Het beleid van president Trump

gallio
Berichten: 1970
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door gallio »

elbert schreef:
Luther schreef:Trump is een gevaar voor de wereldveiligheid. Zijn uitlatingen over de NAVO zullen bij Poetin met gejuich ontvangen zijn. En in de Baltische Staten voelt men de gevolgen.
Trump staat erop dat de NAVO landen hun deel van de kosten betalen, zoals ze beloofd hebben. Als je hem daarom een gevaar voor de wereldvrede vindt, dan vind ik dat een bijzonder merkwaardige conclusie. Het zijn de wanbetalers die zichzelf in gevaar brengen, niet de Amerikaanse president. Daar legt hij terecht de vinger bij.
Verder hoeft men zich in de Baltische staten geen zorgen te maken over het Amerikaanse commitment, zolang zij hun eigen veiligheid serieus nemen. De VS gaan niet uit de NAVO treden. Daarvoor is een besluit van de Senaat nodig, omdat het om een verdrag gaat. De president gaat daar niet over.
Tenslotte: het was Bush junior die de volkomen onnodige oorlog in Irak begon. Het was Obama die zijn vliegtuigen liet bombarderen in Syrie en Libie. Trump heeft juist genoeg van dit soort nutteloze oorlogen die niets opleveren behalve tienduizenden doden en chaos.
En dan wordt hij een gevaar voor de wereldvrede genoemd.
Luther schreef:Vervolgens houdt hij vast aan de waanzin van het bouwen van een muur.
In landen als Israel, Turkije en Hongarije denkt men toch echt precies hetzelfde over het hebben van een muur om illegale immigratie (of terrorisme) tegen te gaan. Daar werkt dat beleid ook. Een land dat niet bereid is om zijn grenzen te bewaken, is geen land meer.
In het geval van de VS is het bovendien zo dat verschillende presidenten (van Clinton tot Obama!) zich hebben uitgesproken voor een stevigere bewaking van de grens met Mexico. Trump is er misschien luidruchtiger over, maar een deel van die muur staat er al (tijdens vorige regeringsperioden gebouwd) en is dus het gevolg van beleid van de VS wat er al 25 jaar is.
Het gaat niet zozeer over wat andere lidstaten besteden aan defensie, het gaat over de uitspraken over de laatste 3 jaar dat NATO verouderd zou zijn en dat de VS niet belooft andere lidstaten te helpen in het geval van agressie van Rusland.

De muur bij Mexico is een oplossing die niet werkt voor een probleem dat niet bestaat.
Wim Anker
Berichten: 3894
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Wim Anker »

Gelezen op twitter.
Twitter schreef:De 3 dagelijkse journaals in USA van NBC, ABC en CBS hebben in totaal 2202 minuten het afgelopen jaar besteed aan Trump en het Rusland complot. 3 dagen geleden concludeert bipartisan senaatcomité dat er GEEN complot was. Aantal minuten hierover tot op heden? NUL! Lachwekkend
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Ambtenaar »

Wim Anker schreef:
Twitter schreef:De 3 dagelijkse journaals in USA van NBC, ABC en CBS hebben in totaal 2202 minuten het afgelopen jaar besteed aan Trump en het Rusland complot. 3 dagen geleden concludeert bipartisan senaatcomité dat er GEEN complot was. Aantal minuten hierover tot op heden? NUL! Lachwekkend
Ik geloof niet dat Trump de favoriete president is van de meeste journalisten.
Erskinees
Berichten: 2749
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Erskinees »

Wim Anker schreef:Gelezen op twitter.
Twitter schreef:De 3 dagelijkse journaals in USA van NBC, ABC en CBS hebben in totaal 2202 minuten het afgelopen jaar besteed aan Trump en het Rusland complot. 3 dagen geleden concludeert bipartisan senaatcomité dat er GEEN complot was. Aantal minuten hierover tot op heden? NUL! Lachwekkend
Pas je zelf ook op voor complotten Wim?

