Het beleid van president Trump

Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door parsifal »

Charles schreef:De laatste grote peiling van het persbureau Reuters en Ipsos States of the Nation voor de uitkomst van de Amerikaanse presidentsverkiezingen, gaf Hillary Clinton een winstkans van 90 procent. Als iets de verdienste van Trump is, dan betreft dat het feit dat hij aantoont dat de (mainstream)media enorm bevooroordeeld is en verre van objectief en zelfs antidemocratisch genoemd mag worden.

De manier waarop Amerikaanse en Nederlandse media op Trump reageren is ontluisterend.
Hier is toch wat meer kennis van de statistiek nodig. Een 90% kans op winst betekent nog altijd een 10% kans op verlies. Dat betekent dat het in 10% van de gevallen anders uit kan vallen. Het is niet zo dat er werd voorspeld dat Clinton 90% van de stemmen zou krijgen of iets dergelijks. Daarbij is peilen verdraaid lastig en zit je altijd met foutmarges en mogelijke systematische fouten. Die fouten kunnen beide kanten opgaan.

Verder heeft Trump niet veel aangetoond over hoe bevooroordeeld de mainstream media is. Hij valt bijvoorbeeld de NYT aan (je weet wel die krant die net voor de verkiezingen met het bericht kwam dat Clinton onderzocht werd), terwijl die krant gewoon betrouwbaar is als je naar de nieuwsberichten kijkt (columns moet je hier buiten beschouwing laten, want die behoren juist gekleurd te zijn). Kranten hebben een kleur, maar in het Engelse taalgebied bedrijven de New York Times, Washington Post, Guardian etc gewoon goed journalistiek werk.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Charles »

90%. Dan zit je er niet een klein beetje naast. Elsevier had voor de verkiezingen een analyse waarmee ze aantoonde dat Trump zou winnen omdat hij zou winnen in de staten in de Flyover country (dat de Amerikanen aan de kusten - de Clinton stemmers- dat zo noemen zegt al genoeg).
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door J.C. Philpot »

gallio schreef:
J.C. Philpot schreef:
gallio schreef: Alle tijd die ik aan zo iets zou besteden is TE VEEL tijd omdat er al genoeg over het absurde gedrag van deze man gezegd is. ::bye
Prima. Maar neem dan ook niet de tijd om onjuiste beweringen over hem te posten ;)
Goed punt. Ik heb echter tot nu toe geen onjuiste beweringen over hem gepost en hoop dat in de toekomst ook niet te doen.
Dat heb je wel. Je hebt gepost dat Trump zegt dat "het is altijd de schuld van de media is als Trump het niet goed doet".

Hoewel ik inderdaad vind dat Trump soms ten onrechte de media de schuld geeft, is de bewering zoals jij hem hebt gepost onjuist.

Maar fijn dat je aangeeft dat dit niet je bedoeling is.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door parsifal »

gallio schreef:
Charles schreef:De laatste grote peiling van het persbureau Reuters en Ipsos States of the Nation voor de uitkomst van de Amerikaanse presidentsverkiezingen, gaf Hillary Clinton een winstkans van 90 procent. Als iets de verdienste van Trump is, dan betreft dat het feit dat hij aantoont dat de (mainstream)media enorm bevooroordeeld is en verre van objectief en zelfs antidemocratisch genoemd mag worden.

De manier waarop Amerikaanse en Nederlandse media op Trump reageren is ontluisterend.
De kans dat Clinton zou winnen met een voorsprong van ongeveer 3,000,000 stemmen was inderdaad heel groot. Dat had de pers goed ingeschat. Als zij in 3 staten net 1% meer had gehaald had zij de verkiezing wel gewonnen.

Het valt mij op dat RD juist zo enorm pro-Trump is, hoewel het de laatste tijd wel wat lijkt te minderen. De man zegt christen te zijn, en stelt zich pro-Israel en anti-abortus op, en dat is voor Refo-Nederland blijkbaar genoeg.
De Ipsos poll ging over de uitslag van de verkiezingen met electoral college. Peilen is moeilijk en zelfs bij een grote kans op winst moet je niet verwachten dat je altijd gelijk hebt. De kans die Ipsos op winst voor Trump gaf is drie keer groter dan de kans dat je twaalf gooit bij monopoly. Toch ga je niet meteen de dobbelstenen onderzoeken als je direct twaalf gooit.

