Het beleid van president Trump

Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18662
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door helma »

Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Bezorgd »

Mooi antwoord van ds Vergunst, Helma!
ds. A.T. Vergunst schreef: Over Trump:



Dank God voor de moed die deze president heeft om als eerste in de Verenigde Naties de vervolging van christenen aan de orde te stellen. Dank God voor een president die zich ten volle inzet om het ongeboren kind te beschermen tegen abortus. Dank God voor een president en zijn team die vecht om de vrijheid van onze godsdienst te beschermen tegen een stroming waarin het verboden wordt om zelfs de Bijbelse normen en waarde te prediken van je eigen kansel. Dank God voor een president die niet tegen immigratie van buitenlanders is die met armoede en ellende geconfronteerd worden, maar die wel zo’n immigratie via wettelijke en ordelijke wegen wilt banen zodat zulke arme mensen niet van de ene ellende in een andere ellende belanden. Dank God voor een president die jaarlijks een proclamatie uitschrijft waarin hij het hele land opwekt voor een dankdag (in november) en een nationale dag van verootmoediging en gebed (in mei). Goed, dat kan een traditie zijn, maar ieder jaar treft het me toch om zo onze president te horen in zijn pleidooi om voor God te verschijnen en onze dankbaarheid en ook onze nood voor Hem neer te leggen in een kerkelijk bijeenkomst.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Nee, hoor, president Trump is geen heilig boontje. Hij is ook een boef, daar ben ik van overtuigd. Maar toch gebruikt God hem en Hij heeft ruim drie jaar geleden tot verbazing van de hele wereld Trump als president van de Verenigde Staten aangesteld.
Marion
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2017, 10:13

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Marion »

Bezorgd schreef:Mooi antwoord van ds Vergunst, Helma!
ds. A.T. Vergunst schreef: Over Trump:



Dank God voor de moed die deze president heeft om als eerste in de Verenigde Naties de vervolging van christenen aan de orde te stellen. Dank God voor een president die zich ten volle inzet om het ongeboren kind te beschermen tegen abortus. Dank God voor een president en zijn team die vecht om de vrijheid van onze godsdienst te beschermen tegen een stroming waarin het verboden wordt om zelfs de Bijbelse normen en waarde te prediken van je eigen kansel. Dank God voor een president die niet tegen immigratie van buitenlanders is die met armoede en ellende geconfronteerd worden, maar die wel zo’n immigratie via wettelijke en ordelijke wegen wilt banen zodat zulke arme mensen niet van de ene ellende in een andere ellende belanden. Dank God voor een president die jaarlijks een proclamatie uitschrijft waarin hij het hele land opwekt voor een dankdag (in november) en een nationale dag van verootmoediging en gebed (in mei). Goed, dat kan een traditie zijn, maar ieder jaar treft het me toch om zo onze president te horen in zijn pleidooi om voor God te verschijnen en onze dankbaarheid en ook onze nood voor Hem neer te leggen in een kerkelijk bijeenkomst.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Nee, hoor, president Trump is geen heilig boontje. Hij is ook een boef, daar ben ik van overtuigd. Maar toch gebruikt God hem en Hij heeft ruim drie jaar geleden tot verbazing van de hele wereld Trump als president van de Verenigde Staten aangesteld.
Ik ben het niet vaak met ATV eens, maar hierin voor 100%
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door gallio »

ds. A.T. Vergunst schreef: Over Trump:

Dank God voor een president die niet tegen immigratie van buitenlanders is die met armoede en ellende geconfronteerd worden, maar die wel zo’n immigratie via wettelijke en ordelijke wegen wilt banen zodat zulke arme mensen niet van de ene ellende in een andere ellende belanden...

