Het beleid van president Trump

Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Adje »

gallio schreef: Daar staat tegenover dat iemand die dit zegt
Moderator Frank Luntz asked Trump whether he has ever asked God for forgiveness for his actions.

"I am not sure I have. I just go on and try to do a better job from there. I don't think so," he said. "I think if I do something wrong, I think, I just try and make it right. I don't bring God into that picture. I don't."

Trump said that while he hasn't asked God for forgiveness, he does participate in Holy Communion.

"When I drink my little wine -- which is about the only wine I drink -- and have my little cracker, I guess that is a form of asking for forgiveness, and I do that as often as possible because I feel cleansed," he said. "I think in terms of 'let's go on and let's make it right.'"
geen christen is. Helaas bevestigt hij dit nog vrijwel elke dag in zijn uitspraken en handelen.
Galaten 5:22 zegt het volgende:
Maar de vrucht des Geestes is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, matigheid.

Het is natuurlijk mooi dat wij Trump prijzen om zijn anti abortus beleid. Maar verstaan wij in Nederland ook onze roeping?
Als men in Nederland ook zoiets wil, zullen om te beginnen alle (reformatorische) christenen hun stem uit moeten brengen op een politieke partij die de beschermwaardigheid van het (ongeboren) leven in het programma heeft staan.

Op dit reformatorische forum lees ik echter dat diverse mensen hun stem geven aan SP, FvD , PVV.
PVV 3
FvD 2
SP 3

https://www.rd.nl/vandaag/politiek/ophe ... -1.1574033
Als ik bovenstaand lees dan lopen bij mij de rillingen over de rug!
In mijn regio heeft bv. de SGP bij de PS verkiezingen veel stemmen verloren. FvD heeft heel veel stemmen gekregen...
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9198
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door parsifal »

Dit gaat niet direct over het beleid van president Trump (het is op staatsniveau, net als de abortuswetgeving die eerder genoemd is), maar het geeft wel een punt van zorg aan over de eerder in deze discussie genoemde abortuswetgeving. Het gaat ook over hoe je de vraag naar abortus kunt verminderen.
https://www.washingtonpost.com/national ... 7aae144c59

Een van de gevallen waar sommige tegenstanders van abortus, abortus wel gerechtvaardigd vinden is als de zwangerschap het gevolg is van verkrachting. In Alabama is ook in dit geval abortus niet toegestaan. Echter in Alabama is de situatie voor een verkrachte vrouw nog erger, omdat de verkrachter in principe ouderlijke rechten heeft over het kind. Dit betekent in praktijk dat een vrouw die na verkrachting een kind krijgt met de verkrachter zaken moet regelen over de opvoeding (en zo met de verkrachter geconfronteerd wordt). Ik kan me voorstellen dat dit een extra reden is voor een slachtoffer van verkrachting om voor abortus te willen kiezen. Daarom lijkt het me ook dat dit soort onrechtvaardige wetgeving over ouderschap heel snel aangepast moet worden (en aangepast had moeten worden voordat abortus na verkrachting weer moeilijker gemaakt werd).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9198
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door parsifal »

https://www.bbc.com/news/uk-wales-48622001

Iets luchtiger nieuws over een grappige taalfout. Ging het mogelijk om Moby Dick Cheney?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Mara »

:haha
Hij heeft 1 liegbeestje minder om zich heen nu.

De ‘leugens’, een doodzonde voor een presidentiële woordvoerder, zullen haar nog lang achtervolgen. Vorig jaar zei Sanders dat ze herinnerd wilde worden als ‘transparant en eerlijk’. Maar journalisten klaagden dat ze vaak niet de waarheid sprak en de media misleidde. Op een gegeven moment factcheckte CNN haar live tijdens een persconferentie. Met het uitkomen van het Mueller-rapport in april, kregen de media stevige munitie in handen voor hun verwijt dat de leugen regeerde op de persconferenties van Sanders.