Niet over absolute meerderheid (dit is trouwens een stuk moeilijker te voorspellen, want voor mensen in drukke staten zoals New York en California is er niet zo heel veel reden om te gaan stemmen).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door parsifal »

Charles schreef:90%. Dan zit je er niet een klein beetje naast. Elsevier had voor de verkiezingen een analyse waarmee ze aantoonde dat Trump zou winnen omdat hij zou winnen in de staten in de Flyover country (dat de Amerikanen aan de kusten - de Clinton stemmers- dat zo noemen zegt al genoeg).
Nonsens. Er werd niet voorspeld dat Clinton 90% van de stemmen zou krijgen, maar dat er 90% kans op winst was voor Clinton. Er zou best wat beter gekund hebben in de methodiek, maar het is niet zo vreemd dat iets wat 10% kans heeft een keer gebeurd.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Wim Anker »

Wat willen de Groenlanders zelf eigenlijk? Dat heb ik nog niet ergens gelezen.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Zita »

Wim Anker schreef:Wat willen de Groenlanders zelf eigenlijk? Dat heb ik nog niet ergens gelezen.
Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat zij het vooral schofferend vonden dat gedacht werd dat hun land te koop zou zijn.
https://nos.nl/artikel/2297758-groenlan ... -koop.html
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Wim Anker »

Zita schreef:
Wim Anker schreef:Wat willen de Groenlanders zelf eigenlijk? Dat heb ik nog niet ergens gelezen.
Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat zij het vooral schofferend vonden dat gedacht werd dat hun land te koop zou zijn.
https://nos.nl/artikel/2297758-groenlan ... -koop.html
Nu “zijn” ze van Denemarken. Groenlanders kunnen dus helemaal niet spreken over “hun” land. Dus helemaal begrijp ik deze reactie niet. Of iets te koop is bepaald de eigenaar. Willen de Groenlanders liever Deens blijven of niet? Dat is de vraag.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door parsifal »

Wim Anker schreef:
Zita schreef:
Wim Anker schreef:Wat willen de Groenlanders zelf eigenlijk? Dat heb ik nog niet ergens gelezen.
Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat zij het vooral schofferend vonden dat gedacht werd dat hun land te koop zou zijn.
https://nos.nl/artikel/2297758-groenlan ... -koop.html
Nu “zijn” ze van Denemarken. Groenlanders kunnen dus helemaal niet spreken over “hun” land. Dus helemaal begrijp ik deze reactie niet. Of iets te koop is bepaald de eigenaar. Willen de Groenlanders liever Deens blijven of niet? Dat is de vraag.
Ze zijn autonoom. Daarom kan Denemarken het land ook niet zomaar verkopen. En het geeft nogal een verkeerde indruk om een initiatief als dit te laten uitgaan van een koper.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Wim Anker »

parsifal schreef:
Wim Anker schreef:
Zita schreef:
Wim Anker schreef:Wat willen de Groenlanders zelf eigenlijk? Dat heb ik nog niet ergens gelezen.
Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat zij het vooral schofferend vonden dat gedacht werd dat hun land te koop zou zijn.
https://nos.nl/artikel/2297758-groenlan ... -koop.html
Nu “zijn” ze van Denemarken. Groenlanders kunnen dus helemaal niet spreken over “hun” land. Dus helemaal begrijp ik deze reactie niet. Of iets te koop is bepaald de eigenaar. Willen de Groenlanders liever Deens blijven of niet? Dat is de vraag.
Ze zijn autonoom. Daarom kan Denemarken het land ook niet zomaar verkopen. En het geeft nogal een verkeerde indruk om een initiatief als dit te laten uitgaan van een koper.
Trump gaat de Groenlanders gewoon meer bieden dan de Denen jaarlijks geven. Dat is de volgende stap. De Groenlanders willen dan graag wel bij de VS gaan horen en de hypocriete Denen zijn vast de mond gesnoerd.

Tot die tijd kunnen velen de Groenlanders weer gebruiken om hun Trunphaat te ventileren.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door parsifal »

Waarom zijn de Denen hypocriet?

Lees verder trouwens Trump's Twitter het is echt niet heel moeilijk om daar zaken te vinden om kritiek op hem te hebben. Ondertussen is Trump vriendelijk voor Kim, en jaagt bevriende naties tegen zich in het harnas.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: RE: Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Herman »

parsifal schreef:Waarom zijn de Denen hypocriet?
Dat vroeg ik mij ook al af.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: RE: Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Wim Anker »

Herman schreef:
parsifal schreef:Waarom zijn de Denen hypocriet?
Dat vroeg ik mij ook al af.
Omdat de Denen Groenland nu aan de Chinezen verpatsen.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: RE: Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Ad Anker »

Wim Anker schreef:
Herman schreef:
parsifal schreef:Waarom zijn de Denen hypocriet?
Dat vroeg ik mij ook al af.
Omdat de Denen Groenland nu aan de Chinezen verpatsen.
Ja precies. Die hebben ook belangstelling. Ook is er door Amerika al eerder een bod gedaan. Dus de verbazing lijkt wat geveinsd?
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: RE: Re: Het beleid van president Trump

Bericht door parsifal »

Wim Anker schreef:
Herman schreef:
parsifal schreef:Waarom zijn de Denen hypocriet?
Dat vroeg ik mij ook al af.
Omdat de Denen Groenland nu aan de Chinezen verpatsen.
Niet echt. Amerikaanse bedrijven kunnen hetzelfde doen als de Chinese. Ze kopen echter niet een land met haar bevolking.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie