Het beleid van president Trump

Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Luther »

Wim Anker schreef:Wat is Trump een staatsman! Het blijkt weer bij de State of the Union.
Trump is een gevaar voor de wereldveiligheid. Zijn uitlatingen over de NAVO zullen bij Poetin met gejuich ontvangen zijn. En in de Baltische Staten voelt men de gevolgen.
Vervolgens houdt hij vast aan de waanzin van het bouwen van een muur. Hij houdt irreeele angst zo in stand, alles omsille van zijn herverkiezing. Inmiddels heeft hij elke verstandige stem om hem heen vervangen door een ja-knikker. Uiterst gevaarlijk.
Hopelijk wordtdeze man snel vervangen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Panny »

Zijn opmerking over het grote aantal vrouwen in het congres was wel grappig.
De meeste van die vrouwen zijn namelijk democtaat en niet republikeins.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Auto »

Luther schreef:
Wim Anker schreef:Wat is Trump een staatsman! Het blijkt weer bij de State of the Union.
Trump is een gevaar voor de wereldveiligheid. Zijn uitlatingen over de NAVO zullen bij Poetin met gejuich ontvangen zijn. En in de Baltische Staten voelt men de gevolgen.
Vervolgens houdt hij vast aan de waanzin van het bouwen van een muur. Hij houdt irreeele angst zo in stand, alles omsille van zijn herverkiezing. Inmiddels heeft hij elke verstandige stem om hem heen vervangen door een ja-knikker. Uiterst gevaarlijk.
Hopelijk wordtdeze man snel vervangen.
Lees even dit
https://www.cbsnews.com/news/state-of-t ... news-poll/
gallio
Berichten: 1970
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door gallio »

Auto schreef:
Luther schreef:
Wim Anker schreef:Wat is Trump een staatsman! Het blijkt weer bij de State of the Union.
Trump is een gevaar voor de wereldveiligheid. Zijn uitlatingen over de NAVO zullen bij Poetin met gejuich ontvangen zijn. En in de Baltische Staten voelt men de gevolgen.
Vervolgens houdt hij vast aan de waanzin van het bouwen van een muur. Hij houdt irreeele angst zo in stand, alles omsille van zijn herverkiezing. Inmiddels heeft hij elke verstandige stem om hem heen vervangen door een ja-knikker. Uiterst gevaarlijk.
Hopelijk wordtdeze man snel vervangen.
Lees even dit
https://www.cbsnews.com/news/state-of-t ... news-poll/
Ja, veel Democrats hebben niet gekeken / geluisterd naar de SotU speech. Het is dus niet verbazend dat een meerderheid van de Amerikanen die wel gekeken hebben het met Trump eens waren.

Daarnaast, ook al geeft hij een goede speech is zijn optreden tegen traditionele bondgenoten wel degelijk een gevaar voor de wereldvrede. De man heeft gewoon een aversie tegen samenwerking met volken die dezelfde waarden koesteren als de VS zelf. En hij papt op een gevaarlijke manier aan met dictators zie op allerlei manieren de mensenrechten schenden. Denk maar aan de vele manieren hoe hij de brute moord op Jamal Khashoggi probeerde weg te poetsen.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9199
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door parsifal »

Ondertussen toont Trump zijn staatsmanschap weer door op Twitter eerst zichzelf een aai over de bol te geven, door een goede poll te tonen, en daarna weer eens uit te halen naar een onderzoek naar zijn eigen handelen, waarbij hij ook weer aangeeft duidelijk niet boven de partijen te staan.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9199
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door parsifal »

https://twitter.com/realDonaldTrump/sta ... 0415110145

De grote staatsman vindt het nodig om een grapje te maken over een historisch bloedbad. https://en.wikipedia.org/wiki/Trail_of_Tears Dit is een opmerking van het zelfde niveau als Duterte grap over de verkrachting van Jacqueline Hamill.

Ik kan begrijpen dat mensen liever Trump zagen dan iemand die democratisch of liberaal beleid wil doorvoeren. Ik kan er echter gewoon steeds minder bij (en mijn begrip hiervoor was al rond 0) dat mensen Trump goed bezig vinden of hem als een groot staatsman zien.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Wim Anker
Berichten: 3895
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Wim Anker »

parsifal schreef:https://twitter.com/realDonaldTrump/sta ... 0415110145

De grote staatsman vindt het nodig om een grapje te maken over een historisch bloedbad. https://en.wikipedia.org/wiki/Trail_of_Tears Dit is een opmerking van het zelfde niveau als Duterte grap over de verkrachting van Jacqueline Hamill.

