Het beleid van president Trump

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Mara »

eilander schreef:
Mara schreef:In tijden van voorspoed niet?
Ds. Joh. van der Poel zei eens, nadat hij met de gemeente gezongen had uit Psalm 86:4 ('k Ben gewoon, in bange dagen / Mijn benauwdheid U te klagen): Zo zijn wij. In bange dagen gaan we tot God roepen.

Hoe dan ook, het is wel Bijbels "In de dag der benauwdheid roep ik U aan..." En hoewel ik weet dat het in Amerika allemaal anders is dan hier, zou je ook kunnen waarderen dat een wereldleider dit zegt.
Als je dat bij Trump moeilijk vind, doe dan net alsof Obama dit gezegd heeft. ;)
Hoe verhoudt zich dan hiermee?
De Amerikaanse president Donald Trump heeft donderdag zware verwijten geuit jegens de Democraten na het zojuist beëindigde afzettingsproces tegen hem. In zijn eerste publieke opmerkingen sinds hij door de Senaat werd vrijgesproken van ambtsmisbruik, zei hij dat hij “een vreselijke beproeving had ondergaan door enkele zeer oneerlijke en corrupte mensen”.

“Ze hebben al het mogelijke gedaan om ons te vernietigen en hebben onze natie zeer gekwetst”, zei hij tijdens het 68ste Jaarlijke Nationale Gebedsontbijt in het Hilton in Washington.

“Ik hou niet van mensen die hun geloof gebruiken als rechtvaardiging om te doen waarvan zij weten dat het verkeerd is. Ook hou ik niet van mensen die zeggen: ‘Ik bid voor u’, wanneer zij weten dat dat niet zo is”, zei Trump op het National Prayer Breakfast.

De president haalde daarmee uit naar de voorzitter van het Huis van Afgevaardigden, Nancy Pelosi, en senator Mitt Romney, de enige Republikein die stemde voor zijn veroordeling. Beiden zaten in de zaal waar het gebedsontbijt plaatshad.
https://www.kro-ncrv.nl/katholiek/nieuw ... -te-bidden

Het ene moment hekelt hij mensen die voor hem bidden, het andere moment vraagt hij zijn aanhangers om gebed.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door eilander »

Ik vraag me werkelijk af of je dit soort dingen ook zou gaan uitzoeken als Obama dit had gezegd.
Maar uiteraard heb je die vrijheid.
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Zeeuw »

eilander schreef:Ik vraag me werkelijk af of je dit soort dingen ook zou gaan uitzoeken als Obama dit had gezegd.
Maar uiteraard heb je die vrijheid.
De kans dat hij in een dergelijke situatie terecht gekomen was, is nagenoeg 0.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Mara »

eilander schreef:Ik vraag me werkelijk af of je dit soort dingen ook zou gaan uitzoeken als Obama dit had gezegd.
Maar uiteraard heb je die vrijheid.
Het gaat nu niet over Obama, het gaat over de tweeslachtigheid van Trump.
Hij misbruikt dit en dat vind ik kwalijker dan zijn niet of wel bidden.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door eilander »

Prima allemaal hoor. Ik ben blij dat er een wereldleider is die dit zegt. En ik ben niet blij als een wereldleider - of dezelfde - heel andere dingen zegt.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Terri »

eilander schreef:Prima allemaal hoor. Ik ben blij dat er een wereldleider is die dit zegt. En ik ben niet blij als een wereldleider - of dezelfde - heel andere dingen zegt.
Helemaal eens eilander.
Om nu we dreigen te verdrinken te gaan discussiëren over welke persoon of waarom hij ons de reddingsboei aangereikt, is in deze niet belangrijk.
Het gebed is geen foefje, maar het meest wezenlijke in tijden van nood en dan houdt 'praten' op.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door helma »

2 Kronieken 7:13,14
13 Zo Ik den hemel toesluite, dat er geen regen zij, of zo Ik den sprinkhaan gebiede, het land te verteren, of zo Ik pest onder Mijn volk zende;

14 En Mijn volk, over dewelken Mijn Naam genoemd wordt, zich verootmoedigt en bidt, en zij Mijn aangezicht zoeken, en zich bekeren van hun boze wegen; zo zal Ik uit den hemel horen, en hun zonden vergeven, en hun land genezen.

Als alleen de zondelozen mogen bidden ziet het er slecht uit....
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door gallio »

eilander schreef:Ik vraag me werkelijk af of je dit soort dingen ook zou gaan uitzoeken als Obama dit had gezegd.
Maar uiteraard heb je die vrijheid.
Het is wel triest als je na meer dan drie jaar regering Trump nog steeds terug moet vallen op Obama-dit of Clinton-dat.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Wim Anker »

helma schreef:2 Kronieken 7:13,14
13 Zo Ik den hemel toesluite, dat er geen regen zij, of zo Ik den sprinkhaan gebiede, het land te verteren, of zo Ik pest onder Mijn volk zende;

14 En Mijn volk, over dewelken Mijn Naam genoemd wordt, zich verootmoedigt en bidt, en zij Mijn aangezicht zoeken, en zich bekeren van hun boze wegen; zo zal Ik uit den hemel horen, en hun zonden vergeven, en hun land genezen.

