Het beleid van president Trump

elbert
Berichten: 1340
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:04
Contacteer:

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door elbert »

J.C. Philpot schreef:Gelukkig is dit misverstand nu uit de weg geruimd.
Dit is meer dan een misverstand in mijn optiek. De Amerikaanse media hebben duizenden uren aan dit onderwerp besteed en de Democraten hebben dit verhaal gretig in stand gehouden. Dit was een "operatie beschadig de president".
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9189
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door parsifal »

elbert schreef:
J.C. Philpot schreef:Gelukkig is dit misverstand nu uit de weg geruimd.
Dit is meer dan een misverstand in mijn optiek. De Amerikaanse media hebben duizenden uren aan dit onderwerp besteed en de Democraten hebben dit verhaal gretig in stand gehouden. Dit was een "operatie beschadig de president".
Kun je dit onderbouwen? Er was een onderzoek naar Russische inmenging in de verkiezingen. Trump reageerde nogal aangebrand op het onderwerp en men was (m.i. met enige reden) bang dat Trump het onderzoek zou willen afbreken voor het klaar was. Maar liepen serieuze media als WP en NYT echt vooruit op de conclusies van het onderzoek? En welke democraten deden dat? Ja Late Night Shows etc deden dat, maar die zijn al een kruising tussen satire en nieuws (een beetje zoals Lubach). Zijn er echt leden van het congres, senatoren of gouveneurs die voor de muziek uitliepen en niet de conclusies van het onderzoek wilden afwachten?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
elbert
Berichten: 1340
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:04
Contacteer:

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door elbert »

parsifal schreef:Kun je dit onderbouwen? Er was een onderzoek naar Russische inmenging in de verkiezingen. Trump reageerde nogal aangebrand op het onderwerp en men was (m.i. met enige reden) bang dat Trump het onderzoek zou willen afbreken voor het klaar was. Maar liepen serieuze media als WP en NYT echt vooruit op de conclusies van het onderzoek? En welke democraten deden dat?
De "serieuze media" (waaronder ook CNN, de WP en de NYT) vroegen de president recht op de man af of hij een Russische spion was en hebben duizenden uren besteed in praatprogramma's met daarin de suggestie dat hij dat inderdaad was. "Legal trouble for the president" was een terugkerend thema in die uitzendingen (ik heb er meerdere gezien). Als je al die programma's nog eens terug wilt kijken (of lezen), heb je denk ik voor jaren lees- en kijktijd nodig om ze allemaal terug te zien/lezen.
Al die zendtijd was voornamelijk pure speculatie.
Een onderzoek naar Russische inmenging was mijns inziens op zijn plaats (omdat die er waarschijnlijk wel is geweest), maar de aandacht eromheen zou mijns inziens nooit zo groot geweest zijn, als niet tegelijkertijd de suggestie werd gewekt dat Trump er iets mee te maken had en dat hij schuldig was. Dat was natuurlijk koren op de molen van degenen die een flinke hekel aan Trump hadden, maar met de feiten had het niet zoveel uit te staan.
Nu begint men zich toch wel af te vragen of al die media aandacht wel zo goed was en dat lijkt me een goede zaak: https://www.washingtonpost.com/lifestyl ... 01a26b0cc2
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9189
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door parsifal »

