Thierry Baudet

Bertiel
Berichten: 4582
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Thierry Baudet

Bericht door Bertiel »

ik vind de durum donner best wel een verrijking
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
-DIA-
Berichten: 32737
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Thierry Baudet

Bericht door -DIA- »

Naar aanleiding van opmerkingen in dit topic.

Is het niet een feit, dat daar, waar eens de Kerk bloeide, nu de Islam heerst? Is het niet opvallend dat daar waar het Christendom rijk heeft gebloeid, en vrijwel geheel verdwenen is, het vacuüm werd opgevuld met de valse leer van Mohammed? Denk aan Turkije en Noord-Afrika. Den aan Augustinus, Polycarpus van Smyrna, en zovelen. Waar zijn de zeven gemeenten gebleven? Wat is er van Carthago en Antiochië geworden?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Ouddorp
Berichten: 367
Lid geworden op: 10 jul 2012, 12:01

Re: Thierry Baudet

Bericht door Ouddorp »

Nee, helemaal niet. Eenmaal in Nederland worden volgende generaties seculierder. Soms is dat verschijnsel een soort van zegen.

Er zijn wel degelijk aanwijzingen dat de islam zeer dominant gaat worden in Nederland. Niet op korte termijn maar op lange termijn zeker. Van de kinderen die op dit moment worden geboren in Duitsland heeft 38% een niet-westerse achtergrond. Bijna de helft! Nederland is zo ver nog niet maar gaat zeker ook die kant op. Als je 100 jaar verder kijkt hebben we echt een compleet andere samenleving. Die weleens zeer onvriendelijk kan worden t.o.v. christenen. Als we ons zorgen maken over het klimaat kijken we wel verder vooruit maar dit laten we allemaal maar gewoon gebeuren.

https://www.elsevierweekblad.nl/nederla ... er-460377/
coco
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 mei 2016, 06:00

Re: Thierry Baudet

Bericht door coco »

[/quote="eilander"]
Wacht even, ik deel best je zorgen. Maar je gaat nu zelf een zijspoor op. Ik reageer alleen maar op jouw opmerking:
coco schreef:Dat is inderdaad wat de linkse media ons wijs proberen te maken. Dat het ons land zou verrijken. Nou, het duurt al even, en van enige verrijking heb ik nog niks gemerkt.
[/quote]
Dus 1 Eritrese christen tegenover honderd moslims is nog steeds een verrijking?
:hi
coco
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 mei 2016, 06:00

Re: Thierry Baudet

Bericht door coco »

Bertiel schreef:ik vind de durum donner best wel een verrijking
Alleen voor mensen met een moeilijke stoelgang dan..
:hi
coco
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 mei 2016, 06:00

Re: Thierry Baudet

Bericht door coco »

refo schreef:Nee, helemaal niet. Eenmaal in Nederland worden volgende generaties seculierder. Soms is dat verschijnsel een soort van zegen.
En zo werd @refo langzaam in slaap gesust..
:hi
coco
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 mei 2016, 06:00

Re: Thierry Baudet

Bericht door coco »

refo schreef:
coco schreef:
DDD schreef:Ik denk dat een van de eerste lessen op de school van Gods genade is, dat we tot de ontdekking komen dat we zelf niet zo'n verrijking zijn.

Als je daar voldoende aandacht voor hebt, dan krijg je niet snel discussies over anderen
Prachtig, prachtig... En dat door degene die hier werkelijk op alles en iedereen kritiek heeft..

Dan kun je wel helemaal stoppen met politiek bedrijven. Ze zijn allemaal nog niet zo slecht als ik, dus waarom zouden we iets willen veranderen!! :quoi
Bij de verschillende evangelisatieposten van de gergem kun je een bijbel krijgen. Want gezien deze reactie heb je er blijkbaar geen.
Sorry, ik lees alleen de Statenvertaling
:hi
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9189
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Thierry Baudet

Bericht door parsifal »

Ouddorp schreef:
Nee, helemaal niet. Eenmaal in Nederland worden volgende generaties seculierder. Soms is dat verschijnsel een soort van zegen.

Er zijn wel degelijk aanwijzingen dat de islam zeer dominant gaat worden in Nederland. Niet op korte termijn maar op lange termijn zeker. Van de kinderen die op dit moment worden geboren in Duitsland heeft 38% een niet-westerse achtergrond. Bijna de helft! Nederland is zo ver nog niet maar gaat zeker ook die kant op. Als je 100 jaar verder kijkt hebben we echt een compleet andere samenleving. Die weleens zeer onvriendelijk kan worden t.o.v. christenen. Als we ons zorgen maken over het klimaat kijken we wel verder vooruit maar dit laten we allemaal maar gewoon gebeuren.

https://www.elsevierweekblad.nl/nederla ... er-460377/
Niet-westers is echt wat anders dan Moslim. Ik vraag me trouwens af hoe mijn zoon in de statistieken komt met een Indonesische moeder. De samenleving verandert inderdaad en op veel plaatsen wordt de islam minder tolerant (Indonesië is een voorbeeld) maar ook zie je op veel plaatsen de moslims seculariseren.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Thierry Baudet

Bericht door DDD »

coco schreef:
DDD schreef:Ik denk dat een van de eerste lessen op de school van Gods genade is, dat we tot de ontdekking komen dat we zelf niet zo'n verrijking zijn.

