Vrouwen in de politiek

Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vrouwen in de politiek

Bericht door Ambtenaar »

Zeeuw schreef:
Ik leg, net als mijn vrouwelijke collega’s, als ambtenaar de ambtseed af. Vrouwen kunnen dus geen ambtenaar zijn?
(of ambtsbelofte)
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Vrouwen in de politiek

Bericht door Jantje »

Ambtenaar schreef:
Erskinees schreef: Je kan en mag een geestelijk ambt niet gelijktrekken met een ander ambt omdat daar toevallig hetzelfde Nederlandse woord voor wordt gebruikt.
+1
+1:((
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vrouwen in de politiek

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef:
Zeeuw schreef:
Ik leg, net als mijn vrouwelijke collega’s, als ambtenaar de ambtseed af. Vrouwen kunnen dus geen ambtenaar zijn?
(of ambtsbelofte)
Nee joh. Die is nep. :-).

Ik heb met mijn collega’s daar wel goede gesprekken over gehad. Over het vertrouwen in jezelf of buiten jezelf te zoeken.
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vrouwen in de politiek

Bericht door Ambtenaar »

Zeeuw schreef:
Ik heb met mijn collega’s daar wel goede gesprekken over gehad. Over het vertrouwen in jezelf of buiten jezelf te zoeken.
offtopic: zelf heb ik de ambtsbelofte afgelegd.
Piet Puk
Berichten: 5437
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Vrouwen in de politiek

Bericht door Piet Puk »

Jantje schreef:
Ambtenaar schreef:
Erskinees schreef: Je kan en mag een geestelijk ambt niet gelijktrekken met een ander ambt omdat daar toevallig hetzelfde Nederlandse woord voor wordt gebruikt.
+1
+1:((
Je kan wel met je +1 zitten zwaaien, maar waar blijven die verdere uitzonderingen nou?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Vrouwen in de politiek

Bericht door Jantje »

Waarom @Ambtenaar?

@Pietje, dat was geen uitzondering. En verder lees ik nergens dat het niet is toegestaan. Dus daarom heb ik deze mening.
Laatst gewijzigd door Jantje op 24 sep 2018, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vrouwen in de politiek

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef:
Zeeuw schreef:
Ik heb met mijn collega’s daar wel goede gesprekken over gehad. Over het vertrouwen in jezelf of buiten jezelf te zoeken.
offtopic: zelf heb ik de ambtsbelofte afgelegd.
Met welke reden?
Piet Puk
Berichten: 5437
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Vrouwen in de politiek

Bericht door Piet Puk »

Jantje schreef:Waarom @Ambtenaar?

@Pietje, dat was geen uitzondering. En verder lees ik nergens dat het niet is toegestaan. Dus daarom heb ik deze mening.
Nou laat ik je dan helpen. We beginnen bij Deborah.... Wie is de volgende?
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vrouwen in de politiek

Bericht door Ambtenaar »

Zeeuw schreef:
Met welke reden?
Ik zag en zie niet in waarom ik God in onderstaande zou moeten betrekken.

'dat ik trouw zal zijn aan de Koning en dat ik de Grondwet en alle overige wetten van ons land zal eerbiedigen'
'dat ik noch direct, noch indirect in welke vorm dan ook valse informatie heb verstrekt in verband met het verkrijgen van mijn aanstelling'
'dat ik tot het verkrijgen van mijn aanstelling aan niemand iets heb geschonken of beloofd en dat ik dit ook niet zal gaan doen'
'dat ik tot het verkrijgen van mijn aanstelling van niemand giften heb aanvaard en aan niemand beloften heb gedaan en dat ik dit ook niet zal gaan doen'
'dat ik plichtsgetrouw en nauwgezet de mij opgedragen taken zal vervullen en zaken die mij uit hoofde van mijn functie vertrouwelijk ter kennis komen of waarvan ik het vertrouwelijke karakter moet inzien, geheim zal houden voor anderen dan die personen aan wie ik ambtshalve tot mededeling verplicht ben'
'dat ik mij zal gedragen zoals een goed ambtenaar betaamt, dat ik zorgvuldig, onkreukbaar en betrouwbaar zal zijn en dat ik niets zal doen dat het aanzien van het ambt zal schaden.'
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vrouwen in de politiek

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef:
Zeeuw schreef:
Met welke reden?
Ik zag en zie niet in waarom ik God in onderstaande zou moeten betrekken.