elbert schreef:
parsifal schreef:Kun je dit onderbouwen? Er was een onderzoek naar Russische inmenging in de verkiezingen. Trump reageerde nogal aangebrand op het onderwerp en men was (m.i. met enige reden) bang dat Trump het onderzoek zou willen afbreken voor het klaar was. Maar liepen serieuze media als WP en NYT echt vooruit op de conclusies van het onderzoek? En welke democraten deden dat?
De "serieuze media" (waaronder ook CNN, de WP en de NYT) vroegen de president recht op de man af of hij een Russische spion was en hebben duizenden uren besteed in praatprogramma's met daarin de suggestie dat hij dat inderdaad was. "Legal trouble for the president" was een terugkerend thema in die uitzendingen (ik heb er meerdere gezien). Als je al die programma's nog eens terug wilt kijken (of lezen), heb je denk ik voor jaren lees- en kijktijd nodig om ze allemaal terug te zien/lezen.
Al die zendtijd was voornamelijk pure speculatie.
Een onderzoek naar Russische inmenging was mijns inziens op zijn plaats (omdat die er waarschijnlijk wel is geweest), maar de aandacht eromheen zou mijns inziens nooit zo groot geweest zijn, als niet tegelijkertijd de suggestie werd gewekt dat Trump er iets mee te maken had en dat hij schuldig was. Dat was natuurlijk koren op de molen van degenen die een flinke hekel aan Trump hadden, maar met de feiten had het niet zoveel uit te staan.
Nu begint men zich toch wel af te vragen of al die media aandacht wel zo goed was en dat lijkt me een goede zaak: https://www.washingtonpost.com/lifestyl ... 01a26b0cc2
CNN is echt van een andere orde dan WP en NYT. Veel van de kritiek op Trump (en mogelijke legale problemen) van de NYT en WP gingen over andere dingen dan de mogelijke samenwerking met Rusland, namelijk leugens, misbruik campagne gelden, "obstruction of justice", allemaal dingen waar wel degelijk aanwijzingen voor zijn en onderzoek naar op zijn plaats is, maar waar geen onderzoek naar afgerond is.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
elbert
Berichten: 1340
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:04
Contacteer:

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door elbert »

parsifal schreef:CNN is echt van een andere orde dan WP en NYT. Veel van de kritiek op Trump (en mogelijke legale problemen) van de NYT en WP gingen over andere dingen dan de mogelijke samenwerking met Rusland, namelijk leugens, misbruik campagne gelden, "obstruction of justice", allemaal dingen waar wel degelijk aanwijzingen voor zijn en onderzoek naar op zijn plaats is, maar waar geen onderzoek naar afgerond is.
Ik ben het met je eens dat de beide kranten die je noemt, voorzichtiger zijn dan de tv zenders. Misschien is het ook wel omdat geschreven stukken beter te controleren zijn. Maar ook deze kranten waren bezig met het speculeren over wat er gebeurd zou kunnen zijn (i.p.v. wat er echt gebeurd is), zoals bijv. hier: https://www.washingtonpost.com/politics ... 0f25375ec0
en hier: https://www.washingtonpost.com/opinions ... 93478b69d5
Ook dit is gewoon speculatie.
En dan de tv zenders: even een compilatie om te zien hoe erg het daarmee gesteld is:
https://www.youtube.com/watch?v=qjUvfZj-Fm0
Vergeleken daarmee zijn sommige roddelbladen een voorbeeld van journalistieke integriteit.

In de tijd van Watergate hield men zich meer bij de feiten, is mijn mening.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9189
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door parsifal »

elbert schreef:
parsifal schreef:CNN is echt van een andere orde dan WP en NYT. Veel van de kritiek op Trump (en mogelijke legale problemen) van de NYT en WP gingen over andere dingen dan de mogelijke samenwerking met Rusland, namelijk leugens, misbruik campagne gelden, "obstruction of justice", allemaal dingen waar wel degelijk aanwijzingen voor zijn en onderzoek naar op zijn plaats is, maar waar geen onderzoek naar afgerond is.
Ik ben het met je eens dat de beide kranten die je noemt, voorzichtiger zijn dan de tv zenders. Misschien is het ook wel omdat geschreven stukken beter te controleren zijn. Maar ook deze kranten waren bezig met het speculeren over wat er gebeurd zou kunnen zijn (i.p.v. wat er echt gebeurd is), zoals bijv. hier: https://www.washingtonpost.com/politics ... 0f25375ec0
en hier: https://www.washingtonpost.com/opinions ... 93478b69d5
Ook dit is gewoon speculatie.
En dan de tv zenders: even een compilatie om te zien hoe erg het daarmee gesteld is:
https://www.youtube.com/watch?v=qjUvfZj-Fm0
Vergeleken daarmee zijn sommige roddelbladen een voorbeeld van journalistieke integriteit.

In de tijd van Watergate hield men zich meer bij de feiten, is mijn mening.
Maar dat eerste krantenartikel geeft juist goede informatie. Dit is waar onderzoek naar gedaan wordt? En dit is wat we weten? Zo werd ook gesproken over bijvoorbeeld het Breivik proces.