Als je daar voldoende aandacht voor hebt, dan krijg je niet snel discussies over anderen
Prachtig, prachtig... En dat door degene die hier werkelijk op alles en iedereen kritiek heeft..

Dan kun je wel helemaal stoppen met politiek bedrijven. Ze zijn allemaal nog niet zo slecht als ik, dus waarom zouden we iets willen veranderen!! :quoi
Er is wat mij betreft niets mis met kritiek, maar dat is iets anders dan vinden dat iemand er niet zou moeten zijn, of hier niet zou moeten zijn.

En verder: het is hier een discussieforum. In het dagelijks leven heb ik niet voortdurend kritiek al ben ik ook niet heel erg geneigd om in alles de meerderheid te volgen. Dat neemt niet weg dat ik bij de eerste 20 nieuwe berichten eens extra zal nadenken over wat jij schreef.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8935
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Thierry Baudet

Bericht door J.C. Philpot »

parsifal schreef:
Ouddorp schreef:
Nee, helemaal niet. Eenmaal in Nederland worden volgende generaties seculierder. Soms is dat verschijnsel een soort van zegen.

Er zijn wel degelijk aanwijzingen dat de islam zeer dominant gaat worden in Nederland. Niet op korte termijn maar op lange termijn zeker. Van de kinderen die op dit moment worden geboren in Duitsland heeft 38% een niet-westerse achtergrond. Bijna de helft! Nederland is zo ver nog niet maar gaat zeker ook die kant op. Als je 100 jaar verder kijkt hebben we echt een compleet andere samenleving. Die weleens zeer onvriendelijk kan worden t.o.v. christenen. Als we ons zorgen maken over het klimaat kijken we wel verder vooruit maar dit laten we allemaal maar gewoon gebeuren.

https://www.elsevierweekblad.nl/nederla ... er-460377/
Niet-westers is echt wat anders dan Moslim. Ik vraag me trouwens af hoe mijn zoon in de statistieken komt met een Indonesische moeder. De samenleving verandert inderdaad en op veel plaatsen wordt de islam minder tolerant (Indonesië is een voorbeeld) maar ook zie je op veel plaatsen de moslims seculariseren.
Mee eens.

Verder vind ik het militante secularisme een groter gevaar voor het christendom in west-europa als de islam.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Ouddorp
Berichten: 367
Lid geworden op: 10 jul 2012, 12:01

Re: Thierry Baudet

Bericht door Ouddorp »

Niet mee eens. In de geseculariseerde landen leven christenen in relatieve vrijheid. In islamitische landen is de situatie voor christenen veel moeilijker. Kijk maar eens naar de lijst van Open Doors.
Bertiel
Berichten: 4582
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Thierry Baudet

Bericht door Bertiel »

Noord Korea is en Sovjet Unie was gesecuraliseerd...
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
-DIA-
Berichten: 32737
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Thierry Baudet

Bericht door -DIA- »

Ouddorp schreef:
Nee, helemaal niet. Eenmaal in Nederland worden volgende generaties seculierder. Soms is dat verschijnsel een soort van zegen.

Er zijn wel degelijk aanwijzingen dat de islam zeer dominant gaat worden in Nederland. Niet op korte termijn maar op lange termijn zeker. Van de kinderen die op dit moment worden geboren in Duitsland heeft 38% een niet-westerse achtergrond. Bijna de helft! Nederland is zo ver nog niet maar gaat zeker ook die kant op. Als je 100 jaar verder kijkt hebben we echt een compleet andere samenleving. Die weleens zeer onvriendelijk kan worden t.o.v. christenen. Als we ons zorgen maken over het klimaat kijken we wel verder vooruit maar dit laten we allemaal maar gewoon gebeuren.

https://www.elsevierweekblad.nl/nederla ... er-460377/
Misschien dat niet ieder het merkt. Zondag merkte ds. op dat de contouren van de grote verdrukking, voorafgaande aan de wederkomst nu al zichtbaar worden.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8935
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Thierry Baudet

Bericht door J.C. Philpot »

Ouddorp schreef:Niet mee eens. In de geseculariseerde landen leven christenen in relatieve vrijheid. In islamitische landen is de situatie voor christenen veel moeilijker. Kijk maar eens naar de lijst van Open Doors.
Dan heb je het over landen met een Islamitische meerderheid. In het westen zijn christenen inderdaad relatief vrij, maar ik merk wel steeds meer signalen dat deze vrijheid steeds meer afgenomen word door het militante secularisme. Het einde is wat dat betreft nog niet in zicht.

Mocht op langere termijn een moslim-meerderheid komen word dat wellicht ook een gevaar. Maar op dit moment zie ik dus een gevaarlijker front.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
elbert
Berichten: 1340
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:04
Contacteer:

Re: Thierry Baudet

Bericht door elbert »

refo schreef:Nee, helemaal niet. Eenmaal in Nederland worden volgende generaties seculierder. Soms is dat verschijnsel een soort van zegen.
We zien regelmatig eerder het tegenovergestelde: een mislukte integratie en jongeren van de 2e of 3e generatie die zich meer op de islam richten dan hun ouders of grootouders.
Plaats reactie