Tegenover de speciale aanklager gaf ze onder ede toe dat ze niet de waarheid had verteld toen ze Trumps besluit in 2017 verdedigde om FBI-directeur James Comey te ontslaan. Sanders zei toen op een persconferentie dat ‘talloze medewerkers van de FBI’ het vertrouwen in Comey hadden verloren. Het was echter nergens op gebaseerd, bekende ze tegenover het Mueller-team.

Sanders had op opmerking ter plekke verzonnen. ‘Ze heeft een nalatenschap vol oneerlijkheid’, aldus Lockhart vrijdag in een opiniestuk voor CNN. Hij was tussen 1998 en 2000 woordvoerder van Clinton. Lockhart: ‘Ze maakte een voormalige hoge regeringsfunctionaris zwart met een verhaal dat helemaal verzonnen was. Wat betreft haar erfenis: ik zal haar herinneren als de woordvoerder die het normaal hielp maken dat de media de vijand is van het volk. Dat is niet iets om trots op te zijn.’

Volkskrant.nl
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Boertje »

Ook Trump, kan er wat van. Wat die man allemaal niet bij elkaar verzint....volgens de Amerikaanse media zit in ieder statement van hem wel een leugen. En hij komt er mee weg. Als je de recensies leest over de boeken die over hem verschenen zijn dan verbaast het mij dat dit nog niet tot ongelukken heeft geleid op het toneel van de wereldpolitiek. Pas een verslag gelezen over zijn bezoek aan Engeland. Daar kijken de royals hem met hun nek aan, na zijn botte gedrag. En je zal zien straks wordt hij nog herkozen ook.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Bezorgd »

Boertje schreef:Ook Trump, kan er wat van. Wat die man allemaal niet bij elkaar verzint....volgens de Amerikaanse media zit in ieder statement van hem wel een leugen. En hij komt er mee weg. Als je de recensies leest over de boeken die over hem verschenen zijn dan verbaast het mij dat dit nog niet tot ongelukken heeft geleid op het toneel van de wereldpolitiek. Pas een verslag gelezen over zijn bezoek aan Engeland. Daar kijken de royals hem met hun nek aan, na zijn botte gedrag. En je zal zien straks wordt hij nog herkozen ook.

Wat dom he van al die Amerikanen die Trump steunen..
Of kun je misschien ook positieve zaken benoemen?
Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Boertje »

Helaas niet, jij wel?
gallio
Berichten: 1970
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door gallio »

Boertje schreef:Ook Trump, kan er wat van. Wat die man allemaal niet bij elkaar verzint....volgens de Amerikaanse media zit in ieder statement van hem wel een leugen. En hij komt er mee weg. Als je de recensies leest over de boeken die over hem verschenen zijn dan verbaast het mij dat dit nog niet tot ongelukken heeft geleid op het toneel van de wereldpolitiek. Pas een verslag gelezen over zijn bezoek aan Engeland. Daar kijken de royals hem met hun nek aan, na zijn botte gedrag. En je zal zien straks wordt hij nog herkozen ook.
Die kans zit er inderdaad in. Hij gaf enkele dagen geleden aan dat als buitenlandse instanties iets negatiefs over andere kandidaten wisten hij dat best in geinteresseerd was. Na de nodige ophef krabbelt hij daar nu over terug, maar ondertussen weet iedereen dat Trump is open for business wat dat betreft. Hij doet echt zijn best om het democratische systeem van de VS om zeep te helpen.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Bezorgd »

Boertje schreef:Helaas niet, jij wel?
Rondom handelsoorlog boekt hij resultaten. Positieve zaken op gebied van Israel en prolife.
Of telt dat voor jou niet mee?
gallio
Berichten: 1970
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door gallio »

Bezorgd schreef:
Boertje schreef:Ook Trump, kan er wat van. Wat die man allemaal niet bij elkaar verzint....volgens de Amerikaanse media zit in ieder statement van hem wel een leugen. En hij komt er mee weg. Als je de recensies leest over de boeken die over hem verschenen zijn dan verbaast het mij dat dit nog niet tot ongelukken heeft geleid op het toneel van de wereldpolitiek. Pas een verslag gelezen over zijn bezoek aan Engeland. Daar kijken de royals hem met hun nek aan, na zijn botte gedrag. En je zal zien straks wordt hij nog herkozen ook.

