Het beleid van president Trump

Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9164
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door parsifal »

helma schreef:Als je het nieuws over abortus in Amerika een beetje bijhoudt heeft Trump daar toch al veel bereikt. Meer dan ooit voor mogelijk werd gehouden. Dus ik snap de steun van christenen wel. Ook wat betreft Israël heeft hij laten zien dat hij wat dat onderwerp betreft ook geen loze beloften heeft gedaan. Hillary zou deze keuzes nooit gemaakt hebben.
Dit is beleid op staatsniveau, niet van de president. Ik hoop dat er ook beleid blijft komen waardoor de vraag naar abortus blijft afnemen (zoals al jaren het geval is in de VS) en waarbij jonge moeders ook geholpen worden (en jonge vaders gedwongen hun verantwoordelijkheid te nemen).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Zeeuw »

refo schreef:
Zeeuw schreef:Ruzie maken met iedereen en kleine beleggers veel geld kosten momenteel.
De stijging tot het huidige niveau alweer vergeten?
Ja.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Mara »

helma schreef:Als je het nieuws over abortus in Amerika een beetje bijhoudt heeft Trump daar toch al veel bereikt. Meer dan ooit voor mogelijk werd gehouden. Dus ik snap de steun van christenen wel. Ook wat betreft Israël heeft hij laten zien dat hij wat dat onderwerp betreft ook geen loze beloften heeft gedaan. Hillary zou deze keuzes nooit gemaakt hebben.
Pro Life is een zeer belangrijk punt maar ik vraag me af in hoeverre dit echt een persoonlijk principepunt is.
Hij is slim genoeg om te weten hoe hij de meeste kiezers - christenen in dit geval - achter zich kan krijgen.
En die 10.000 keer liegen is dan minder erg(?)

Maar:
De senaat van de Amerikaanse staat Alabama heeft een wet aangenomen die vrijwel alle abortussen verbiedt. Zelfs het afbreken van een zwangerschap na verkrachting of incest is verboden. Alleen als de gezondheid van de vrouw in het geding is, is een abortus toegestaan.

bron: AD.nl
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Geytenbeekje »

Ja oke.
Maar ondertussen lopen er wel honder duizenden kinderen ondervoed.
Als je ziet in wat voor soort Ghetto's veel Amerikanen wonen...
En vraag me af of dit helpt hoor.
Het conservatief-katholieke Polen heeft per jaar ook rond de 70 000 abortussen.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Mara »

Onze koning heeft Trump uitgenodigd, deze heeft echter de uitnodiging nog niet geaccepteerd.
Volgens de koningshuisverslaggever van RTL4 is dit hoogst ongebruikelijk en had hij dit nog niet eerder gehoord.
Het is dus ongehoord en zeer ongebruikelijk.
De uitnodiging ging ook uit van België, vanwege de herdenking van de slag om de Schelde.

De Dagelijkse Standaard schreef:

Of de Amerikaanse president komt weten we niet, maar met een uitnodiging van Koning Willem Alexander kan het eigenlijk niet meer fout gaan. De uitnodiging is in feite een “offer he can not refuse”. Zou Trump niet komen dan mogen we dat zien als een nationale belediging. Nog belangrijker: het herdenken van de soldaten die hun leven gaven om ons te bevrijden van het nazisme.

We wachten af...
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
amateur-theoloog
Verbannen
Berichten: 392
Lid geworden op: 03 mei 2019, 21:51

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door amateur-theoloog »

Ik ben niet bepaald een fan van Trump, maar hierin heeft hij natuurlijk honderd procent gelijk! Onze regering zou er een voorbeeld aan moeten nemen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door refo »

amateur-theoloog schreef:
Ik ben niet bepaald een fan van Trump, maar hierin heeft hij natuurlijk honderd procent gelijk! Onze regering zou er een voorbeeld aan moeten nemen.
Dus wordt maar gewoon fan van hem. Trump is het beste wat Amerika kon overkomen. Ondanks wat de media ons doen geloven. Die zijn het verlies van 2016 nog niet te boven en nemen hem nóg kwalijk dat hij gekozen is. In feite heel ondemocratisch.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4764
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Johann Gottfried Walther »

refo schreef:
amateur-theoloog schreef:
Ik ben niet bepaald een fan van Trump, maar hierin heeft hij natuurlijk honderd procent gelijk! Onze regering zou er een voorbeeld aan moeten nemen.
Trump is het beste wat Amerika kon overkomen.
Waar baseer je dat op?
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9164
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door parsifal »

