Provinciale Statenverkiezingen

Weet u op welke partij u gaat stemmen?

Ja, ik weet al op welke partij ik ga stemmen
62
78%
Nee, ik twijfel nog
12
15%
Ik ga niet stemmen
6
8%
Anders
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 80

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Jantje »

Luther schreef:
Jantje schreef:
Luther schreef:
refo schreef:De SGP heeft een behoorlijk slechte uitslag
Dat lijkt me een behoorlijk voorbarige uitspraak. De opkomst was behoorlijk hoger.
Van der Staaij heeft goede hoop dat de tweede zetel blijft. Hoe denk jij daar over?
Ik weet het niet. De SGP wint overal stemmen, maar verliest procentueel door de hogere opkomst.
Laten we hopen en bidden dat het toch zo mag zijn.

Bij alle politieke aardverschuivingen van deze dag schoot me Psalm 82 te binnen:
1. Een psalm van Asaf.
God staat in de vergadering Godes, Hij oordeelt in het midden der goden.
2. Hoe lang zult gijlieden onrecht oordelen, en het aangezicht der goddelozen aannemen? Sela.
3. Doet recht den arme en den wees, rechtvaardigt den verdrukte en den arme.
4. Verlost den arme en den behoeftige, rukt hem uit der goddelozen hand.
5. Zij weten niet en verstaan niet, zij wandelen steeds in duisternis; dies wankelen alle fundamenten der aarde.
6. Ik heb wel gezegd: Gij zijt goden, en gij zijt allen kinderen des Allerhoogsten;
7. Nochtans zult gij sterven als een mens, en als een van de vorsten zult gij vallen.
8. Sta op, o God, oordeel het aardrijk; want Gij bezit alle natiën.

Mag dat laatste gedeelte van vers 8 onze troost maar zijn, ook als de politiek zich zal verharden.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door -DIA- »

Als deze trend (wat wel te vrezen is) doorzet in zowel de Eerste als de Tweede Kamer vrees ik voor de regeerbaarheid van dit land. Zeker voor het restje dat nog probeert te leven naar Bijbelse normen en waarden.
Wat we eerder al uitspraken dat er zich over ons land een oordeel voltrekt zonder dat een veel mensen dat merken.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1240
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Klavart »

Bruna schreef:Zuid Holland staat op 1 zetel itt 2 vorige keer.
Dit moet zijn: Zuid-Holland staat op 2 zetels itt 3 vorige keer.
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Zeeuw »

Luther schreef:
refo schreef:De SGP heeft een behoorlijk slechte uitslag
Dat lijkt me een behoorlijk voorbarige uitspraak. De opkomst was behoorlijk hoger.
Volgens mij ook. Hier in Zeeland van 6 naar 5 zetels, maar de 6e was een restzetel door lijstverbinding met de CU.
Ik lees net dat SGP 1000 stemmen meer dan vorige keer had. Keurig resultaat hier dus.
Laatst gewijzigd door Zeeuw op 21 mar 2019, 06:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Zeeuw »

-DIA- schreef:Als deze trend (wat wel te vrezen is) doorzet in zowel de Eerste als de Tweede Kamer vrees ik voor de regeerbaarheid van dit land. Zeker voor het restje dat nog probeert te leven naar Bijbelse normen en waarden.
Wat we eerder al uitspraken dat er zich over ons land een oordeel voltrekt zonder dat een veel mensen dat merken.
Voor wat betreft dat eerste zeker ja. Grote versplintering. Vwb de laatste zinnen, ik denk dat FvD daar echt geen slechtere partij als GL of PVV in is.
Voor veel mensen die ik spreek is FvD het redelijke alternatief voor PVV. Mensen zijn bepaalde dingen echt beu, waarbij de druppel de aanpak van de energietransitie was.
We gaan het zien. Gelukkig mogen we weten dat niets de Heere uit de hand loopt.
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1471
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Jeremiah »

Mooi dat de SGP de 2 Senaatszetels houdt. Daarnaast een zetel winst voor de CU. De anti-christelijke D66 verliest fors. Dat is allemaal reden tot dankbaarheid.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Wandelende »

