FBpagina.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Zeeuw
Berichten: 11591
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Thierry Baudet

Bericht door Zeeuw »

J.C. Philpot schreef:Ik vind het jammer dat de gevestige partijen de behoefte niet oppakken. Dan zou er geen markt meer zijn voor roepende eenlingen.
Exact. En ook echt gaan luisteren naar de achterban.
elbert
Berichten: 1340
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:04
Contacteer:

Re: Thierry Baudet

Bericht door elbert »

ZWP schreef:Baudet moet dan zelf ook wel op zijn woorden en woordkeuze letten hè. Die verwijzingen komen niet uit de lucht vallen.
Iedereen moet op zijn woorden letten. Dat geldt ook voor degenen die zijn opvattingen niet delen.
Wie Baudet voor nazi uitmaakt zonder daar een geloofwaardige onderbouwing voor te geven (en mijns inziens moet je dan meer bewijsmateriaal leveren dan dat hij het woord "boreaal" gebruikt), is bezig met hetzelfde als waar men bij Fortuyn mee bezig was.
Plaats reactie