Johann Gottfried Walther schreef:
refo schreef:
amateur-theoloog schreef:
Ik ben niet bepaald een fan van Trump, maar hierin heeft hij natuurlijk honderd procent gelijk! Onze regering zou er een voorbeeld aan moeten nemen.
Trump is het beste wat Amerika kon overkomen.
Waar baseer je dat op?
Ik kan me geloof ik niet meer herinneren dat Refo een uitspraak met meer dan vijf regels onderbouwd heeft.

Laten we verder hopen dat abortus afneemt in de VS. Ook de vraag om abortus. Eerlijk gezegd geloof ik niet dat er veel vraag is naar abortus na 24 weken (het is niet zo dat een zwangerschap zo prettig is dat je er zo lang mogelijk van wilt genieten, als je weet dat je het kind zult doden.)

En laat er toch ook zorg zijn voor de jonge moeders die een kind opvoeden zonder de vader in de buurt.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Mara »

As most people know, and for those who would like to know, I am strongly Pro-Life, with the three exceptions - Rape, Incest and protecting the Life of the mother - the same position taken by Ronald Reagan.

twitterde Trump.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Adje »

Een mooi pro life/bijbels standpunt van Trump.
Iedere zondagmorgen worden echter in mijn kerkelijke gemeente 10 geboden voorgelezen, niet eentje.
Of we Trump ook zo moeten prijzen over het houden van de andere 9 geboden..., of hij hierin ook ons tot voorbeeld moet zijn...
amateur-theoloog
Verbannen
Berichten: 392
Lid geworden op: 03 mei 2019, 21:51

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door amateur-theoloog »

Adje schreef:
Een mooi pro life/bijbels standpunt van Trump.
Iedere zondagmorgen worden echter in mijn kerkelijke gemeente 10 geboden voorgelezen, niet eentje.
Of we Trump ook zo moeten prijzen over het houden van de andere 9 geboden..., of hij hierin ook ons tot voorbeeld moet zijn...
Is ook zo. En hoe is het bij ons, hè?
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Adje »

amateur-theoloog schreef:
Is ook zo. En hoe is het bij ons, hè?
Laten wij allen maar proberen om door onze handel en wandel, ons spreken en ons schrijven, een leesbare brief van onze Heere Jezus Christus te zijn. Daar hebben wij allen, inclusief wereldleiders, naar te staan!
Laatst gewijzigd door Adje op 08 jun 2019, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door gallio »

Adje schreef: Een mooi pro life/bijbels standpunt van Trump.
Iedere zondagmorgen worden echter in mijn kerkelijke gemeente 10 geboden voorgelezen, niet eentje.
Of we Trump ook zo moeten prijzen over het houden van de andere 9 geboden..., of hij hierin ook ons tot voorbeeld moet zijn...
100% eens met het Pro Life standpunt van Trump en Pence.

Daar staat tegenover dat iemand die dit zegt
Moderator Frank Luntz asked Trump whether he has ever asked God for forgiveness for his actions.

"I am not sure I have. I just go on and try to do a better job from there. I don't think so," he said. "I think if I do something wrong, I think, I just try and make it right. I don't bring God into that picture. I don't."

Trump said that while he hasn't asked God for forgiveness, he does participate in Holy Communion.

"When I drink my little wine -- which is about the only wine I drink -- and have my little cracker, I guess that is a form of asking for forgiveness, and I do that as often as possible because I feel cleansed," he said. "I think in terms of 'let's go on and let's make it right.'"
geen christen is. Helaas bevestigt hij dit nog vrijwel elke dag in zijn uitspraken en handelen.
Plaats reactie