Het comité heeft nog niets geconcludeerd. Het rapport moet nog geschreven worden. Er is alleen bekend dat er geen direct (!) bewijs is voor een pact tussen Trump en Rusland.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9193
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door parsifal »

Wim Anker schreef:
Ik heb het niet gehoord, maar ik heb wel liever iemand die - al is het ongepast - grapjes maakt over verkrachten maar verder deze vooral poogt tegen te gaan dan leiders, zoals in Zweden, die in hun dwaze drang naar diversiteit van het land het Zuid Afrika van Europa hebben gemaakt.
Jij weet net zo goed als ik dat de verkrachtingscijfers waarbij Zweden in de buurt van Zuid-Afrika komen voor een groot deel met de manier van tellen en de definitie van verkrachting in Zweden te maken heeft (en de aangiftebereidheid).

Het aantal verkrachtingen hier door mensen die niet in Zweden zijn geboren is inderdaad hoog met iets meer dan 50% van de veroordelingen voor mensen die buiten Europa zijn geboren wat aangeeft dat er een probleem is, maar niet van de extreme proporties die door sommigen gesuggereerd worden (en waardoor verkrachtingsproblematiek niet serieus wordt genomen, maar een argument in het migratiedebat wordt).

Verder. Hoe zijn de cijfers in de VS? Welk percentage verkrachters en moordenaars komt via de zuidgrens het land binnen?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Jantje »

Trump heeft gewoon de aard van een klein kind dat zijn zin niet krijgt. Hij is zo dwars dat hij álles op alles zet om dat toch door te drukken.

Echter: ik blijf erbij dat hij nog altijd beter is dan Hillary Clinton ooit had kunnen zijn.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Ouddorp
Berichten: 367
Lid geworden op: 10 jul 2012, 12:01

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Ouddorp »

Het aantal verkrachtingen hier door mensen die niet in Zweden zijn geboren is inderdaad hoog met iets meer dan 50% van de veroordelingen voor mensen die buiten Europa zijn geboren wat aangeeft dat er een probleem is, maar niet van de extreme proporties die door sommigen gesuggereerd worden
58% van de verkrachters is buiten Europa geboren meldde de BBC op 22 augustus 2018. Waarschijnlijk is dus ook nog een groot deel van de resterende 42% van niet-Westerse komaf, echter wel in Zweden geboren. Volgens mij is er dan toch echt wel een probleem van extreme proporties.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9193
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door parsifal »

Ouddorp schreef:
Het aantal verkrachtingen hier door mensen die niet in Zweden zijn geboren is inderdaad hoog met iets meer dan 50% van de veroordelingen voor mensen die buiten Europa zijn geboren wat aangeeft dat er een probleem is, maar niet van de extreme proporties die door sommigen gesuggereerd worden
58% van de verkrachters is buiten Europa geboren meldde de BBC op 22 augustus 2018. Waarschijnlijk is dus ook nog een groot deel van de resterende 42% van niet-Westerse komaf, echter wel in Zweden geboren. Volgens mij is er dan toch echt wel een probleem van extreme proporties.
Zweden heeft geen kolonieen gehad en er waren lange tijd minder niet-westerse allochtonen dan in Nederland. 7 keer meer verkrachtingen dan in Nederland kun je niet alleen aan migratie toeschrijven, zeker niet als de definities en de manier van tellen van verkrachting zoveel verschilt.

De VS heeft trouwens niet dat duidelijke verschil met Nederland in definitie van verkrachting wat de veel hogere cijfers in de VS kan verklaren. In de VS zag men problemen met de hoge verkrachtingscijfers op "colleges" iets waar Obama beleid voor heeft aangepast. Voor Trump's schuld schuiven richting Hispanics heb ik geen onderhoudende cijfers gezien.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Bezorgd »

Ik ben heel benieuwd wat Trump uit deze top gaat slepen.
Zo slim om voor onderhandelingen met Kim Jong-un even een handelsakkoord met Vietnam te sluiten.

Het zijn historische momenten.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9193
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door parsifal »

Bezorgd schreef:Ik ben heel benieuwd wat Trump uit deze top gaat slepen.
Zo slim om voor onderhandelingen met Kim Jong-un even een handelsakkoord met Vietnam te sluiten.