Ik kan begrijpen dat mensen liever Trump zagen dan iemand die democratisch of liberaal beleid wil doorvoeren. Ik kan er echter gewoon steeds minder bij (en mijn begrip hiervoor was al rond 0) dat mensen Trump goed bezig vinden of hem als een groot staatsman zien.
Ik heb het niet gehoord, maar ik heb wel liever iemand die - al is het ongepast - grapjes maakt over verkrachten maar verder deze vooral poogt tegen te gaan dan leiders, zoals in Zweden, die in hun dwaze drang naar diversiteit van het land het Zuid Afrika van Europa hebben gemaakt.
Zeeuw
Berichten: 11605
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Zeeuw »

Wim Anker schreef:
parsifal schreef:https://twitter.com/realDonaldTrump/sta ... 0415110145

De grote staatsman vindt het nodig om een grapje te maken over een historisch bloedbad. https://en.wikipedia.org/wiki/Trail_of_Tears Dit is een opmerking van het zelfde niveau als Duterte grap over de verkrachting van Jacqueline Hamill.

Ik kan begrijpen dat mensen liever Trump zagen dan iemand die democratisch of liberaal beleid wil doorvoeren. Ik kan er echter gewoon steeds minder bij (en mijn begrip hiervoor was al rond 0) dat mensen Trump goed bezig vinden of hem als een groot staatsman zien.
Ik heb het niet gehoord, maar ik heb wel liever iemand die - al is het ongepast - grapjes maakt over verkrachten maar verder deze vooral poogt tegen te gaan dan leiders, zoals in Zweden, die in hun dwaze drang naar diversiteit van het land het Zuid Afrika van Europa hebben gemaakt.
Dat is natuurlijk kolder he Wim. Een normaal staatsman doet m.i. beide niet. Zie jij Rutte al wegkomen met dit soort grappen? Gelukkig niet.
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door -DIA- »

Als ik soms iets van deze heer Trump hoor of zie...
Wat me het meest opvalt...
Het lijkt of dhr. Trump het zeer goed met zichzelf heeft getroffen.
Meestal is hij het goed met zichzelf eens.
Hij lijkt me niet de man om veel concessies te doen,
want wat hij wil is natuurlijk goed.
Trump, wie anders?
Een soort bescheidenheid die me doet denken aan Volkswagen.
Die adverteerde jaren geleden al met de slogan:
Volkswagen, wie anders?
En wee de mens die het niet met hem eens is...
Ik kan me niet van de indruk ontdoen,
dat het een zeer onaangename zaak zou moeten zijn,
om met hem in de clinch te liggen.
Eigenlijk is het een President of America van een soort
zoals we nimmer eerder zagen.

In feite maar een klein mensje
dat niet verhult het goed met zichzelf getroffen te hebben...
Een mensje dat denkt de macht te hebben
en die ook wil laten gelden.
Diplomatieke taal lijkt hem soms ook wat vreemd.
Wat dat betreft lijkt hij misschien wel wat op mij,
recht door zee,
maar, gek genoeg,
ik voel me op geen enkele wijze verwant aan deze mens.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Zeeuw
Berichten: 11605
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Zeeuw »

-DIA- schreef: maar, gek genoeg,
ik voel me op geen enkele wijze verwant aan deze mens.
:D Dat begrijp ik heel goed DIA.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8966
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door J.C. Philpot »

Ik zie weinig nuance in dit topic. Ik zou het persoonlijk sterk vinden als de tegenstanders ook de kwaliteiten van DT, en de fans ook de defecten van DT zouden noemen.

Uk geloof namelijj niet dat hij alleen maar foed is ( dat is geen enkel mens) of helemaal geen kwaliteiten heeft (anders zat hij niet op deze positie).
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door -DIA- »

J.C. Philpot schreef: Uk geloof namelijj niet dat hij alleen maar foed is ( dat is geen enkel mens) of helemaal geen kwaliteiten heeft (anders zat hij niet op deze positie).
Ja, soms gaan zaken ietwat te snel. Laten we vooral wat geduld oefenen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Wim Anker
Berichten: 3895
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Wim Anker »

Zeeuw schreef:
Wim Anker schreef:
parsifal schreef:https://twitter.com/realDonaldTrump/sta ... 0415110145

De grote staatsman vindt het nodig om een grapje te maken over een historisch bloedbad. https://en.wikipedia.org/wiki/Trail_of_Tears Dit is een opmerking van het zelfde niveau als Duterte grap over de verkrachting van Jacqueline Hamill.