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Nee, hoor, president Trump is geen heilig boontje. Hij is ook een boef, daar ben ik van overtuigd. Maar toch gebruikt God hem en Hij heeft ruim drie jaar geleden tot verbazing van de hele wereld Trump als president van de Verenigde Staten aangesteld.
Het antwoord van ATV begon goed. Maar dingen zeggen dat Trump niet tegen legale immigratie zou zijn klopt gewoon niet. DT is duidelijk racistisch bezig als je let op uitspraken dat de meeste Mexicanen drugs handelaars en verkrachters zouden zijn. Ook zijn opmerkingen over zwarte Amerikanen liegen er niet om. En iedereen kan even nalezen dat hij geen immigratie wil uit 'shithole countries' (Afrika) maar wel uit Noorwegen.
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Erskinees »

Marion schreef: Ik ben het niet vaak met ATV eens, maar hierin voor 100%
Dat iemand gewogen en te licht bevonden is is nog geen reden om iemands naam af te korten. Volgens mij is de afspraak hier dat we predikanten gewoon netjes aanduiden incl. titel.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Bezorgd »

Marion schreef:
Bezorgd schreef:Mooi antwoord van ds Vergunst, Helma!
ds. A.T. Vergunst schreef: Over Trump:



Dank God voor de moed die deze president heeft om als eerste in de Verenigde Naties de vervolging van christenen aan de orde te stellen. Dank God voor een president die zich ten volle inzet om het ongeboren kind te beschermen tegen abortus. Dank God voor een president en zijn team die vecht om de vrijheid van onze godsdienst te beschermen tegen een stroming waarin het verboden wordt om zelfs de Bijbelse normen en waarde te prediken van je eigen kansel. Dank God voor een president die niet tegen immigratie van buitenlanders is die met armoede en ellende geconfronteerd worden, maar die wel zo’n immigratie via wettelijke en ordelijke wegen wilt banen zodat zulke arme mensen niet van de ene ellende in een andere ellende belanden. Dank God voor een president die jaarlijks een proclamatie uitschrijft waarin hij het hele land opwekt voor een dankdag (in november) en een nationale dag van verootmoediging en gebed (in mei). Goed, dat kan een traditie zijn, maar ieder jaar treft het me toch om zo onze president te horen in zijn pleidooi om voor God te verschijnen en onze dankbaarheid en ook onze nood voor Hem neer te leggen in een kerkelijk bijeenkomst.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Nee, hoor, president Trump is geen heilig boontje. Hij is ook een boef, daar ben ik van overtuigd. Maar toch gebruikt God hem en Hij heeft ruim drie jaar geleden tot verbazing van de hele wereld Trump als president van de Verenigde Staten aangesteld.
Ik ben het niet vaak met ATV eens, maar hierin voor 100%
::please

Gelukkig dat je het er even bijzet, we zouden zomaar iets gaan denken...
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9164
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door parsifal »

Ik vraag me af of Ds Vergunst ook deze houding tegenover president Obama had, waar ook heel wat positieve dingen over te zeggen zijn.

Wat het abortusstandpunt van president Trump betreft. Ik blijf de vraag hebben of je echt veel aan abortus doet als je het vinden van een abortuskliniek moeilijker maakt, maar niet de vraag probeert aan te pakken. Wat zijn de gevolgen voor een jonge alleenstaande vrouw, als ze moeder wordt? Of zelfs voor een arm gezin, waar het moeilijk is om van 1 inkomen rond te komen? Ik heb een afkeer van Hilary Clinton's standpunt over abortus (als puur een zaak van de vrouw, en verder neutraal), maar Obama verkondigde nog dat hij abortus wilde verminderen door de vraag aan te pakken (en de cijfers bleven onder zijn bewind dalen).

Wat betreft de illegale migratie. Het is goed daar wat aan te doen. Maar is het niet ook een idee om de bedrijven die mensen die geen werkvergunning in de VS hebben toch inhuren aan te pakken?

