Thierry Baudet

Ouddorp
Berichten: 367
Lid geworden op: 10 jul 2012, 12:01

Re: Thierry Baudet

Bericht door Ouddorp »

Voor christenen is het gevaar dubbel. Als de islam zich steeds onverdraagzamer manifesteert in onze samenleving wordt de roep van seculiere kant groter om de vrijheden waarvan zij gebruik maakt in te perken. Bijvoorbeeld de vrijheid van onderwijs. Maar ook bij het aanpakken van haatimams mag de overheid geen verschil maken tussen godsdiensten. En omdat christenen makkelijker aan te pakken zijn moslims kan het zo maar zijn dat een vermeend verkeerd woord in een preek over homoseksualtiet wordt aangegrepen om een proces aan te spannen.
Ouddorp
Berichten: 367
Lid geworden op: 10 jul 2012, 12:01

Re: Thierry Baudet

Bericht door Ouddorp »

Bertiel schreef:Noord Korea is en Sovjet Unie was gesecuraliseerd...
Van de top 50 van landen met christenvervolging zijn Noord-Korea en Rusland zo'n beetje de enige niet-islamitische landen.
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: Thierry Baudet

Bericht door Adje »

coco schreef:
eilander schreef:
coco schreef:
eilander schreef:@coco, heb je al eens gesproken met een christen uit Eritrea?
Vooralsnog niet. Is dat nodig om een standpunt in te kunnen nemen?
Denk je dat de atmosfeer voor christenen uit Eritrea er erg van opknapt in ons land, als de meerderheid ook hier straks moslim is?
Die laatste snap ik niet helemaal. Maar ik spreek af en toe wel een aantal christenen uit Eritrea. Aardige mensen die hard willen werken. Zeker één van hen is echt wel een indrukwekkend figuur. Daarvan durf ik gerust te zeggen dat hij een verrijking is.
Begin me een beetje af te vragen of de mensen die hier kritisch zijn op het FvD het partijprogramma wel kennen.
Heeft FvD een prolife standpunt?
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Thierry Baudet

Bericht door parsifal »

Ouddorp schreef:
Bertiel schreef:Noord Korea is en Sovjet Unie was gesecuraliseerd...
Van de top 50 van landen met christenvervolging zijn Noord-Korea en Rusland zo'n beetje de enige niet-islamitische landen.
Dan kun je ook de keuze maken die Wilders maakte en niemand meer toelaten uit die landen. Juist in zo'n geval moet je misschien barmhartige zijn in je asielbeleid.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
coco
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 mei 2016, 06:00

Re: Thierry Baudet

Bericht door coco »

@Adje
Ze zijn iig niet voor versoepeling van het huidige beleid. Daarnaast is iig meneer Baudet er een voorstander van om er vooral kritisch naar te kijken en het geen vanzelfsprekendheid te gaan vinden
Nu kom je vast met het argument dat dat toch wel een heel stukje minder is dan wat de SGP en de CU voorstaan. Dan heb je natuurlijk gelijk.
Laatst gewijzigd door coco op 19 jul 2019, 12:48, 2 keer totaal gewijzigd.
:hi
coco
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 mei 2016, 06:00

Re: Thierry Baudet

Bericht door coco »

DDD schreef:
coco schreef:
DDD schreef:Ik denk dat een van de eerste lessen op de school van Gods genade is, dat we tot de ontdekking komen dat we zelf niet zo'n verrijking zijn.

Als je daar voldoende aandacht voor hebt, dan krijg je niet snel discussies over anderen
Prachtig, prachtig... En dat door degene die hier werkelijk op alles en iedereen kritiek heeft..

Dan kun je wel helemaal stoppen met politiek bedrijven. Ze zijn allemaal nog niet zo slecht als ik, dus waarom zouden we iets willen veranderen!! :quoi
Er is wat mij betreft niets mis met kritiek, maar dat is iets anders dan vinden dat iemand er niet zou moeten zijn, of hier niet zou moeten zijn.

