Thierry Baudet

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Thierry Baudet

Bericht door Mara »

coco schreef:
Het lijkt nu net alsof je wilt zeggen: de mensen (christenen) die FVD stemmen weten eigenlijk niet waar FVD voor staat.
Dat zei ik niet!
coco schreef:Maar begrijpt de gemiddelde burger dit?
Een percentage mensen gaat zich pas in de partijstandpunten verdiepen als de stemming nabij is. Ze weten soms tot in het stemhokje niet waar ze op gaan stemmen.
En dan blijven er misschien dingen uit het laatste debat hangen, of een goede uitspraak, waar ze op wachtten.
Baudet is slim, hij gebruikt uitdrukkingen doorspekt met bijbelse kretologie, om daarmee een christen over de streep te trekken, die teleurgesteld is geraakt in de gevestigde partijen.
Maar zagen zij ook die rare foto, waarop deze meneer geheel bloot te zien was en gewoon verspreid werd via de social media?
coco schreef:Zoals iedere weldenkende kiezer hebben ook FVD stemmers zich verdiept.
Je zegt het.
Dus dan wordt het stemgedrag, zoals jij het zegt: of je nu door de kat gebeten wordt of door de hond, het doet pijn en het bloedt.
Neutrale partijen bestaan niet, het is nooit neutraal.
Waarom wil hij het onderwijs naar Fins model invoeren? Misschien om 1 neutrale school te introduceren?


De Finnen geven niet minder lessen doordat ze betere lessen geven, maar doordat ze veel minder vakken geven. Wij moeten in ons onderwijs het voorbeeld van het persoonlijk onderwijs volgen, betoogt Misha van Denderen.
FINS ONDERWIJS
https://www.onderwijsvanmorgen.nl/het-f ... -nederland


“Hij is een racist, daar zou je als christen niet op moeten willen stemmen.” De theoloog des vaderlands, Stefan Paas, windt er geen doekjes om in de NieuwLicht-uitzending die afgelopen maandag werd uitgezonden.

Het debat over de vraag of je het als christen kunt maken om op Thierry Baudet te stemmen, woedt eigenlijk al sinds de start van Baudets politieke activiteiten. De meningen zijn hevig verdeeld. Sommige christenen zien in Baudet een groot gevaar, een soort rattenvanger van Hamelen. Hij flirt met de christelijke traditie, noemde zijn Forum voor Democratie ooit zelfs ‘de meest christendomvriendelijke partij van Nederland’, maar is zelf geen gelovig christen. En dus, zeggen zijn tegenstanders, moet je niet op hem stemmen: hij gebruikt het christendom vooral om zich af te zetten tegen de islam. En daar komt zijn flirt met extreemrechts gedachtegoed (boreaal, ontmoetingen met hardcore racisten, etc.) nog eens bij.
bron: eo.nl
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
coco
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 mei 2016, 06:00

Re: Thierry Baudet

Bericht door coco »

Mara schreef:
coco schreef:
Het lijkt nu net alsof je wilt zeggen: de mensen (christenen) die FVD stemmen weten eigenlijk niet waar FVD voor staat.
Dat zei ik niet!
coco schreef:Maar begrijpt de gemiddelde burger dit?
Een percentage mensen gaat zich pas in de partijstandpunten verdiepen als de stemming nabij is. Ze weten soms tot in het stemhokje niet waar ze op gaan stemmen.
En dan blijven er misschien dingen uit het laatste debat hangen, of een goede uitspraak, waar ze op wachtten.
Baudet is slim, hij gebruikt uitdrukkingen doorspekt met bijbelse kretologie, om daarmee een christen over de streep te trekken, die teleurgesteld is geraakt in de gevestigde partijen.
Maar zagen zij ook die rare foto, waarop deze meneer geheel bloot te zien was en gewoon verspreid werd via de social media?
coco schreef:Zoals iedere weldenkende kiezer hebben ook FVD stemmers zich verdiept.
Je zegt het.
Dus dan wordt het stemgedrag, zoals jij het zegt: of je nu door de kat gebeten wordt of door de hond, het doet pijn en het bloedt.
Neutrale partijen bestaan niet, het is nooit neutraal.
Waarom wil hij het onderwijs naar Fins model invoeren? Misschien om 1 neutrale school te introduceren?