Jeremiah schreef:Mooi dat de SGP de 2 Senaatszetels houdt. Daarnaast een zetel winst voor de CU. De anti-christelijke D66 verliest fors. Dat is allemaal reden tot dankbaarheid.
Dat is allemaal waar.
Maar het hart wordt niet gegeven aan een minder seculiere partij. FVD staat er in de kern, op zgn. christelijke normen en waarden, niet anders in dan D66. Alleen door hun conservatieve en nationalistische houding verschillen ze stevig van de D66 en die houding trekt helaas ook christenen aan.
(~)
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door parsifal »

Wandelende schreef:
Jeremiah schreef:Mooi dat de SGP de 2 Senaatszetels houdt. Daarnaast een zetel winst voor de CU. De anti-christelijke D66 verliest fors. Dat is allemaal reden tot dankbaarheid.
Dat is allemaal waar.
Maar het hart wordt niet gegeven aan een minder seculiere partij. FVD staat er in de kern, op zgn. christelijke normen en waarden, niet anders in dan D66. Alleen door hun conservatieve en nationalistische houding verschillen ze stevig van de D66 en die houding trekt helaas ook christenen aan.
Een klein verschil is er wel. FvD staat nog voor de vrijheid van onderwijs. Ik heb geen hoge pet op van Baudet en de partij staat voor veel dingen waar ik het totaal niet mee eens ben, maar de vrijheid van onderwijs is wel een belangrijk punt voor de vrijheid van Christenen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Erskinees »

Jeremiah schreef:Mooi dat de SGP de 2 Senaatszetels houdt.
De tweede zetel is overigens nog steeds niet helemaal zeker.
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Erasmiaan »

Het is nog heel erg spannend. Ik hoop het wel voor Schalk. In je eentje alles doen is geen sinecure. Op dit moment is de SGP niet cruciaal om tot meerderheden te komen. Maar dat zal mogelijk per dossier verschillen. En we weten niet wanneer er weer Tweede Kamerverkiezingen zijn en wat dan de nieuwe werkelijkheid zal worden. Dus laten we bidden en hopen dat de tweede zetel aan de SGP ten deel valt.
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1471
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Jeremiah »

SGP nu op 1. :hum
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Ditbenik »

Jeremiah schreef:SGP nu op 1. :hum
Maar wellicht kan de puzzel met CU er nog toe leiden dat het er toch twee worden. Als ze daar iets over hebben kan bv de gecombineerde lijst in Brabant op de SGP stemmen zodat CU er 4 heeft en de SGP 2.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Mara »

We gingen ditmaal niet in ons wijkbureau stemmen, maar verderop, op de route naar een afspraak. Dit stembureau heeft meestal een lagere opkomst, maar gisteravond niet.
Veel onnodig oponthoud van mensen die hun ID nog moesten zoeken in binnenzak of portefeuille, uitgebreid de lijsten nog eens doornamen.
Toch te laat op de afspraak. :hum
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door refo »

Ditbenik schreef:
Jeremiah schreef:SGP nu op 1. :hum
Maar wellicht kan de puzzel met CU er nog toe leiden dat het er toch twee worden. Als ze daar iets over hebben kan bv de gecombineerde lijst in Brabant op de SGP stemmen zodat CU er 4 heeft en de SGP 2.
Als de CU Noord-Brabant krijgtL dab heeft de CU 3,75 zetel en de SGP 1,6 zetel
Als de SGP hem krijgt: 3.55 en 1,8.
Het is allemaal nog niet zo zeker.
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Erasmiaan »

refo schreef:
Ditbenik schreef:
Jeremiah schreef:SGP nu op 1. :hum
Maar wellicht kan de puzzel met CU er nog toe leiden dat het er toch twee worden. Als ze daar iets over hebben kan bv de gecombineerde lijst in Brabant op de SGP stemmen zodat CU er 4 heeft en de SGP 2.
Als de CU Noord-Brabant krijgtL dab heeft de CU 3,75 zetel en de SGP 1,6 zetel
Als de SGP hem krijgt: 3.55 en 1,8.
Het is allemaal nog niet zo zeker.
De vraag is: heeft de CU met 3.55 nog een vierde zetel? En met 3.75?
Plaats reactie