Het zijn historische momenten.
Het lijkt niet veel te zijn. Buiten dat is Trump wel heel lovend over Kim Jong-Un.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Bezorgd »

parsifal schreef:
Bezorgd schreef:Ik ben heel benieuwd wat Trump uit deze top gaat slepen.
Zo slim om voor onderhandelingen met Kim Jong-un even een handelsakkoord met Vietnam te sluiten.

Het zijn historische momenten.
Het lijkt niet veel te zijn. Buiten dat is Trump wel heel lovend over Kim Jong-Un.
Nee helaas.
Als je de lichaamstaal bekeek leek Kim Jong-Un deze keer veel zekerder en een veel stevigere positie te hebben.
Vorige keer leek hij wat gespannen.
ZWP
Berichten: 1669
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door ZWP »

Bezorgd schreef:
parsifal schreef:
Bezorgd schreef:Ik ben heel benieuwd wat Trump uit deze top gaat slepen.
Zo slim om voor onderhandelingen met Kim Jong-un even een handelsakkoord met Vietnam te sluiten.

Het zijn historische momenten.
Het lijkt niet veel te zijn. Buiten dat is Trump wel heel lovend over Kim Jong-Un.
Nee helaas.
Als je de lichaamstaal bekeek leek Kim Jong-Un deze keer veel zekerder en een veel stevigere positie te hebben.
Vorige keer leek hij wat gespannen.
Trump baalt; hij had vast gehoopt op wat afleiding van de binnenlandse probleempjes (advocaat Cohen...).
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door J.C. Philpot »

nu.nl schreef: Speciaal aanklager Robert Mueller heeft geen aanwijzingen gevonden dat de Amerikaanse president Donald Trump of diens medewerkers samenwerkten met Rusland.
Gelukkig is dit misverstand nu uit de weg geruimd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door J.C. Philpot »

Uit een ander topic:
Bezorgd schreef:Maar dat de media een bedenkelijke rol speelt is wel helder lijkt me.
Dat viel me ook op in de aanloop naar de verkiezingen. Vaak was het eenzijdig.
En nu ook weer bij Trump, hij was al lang veroordeeld zonder dat het onderzoek was afgerond.
Onterecht blijkt nu, in iedergeval onbewezen.
Helemaal mee eens.

Het lijkt soms dat als iemand in onze ogen onsympathiek is (Baudet, Trump), hij niks meer goed kan doen, en alle middelen geoorloofd zijn om iemand zwart te maken.

Nu ben ook ik geen fan van deze personen. Maar toch vind ik dat geen christelijke instelling.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9193
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door parsifal »

J.C. Philpot schreef:Uit een ander topic:
Bezorgd schreef:Maar dat de media een bedenkelijke rol speelt is wel helder lijkt me.
Dat viel me ook op in de aanloop naar de verkiezingen. Vaak was het eenzijdig.
En nu ook weer bij Trump, hij was al lang veroordeeld zonder dat het onderzoek was afgerond.
Onterecht blijkt nu, in iedergeval onbewezen.
Helemaal mee eens.

Het lijkt soms dat als iemand in onze ogen onsympathiek is (Baudet, Trump), hij niks meer goed kan doen, en alle middelen geoorloofd zijn om iemand zwart te maken.

Nu ben ook ik geen fan van deze personen. Maar toch vind ik dat geen christelijke instelling.
Veel van de serieuze kritiek op Trump was niet dat hij met de russen zou samenwerken (want dat werd nog onderzocht), maar de manier waarop hij reageerde op het onderzoek. Trump heeft de afgelopen maanden/jaren aardig wat getweed over de betrouwbaarheid en partijdigheid van Robert Mueller. Het is in ieder geval goed dat hij niet meer de onterechte kritiek krijgt.

Ondertussen kan nu de analyse Trump weer gaan over zijn economisch beleid, zijn wat vreemde keuze van mensen over wie hij lovend is, zijn tweedelende uitspraken enz.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie