Stemwijzer

Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Stemwijzer.

Bericht door Ditbenik »

-DIA- schreef:
Ditbenik schreef:
-DIA- schreef:
Ditbenik schreef:
ah, dan is mijn stem niet van invloed geweest. Ik heb bij de gemeenteraadsverkiezingen voor het eerst van mijn leven geen SGP maar CDA gestemd. Die werd promt gehalveerd. Een paar dagen later hoorde ik wat ze werkelijk gingen doen. Toen heb ik me voorgenomen plaatselijk en provinciaal niet meer te gaan stemmen.
Neem me niet kwalijk, maar ik had al lang geconstateerd dat u geen echte SGP's kon zijn.
Neem me niet kwalijk, maar ik had al lang geconstateerd dat u een ster bent in het ongehoord oordelen over en veroordelen van anderen. De SGP vindt mij blijkbaar nog steeds een echte SGP-er want ze hebben keurig mijn contributie geÏnd. Ik ben inmiddels 37 jaar lid van de SGP en ik zou niet weten waarom ik dan nu opeens geen echte SGP-er zou zijn. Uw opmerking raakt kant nog wal en ik ervaar hem als bewust kwetsend.
Kan zijn, de SGP heeft tegenwoordig een wat bredere achterban.
Er zij nu SGP'ers die zich niet zouden herkennen in de lijn die de oprichter ds. Kersten voorstond.
In die visie is herkenbaar dat u niet in die lijn lijkt te staan.
Maar ik kan me vergissen.
Wat een onzin. Ds Kersten leefde allang niet meer toen ik geboren ben. Ik ben uit de tijd van ds Abma en lid van dezelfde kerk als ds Abma. Ja, ik weet dat voor jou voldoende is om een nieuwe veroordeling uit te spreken. Ds. Abma waar 'maar Hervormd', zoals ik ook 'maar Hervormd' ben. Maar laat duidelijk zijn dat de SGP altijd een 'maar Hervormd' deel heeft gehad. Het slaat helemaal nergens op om alleen leden van de Ger Gem als echte SGP-ers te zien en anderen niet.
Het is ook veel zeggend dat je op mijn opmerking dat ik het als bewust kwetsend ervaar niet meer weet te zeggen dan 'kan zijn'. Wat een arrogante hoogmoed.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Stemwijzer.

Bericht door Ditbenik »

Zeeuw schreef:
Ditbenik schreef:
ah, dan is mijn stem niet van invloed geweest. Ik heb bij de gemeenteraadsverkiezingen voor het eerst van mijn leven geen SGP maar CDA gestemd. Die werd promt gehalveerd. Een paar dagen later hoorde ik wat ze werkelijk gingen doen. Toen heb ik me voorgenomen plaatselijk en provinciaal niet meer te gaan stemmen.
Ik begrijp dat laatste niet. Er zal een reden geweest om van SGP naar CDA te switchen. Zijn nu beide plaatselijk voor je afgevallen? Zo teleurgesteld?
Het CDA is afgevallen ja. De SGP doet hier en in de provincie niet mee aan de verkiezingen. In mijn vorige woonplaatsen wel.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Stemwijzer.

Bericht door -DIA- »

Ditbenik schreef:
-DIA- schreef:
Ditbenik schreef: Neem me niet kwalijk, maar ik had al lang geconstateerd dat u een ster bent in het ongehoord oordelen over en veroordelen van anderen. De SGP vindt mij blijkbaar nog steeds een echte SGP-er want ze hebben keurig mijn contributie geÏnd. Ik ben inmiddels 37 jaar lid van de SGP en ik zou niet weten waarom ik dan nu opeens geen echte SGP-er zou zijn. Uw opmerking raakt kant nog wal en ik ervaar hem als bewust kwetsend.
Kan zijn, de SGP heeft tegenwoordig een wat bredere achterban.
Er zij nu SGP'ers die zich niet zouden herkennen in de lijn die de oprichter ds. Kersten voorstond.
In die visie is herkenbaar dat u niet in die lijn lijkt te staan.
Maar ik kan me vergissen.
Wat een onzin. Ds Kersten leefde allang niet meer toen ik geboren ben. Ik ben uit de tijd van ds Abma en lid van dezelfde kerk als ds Abma. Ja, ik weet dat voor jou voldoende is om een nieuwe veroordeling uit te spreken. Ds. Abma waar 'maar Hervormd', zoals ik ook 'maar Hervormd' ben. Maar laat duidelijk zijn dat de SGP altijd een 'maar Hervormd' deel heeft gehad. Het slaat helemaal nergens op om alleen leden van de Ger Gem als echte SGP-ers te zien en anderen niet.
Het is ook veel zeggend dat je op mijn opmerking dat ik het als bewust kwetsend ervaar niet meer weet te zeggen dan 'kan zijn'. Wat een arrogante hoogmoed.
Dit is echt een denigrerende en zeer suggestieve uitspraak. Verder ga ik er niet op in. Dat is begrijpelijk dacht ik. En niet alleen de SGP is tegen dergelijke uitspraken.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Stemwijzer

Bericht door eilander »

@Ditbenik reageert inderdaad nogal fel, maar jij begon met te stellen dat hij geen echte SGP-er kon zijn. Dat vind ik ook niet fair. En dat heeft Ditbenik als kwetsend ervaren.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Stemwijzer

Bericht door Tiberius »

Verder on-topic maar weer, broeders.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Stemwijzer.