Ik kan begrijpen dat mensen liever Trump zagen dan iemand die democratisch of liberaal beleid wil doorvoeren. Ik kan er echter gewoon steeds minder bij (en mijn begrip hiervoor was al rond 0) dat mensen Trump goed bezig vinden of hem als een groot staatsman zien.
Ik heb het niet gehoord, maar ik heb wel liever iemand die - al is het ongepast - grapjes maakt over verkrachten maar verder deze vooral poogt tegen te gaan dan leiders, zoals in Zweden, die in hun dwaze drang naar diversiteit van het land het Zuid Afrika van Europa hebben gemaakt.
Dat is natuurlijk kolder he Wim. Een normaal staatsman doet m.i. beide niet. Zie jij Rutte al wegkomen met dit soort grappen? Gelukkig niet.
Mogelijk hè, lezen :bobo
Zeeuw
Berichten: 11605
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Zeeuw »

Wim Anker schreef:
Zeeuw schreef:
Wim Anker schreef:
parsifal schreef:https://twitter.com/realDonaldTrump/sta ... 0415110145

De grote staatsman vindt het nodig om een grapje te maken over een historisch bloedbad. https://en.wikipedia.org/wiki/Trail_of_Tears Dit is een opmerking van het zelfde niveau als Duterte grap over de verkrachting van Jacqueline Hamill.

Ik kan begrijpen dat mensen liever Trump zagen dan iemand die democratisch of liberaal beleid wil doorvoeren. Ik kan er echter gewoon steeds minder bij (en mijn begrip hiervoor was al rond 0) dat mensen Trump goed bezig vinden of hem als een groot staatsman zien.
Ik heb het niet gehoord, maar ik heb wel liever iemand die - al is het ongepast - grapjes maakt over verkrachten maar verder deze vooral poogt tegen te gaan dan leiders, zoals in Zweden, die in hun dwaze drang naar diversiteit van het land het Zuid Afrika van Europa hebben gemaakt.
Dat is natuurlijk kolder he Wim. Een normaal staatsman doet m.i. beide niet. Zie jij Rutte al wegkomen met dit soort grappen? Gelukkig niet.
Mogelijk hè, lezen :bobo
Ja, als je dit soort zinnen schrijft wel ja.
elbert
Berichten: 1340
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:04
Contacteer:

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door elbert »

Luther schreef:Trump is een gevaar voor de wereldveiligheid. Zijn uitlatingen over de NAVO zullen bij Poetin met gejuich ontvangen zijn. En in de Baltische Staten voelt men de gevolgen.
Trump staat erop dat de NAVO landen hun deel van de kosten betalen, zoals ze beloofd hebben. Als je hem daarom een gevaar voor de wereldvrede vindt, dan vind ik dat een bijzonder merkwaardige conclusie. Het zijn de wanbetalers die zichzelf in gevaar brengen, niet de Amerikaanse president. Daar legt hij terecht de vinger bij.
Verder hoeft men zich in de Baltische staten geen zorgen te maken over het Amerikaanse commitment, zolang zij hun eigen veiligheid serieus nemen. De VS gaan niet uit de NAVO treden. Daarvoor is een besluit van de Senaat nodig, omdat het om een verdrag gaat. De president gaat daar niet over.
Tenslotte: het was Bush junior die de volkomen onnodige oorlog in Irak begon. Het was Obama die zijn vliegtuigen liet bombarderen in Syrie en Libie. Trump heeft juist genoeg van dit soort nutteloze oorlogen die niets opleveren behalve tienduizenden doden en chaos.
En dan wordt hij een gevaar voor de wereldvrede genoemd.
Luther schreef:Vervolgens houdt hij vast aan de waanzin van het bouwen van een muur.
In landen als Israel, Turkije en Hongarije denkt men toch echt precies hetzelfde over het hebben van een muur om illegale immigratie (of terrorisme) tegen te gaan. Daar werkt dat beleid ook. Een land dat niet bereid is om zijn grenzen te bewaken, is geen land meer.
In het geval van de VS is het bovendien zo dat verschillende presidenten (van Clinton tot Obama!) zich hebben uitgesproken voor een stevigere bewaking van de grens met Mexico. Trump is er misschien luidruchtiger over, maar een deel van die muur staat er al (tijdens vorige regeringsperioden gebouwd) en is dus het gevolg van beleid van de VS wat er al 25 jaar is.
Plaats reactie