Verder denk in dat veel Evangelicalen het evangelie een slechte naam geven, door niet alleen de president te steunen, maar ook zijn fouten te vergoeilijken. Soms zijn het dezelfde mensen die Bill Clinton wilden zien aftreden en daar redenen voor gaven die nog veel duidelijker op Trump van toepassing zijn. Ik denk dat in Christianity Today een goed opiniestuk hierover is verschenen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Marion
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2017, 10:13

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Marion »

Erskinees schreef:
Marion schreef: Ik ben het niet vaak met ATV eens, maar hierin voor 100%
Dat iemand gewogen en te licht bevonden is is nog geen reden om iemands naam af te korten. Volgens mij is de afspraak hier dat we predikanten gewoon netjes aanduiden incl. titel.
O die afspraak kende ik niet. Maar ik zal me er aan houden in het vervolg.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33199
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Tiberius »

Dat was een vroegere forumregel.

Deze regel hebben we enkele jaren algemener gemaakt:
- Spreek met respect over kerkverbanden en ambtsdragers.

De vroegere forumregel had als praktische richtlijn, dat je de eerste keer dat je iemand noemt zijn eventuele titel erbij zet, en de volgende keren alleen de achternaam.

Reden voor de aanpassing is, dat tegenwoordig veel predikanten gewoon met de voornaam erbij aangeduid worden, regelmatig ook met weglating van de titel. Het is dan een beetje over-the-top om hier op refoforum steeds de titel en achternaam te gebruiken.
Maar de essentie is van de vroegere regel hebben we aangegeven om met respect over hen te spreken.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33199
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Tiberius »

Marion schreef:Ik ben het niet vaak met ATV eens, maar hierin voor 100%
In dit specifieke geval zit je naar mijn smaak een beetje op de rand.
ATV als afkorting voor een predikant vind ik (persoonlijk, niet als mod) wel kunnen, maar in combinatie met jouw bericht dat je het vaak niet met hem eens bent, lijkt het erop alsof je je niet-met-hem-eens-zijn kracht bij wilt zetten door die afkorting.
-DIA-
Berichten: 32704
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door -DIA- »

Tiberius schreef:
Marion schreef:Ik ben het niet vaak met ATV eens, maar hierin voor 100%
In dit specifieke geval zit je naar mijn smaak een beetje op de rand.
ATV als afkorting voor een predikant vind ik (persoonlijk, niet als mod) wel kunnen, maar in combinatie met jouw bericht dat je het vaak niet met hem eens bent, lijkt het erop alsof je je niet-met-hem-eens-zijn kracht bij wilt zetten door die afkorting.
Als ik ds. vD. noem, weet vrijwel ook iedereen wie ik bedoel? Al, dat geef ik toe, is er weinig onderscheid met ds. wijlen ds. Chr. van Dam.
Laatst gewijzigd door -DIA- op 11 feb 2020, 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33199
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Tiberius »

Ik wel in ieder geval; voor anderen kan ik niet oordelen.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Zeeuw »

Tiberius schreef:Ik wel in ieder geval; voor anderen kan ik niet oordelen.
En vA? :D
-DIA-
Berichten: 32704
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door -DIA- »

Zeeuw schreef:
Tiberius schreef:Ik wel in ieder geval; voor anderen kan ik niet oordelen.
En vA? :D
ds. van Aalst, ds. van Amstel?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Marion
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2017, 10:13

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Marion »

Tiberius schreef:
Marion schreef:Ik ben het niet vaak met ATV eens, maar hierin voor 100%
In dit specifieke geval zit je naar mijn smaak een beetje op de rand.
ATV als afkorting voor een predikant vind ik (persoonlijk, niet als mod) wel kunnen, maar in combinatie met jouw bericht dat je het vaak niet met hem eens bent, lijkt het erop alsof je je niet-met-hem-eens-zijn kracht bij wilt zetten door die afkorting.
Je gevolgtrekking was niet mijn insteek, maar ik kan begrijpen dat het zo is overgekomen. Ik zal er in het vervolg op letten.
Plaats reactie