Bericht door Zeeuw »

Ditbenik schreef:
Zeeuw schreef:
Ditbenik schreef:
ah, dan is mijn stem niet van invloed geweest. Ik heb bij de gemeenteraadsverkiezingen voor het eerst van mijn leven geen SGP maar CDA gestemd. Die werd promt gehalveerd. Een paar dagen later hoorde ik wat ze werkelijk gingen doen. Toen heb ik me voorgenomen plaatselijk en provinciaal niet meer te gaan stemmen.
Ik begrijp dat laatste niet. Er zal een reden geweest om van SGP naar CDA te switchen. Zijn nu beide plaatselijk voor je afgevallen? Zo teleurgesteld?
Het CDA is afgevallen ja. De SGP doet hier en in de provincie niet mee aan de verkiezingen. In mijn vorige woonplaatsen wel.
Helder. Je kunt uiteraard altijd zelf de oprichter van een plaatselijke afdeling zijn he :D
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Stemwijzer.

Bericht door Ditbenik »

Zeeuw schreef:
Ditbenik schreef:
Zeeuw schreef:
Ditbenik schreef:
ah, dan is mijn stem niet van invloed geweest. Ik heb bij de gemeenteraadsverkiezingen voor het eerst van mijn leven geen SGP maar CDA gestemd. Die werd promt gehalveerd. Een paar dagen later hoorde ik wat ze werkelijk gingen doen. Toen heb ik me voorgenomen plaatselijk en provinciaal niet meer te gaan stemmen.
Ik begrijp dat laatste niet. Er zal een reden geweest om van SGP naar CDA te switchen. Zijn nu beide plaatselijk voor je afgevallen? Zo teleurgesteld?
Het CDA is afgevallen ja. De SGP doet hier en in de provincie niet mee aan de verkiezingen. In mijn vorige woonplaatsen wel.
Helder. Je kunt uiteraard altijd zelf de oprichter van een plaatselijke afdeling zijn he :D
Nee, zelf een plaatselijke kiesvereniging oprichten is geen optie. Ik ben jarenlang actief betrokken geweest bij de SGP maar op het moment dat ik geroepen werd tot een taak in Gods Koninkrijk ben ik daar accuut meegestopt. Voor die tijd sloeg ik nooit een vergadering of bijeenkomst over, na die tijd ben ik nog één keer op een vergadering geweest. Ik ben van mening dat ambtsdragers e.d. volledig beschikbaar moeten zijn voor het Koninkrijk en politiek aan anderen over moeten laten. Om die reden heb sinds die tijd ook nooit meer op een kieslijst willen staan.

Verder hebben in de hele provincie, afgerond op hele procenten, bij de laatste landelijke verkiezingen in de hele provincie 0% op de SGP gestemd.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Stemwijzer.

Bericht door Zeeuw »

Ditbenik schreef:
Nee, zelf een plaatselijke kiesvereniging oprichten is geen optie. Ik ben jarenlang actief betrokken geweest bij de SGP maar op het moment dat ik geroepen werd tot een taak in Gods Koninkrijk ben ik daar accuut meegestopt. Voor die tijd sloeg ik nooit een vergadering of bijeenkomst over, na die tijd ben ik nog één keer op een vergadering geweest. Ik ben van mening dat ambtsdragers e.d. volledig beschikbaar moeten zijn voor het Koninkrijk en politiek aan anderen over moeten laten. Om die reden heb sinds die tijd ook nooit meer op een kieslijst willen staan.

Verder hebben in de hele provincie, afgerond op hele procenten, bij de laatste landelijke verkiezingen in de hele provincie 0% op de SGP gestemd.
Heldere en juiste keuze!
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Stemwijzer

Bericht door refo »

Inmiddels is Zuid-Holland ook beschikbaar.
Uitslag: FvD, PVV en CDA.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Stemwijzer

Bericht door Zeeuw »

refo schreef:Inmiddels is Zuid-Holland ook beschikbaar.
Uitslag: FvD, PVV en CDA.
Ik had VVD, Forum en PVV.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Stemwijzer

Bericht door Herman »

SGP 76%
CDA 69%
DENK 66%

Niet slecht voor 3 seconden per vraag en een niet gestuurd gewicht.
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Stemwijzer

Bericht door Desiree »

Super gekibbel partij ;)
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Stemwijzer

Bericht door Desiree »

Aha.. helder. Wie dit ben ik is. Gelezen toendertijd. Met belangstelling overigens.

Maar ik ga weer wat doen. Vanaaf ff stemwijzer proberen.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Stemwijzer

Bericht door Roos2018 »

PVV 67%
SP 56%
D66 56%
Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Re: Stemwijzer

Bericht door Boertje »

Bij mij komt SGP als hoogste uit de bus 67%, gevolgd door CDA en Denk :quoi Was voor mij toch al duidelijk wat ik ging stemmen, wat mooi bevestigd wordt door stemwijzer. . :nananere
Plaats reactie