De Finnen geven niet minder lessen doordat ze betere lessen geven, maar doordat ze veel minder vakken geven. Wij moeten in ons onderwijs het voorbeeld van het persoonlijk onderwijs volgen, betoogt Misha van Denderen.
FINS ONDERWIJS
https://www.onderwijsvanmorgen.nl/het-f ... -nederland


“Hij is een racist, daar zou je als christen niet op moeten willen stemmen.” De theoloog des vaderlands, Stefan Paas, windt er geen doekjes om in de NieuwLicht-uitzending die afgelopen maandag werd uitgezonden.

Het debat over de vraag of je het als christen kunt maken om op Thierry Baudet te stemmen, woedt eigenlijk al sinds de start van Baudets politieke activiteiten. De meningen zijn hevig verdeeld. Sommige christenen zien in Baudet een groot gevaar, een soort rattenvanger van Hamelen. Hij flirt met de christelijke traditie, noemde zijn Forum voor Democratie ooit zelfs ‘de meest christendomvriendelijke partij van Nederland’, maar is zelf geen gelovig christen. En dus, zeggen zijn tegenstanders, moet je niet op hem stemmen: hij gebruikt het christendom vooral om zich af te zetten tegen de islam. En daar komt zijn flirt met extreemrechts gedachtegoed (boreaal, ontmoetingen met hardcore racisten, etc.) nog eens bij.
bron: eo.nl
Ik zei ook niet dat je dat zei, maar dat je dat leek te willen zeggen.
De mensen/bronnen die je citeert zijn nou niet direct SGP stemmers. Oftewel, er kunnen heel veel motieven zijn om NIET op een partij te stemmen. Daarnaast kunnen er ook heel veel motieven zijn om WEL op een partij te stemmen. Je kunt bijvoorbeeld ook tactisch stemmen omdat een paar grote thema's je aanspreken, en een partij het potentieel heeft om de winnaar te worden van verkiezingen. Daarmee stem je voor een ommekeer in het huidige kromme, anti christelijke, linkse beleid. Aangezien de SGP er steeds minder toe doet, mede omdat ze klassieke standpunten verbloemen en minder fier en vrij ten gehore brengen, de Christen Unie al helemaal geen partij is waar je als weldenkend mens op kunt stemmen, ga je voor het beste alternatief.
Ik heb ook weleens een foto van Kees van der Staaij gezien waarop hij overduidelijk z'n tanden een tijdje niet gepoetst had. Is dat ook een reden om geen SGP meer te stemmen?
Mensen doen soms gekke dingen, ik ook, ik denk zelfs jij ook(?), Maar dat wil niet zeggen dat ze geen rake dingen kunnen zeggen of de oprechte intentie hebben iets goeds te doen voor hun land,
toch?
:hi
coco
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 mei 2016, 06:00

Re: Thierry Baudet

Bericht door coco »

-DIA- schreef:
coco schreef:
-DIA- schreef: Maar laten we wel wezen! FVD is een puur seculiere partij. Ik herinner me geen beroep op de Schrift binnen die partij. Daarom kan (in principe) deze partij alle kanten op. Dus nooit FVD, dan nog liever een verwaterde SGP. Die wil zich nog op de Schrift beroepen, al wordt dat niet zo serieus meer genomen, want er zijn (zo het lijkt) nog een aantal SGP'ers die 'buiten de werkelijkheid' staan.
Dat is een afweging die je kunt maken. Dat is voor ieder persoonlijk. Het is op z'n minst een seculiere partij waar ik me een heel eind in kan vinden. Op medisch/ethisch vlak zijn ze iig geen VVD, waar sommige christenen zich bij thuis zeggen te voelen. En het is een partij die voor de duidelijke ommekeer kan zorgen die Nederland zo nodig heeft (mijns inziens)
Misschien even doordenken: Als we het FVD omarmen, gaan we dan niet om de dochteren van dat land te bezien? En wat zouden dan de gevolgen kunnen zijn?
Ik begrijp je punt wel. Maar wat gebeurt er als we VVD,GL, D66, PvdA enz enz laten doormodderen?
We hoeven niemand massaal te omarmen. Maar we hoeven ons ook niet af te zetten tegen mensen met goede ideeën, zoals bijvoorbeeld de CU dat placht te doen.
:hi
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Thierry Baudet

Bericht door DDD »

@Coco:
Hoe kom je op het idee dat je als weldenkend mens niet op de ChristenUnie zou kunnen stemmen? Het tegendeel is het geval.
coco
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 mei 2016, 06:00