Wat dom he van al die Amerikanen die Trump steunen..
Of kun je misschien ook positieve zaken benoemen?
40% steunt hem door dik en dun. En dat zijn vaak niet de best ingelichte burgers van het land.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Bezorgd »

gallio schreef:
Bezorgd schreef:
Boertje schreef:Ook Trump, kan er wat van. Wat die man allemaal niet bij elkaar verzint....volgens de Amerikaanse media zit in ieder statement van hem wel een leugen. En hij komt er mee weg. Als je de recensies leest over de boeken die over hem verschenen zijn dan verbaast het mij dat dit nog niet tot ongelukken heeft geleid op het toneel van de wereldpolitiek. Pas een verslag gelezen over zijn bezoek aan Engeland. Daar kijken de royals hem met hun nek aan, na zijn botte gedrag. En je zal zien straks wordt hij nog herkozen ook.

Wat dom he van al die Amerikanen die Trump steunen..
Of kun je misschien ook positieve zaken benoemen?
40% steunt hem door dik en dun. En dat zijn vaak niet de best ingelichte burgers van het land.
Weet je, dit gedrag, ik vind dat zo neerbuigend.
Links Nederland doet of al die Amerikanen helemaal gek zijn.
Vorige week hoorde ik nog een criticaster op Radio 1. Hij had helemaal niets met Trump, maar zei wel: "Trump is wel echt bezig om zijn verkiezingsbeloften waar te maken, dat kan van veel politici niet gezegd worden" Dat vond ik toch wel eerlijk van die man.
gallio
Berichten: 1970
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door gallio »

Bezorgd schreef: Weet je, dit gedrag, ik vind dat zo neerbuigend.
Links Nederland doet of al die Amerikanen helemaal gek zijn.
Vorige week hoorde ik nog een criticaster op Radio 1. Hij had helemaal niets met Trump, maar zei wel: "Trump is wel echt bezig om zijn verkiezingsbeloften waar te maken, dat kan van veel politici niet gezegd worden" Dat vond ik toch wel eerlijk van die man.
Heel veel van wat Trump doet is met veel dreigementen richting andere landen proberen handelsconcessies af te dwingen. Vaak is het eind resultaat niet veel beter voor de VS dan de situatie daarvoor, maar dat weerhoudt hem niet om te claimen dat hij een grote overwinning behaald heeft. Voor zijn achterban is dat voldoende.

Trump wil een withete economie en records op de aandelenbeurzen. Dat hij internationaal vrijwel geen medewerking van andere landen meer hoeft te verwachten deert hem niet zo. Dat mag een volgende president opknappen.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10592
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Ad Anker »

Er wordt hier maar weer wat 'bittere' 'gal' 'geboerd'. Je zou er 'bezorgd' van worden.
Mannetje
Berichten: 7755
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Mannetje »

:D
Ad Anker schreef:Er wordt hier maar weer wat 'bittere' 'gal' 'geboerd'. Je zou er 'bezorgd' van worden.
:D

Gelukkig hebben we een 'anker' in de barre stormen.
-
gallio
Berichten: 1970
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door gallio »

Mannetje schreef::D
Ad Anker schreef:Er wordt hier maar weer wat 'bittere' 'gal' 'geboerd'. Je zou er 'bezorgd' van worden.
:D

Gelukkig hebben we een 'anker' in de barre stormen.
Twee zelfs ....
Plaats reactie