Als alleen de zondelozen mogen bidden ziet het er slecht uit....
Eens. Als ik mag bidden mag Trump het zeker.
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door gallio »

eilander schreef:Prima allemaal hoor. Ik ben blij dat er een wereldleider is die dit zegt. En ik ben niet blij als een wereldleider - of dezelfde - heel andere dingen zegt.
Zoals een wereldleider die zegt niet te bidden voor vergeving van zijn eigen zonden, dat had hij niet nodig, hij nam wel een stukje brood en een slokje wijn om zich van zijn zonden gereinigd te voelen.
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Geytenbeekje »

Misschien volgen er nu meer zijn voorbeeld.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door parsifal »

Dit is een goede stap van President Trump. Ik hoop dat het ook gecombineerd wordt met goed beleid en eerlijkheid over de verspreiding.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Mara »

Fake of waar?

De Amerikaanse president Donald Trump probeert Duitse wetenschappers die aan een potentieel coronavaccin werken naar Amerika te lokken met veel geld om het medicijn exclusief voor de VS te hebben. WELT AM SONNTAG hoorde dat in Duitse regeringskringen.

Het gaat over het in Tübingen gevestigde bedrijf CureVac, dat samenwerkt met het Paul Ehrlich Instituut om een ​​vaccin tegen het Sars-CoV-2-virus te produceren. Het zou er goed uit zien.

Dat is ook doorgedrongen tot de regering van Trump. Die zou de wetenschappers een miljard hebben geboden om het virus exclusief voor de VS te krijgen.

De regering van Merkel probeert de actie van Trump te stoppen. Dat is eenvoudig waar het gaat om het Paul Ehrlich Instituut: dat is staatseigendom. Maar CureVac is een privé-onderneming en dus in principe te koop.

Volgens Die Welt heeft de Duitse regering Curevac een financiële aanbieding gedaan om het eventuele vaccin voor Duitsland en Europa te behouden.
https://www.welingelichtekringen.nl/pol ... ijgen.html
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door gallio »

Mara schreef:Fake of waar?

De Amerikaanse president Donald Trump probeert Duitse wetenschappers die aan een potentieel coronavaccin werken naar Amerika te lokken met veel geld om het medicijn exclusief voor de VS te hebben. WELT AM SONNTAG hoorde dat in Duitse regeringskringen.

Het gaat over het in Tübingen gevestigde bedrijf CureVac, dat samenwerkt met het Paul Ehrlich Instituut om een ​​vaccin tegen het Sars-CoV-2-virus te produceren. Het zou er goed uit zien.

Dat is ook doorgedrongen tot de regering van Trump. Die zou de wetenschappers een miljard hebben geboden om het virus exclusief voor de VS te krijgen.

De regering van Merkel probeert de actie van Trump te stoppen. Dat is eenvoudig waar het gaat om het Paul Ehrlich Instituut: dat is staatseigendom. Maar CureVac is een privé-onderneming en dus in principe te koop.

Volgens Die Welt heeft de Duitse regering Curevac een financiële aanbieding gedaan om het eventuele vaccin voor Duitsland en Europa te behouden.
https://www.welingelichtekringen.nl/pol ... ijgen.html
De New York Times heeft het er ook over:
On Sunday, the company issued a statement in Germany describing its vaccine work. “CureVac refrains from commenting on current media speculations and clearly rejects claims about the sale of the company or its technology,” it said.

White House officials did not immediately respond to requests for comment. But two senior American officials said that some of the German news accounts first reporting the story were overblown, particularly with regard to any effort by the United States to secure exclusive access to a vaccine.
https://www.nytimes.com/2020/03/15/worl ... rmany.html
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1471
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Jeremiah »

Mara schreef:Fake of waar?

De Amerikaanse president Donald Trump probeert Duitse wetenschappers die aan een potentieel coronavaccin werken naar Amerika te lokken met veel geld om het medicijn exclusief voor de VS te hebben. WELT AM SONNTAG hoorde dat in Duitse regeringskringen.

Het gaat over het in Tübingen gevestigde bedrijf CureVac, dat samenwerkt met het Paul Ehrlich Instituut om een ​​vaccin tegen het Sars-CoV-2-virus te produceren. Het zou er goed uit zien.

Dat is ook doorgedrongen tot de regering van Trump. Die zou de wetenschappers een miljard hebben geboden om het virus exclusief voor de VS te krijgen.

De regering van Merkel probeert de actie van Trump te stoppen. Dat is eenvoudig waar het gaat om het Paul Ehrlich Instituut: dat is staatseigendom. Maar CureVac is een privé-onderneming en dus in principe te koop.

Volgens Die Welt heeft de Duitse regering Curevac een financiële aanbieding gedaan om het eventuele vaccin voor Duitsland en Europa te behouden.
https://www.welingelichtekringen.nl/pol ... ijgen.html
Te droevig voor woorden natuurlijk. Gelukkig geven de duitsers geen krimp.

https://www.ad.nl/buitenland/duits-bedr ... ~adc03ab7/
Plaats reactie