Re: Thierry Baudet

Bericht door coco »

DDD schreef:@Coco:
Hoe kom je op het idee dat je als weldenkend mens niet op de ChristenUnie zou kunnen stemmen? Het tegendeel is het geval.
Ik zie niet dat iemand in eigen oog niet heel weldenkend zou kunnen zijn :langue
:hi
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Thierry Baudet

Bericht door DDD »

Dat is helder, maar was niet de vraag.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Thierry Baudet

Bericht door Mara »

coco schreef:
Ik begrijp je punt wel. Maar wat gebeurt er als we VVD,GL, D66, PvdA enz enz laten doormodderen?
We hoeven niemand massaal te omarmen. Maar we hoeven ons ook niet af te zetten tegen mensen met goede ideeën, zoals bijvoorbeeld de CU dat placht te doen.
coco schreef:Je kunt bijvoorbeeld ook tactisch stemmen omdat een paar grote thema's je aanspreken, en een partij het potentieel heeft om de winnaar te worden van verkiezingen. Daarmee stem je voor een ommekeer in het huidige kromme, anti christelijke, linkse beleid. Aangezien de SGP er steeds minder toe doet, mede omdat ze klassieke standpunten verbloemen en minder fier en vrij ten gehore brengen,
Als je een tactische stem uit wil brengen, moet je dat zodanig doen dat niemand je stem krijgt.
En de SGP is (te) klein geworden, omdat veel mensen dus tactisch gestemd hebben of het niet volledig met de SGP standpunten eens zijn.
En als ze dan nog een andere christelijke partij zouden nemen, nee, dan gaan ze naar GroenLinks of PVV.
Ik vind dat onbegrijpelijk.

Er zijn politici die ik zeer respecteer en waardeer, maar toch niet op kan stemmen omdat ze een fundament missen, nl. de Bijbel.
Wat heb ik eraan als ik meer in mijn portemonnee krijg, of de elektrische auto wordt goedkoper en de bijbelse normen en waarden gaan overboord?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Thierry Baudet

Bericht door eilander »

Een partij die Gods Woord niet als fundament heeft, kan nooit, maar dan ook nooit de omkeer in ons land te weeg brengen die ons land nodig heeft. Elke stem op zo'n partij (strategisch of niet-strategisch) is zonde.
coco
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 mei 2016, 06:00

Re: Thierry Baudet

Bericht door coco »

coco schreef:
DDD schreef:@Coco:
Hoe kom je op het idee dat je als weldenkend mens niet op de ChristenUnie zou kunnen stemmen? Het tegendeel is het geval.
Ik zie niet dat iemand in eigen oog niet heel weldenkend zou kunnen zijn :langue
Een weldenkend mens doet zijn uiterste best om de cultuur en identiteit van ons land te behouden.
Een weldenkend mens zet niet de deur wijd open voor mensen die geen ander doel hebben als het christendom om zeep te helpen.
Een weldenkend mens werkt niet graag samen met mensen die geen ander doel hebben ons land verder te seculariseren.
Enz ....enz
:hi
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Thierry Baudet

Bericht door DDD »

Ik zou eerder zeggen: een kortzichtig mens. Maar dit lijkt me een duidelijk verschil van inzicht. :D
coco
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 mei 2016, 06:00

Re: Thierry Baudet

Bericht door coco »

Mara schreef:
coco schreef:
Ik begrijp je punt wel. Maar wat gebeurt er als we VVD,GL, D66, PvdA enz enz laten doormodderen?
We hoeven niemand massaal te omarmen. Maar we hoeven ons ook niet af te zetten tegen mensen met goede ideeën, zoals bijvoorbeeld de CU dat placht te doen.
coco schreef:Je kunt bijvoorbeeld ook tactisch stemmen omdat een paar grote thema's je aanspreken, en een partij het potentieel heeft om de winnaar te worden van verkiezingen. Daarmee stem je voor een ommekeer in het huidige kromme, anti christelijke, linkse beleid. Aangezien de SGP er steeds minder toe doet, mede omdat ze klassieke standpunten verbloemen en minder fier en vrij ten gehore brengen,
Als je een tactische stem uit wil brengen, moet je dat zodanig doen dat niemand je stem krijgt.
En de SGP is (te) klein geworden, omdat veel mensen dus tactisch gestemd hebben of het niet volledig met de SGP standpunten eens zijn.
En als ze dan nog een andere christelijke partij zouden nemen, nee, dan gaan ze naar GroenLinks of PVV.
Ik vind dat onbegrijpelijk.

