Pechtit

Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Pechtit

Bericht door Herman »

Wim Anker schreef:
Herman schreef:
Wim Anker schreef:Helemaal eens. Tegelijkertijd zijn er seculiere wereldbeelden die het christendom vrij laten. Zoals Trump en FvD.
Daarom prefereer ik die boven dwang en boete zoals partijen als D66 voorstaan. Een geuzenslogan was vroeger: Liever Turks dan Paaps.
Doorzie je dan niet dat D66 op haar beurt ook gewetensdwang toepast?
? Lees mijn posting eens goed.
Idd, die heb ik behoorlijk bevooroordeeld gelezen.

Overigen geloof ik niet in het zogenaamde vrijlaten van Trump en FvD. Alleen al het feit dat je op één of andere manier te maken hebt met mensen die een imago rondom hun ego opbouwen, doet me voorzichtig zijn. Dat opbouwen gebeurt namelijk altijd ten koste van iets op iemand. Bij Trump jr en trump sr was dat bijvoorbeeld de samenleving in de casus van de belastingontwijking en bij FvD is dat het respect en fatsoen ten opzichte van de mederegenten aan het binnenhof.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Pechtit

Bericht door Terri »

En de nieuwe fractievoorzitter is bekend
https://nos.nl/artikel/2254034-rob-jett ... r-d66.html
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Pechtit

Bericht door Piet Puk »

Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Pechtit

Bericht door Wandelende »

Terri schreef:En de nieuwe fractievoorzitter is bekend
https://nos.nl/artikel/2254034-rob-jett ... r-d66.html
Wel benieuwd naar deze man, met zo weinig ervaring als Tweede Kamerlid en dan nu al fractievoorzitter. Sommige stappen kunnen ook te snel worden gezet en dat heeft vaak negatieve gevolgen.
(~)
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Pechtit

Bericht door J.C. Philpot »

Ik krijg het gevoel dat ze met een jonge vlotte kerel, een graantje mee willlen pikken van het "Jesse Klaver effect", en kiezers die naar GL zijn gegaan terug willen winnen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Pechtit

Bericht door merel »

Wat ik nogal storend vindt, is dat hij halverwege zelf zijn baan opzegt en dan ook nog wachtgeld krijgt. Dat krijgt iemand anders die een andere uitdaging zoekt ook niet.Ik begrijp echt wel dat dit conform de regels is, maar ik vind het niet fair, maak dan de rest van je termijn af als kamerlid
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Pechtit

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:Wat ik nogal storend vindt, is dat hij halverwege zelf zijn baan opzegt en dan ook nog wachtgeld krijgt. Dat krijgt iemand anders die een andere uitdaging zoekt ook niet.Ik begrijp echt wel dat dit conform de regels is, maar ik vind het niet fair, maak dan de rest van je termijn af als kamerlid
Deed inderdaad Dijkgraaf ook niet. Maar eerstdaags komt echt wel het nieuws over een nieuwe baan voor Pechtold. Dat gaat niet lang duren.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Pechtit

Bericht door Ditbenik »

merel schreef:Wat ik nogal storend vindt, is dat hij halverwege zelf zijn baan opzegt en dan ook nog wachtgeld krijgt. Dat krijgt iemand anders die een andere uitdaging zoekt ook niet.Ik begrijp echt wel dat dit conform de regels is, maar ik vind het niet fair, maak dan de rest van je termijn af als kamerlid
Kamerlid zijn is geen baan. Een kamerlid krijgt ook geen salaris maar een vergoeding omdat hij/zij geen baan kan hebben tijdens het kamerlidmaatschap. Daarnaast ben je in de kamer nooit zeker van je toekomst. Als morgen het kabinet valt is zijn er over enkele maanden verkiezingen en kan het ook weer afgelopen zijn. Om er voor te zorgen dat mensen ondanks die onzekerheid, ondanks het moeten opgeven van hun baan, ondanks het moeten opgeven van hun leven in de anonimiteit, toch zover komen dat ze in de kamer gaan zitten, is daar een goede regeling voor bedacht. Daar vind ik niets storend aan maar niet meer dan billijk. Zelfs met deze regeling zou ik daar niet willen zitten.
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Pechtit

Bericht door Van Ewijk »

Piet Puk schreef:De Pechtit(afgeleid van de Brexit) is een feit, het einde van Alexander Pechtold in de politiek. Wat vinden wij van zijn politieke carrière?
Denk niet dat het veel uitmaakt.
Het is geen kwestie van de persoon maar van de Goddeloze idealen en hun invloed.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Pechtit

Bericht door Jantje »

Was getekend,
uw medeforummer Jantje
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Pechtit

Bericht door merel »

Zoals aangegeven in mijn vorige post begrijp ik dat dit conform de regeling is, alleen ben ik het niet eens met die regeling. Elke Nederlander die zelf ontslag neemt, heeft geen recht op een WW uitkering. Bij het krijgen van ontslag is dit 70% van het maatmaninkomen. Dus niet eens van het feitelijke inkomen dat als laatste verdiend is, Ik vind het onbegrijpelijk, mede gezien het huidige arbeidsklimaat, met de vele tijdelijke contracten, in Nederland, dat dit voor politici anders is.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Pechtit

Bericht door Ditbenik »

merel schreef:Zoals aangegeven in mijn vorige post begrijp ik dat dit conform de regeling is, alleen ben ik het niet eens met die regeling. Elke Nederlander die zelf ontslag neemt, heeft geen recht op een WW uitkering. Bij het krijgen van ontslag is dit 70% van het maatmaninkomen. Dus niet eens van het feitelijke inkomen dat als laatste verdiend is, Ik vind het onbegrijpelijk, mede gezien het huidige arbeidsklimaat, met de vele tijdelijke contracten, in Nederland, dat dit voor politici anders is.
Om de eenvoudige reden dat politici niet in dienst zijn. Zij hebben geen baan, geen arbeidsovereenkomst. Ze hebben ook geen 40-urige werkweek, krijgen geen overuren betaald enz. Je vergelijking gaat niet op.
Plaats reactie