Het tweede artikel is een opinie-artikel en duidelijk zo aangegeven, waar wel ter zaken doende informatie wordt gegeven Er zijn aan de hand van het Mueller onderzoek tenslotte mensen rondom Trump veroordeeld en er is soms wel heel creatief met de waarheid omgegaan rond deze mensen. Er wordt ook duidelijk gemaakt dat niet alle mogelijke besprekingen met Russische functionarissen crimineel zijn.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Charles
Berichten: 1554
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Charles »

Trump is gewoon een eindbaas!
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2874
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door FlyingEagle »

Baas is hij wel, hoop wel dat hij bij de volgende verkiezingen toch gewoon einde baas zal zijn.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9189
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door parsifal »

Gisteren heeft de Trump regering de Iraanse Republikeinse Garde als terroristische organisatie verklaard. Ik vraag me af wat dit in praktijk betekent? Mag Amerika volgens eigen regels nu het Iraanse leger bestrijden zonder zich druk te maken om oorlogsrecht en hoeven eventuele gevangenen niet als krijgsgevangenen te worden behandeld?

Het is een nogal grote stap om een onderdeel van het leger van een land als terroristische organisatie te omschrijven.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9189
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door parsifal »

elbert schreef:
J.C. Philpot schreef:Gelukkig is dit misverstand nu uit de weg geruimd.
Dit is meer dan een misverstand in mijn optiek. De Amerikaanse media hebben duizenden uren aan dit onderwerp besteed en de Democraten hebben dit verhaal gretig in stand gehouden. Dit was een "operatie beschadig de president".
Nu een groot deel van het rapport naar buiten is gekomen lijkt Trump er toch iets minder schoon uit te komen dan eerst werd voorgesteld door president Trump zelf en onder andere de minister van justitie.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Mara »

Als iemand dit CIP artikel kan lezen, hoor ik het graag.

Donald Trump: 10.000 redenen tot dankbaarheid?
De Washington Post heeft uitgezocht dat Donald Trump inmiddels 10.000 leugens en onwaarheden heeft verspreid. Ondertussen eten miljoenen christenen nog altijd uit z’n hand en is hun steun aan hem onverminderd groot. Hoe kan dat in vredesnaam?

In Amerika steunt 70% van de blanke kerkgangers Trump. Als ik zie hoe christenen in Nederland online praten over Trump dan lijkt dat percentage in Nederland bijna net zo hoog te zijn.

Ik denk wel dat ik weet waar die overminderde steun aan Trump vandaan komt.

Veel christenen zijn van mening dat je een president die tegen abortus is, Israël steunt en bovendien anti-islam is wel moet steunen. Anders ben je geen echte christen.

Wat is er nog meer geschreven? Misschien dat ik het dan beter snap.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10444
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Zita »

Mara schreef:Als iemand dit CIP artikel kan lezen, hoor ik het graag.

Donald Trump: 10.000 redenen tot dankbaarheid?
De Washington Post heeft uitgezocht dat Donald Trump inmiddels 10.000 leugens en onwaarheden heeft verspreid. Ondertussen eten miljoenen christenen nog altijd uit z’n hand en is hun steun aan hem onverminderd groot. Hoe kan dat in vredesnaam?

In Amerika steunt 70% van de blanke kerkgangers Trump. Als ik zie hoe christenen in Nederland online praten over Trump dan lijkt dat percentage in Nederland bijna net zo hoog te zijn.

Ik denk wel dat ik weet waar die overminderde steun aan Trump vandaan komt.

Veel christenen zijn van mening dat je een president die tegen abortus is, Israël steunt en bovendien anti-islam is wel moet steunen. Anders ben je geen echte christen.

Wat is er nog meer geschreven? Misschien dat ik het dan beter snap.
Artikelen die achter een paywall staan, mogen hier uiteraard niet geplaatst worden.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18713
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door helma »

Als je het nieuws over abortus in Amerika een beetje bijhoudt heeft Trump daar toch al veel bereikt. Meer dan ooit voor mogelijk werd gehouden. Dus ik snap de steun van christenen wel. Ook wat betreft Israël heeft hij laten zien dat hij wat dat onderwerp betreft ook geen loze beloften heeft gedaan. Hillary zou deze keuzes nooit gemaakt hebben.
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Zeeuw »

Ruzie maken met iedereen en kleine beleggers veel geld kosten momenteel.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23838
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door refo »

Zeeuw schreef:Ruzie maken met iedereen en kleine beleggers veel geld kosten momenteel.
De stijging tot het huidige niveau alweer vergeten?
Plaats reactie