'dat ik trouw zal zijn aan de Koning en dat ik de Grondwet en alle overige wetten van ons land zal eerbiedigen'
'dat ik noch direct, noch indirect in welke vorm dan ook valse informatie heb verstrekt in verband met het verkrijgen van mijn aanstelling'
'dat ik tot het verkrijgen van mijn aanstelling aan niemand iets heb geschonken of beloofd en dat ik dit ook niet zal gaan doen'
'dat ik tot het verkrijgen van mijn aanstelling van niemand giften heb aanvaard en aan niemand beloften heb gedaan en dat ik dit ook niet zal gaan doen'
'dat ik plichtsgetrouw en nauwgezet de mij opgedragen taken zal vervullen en zaken die mij uit hoofde van mijn functie vertrouwelijk ter kennis komen of waarvan ik het vertrouwelijke karakter moet inzien, geheim zal houden voor anderen dan die personen aan wie ik ambtshalve tot mededeling verplicht ben'
'dat ik mij zal gedragen zoals een goed ambtenaar betaamt, dat ik zorgvuldig, onkreukbaar en betrouwbaar zal zijn en dat ik niets zal doen dat het aanzien van het ambt zal schaden.'
Is vergelijkbaar met raads- en commissie lidmaatschap. Ik betrek God er graag in.
Piet Puk
Berichten: 5437
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Vrouwen in de politiek

Bericht door Piet Puk »

Piet Puk schreef:
Jantje schreef:Waarom @Ambtenaar?

@Pietje, dat was geen uitzondering. En verder lees ik nergens dat het niet is toegestaan. Dus daarom heb ik deze mening.
Nou laat ik je dan helpen. We beginnen bij Deborah.... Wie is de volgende?
Het loopt nog niet druk met de uitzonderingen
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Vrouwen in de politiek

Bericht door Jantje »

Piet Puk schreef:
Jantje schreef:Waarom @Ambtenaar?

@Pietje, dat was geen uitzondering. En verder lees ik nergens dat het niet is toegestaan. Dus daarom heb ik deze mening.
Nou laat ik je dan helpen. We beginnen bij Deborah.... Wie is de volgende?
Soms is één voorbeeld al genoeg...
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vrouwen in de politiek

Bericht door Zeeuw »

Piet Puk schreef:
Piet Puk schreef:
Jantje schreef:Waarom @Ambtenaar?

@Pietje, dat was geen uitzondering. En verder lees ik nergens dat het niet is toegestaan. Dus daarom heb ik deze mening.
Nou laat ik je dan helpen. We beginnen bij Deborah.... Wie is de volgende?
Het loopt nog niet druk met de uitzonderingen
Ik heb aangegeven dat de gebruikte teksten op de “vergadering van de gelovigen” duiden. Dat in bijbelse tijden vrouwen een dergelijke rol niet vervulden, is m.i. zeer makkelijk historisch te duiden. Het gaat m.i. om de vraag of je kerkelijke en andere ambten gelijk stelt. Ik vind niet dat deze teksten dit doen.
Piet Puk
Berichten: 5437
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Vrouwen in de politiek

Bericht door Piet Puk »

Zeeuw schreef:
Piet Puk schreef:
Piet Puk schreef:
Jantje schreef:Waarom @Ambtenaar?

@Pietje, dat was geen uitzondering. En verder lees ik nergens dat het niet is toegestaan. Dus daarom heb ik deze mening.
Nou laat ik je dan helpen. We beginnen bij Deborah.... Wie is de volgende?
Het loopt nog niet druk met de uitzonderingen
Ik heb aangegeven dat de gebruikte teksten op de “vergadering van de gelovigen” duiden. Dat in bijbelse tijden vrouwen een dergelijke rol niet vervulden, is m.i. zeer makkelijk historisch te duiden. Het gaat m.i. om de vraag of je kerkelijke en andere ambten gelijk stelt. Ik vind niet dat deze teksten dit doen.
Ik heb aangegeven volgens Rom.13 dat het ambt der overheid door God gegeven is. En wanneer ambten alleen door mannen kunnen worden vervuld....
Piet Puk
Berichten: 5437
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Vrouwen in de politiek

Bericht door Piet Puk »

Jantje schreef:
Piet Puk schreef:
Jantje schreef:Waarom @Ambtenaar?

@Pietje, dat was geen uitzondering. En verder lees ik nergens dat het niet is toegestaan. Dus daarom heb ik deze mening.
Nou laat ik je dan helpen. We beginnen bij Deborah.... Wie is de volgende?
Soms is één voorbeeld al genoeg...
.... Om een uitzondering te zijn. Ik respecteer je standpunt, maar overtuigend vind ik het niet
Plaats reactie