Er zijn politici die ik zeer respecteer en waardeer, maar toch niet op kan stemmen omdat ze een fundament missen, nl. de Bijbel.
Wat heb ik eraan als ik meer in mijn portemonnee krijg, of de elektrische auto wordt goedkoper en de bijbelse normen en waarden gaan overboord?
Vraagje: welke andere christelijke partij is er nog in Nederland in jouw ogen? Even afgezien van de partijen met een christelijke naam die er niet meer toe doet?
En ja, ik vind het ook onbegrijpelijk dat je op de PVV of GL stemt. Daarom zeg ik: stem dan maar FVD.
En het is natuurlijk onzin dat de tactische stemmers ervoor gezorgd hebben dat de SGP klein is gebleven. Het hele christendom in Nederland is tanende.
Daarnaast blijft het natuurlijk gewoon een kwestie van smaak. Naast de oerdegelijke B van der vlies en iets hippere Van der Staay zal Baudet wellicht iets te frivool zijn.
:hi
coco
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 mei 2016, 06:00

Re: Thierry Baudet

Bericht door coco »

DDD schreef:Ik zou eerder zeggen: een kortzichtig mens. Maar dit lijkt me een duidelijk verschil van inzicht. :D
Dat lijkt me ook
:hi
coco
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 mei 2016, 06:00

Re: Thierry Baudet

Bericht door coco »

eilander schreef:Een partij die Gods Woord niet als fundament heeft, kan nooit, maar dan ook nooit de omkeer in ons land te weeg brengen die ons land nodig heeft. Elke stem op zo'n partij (strategisch of niet-strategisch) is zonde.
Dit vind ik wel wat te kort door de bocht. En dat voor een evenwichtig mens als jou (afgaande op de gelezen postings)
Dan zou je bijna wel moeten stellen dat een democratie als geheel gewoon zondig is..
:hi
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Thierry Baudet

Bericht door Mara »

coco schreef: Vraagje: welke andere christelijke partij is er nog in Nederland in jouw ogen? Even afgezien van de partijen met een christelijke naam die er niet meer toe doet?
Ik volg de ChristenUnie - zeker sinds de komst van Segers - met zeer grote interesse.
Als ik het echt echt niet weet, stem ik blanco. Dat is tot nu toe eenmaal gebeurd.
coco schreef:En het is natuurlijk onzin dat de tactische stemmers ervoor gezorgd hebben dat de SGP klein is gebleven. Het hele christendom in Nederland is tanende.
Nee dat denk ik ook niet, maar ik heb hier wel degelijke RFers zien beweren dat ze op GL of andere partij gestemd hebben, met volle overtuiging.
Of alleen maar kritiek uitten op de SGP.
coco schreef:Daarnaast blijft het natuurlijk gewoon een kwestie van smaak. Naast de oerdegelijke B van der vlies en iets hippere Van der Staay zal Baudet wellicht iets te frivool zijn.
In dat geval zou ik op Mark Rutte stemmen. ;) Hoe die er na al die jaren nog zo fris en fruitig uit blijft zien. Goeie genen denk ik.
Maar hij heeft een tefalrug en dat is in zo'n geval wel handig.

En meneer van der Vlies zag er wel oerdegelijk uit en was stabiel, maar hij was absoluut niet saai als hij in een praatprogramma aanschoof. Dan kon hij zo adrem en geestig uit de hoek komen. Begonnen die ogen te twinkelen. Ik was fan van hem.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Thierry Baudet

Bericht door eilander »

coco schreef:
eilander schreef:Een partij die Gods Woord niet als fundament heeft, kan nooit, maar dan ook nooit de omkeer in ons land te weeg brengen die ons land nodig heeft. Elke stem op zo'n partij (strategisch of niet-strategisch) is zonde.
Dit vind ik wel wat te kort door de bocht. En dat voor een evenwichtig mens als jou (afgaande op de gelezen postings)
Dan zou je bijna wel moeten stellen dat een democratie als geheel gewoon zondig is..
Misschien ben ik minder evenwichtig dan je denkt. En inderdaad heeft de democratie bedenkelijke kanten, wat mij betreft. Dat komt bij FvD weer duidelijk naar voren.
Plaats reactie