Verklaring van Marrakesh

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Verklaring van Marrakesh

Bericht door Jantje »

Ad Anker schreef:
Ad Anker schreef:Kijk eens aan. Dit vind ik dan weer best mooi.

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnen ... spartandhp
Grappig, het RD duidt de rol van Baudet heel positief. Journalistiek, het blijft een ongrijpbaar feestje.
Gisteren in Pauw ook hoor. Wie zei dat nou pas, dat ze daar links waren? Dat was gisteren toch niet het geval.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23814
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Verklaring van Marrakesh

Bericht door refo »

Je bent aardig op de hoogte.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10572
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Verklaring van Marrakesh

Bericht door Ad Anker »

refo schreef:Je bent aardig op de hoogte.
Nou. ;) Vrijgemaakt GG.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Verklaring van Marrakesh

Bericht door Jantje »

Spot niet met me. :fi

Ik kwam het toevallig tegen. Het stond ook op NOS.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Verklaring van Marrakesh

Bericht door Wim Anker »

Volgens mij zie ik alleen Geert Wilders op Twitter (en in het nieuws) tekeer gaan tegen het feit dat de EU (inclusief Nederland) de Pakistaanse Abia geen asiel wil verlenen. Ook dhr. Joel Voordewind niet die Dhr. Baudet de les las over de gelijkenis van de barmhartige Samaritaan.

https://tpo.nl/2018/12/04/kabinet-zwijg ... asia-bibi/

Geert Wilders is hiermee de christen die de daad beoefend.
v.w.b.t de CU, dit lijkt mij dus een kabinetscrisis waard. Of Asia naar Nederland of de stekker eruit.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9166
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Verklaring van Marrakesh

Bericht door parsifal »

Wim Anker schreef:Volgens mij zie ik alleen Geert Wilders op Twitter (en in het nieuws) tekeer gaan tegen het feit dat de EU (inclusief Nederland) de Pakistaanse Abia geen asiel wil verlenen. Ook dhr. Joel Voordewind niet die Dhr. Baudet de les las over de gelijkenis van de barmhartige Samaritaan.

https://tpo.nl/2018/12/04/kabinet-zwijg ... asia-bibi/

Geert Wilders is hiermee de christen die de daad beoefend.
v.w.b.t de CU, dit lijkt mij dus een kabinetscrisis waard. Of Asia naar Nederland of de stekker eruit.
Ik dacht dat Geert Wilders wetsvoorstellen deed om geen vluchtelingen uit Islamitische landen meer binnen te laten. Natuurlijk kun je via Twitter allerlei dingen roepen, maar daar wordt de politiek niet gemaakt of diplomatie bedreven. Ik denk dat deze mevrouw niet veel moeite heeft om asiel te krijgen in Nederland (of elders in de EU) zodra ze Pakistan uit mag. Op het moment is het vooral hard roepen van Wilders (en gezien Wilders' imago in Pakistan zou dit harde schreeuwen wel eens negatieve gevolgen voor Asia Bibi kunnen hebben.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Verklaring van Marrakesh

Bericht door Bezorgd »

Jantje schreef:Spot niet met me. :fi

Ik kwam het toevallig tegen. Het stond ook op NOS.
brrr televisie kijkert :haha
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Verklaring van Marrakesh

Bericht door Luther »

Wim Anker schreef:Volgens mij zie ik alleen Geert Wilders op Twitter (en in het nieuws) tekeer gaan tegen het feit dat de EU (inclusief Nederland) de Pakistaanse Abia geen asiel wil verlenen. Ook dhr. Joel Voordewind niet die Dhr. Baudet de les las over de gelijkenis van de barmhartige Samaritaan.

https://tpo.nl/2018/12/04/kabinet-zwijg ... asia-bibi/

Geert Wilders is hiermee de christen die de daad beoefend.
v.w.b.t de CU, dit lijkt mij dus een kabinetscrisis waard. Of Asia naar Nederland of de stekker eruit.
Wilders is geen christen, maar hij doet hier wel wat SGP en CU moeten doen. (Ik weet niet wat er achter de schermen gebeurt.)
En nee, hij doet dit niet alleen op Twitter, hij heeft ook Kamervragen gesteld, dus die worden officieel in behandeling genomen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9166
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Verklaring van Marrakesh

Bericht door parsifal »

Luther schreef:
Wim Anker schreef:Volgens mij zie ik alleen Geert Wilders op Twitter (en in het nieuws) tekeer gaan tegen het feit dat de EU (inclusief Nederland) de Pakistaanse Abia geen asiel wil verlenen. Ook dhr. Joel Voordewind niet die Dhr. Baudet de les las over de gelijkenis van de barmhartige Samaritaan.

