Het beleid van president Trump

ZWP
Berichten: 1664
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: RE: Re: Het beleid van president Trump

Bericht door ZWP »

Ad Anker schreef:
Wim Anker schreef:
Herman schreef:
parsifal schreef:Waarom zijn de Denen hypocriet?
Dat vroeg ik mij ook al af.
Omdat de Denen Groenland nu aan de Chinezen verpatsen.
Ja precies. Die hebben ook belangstelling. Ook is er door Amerika al eerder een bod gedaan. Dus de verbazing lijkt wat geveinsd?
Het gaat denk ik ook (vooral) over de manier waarop dit allemaal gaat. Via Twitter... :bobo
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9166
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door parsifal »

https://www.bbc.com/news/world-europe-46386867

Ter aanvulling, de Denen zijn niet happig op de Chinese investeringen in Groenland. Door de autonomie van Groenland houden ze de investeringen niet tegen. De investeringen zijn echter wat anders dan het kopen van Groenland.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9166
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: RE: Re: Het beleid van president Trump

Bericht door parsifal »

Ad Anker schreef:
Wim Anker schreef:
Herman schreef:
parsifal schreef:Waarom zijn de Denen hypocriet?
Dat vroeg ik mij ook al af.
Omdat de Denen Groenland nu aan de Chinezen verpatsen.
Ja precies. Die hebben ook belangstelling. Ook is er door Amerika al eerder een bod gedaan. Dus de verbazing lijkt wat geveinsd?
Dat vorige bod was al een tijdje terug toch? Kun je voorbeelden geven waar in de laatste decennia landen met bevolking en al werden verhandeld?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11946
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Herman »

Ja, en bovendien is dat vrije markteconomie. Dus elke Amerikaan kan vrijelijk mijnrechten kopen.
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Geytenbeekje »

In Trouw stond ook een artikel over dit gebeuren.
In de jaren 30/40 van de vorige eeuw gebeurde dit ook al
Ook met de Koude oorlog was Groenland een handig gelegen plekje.
in de 19e eeuw kocht Amerika Alaska van Rusland.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10572
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: RE: Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Ad Anker »

parsifal schreef: Dat vorige bod was al een tijdje terug toch? Kun je voorbeelden geven waar in de laatste decennia landen met bevolking en al werden verhandeld?
Nee, kan ik niet.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9166
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door parsifal »

Geytenbeekje schreef:In Trouw stond ook een artikel over dit gebeuren.
In de jaren 30/40 van de vorige eeuw gebeurde dit ook al
Ook met de Koude oorlog was Groenland een handig gelegen plekje.
in de 19e eeuw kocht Amerika Alaska van Rusland.
Dat was in de tijd dat kolonialisme nog overal aanwezig was. Nu ligt handel in land en bewoners een stuk gevoeliger.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: RE: Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Adje »

ZWP schreef: Het gaat denk ik ook (vooral) over de manier waarop dit allemaal gaat. Via Twitter... :bobo
Dat is ook mijn idee.
President Trump komt nu over als een kind dat zijn zin niet krijgt.

Of de "Groenlanders" er zin in hebben om "gekocht" te worden door Amerika/Trump is natuurlijk een ander verhaal!
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door J.C. Philpot »

parsifal schreef:Dat was in de tijd dat kolonialisme nog overal aanwezig was. Nu ligt handel in land en bewoners een stuk gevoeliger.
Ik denk dat je gelijk hebt met dat het nu een stuk gevoeliger ligt. Ik vind de actie van Trump ondiplomatiek, maar ik waardeer ook zijn nuchterheid. Nooit geschoten is altijd mis, en vragen of je een stuk land kunt kopen kun je altijd.

Het kopen van bewoners is mijns inziens niet aan de orde. Geen enkel land is eigenaar van zijn bewoners. Als Denemarken van Groenland af zou willen, zouden ze een referendum kunnen houden onder de bewoners van Groenland. Voor de bewoners zou het ook voordelen kunnen hebben om tot de Verenigde Staten te behoren. Een verkoop zonder dat de bevolking hierin gekend is lijkt me sowieso niet verstandig en goed. Dat vraagt om problemen. Maar als het niet politiek-correct is om uberhaubt over verkoop te praten kom je er natuurlijk nooit achter of de bewoners zoiets zouden willen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9166
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door parsifal »

J.C. Philpot schreef:
parsifal schreef:Dat was in de tijd dat kolonialisme nog overal aanwezig was. Nu ligt handel in land en bewoners een stuk gevoeliger.
Ik denk dat je gelijk hebt met dat het nu een stuk gevoeliger ligt. Ik vind de actie van Trump ondiplomatiek, maar ik waardeer ook zijn nuchterheid. Nooit geschoten is altijd mis, en vragen of je een stuk land kunt kopen kun je altijd.