En verder: het is hier een discussieforum. In het dagelijks leven heb ik niet voortdurend kritiek al ben ik ook niet heel erg geneigd om in alles de meerderheid te volgen. Dat neemt niet weg dat ik bij de eerste 20 nieuwe berichten eens extra zal nadenken over wat jij schreef.
Als ze hier graag willen zijn mogen ze natuurlijk altijd op vakantie komen.
Zoals FvD al aangeeft in het immigratie standpunt zou je niet zo gul moeten zijn met permanente verblijfsvergunningen maar voorlopig een tijdelijke moeten verstrekken. En meer concentreren op opvang in land van herkomst.
:hi
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Thierry Baudet

Bericht door DDD »

Misschien moet Baudet dan eerst eens met het voorstel komen om 50 miljoen per jaar te reserveren voor opvang in de omgeving van herkomst. Dan praten we daarna verder over doorverwijzing daarheen. Als dat allemaal goed op poten staat.
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: Thierry Baudet

Bericht door Adje »

coco schreef:@Adje
Ze zijn iig niet voor versoepeling van het huidige beleid. Daarnaast is iig meneer Baudet er een voorstander van om er vooral kritisch naar te kijken en het geen vanzelfsprekendheid te gaan vinden
Nu kom je vast met het argument dat dat toch wel een heel stukje minder is dan wat de SGP en de CU voorstaan. Dan heb je natuurlijk gelijk.
Sommige zaken kan ik niet begrijpen. Bv. dat iemand die zich rekent tot de gereformeerde gezindte, zijn/haar stem uitbrengt op een seculiere partij! Ik ken christenen die zich helemaal niet rekenen tot de gereformeerde gezindte maar vanwege de beschermwaardigheid van het leven zijn/haar stem uitbrengt op de SGP of de CU.
Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Re: Thierry Baudet

Bericht door Boertje »

Gelet op hoe ze nu met Otten omgaan weet je wel waar het bij FVD omdraait: macht en ordinaire elitaire ijdeltuiterij. Moet je nou op zo'n stemmen?
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Thierry Baudet

Bericht door Geytenbeekje »

Adje schreef:
coco schreef:@Adje
Ze zijn iig niet voor versoepeling van het huidige beleid. Daarnaast is iig meneer Baudet er een voorstander van om er vooral kritisch naar te kijken en het geen vanzelfsprekendheid te gaan vinden
Nu kom je vast met het argument dat dat toch wel een heel stukje minder is dan wat de SGP en de CU voorstaan. Dan heb je natuurlijk gelijk.
Sommige zaken kan ik niet begrijpen. Bv. dat iemand die zich rekent tot de gereformeerde gezindte, zijn/haar stem uitbrengt op een seculiere partij! Ik ken christenen die zich helemaal niet rekenen tot de gereformeerde gezindte maar vanwege de beschermwaardigheid van het leven zijn/haar stem uitbrengt op de SGP of de CU.
Heb ik wel eens gedaan.
Een keer voor de provincie en waterschap.
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: Thierry Baudet

Bericht door Adje »

Geytenbeekje schreef:
Adje schreef: Sommige zaken kan ik niet begrijpen. Bv. dat iemand die zich rekent tot de gereformeerde gezindte, zijn/haar stem uitbrengt op een seculiere partij! Ik ken christenen die zich helemaal niet rekenen tot de gereformeerde gezindte maar vanwege de beschermwaardigheid van het leven zijn/haar stem uitbrengt op de SGP of de CU.
Heb ik wel eens gedaan.
Een keer voor de provincie en waterschap.
Welke verkiezingen het ook zijn, zelf breng ik mijn stem uit op de CU.
Waarom zou ik steeds van partij moeten wisselen?

Eigenlijk moet het in dit topic gaan over FvD/Thierry Baudet. Het rommelt momenteel binnen die partij!
Ik begrijp niet waarom mensen massaal op zo'n nieuwkomer stemmen, maar dat zal aan mij liggen.
coco
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 mei 2016, 06:00

Re: Thierry Baudet

Bericht door coco »

Adje schreef:
Geytenbeekje schreef:
Adje schreef: Sommige zaken kan ik niet begrijpen. Bv. dat iemand die zich rekent tot de gereformeerde gezindte, zijn/haar stem uitbrengt op een seculiere partij! Ik ken christenen die zich helemaal niet rekenen tot de gereformeerde gezindte maar vanwege de beschermwaardigheid van het leven zijn/haar stem uitbrengt op de SGP of de CU.
Heb ik wel eens gedaan.
Een keer voor de provincie en waterschap.
Welke verkiezingen het ook zijn, zelf breng ik mijn stem uit op de CU.
Waarom zou ik steeds van partij moeten wisselen?