https://tpo.nl/2018/12/04/kabinet-zwijg ... asia-bibi/

Geert Wilders is hiermee de christen die de daad beoefend.
v.w.b.t de CU, dit lijkt mij dus een kabinetscrisis waard. Of Asia naar Nederland of de stekker eruit.
Wilders is geen christen, maar hij doet hier wel wat SGP en CU moeten doen. (Ik weet niet wat er achter de schermen gebeurt.)
En nee, hij doet dit niet alleen op Twitter, hij heeft ook Kamervragen gesteld, dus die worden officieel in behandeling genomen.
Een aantal jaren geleden was er veel ophef over executies in Indonesie. Onder andere Australische drugssmokkelaar die in de gevangenis tot bekering was gekomen (en nu evangelist in de gevangenis was) en een Filipijnse vrouw die als drugsrunner werden ingezet zouden doodgeschoten worden. De Filipijnse regering ging heel diplomatiek te werk en probeerde zo gratie te krijgen voor de vrouw. Over de australische drugssmokkelaar was ook veel te doen, in de sociale media werd (volkomen terecht) veel gewezen op het corrupte rechtsysteem in Indonesie (en ik deed daar aan mee) en men probeerde aan te geven dat niet executeren de juiste weg was. Nu speelt in een land als Indonesie (en ook Pakistan) trots een grote rol. Men laat zich niet door anderen zeggen wat moreel juist is. Uiteindelijk werd de Filipijnse (nog) niet geexecuteerd en de Australier wel.

Mocht ik ooit onterecht in een Indonesische gevangenis komen dan hoop ik dat er geen ophef over ontstaat in de media en dat men zich tot stille diplomatie beperkt (en die ook serieus neemt). Ik denk dat men zich nu tegenover Pakistan ook beter tot stille diplomatie kan beperken. En dat het voor Asia Bibi ook veel beter is als vooral Wilders niet te luidruchtig is. Hij is voor veel Pakistanen al ongeveer de persoonlijking van het kwaad (niet terecht natuurlijk), en zich met Bibi associeren zal haar niet veel goed doen. De positie van de Pakistaanse regering wordt er niet sterker van als de oppositie kan zeggen dat de regering naar de pijpen van een spotter als Wilders danst.

Dus ja Wilders heeft hier de juiste mening (en ik ben blij dat hij toch de deur openzet voor vluchtelingen uit Islamitische landen), maar hij lijkt hier niet in het belang van Asia Bibi te handelen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11946
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Verklaring van Marrakesh

Bericht door Herman »

Goed punt @parsifal. Iets roepen in de media kan diplomatie in de weg staan. Het is namelijk de vraag waarom die mevrouw nog niet uit Pakistan weg is.

Asiel kan je toch aanvragen op het moment dat je in een land arriveert? Maar waarom arriveert te nog niet, vermoedelijk omdat ze niet mag vertrekken?
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Verklaring van Marrakesh

Bericht door Wim Anker »

Herman schreef:Goed punt @parsifal. Iets roepen in de media kan diplomatie in de weg staan. Het is namelijk de vraag waarom die mevrouw nog niet uit Pakistan weg is.

Asiel kan je toch aanvragen op het moment dat je in een land arriveert? Maar waarom arriveert te nog niet, vermoedelijk omdat ze niet mag vertrekken?
@Parsifal fantaseert er lustig op los. Hier een stukje werkelijkheid:
https://www.huffingtonpost.co.uk/entry/ ... W6pvZpX9kg
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9166
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Verklaring van Marrakesh

Bericht door parsifal »

Wim Anker schreef:
Herman schreef:Goed punt @parsifal. Iets roepen in de media kan diplomatie in de weg staan. Het is namelijk de vraag waarom die mevrouw nog niet uit Pakistan weg is.

Asiel kan je toch aanvragen op het moment dat je in een land arriveert? Maar waarom arriveert te nog niet, vermoedelijk omdat ze niet mag vertrekken?
@Parsifal fantaseert er lustig op los. Hier een stukje werkelijkheid:
https://www.huffingtonpost.co.uk/entry/ ... W6pvZpX9kg
Waar fantaseer ik?

Blijkbaar zijn er al twee landen die asiel hebben aangeboden (wat ik niet wist). Dat het Verenigd Koninkrijk na expliciete vragen daar niet bij is, is een vrij grote schande. Nederland wordt trouwens ook genoemd in het artikel als een land waar Pakistaanse Christenen asiel kunnen aanvragen (was dat trouwens niet iets wat Wilders wilde stoppen: Ik citeer uit het verkiezingsprogramma van de PVV "Nul asielzoekers erbij en geen immigranten meer uit islamitische landen: grenzen dicht" ).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11946
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Verklaring van Marrakesh

Bericht door Herman »

Wim Anker schreef:
Herman schreef:Goed punt @parsifal. Iets roepen in de media kan diplomatie in de weg staan. Het is namelijk de vraag waarom die mevrouw nog niet uit Pakistan weg is.

Asiel kan je toch aanvragen op het moment dat je in een land arriveert? Maar waarom arriveert te nog niet, vermoedelijk omdat ze niet mag vertrekken?
@Parsifal fantaseert er lustig op los. Hier een stukje werkelijkheid:
Vooral dit citaat, zeker:

In Europe the Dutch government has designated Pakistani Christians as a “high risk group”, opening the door for them to receive special considerations as refugees in the country.
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Verklaring van Marrakesh

Bericht door Geytenbeekje »

Is tegen het pact zijn niet hetzelfde als: We kijken liever weg dan dat we een gezamenlijke oplossing er voor verzinnen ?
Ik had het idee dat de voorstanders wel zo over dachten.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Verklaring van Marrakesh

Bericht door Wandelende »

Geytenbeekje schreef:Is tegen het pact zijn niet hetzelfde als: We kijken liever weg dan dat we een gezamenlijke oplossing er voor verzinnen ?
Ik had het idee dat de voorstanders wel zo over dachten.
Hoezo zou dat hetzelfde zijn?
(~)
Plaats reactie