Het kopen van bewoners is mijns inziens niet aan de orde. Geen enkel land is eigenaar van zijn bewoners. Als Denemarken van Groenland af zou willen, zouden ze een referendum kunnen houden onder de bewoners van Groenland. Voor de bewoners zou het ook voordelen kunnen hebben om tot de Verenigde Staten te behoren. Een verkoop zonder dat de bevolking hierin gekend is lijkt me sowieso niet verstandig en goed. Dat vraagt om problemen. Maar als het niet politiek-correct is om uberhaubt over verkoop te praten kom je er natuurlijk nooit achter of de bewoners zoiets zouden willen.
De geschiedenis leert dat bewoners van landen die deels afhankelijk zijn van een ander (democratisch) land best van zich laten horen als ze ontevreden zijn.

En ja als je dan zo nodig wilt schieten zoals Trump, doe het dan op een diplomatieke manier en niet op de manier waarop het gaat.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door J.C. Philpot »

Mijn hoop is dat er een goede Republikeinse kandidaat opstaat, die in plaats van Trump de volgende presidentsverkiezingen gaat winnen.

Of deze hoop realistisch is betwijfel ik, aangezien er naast extreem-tegen er ook velen extreem-voor deze president zijn. De toekomst zal het echter leren.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Geytenbeekje »

J.C. Philpot schreef:Mijn hoop is dat er een goede Republikeinse kandidaat opstaat, die in plaats van Trump de volgende presidentsverkiezingen gaat winnen.

Of deze hoop realistisch is betwijfel ik, aangezien er naast extreem-tegen er ook velen extreem-voor deze president zijn. De toekomst zal het echter leren.
Er was pas een conservatieve democraat die pro-life is lijkt me een wat beter geluid
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9166
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door parsifal »

J.C. Philpot schreef:Mijn hoop is dat er een goede Republikeinse kandidaat opstaat, die in plaats van Trump de volgende presidentsverkiezingen gaat winnen.

Of deze hoop realistisch is betwijfel ik, aangezien er naast extreem-tegen er ook velen extreem-voor deze president zijn. De toekomst zal het echter leren.
Ik vrees dat de Republikeinse partij zich te veel aan Trump (en McConnell) heeft verbonden en dat ze een gigantische ravage achterlaten die niet snel vergeten wordt. Bij de volgende verkiezingen zie ik het al gebeuren dat de Republikeinen de senaat (ruim) verliezen en dat de Democraten een goed genoeg geheugen hebben om er dan veel door heen te drukken zonder ook maar om de mening van de Republikeinen te geven.
Waar Obama in het begin van zijn presidentschap nog zaken probeerde te regelen met steun van beide partijen (terwijl de Democraten overal de meerderheid hadden) heeft Trump nooit maar een poging in die richting gedaan en McConnell maakt het nog erger door zaken niet in stemming te brengen die hem niet aanstaan en openlijk er voor uit te komen dat hij partijpolitiek speelt met benoemingen (hij wilde geen nieuwe rechter voor het hooggerechtshof laten benoemen in 2016, maar hij zegt lachend dat mocht het nodig zijn hij een conservatieve benoeming in 2020 wel steunt.)
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door J.C. Philpot »

Geytenbeekje schreef:
J.C. Philpot schreef:Mijn hoop is dat er een goede Republikeinse kandidaat opstaat, die in plaats van Trump de volgende presidentsverkiezingen gaat winnen.

Of deze hoop realistisch is betwijfel ik, aangezien er naast extreem-tegen er ook velen extreem-voor deze president zijn. De toekomst zal het echter leren.
Er was pas een conservatieve democraat die pro-life is lijkt me een wat beter geluid
Dan hebben ee een andere politieke visie. Ik houd van een overheid die zich beperkt tot de primaire overheidstaken, en burgers stimuleert hun eigen verantwoording te nemen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gerrit35
Berichten: 108
Lid geworden op: 25 jun 2019, 13:18

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Gerrit35 »

gallio schreef:Het valt mij op dat RD juist zo enorm pro-Trump is, hoewel het de laatste tijd wel wat lijkt te minderen. De man zegt christen te zijn, en stelt zich pro-Israel en anti-abortus op, en dat is voor Refo-Nederland blijkbaar genoeg.
Volgens mij sla je daar de spijker op zijn kop. Ik denk zelf dat er op bepaalde punten nog voldoende kritiek op Trump te leveren is. Dat gebeurt ook wel eens in opiniestukken, maar anderzijds: je moet het er gewoon mee doen, in elk geval tot de volgende verkiezingen.

Ik ben zelf - net als vele andere christenen - blij dat hij president is geworden i.p.v. Clinton, maar het is niet realistisch om te verwachten dat er na Trump (mocht hij niet worden herkozen) een president komt die het christen-zijn meer uitdraagt dan hij. Maar we kunnen er wel om blijven bidden :)

In elk geval mogen we blij zijn met de benoeming van een conservatieve opperrechter, een versterkte anti-abortuswetgeving en nog wat andere zaken. Dat was onder Clinton echt niet gebeurd.
Plaats reactie