Eigenlijk moet het in dit topic gaan over FvD/Thierry Baudet. Het rommelt momenteel binnen die partij!
Ik begrijp niet waarom mensen massaal op zo'n nieuwkomer stemmen, maar dat zal aan mij liggen.
Kun je echt geen reden bedenken??
Misschien omdat mensen het meer dan zat zijn?
Misschien geeft een nieuwkomer weer een beetje hoop dat er eindelijk eens iets veranderd en de gewone man serieus genomen wordt.
:hi
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Thierry Baudet

Bericht door parsifal »

coco schreef:
Adje schreef:
Geytenbeekje schreef:
Adje schreef: Sommige zaken kan ik niet begrijpen. Bv. dat iemand die zich rekent tot de gereformeerde gezindte, zijn/haar stem uitbrengt op een seculiere partij! Ik ken christenen die zich helemaal niet rekenen tot de gereformeerde gezindte maar vanwege de beschermwaardigheid van het leven zijn/haar stem uitbrengt op de SGP of de CU.
Heb ik wel eens gedaan.
Een keer voor de provincie en waterschap.
Welke verkiezingen het ook zijn, zelf breng ik mijn stem uit op de CU.
Waarom zou ik steeds van partij moeten wisselen?

Eigenlijk moet het in dit topic gaan over FvD/Thierry Baudet. Het rommelt momenteel binnen die partij!
Ik begrijp niet waarom mensen massaal op zo'n nieuwkomer stemmen, maar dat zal aan mij liggen.
Kun je echt geen reden bedenken??
Misschien omdat mensen het meer dan zat zijn?
Misschien geeft een nieuwkomer weer een beetje hoop dat er eindelijk eens iets veranderd en de gewone man serieus genomen wordt.
Alsof de gewone man of vrouw niet serieus wordt genomen door de traditionele partijen? Ze doen niet precies wat de gewone man of vrouw wil, omdat er miljoenen van die mannen en vrouwen zijn die allemaal iets anders willen. En ze moeten wat doen om het budget te laten kloppen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: Thierry Baudet

Bericht door Adje »

coco schreef:
Adje schreef:
Geytenbeekje schreef:
Adje schreef: Sommige zaken kan ik niet begrijpen. Bv. dat iemand die zich rekent tot de gereformeerde gezindte, zijn/haar stem uitbrengt op een seculiere partij! Ik ken christenen die zich helemaal niet rekenen tot de gereformeerde gezindte maar vanwege de beschermwaardigheid van het leven zijn/haar stem uitbrengt op de SGP of de CU.
Heb ik wel eens gedaan.
Een keer voor de provincie en waterschap.
Welke verkiezingen het ook zijn, zelf breng ik mijn stem uit op de CU.
Waarom zou ik steeds van partij moeten wisselen?

Eigenlijk moet het in dit topic gaan over FvD/Thierry Baudet. Het rommelt momenteel binnen die partij!
Ik begrijp niet waarom mensen massaal op zo'n nieuwkomer stemmen, maar dat zal aan mij liggen.
Kun je echt geen reden bedenken??
Misschien omdat mensen het meer dan zat zijn?
Misschien geeft een nieuwkomer weer een beetje hoop dat er eindelijk eens iets veranderd en de gewone man serieus genomen wordt.
Eigenlijk niet nee.
Wat zijn de mensen zat, daar ben ik eigenlijk best benieuwd naar. Zijn dat zaken die zoveel belangrijker zijn dan bv. euthanasie en abortus?
Het lijkt mij dat onze hoop op God gericht moet zijn, niet op een nieuwkomer die van de zijkant wat staat te roepen.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Thierry Baudet

Bericht door Zita »

Tjonge. Dag Thierry. Ik had het niet zien aankomen. Maar misschien neemt hij straks met voorkeursstemmen toch weer plaats in de kamer. 't Is een onvoorspelbaar jongmens.
Plaats reactie